Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 448772 kertaa)

Poissa Kukka

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #600 : 08.04.09 - klo:12:49 »
^Jättääkö J.A.Y pehmeäksi ja hoidetun tuntuiseksi hiukset vai jääkö kuivemmaksi?

Olen kiinnostunut Aubrey Organicsin tuotteista, minulla ei vielä ole ainuttakaan kokemusta sarjasta, joten vinkkejä kaipailisin. Kumpi on hellävaraisempi; J.A.Y vai Rosa Mosqueta -shampoo? Vai onko jokin muu Aubreyn shampoista mieto, hellävaraisesti ja hoitavasti pesevä?

Onko kokemuksia hoitsikoista? Mikä on kosteuttavimmasta päästä? Onko kellään kokemuksia Jojoba & Aloe Desert Herb Revitalizing tai Rosa Mosqueta-hoitsikoista?

Poissa Alicia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #601 : 10.04.09 - klo:20:58 »

Elokuu:
Kamomillashampoo, kuiville ja käsitellyille hiuksille, 250 ml * merisuola * laventeli (e) * kamomilla (k) * puna-apila (k) *
* Tykkäsin. Matalasti vaahtoava tuote, mutta miellyttävä käyttää ja hyvä pesutulos. Tuoksu oli hyvin mieto.

Puna-apilahoide, kuiville ja käsitellyille hiuksille, 250 ml * guarkumi * puna-apila (k) * hunaja * kasviöljy * appelsiini (e ) *
* Ei selvitä riittävästi pitkää vaalennettua tukkaa. Märkänä selvittämisen jätin suosiolla tekemättä. Kuivuttuaan hiukset selvisivät ihan ok ja ovat keveän tuntuiset. Hoitoteho on riittämätön ainakin minun vaalennuskäsitellyille hiuksilleni. Kokeilen tätä vielä CO-pesuun.

Elokuu sarjassa viehättää raaka-aineiden luonnollisuus, tuotteiden ekologisuus, eläinkokeettomuus, kohtuullinen hintataso, kotimaisuus... Vielä kun saisi hyvän, selvittävän hoitoaineen käsitellyille hiuksille.

Sante:
SANTE Brilliant care hoitoaine selvittää takut ja kosteuttaa kuivan hiuksen ihanteellisesti jättäen hiuksiin kauniin kiillon. B5-vitamiini ja glyseriini palauttavat hiuksen elastisuuden, maapähkinäöljy ravitsee, koivunlehtiuute hoitaa, takiaisjuuriuute antaa kiiltoa, maitohappo tasapainottaa pH:ta.
Inci: Aqua (Water), Alcohol, Cetearyl Alcohol, Stearamidopropyl Dimethylamine, Arachis Hypogaea (Peanut) Oil, Betula Alba Leaf Extract*, Arctium Lappa Root Extract, Panthenol, Sodium Cetearyl Sulfate, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Glycerin, Sodium Lactate, Lactic Acid, Parfum (Essential Oils) *) luomu.

* Tämä selvitti oikein hyvin ja tuntui miellyttävältä.
* Hinta saisi olla edullisempi, vaikka hyvä tuote onkin kyseessä (nyt yli 11 €).

Sante shampoon kävin myös ostamassa, pitää ottaa se myös testiin.
www.iHerb.com alennuskoodilla IDO234  10,00$ alennus uusille asiakkaille ensimmäisestä tilauksesta.

Miyu

• Vieras
« Vastaus #602 : 19.04.09 - klo:15:40 »
Mistähän tuota Laveran Neutral -hoitista saa? Olisin kovasti kiinnostunut kokeilemaan, mutta en ole nähnyt sitä missään... Edes Laveran sivuilta en onnistunut bongaamaan, tosin voi olla etten vaan tajunnut katsoa oikeasta paikasta ::)

Muitakin tuotteita saa toki suositella :) Tukka on pitkä, käsitelty ja kuiva varsinkin latvoista, joten kunnon tehoja tarvitaan, myös hajusteettomuus (tai mahdollisimman vähät tuoksut) olisi plussaa. Tähän asti luottotuote on ollut O&H yhdessä öljyjen ja Joicon rekun kanssa, mutta tuo tuoksu on alkanut tökkiä viime aikoina, ja muutenkin haluaisin siirtyä vähän luonnonmukaisempaan hiustenhoitoon.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 20.04.09 - klo:07:41 »
Mistähän tuota Laveran Neutral -hoitista saa? Olisin kovasti kiinnostunut kokeilemaan, mutta en ole nähnyt sitä missään... Edes Laveran sivuilta en onnistunut bongaamaan, tosin voi olla etten vaan tajunnut katsoa oikeasta paikasta ::)

Itse tilasin hyvinvoinnin tavaratalosta.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #604 : 20.04.09 - klo:16:30 »
ääh!
Ostin ruohiksesta yks päivä laveran orange-milk shampoota. Piti kuulemma olla tuuheuttavaa, mutta mun hiukset tulee siitä älyttömän sähköisiksi ja ihan littaniksi. Mä haluaisin enemmänkin vähän karheat ja pöyheät hiukset kauhean sileiden sijaan. Pettymys  :( Yhäkin olen kaikista maailman shampoista tyytyväisin olut-muna palashampooseen.
« Viimeksi muokattu: 20.04.09 - klo:16:35 kirjoittanut Geronimo »
20 vuotta hiukset päässä!

Miyu

• Vieras
« Vastaus #605 : 21.04.09 - klo:19:35 »

Itse tilasin hyvinvoinnin tavaratalosta.

Olenkohan vähän puusilmä, kun en tuollakaan nähnyt. Ainoat, mitkä edes vähän näytti tuon suuntaiselta, oli Laveran Basis hoitoaine ja tehis, joten olisikohan sen Neutralin valmistus sitten lopetettu..? Nuokin näytti kyllä ihan mielenkiintoisilta, tosin molemmissa on hajusteita, enkä taida eilisen (ilmeisesti O&H:sta tulleen) allergisen reaktion jälkeen uskaltaa laittaa mitään hajustettua edes hiuksiin vähään aikaan. Normaalisti iho kyllä kestää hajusteita kohtuullisesti, mutta näköjään alkanut siitepölykausi vähän herkistää...

aritha

• Vieras
« Vastaus #606 : 21.04.09 - klo:21:27 »
ääh!
Ostin ruohiksesta yks päivä laveran orange-milk shampoota. Piti kuulemma olla tuuheuttavaa, mutta mun hiukset tulee siitä älyttömän sähköisiksi ja ihan littaniksi. Mä haluaisin enemmänkin vähän karheat ja pöyheät hiukset kauhean sileiden sijaan. Pettymys  :( Yhäkin olen kaikista maailman shampoista tyytyväisin olut-muna palashampooseen.

Minullekin toi oli pettymys, hiuksista tuli ihan littanat ja sähköiset. Ärsytti myös päänahkaa vaikka minulla ei edes ole herkkä iho.

Urtekram on kai muuttanut shampoonsa koostumusta viime aikoina. Ostin tänään ruohonjuuresta urtekramin rhassoul-savishampoon ja se oli sulfaatiton. Ennen siinä oli mielestäni sodium laureth sulfaattia.

Poissa Vovka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #607 : 15.05.09 - klo:22:25 »
^ Life-myymälöistä luulisi löytyvän.

Poissa Kronia

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #608 : 15.05.09 - klo:22:37 »
Urtekram on kai muuttanut shampoonsa koostumusta viime aikoina. Ostin tänään ruohonjuuresta urtekramin rhassoul-savishampoon ja se oli sulfaatiton. Ennen siinä oli mielestäni sodium laureth sulfaattia.

Hieno homma! Kävin Urtekramin sivuilla katsomassa ja useimmat shampoista näyttivät tosiaan olevan nyt sulfaatittomia. Itseltä löytyy Urtekramin ohdake-shampoo, jonka ostin kuukausi pari sitten ja silloin vielä ainakin taisi kaikissa Ruohonjuuren valikoimista löytyvistä shampoista löytyä sulfaatteja. Kiva, että ovat muuttuneet.
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #609 : 15.05.09 - klo:22:52 »
Hehkutan nyt tännekin, että meidän Prismaan oli tullut ihan nyt tällä viikolla (myyjä vahvisti) Urtekramin tuotteita, suht pieni valikoima tosin. Aloe vera, Ruusu ja hajusteeton shampoo ja hoitoaine löytyi ja myös joitakin vartalonhoitotuotteita.

Olen ehtinyt kokeilla vasta kerran Aloe vera pariskoa, muuta en osaa kommentoida kuin, että tukka tuntui erityisen pehmeältä vielä seuraavanakin päivänä.

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #610 : 16.05.09 - klo:23:19 »
^Jättääkö J.A.Y pehmeäksi ja hoidetun tuntuiseksi hiukset vai jääkö kuivemmaksi?

Olen kiinnostunut Aubrey Organicsin tuotteista, minulla ei vielä ole ainuttakaan kokemusta sarjasta, joten vinkkejä kaipailisin. Kumpi on hellävaraisempi; J.A.Y vai Rosa Mosqueta -shampoo? Vai onko jokin muu Aubreyn shampoista mieto, hellävaraisesti ja hoitavasti pesevä?

Onko kokemuksia hoitsikoista? Mikä on kosteuttavimmasta päästä? Onko kellään kokemuksia Jojoba & Aloe Desert Herb Revitalizing tai Rosa Mosqueta-hoitsikoista?

En osaa ihan tarkasti vertailla J.A.Y:ta ja Rosa Mosquetaa, koska muistaakseni mulla on ollut joskus vain yksi testeri Rosa Mosquetasta, mutta mun mielestä J.A.Y. on hellävaraisin käyttämistäni Aubreyn shampoista. Tosin kyllä sekin mielestäni kaipaa hoitoainetta perään, jotta tukka silenee. White Camellia -shampoota en ole kokeillut, mutta se vaikuttaa aika hyvältä myös. Hoitsikoista Island Naturals Conditioner ja Honeysuckle Rose on suosikkejani, kosteuttaa aika kivasti. Aubreyn hoitsikat ovat tosin aika paksuja koostumukseltaan ja aika hoitavia, joten ne saattaa tehdä tukan aika raskaaksi.

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #611 : 16.05.09 - klo:23:37 »
Urtekramilta on tullut ulos täysin sulfaatiton shampoo. Vaaveille tarkoitettu, mutta kokeilen heti, kun saan tassuihini tuon. Toivottavasti saapuu tänne asti.

No Perfume Baby Shampoo: Aqua, glycerin*, coco-glucoside, sodium cocoyl glutamate, cocamidopropyl betaine, glyceryl oleate, xanthan gum, citric acid.

Olen muutaman kerran pessyt hiukseni Laveran Neutral Shower shampoolla. Tuntui vaahtoavan enemmän kuin Urtekram. Pesee vähän liiankin puhtaaksi kuivan päänahkani ja hiuksetkin tuntuivat vähän karheilta. Kuivuttuaan hiukset tuntuvat sileiltä ja pehmeiltä.

Lavera Neutral Shower Shampoo: Water (Aqua), Glycerin, Sodium Lauryl Sulfoacetate, Lauryl Glucoside, Sucrose Laurate, Glucose Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Disodium Cocoyl Glutamate

Suomalaisen Lavera nettisivun mukaan ph-arvon pitäisi olla 5,0-5,5.

Hehkutan nyt tännekin, että meidän Prismaan oli tullut ihan nyt tällä viikolla (myyjä vahvisti) Urtekramin tuotteita, suht pieni valikoima tosin. Aloe vera, Ruusu ja hajusteeton shampoo ja hoitoaine löytyi ja myös joitakin vartalonhoitotuotteita.

Prismassa Urtekramin tuotteet on halvempiakin. Shampoon ja hoitoaineen hinta on 3,95€ pullerolta. Luontaistuotekaupasta ostamani shampoo maksoi 6,50€ ja hoitis 7,80€ :o.
« Viimeksi muokattu: 18.05.09 - klo:21:28 kirjoittanut Mrs. Priest »
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #612 : 26.05.09 - klo:11:12 »
Mä ostin Prismasta tuon Urtekramin Aloe Vera -shampoon ja ihmettelin myös halpaa hintaa kun olen elänyt käsityksessä että nää on tosi kalliita.  ::) Muutamia kertoja olen pessyt ja taitaa jäädä vakiokäyttöön vaikka pesuteho ei olekaan mikään järisyttävän hyvä. Ihanan pehmeät hiukset tällä tulee.  :-*

Kunis

• Vieras
« Vastaus #613 : 26.05.09 - klo:13:52 »
Herbinalta on tullut biohajoava tuotesarja: http://www.herbina.fi/ajankohtaista/biohajoava.html Toivottavasti tällainen eksyy monen mukaan mökkisaunoille. Odotan innolla käyttäjäkokemuksia moisesta.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #614 : 26.05.09 - klo:13:57 »
^ Ei noiden tuotteiden INCI:t näyttäneet mitenkään erityisen luonnossa helposti hajoavilta, ihan tavallisia ainesosia siellä näkyi olevan, mm. SLS jne. Vedetäänköhän taas asiasta tietämätöntä tavallista kuluttajaa höplästä?