Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 448771 kertaa)

tepitepi

• Vieras
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #60 : 16.08.06 - klo:12:10 »

Kokeilin elokuu shampoota, nimeltään mieto shampoo. Ei kyllä oikein sopinut minulle, hiukset meni aivan takkuun.

Sama juttu on Frantsilan Nokkosyrttishampoon kanssa, Frantsilan shampoo siosältää AMMONIUMKLORIDIA, onko se jokin suola?

Eli nämä luomutuotteet pesevät jotenkin liian ankarasti, ehkä siksi että niissä on vain pelkkä pesuaine. Tämäkin lienee yksilöllistä ja riippuu tukan laadusta, ohuet hiukset takkuuntuu ja kuivuu herkemmin.

Poissa Iida

• HAIRahtanut
« Vastaus #61 : 16.08.06 - klo:12:33 »
Minä kävin keväällä ostamassa minttu ja kamomillashampoon. Takuttavat myös minun tukkani ihan hirveäksi, kamomilla ei niin pahasti, kuin minttu. Mintun taidan käyttää suihkugeelinä, on sen verran hyväntuoksuista. Kamomillassa on ällöttävä laventelintuoksu..  :-X

meriucha

• Vieras
« Vastaus #62 : 16.08.06 - klo:13:57 »
Mä ostin kanssa tuon AM:n hamppuhoitoaineen ja tykästyin. Tuoksu on voimakas, eukalyptus lemahtaa eniten, jonka vuoksi suihkussa voisi olla vaikka miten kauan. Tai no, samassa huoneessa ainakin. Ja pesun jälkeen hiukset tuntuvat ehkä vähän karheahkoilta, mutta kuivuessaan ne ovat kyllä pehmeät ja selvät (ja tuoksuvat hyvältä). Ainoa miinus tulee siitä että sitä täytyy laittaa vaikka miten paljon kun on niin huonosti levittyvää, mutta jos sekaan laittaa hunajaa niin varmaan on huomattavasti parempaa.  :)

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #63 : 16.08.06 - klo:17:44 »

Sama juttu on Frantsilan Nokkosyrttishampoon kanssa, Frantsilan shampoo siosältää AMMONIUMKLORIDIA, onko se jokin suola?

Ammoniumkloridi eli NhCl on salmiakki  ;D En sitten tiedä minkä takia salmiakkia on laitettu hiuskosmetiikkaan.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #64 : 18.08.06 - klo:12:42 »
Annika kyseli hamppuhoidon tuoksusta ; hoitoaine kyllä tuoksuu voimakkaalle, mutta mielestäni tuoksu tulee eteerisistä öljyistä. Se ei jää tukkaan pitkäksi aikaa . Sain juuri tota hoitoainetta muutaman kaappiini, en halua että se loppuu ikinä. Ja mieluummin tilaan useamman kerralla , niin ehkä siinä säästää postikuluissa.

En ole löytänyt mitään muuta vastaavaa, oikeasti todella tehokasta hoitoainetta näistä pelkästään luonnonaineita sisältävistä hoitoaineista. Jos joku tekee sellaisen löydön niin kiitollisena otan vinkin vastaan :)  Toki voin käyttää pelkkää samaa hoitoainettakin ja vaihtelun vuoksin Tigin O&H:ta , mutta eipä siitä haittaa olisi vaikka löytyisi vielä kolmaskin superhoitoaine :)

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #65 : 18.08.06 - klo:12:43 »
Useimmista luontaistuotekaupoista löytyy Elokuu-shampoita.  Ostin itse juuri minttushampoota , on ihanan pirteän tuoksuista :)

Lilja

• Vieras
« Vastaus #66 : 28.08.06 - klo:17:36 »
AM hamppuhoitoaine kulkee minun suussani toisinaan nimellä "maailman paras hoitoaine". :) Käytän sitä hiuksiin jätettävänä hoitoaineena, niin putilo kestää pitkään. Olisi kiva kokeilla sitä joskus myös ihan tavallisena hoitoaineena, mutta se veisi inahduksen päälle 100-senttisellä tukalla vararikkoon. Kompromissina olen ajatellut testata sitä joskus parin tunnin hauteena.

Hamppuhoitoaine sisältää hamppuöljyä (INCIssä heti toisena veden jälkeen), joten jätettävänä hoitiksena se on oikeastaan öljyhoitoa hiuksille.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #67 : 29.08.06 - klo:02:18 »
Voiko joku kellä tuo AM hamppuhoitoaine on laittaa sen INCin tuonne ketjuun?

Kiitos. :)
Oma väri takaisin.

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #68 : 29.08.06 - klo:10:57 »
Voiko joku kellä tuo AM hamppuhoitoaine on laittaa sen INCin tuonne ketjuun?

Kiitos. :)

Se on jo siellä AM-naturprodukter Hemp balsam-nimellä.  :)

Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #69 : 29.08.06 - klo:11:12 »
Myös minä pidän hamppuhoitoainetta maailman parhaana hoitoaineena. Se tekee tukasta aivan ihanan ja sitä on kiva joskus käyttää saunassa pidemmällä vaikutusajallakin.  Oikeasti olisi kamalaa jos sen valmistus lopetettaisiin !

Lilja

• Vieras
« Vastaus #70 : 29.08.06 - klo:20:13 »
Ai kun tekis mieli kokeilla AM Hamppuhoitoainetta...tai no, mitä nyt ei tekisi mieli kokeilla.  :D

Minkälaisille hiuksille tuo on tarkoitettu? Kosteuttaako?

Kuiville hiuksille käsittääkseni. Pakkauksessa lukee:

"Syvätehoinen hoitoaine parhaista luonnon antimista. Runsaasti gla+ omega rasvahappoja, jotka ravitsevat ja kosteuttavat sekä hoitavat että parantavat hiuspohjaa. Suojaa lialta ja ilman epäpuhtauksilta. Käytetään hauteena, tai tavalliseen tapaan hoitoaineena tai hiusravinteena ja muotoiluaineena kuiviin hiuksiin."

Onnistuneesta muotoiluainekäytöstä en tosin menisi takuuseen... (Ei sillä, että olisin koskaan mitään muotoilutuotteita ylipäätään käyttänyt. ;D) Tuoksu on melko vahva, mutta haihtuu ainakin minun hiuksistani.

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #71 : 31.08.06 - klo:00:06 »
 Kauhistuttavan pienikokoinen pullo tuossa A&M hamppuhoidossa, vain 150ml! Eihän se riitä juurikaan mihkään.  :(

Urtekramit ovat uusiutumassa, ja ainakin uudemman Aloe -hoitiksen inci näytti (mielestäni) vanhaa paremmalta. Minulla se vanha versio ei ainakaan toiminut mitenkään... Kaipaisin nyt jotain huippukosteutusta näihin hiuskarvoihini :-\
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa heijji

• HAIRahtanut
  • Feet don't fail me now Take me to the finish line
« Vastaus #72 : 31.08.06 - klo:19:14 »
Mistä tuota AM hamppuhoitoainetta saa? Kävin tänään luontaistuotekaupasta kattomassa, mutta ei löytynyt.
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #73 : 31.08.06 - klo:19:41 »
^Luonnollisestikin ekokaupoista :)
 Luulisi, että myös jostain noista oikein hyvin varustetuista luontaistuotekaupoista löytyisi, mutta sellaisiakin saa hakea :-\
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa heijji

• HAIRahtanut
  • Feet don't fail me now Take me to the finish line
« Vastaus #74 : 01.09.06 - klo:08:01 »
Vois käydä ens viikolla Oulun Juuttiputiikista kattomassa, siellä saattas ehkä olla.
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.