Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 446743 kertaa)

Kunis

• Vieras
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #615 : 26.05.09 - klo:14:14 »
No höh. Mutta niinhän se on että vihreydellä koitetaan nykyään kaupata kaikkea. Hyvä kuitenkin että heti tuli puheeksi tuo INCI ennenkun tuosta sen enempää pääsi innostumaan.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #616 : 26.05.09 - klo:14:47 »
^ Ihan hyviä perustuotteita nuo uudet Herbinat ovat, mutta vähän liian hieno nimi tavalliselle sisällölle.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #617 : 27.05.09 - klo:09:58 »
Minäkin kävin Prismasta hakemassa Urtekramit kun kerran noin hyvään hintaan saa, ja sopivasti loppui yksi hoitsikka ja shampoo :) Aloe vera combon nappasin mukaan ja saman tien illalla testiin.

Pestessä shampoo tuntui takuttavan ja ihan pienellä määrällä ei pärjännyt, tuntui että sai pari kertaa lisätä shampoota että kaikkialle riitti. Hoitis oli yllättävän lirua, ja sitäkin siis kului reilulla kädellä ja vaikutusaikana tuntui valuvan kohti pituuksia. Olin siis pesuvaiheessa vielä hiukan skeptinen.

Lopputuloksena kuivana oli unelmanpehmeät hiukset, ja viime värjäyksen jälkeen kuivahtanut kutiseva päänahkakin rauhoittui vihdoin hieman, kutina hellitti. Tyytyväinen olen, jäävät käyttöön :-* Toki jää nähtäväksi miten pidemmällä aikavälillä käy, mutta ensikokemuksen perusteella sopivan hellävarainen pesutulos, puhdasta kuitenkin tuli.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #618 : 28.05.09 - klo:06:54 »
Kerrohan Aquatar lisää kokemuksia tosta hoitiksesta sitten kun olet enemmän käytellyt. Kiinnostaa nimittäin muakin mutta ostin silti vaan shampoon kun hoitiksia mulla riittää muutenkin. Mä pesin ensin kolme kertaa peräkkäin Aloe Vera shampoolla ja sitten käytin Tigin Superstaria. Jessus, päänahka tuntui todella kuivalta ja tukka ihan räjähtäneeltä. Nyt pesin taas Aloe Veralla ja päänahkakin rauhoittui heti. Kyllä mä taidan olla rakastunut. Ja saa lutrata hyvällä omatunnolla kun ei tuo muuten vaahtoa.  ;)

Paikalla Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #619 : 29.05.09 - klo:14:31 »
Mä näin eilen noita Urtekrameja myös s-marketissa. Hinta oli hiukan kalliimpi kuin Prismassa, eli 4,25, mutta tosi paljon vähemmän silti kuin Ruohonjuuressa tai Sokoksella. Ruusu-, Aloe Vera ja hajusteeton shampoo ja hoitoaine löytyi. Vartalojuttuja ei ollut.
Oma väri takaisin.

Poissa The Siren

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #620 : 30.05.09 - klo:20:32 »
Terve kaikki,uus ilmottautuu joukkoon! :DOlikos kellään muulla käynyt tuon urtekramin aloe veran kanssa niin,että on tukka "vaalentunut",kun on pesun jälkeen oleillut auringossa? :)Johtuukohan se siitä,kun niissä on sitruunaa..mut ei haittaa,yritänki päästä värjätystä eroon.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #621 : 01.06.09 - klo:15:24 »
Ostin tänään Prismasta Urtekramin hajusteettoman hoitiksen. Pakko kun sai niin edullisesti  :)  Shampootakin teki mieli, mutta niitä on varastossa pullotolkulla joten sain pidettyä näppini kurissa. Onko jollain kokemuksia tuosta hoitsikasta? Näyttää purkissa aika paksulta, joten saattaa olla koostumukseltaan erilaista kuin tuo Aloe vera, jota täällä ollaan luonnehdittu liruksi.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #622 : 01.06.09 - klo:15:48 »
Urten Aloe veroja testailtu nyt muutamaan otteeseen ja entistä vakuuttuneempi olen että nämä on loistavia. Hoitista kokeilin kerran myös co-pesuun, mutta sitä saa läträtä sen verran paljon että toista kertaa en siihen tarkoitukseen tuhlaile kuin hätätapauksessa.
Shampoo vetää mulla aika takkuun ja nihkeäksi, samalla tavalla kuin shampoopalat. Ja hoitiksesta ei levitysvaiheessa ole takkuihin mitään apua, kun normihoitiksella ne siliää hetkessä haromalla. Vasta huuhteluvaiheessa aukeavat ja senkin jälkeen tuntuu hiukset nihkeiltä. Pitkissä hiuksissa saattaa olla ongelma tuo.

Mutta kuivana hiukset on kuitenkin aina pehmeät ja sileät ja päänahka rauhoittunut :-* Vähän tuntuu jäävän pörröisiksi tosin, varsinkin jos ei mitään jätettävää laita, ja tukka tuntuu tuuheammalta ja kuohkeammalta. Nuo kaksi viimeistä on toki ihan haluttujakin ominaisuuksia. Kaiken lisäksi tuntuu että hiukset pysyisi pidempään puhtaina, en tosin tiedä onko tämä nyt aloe verojen vai jonkun muun ansiota.

Pitänee joku kerta testata tuo hajustamatonkin, jos kerran on paksumpaa. Aloe vera on sellaista lirua että ei hoitoaineeksi uskoisi.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #623 : 01.06.09 - klo:17:33 »
Tosiaan tuota aloe veraa sai läträtäkkin niin pirusti, tuntui ettei sitä ole päässä koskaan tarpeeksi! Pullo meni hetkessä.
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #624 : 02.06.09 - klo:11:48 »
Harmi, kun mä just tykkäisin lirusta hoitoaineesta ja siksi tuo Aloe Vera olisi voinut olla just sopiva mun tarkoituksiin mutta joudun aina ottamaan hajusteettoman version. Ehkä tuota hajusteetonta voisi norjistaa vaikka aloevera-geelillä.  :D Paksut hoitoaineet usein tuppaavat mulla latistamaan ja tuossakin on öljyjä jonkin verran. Mä esimerkiksi tykkään paljon noista Elokuun hoitoaineista kun ovat tosi liruja. Sain vain pari kertaa kaupasta pilantuneen version, enkä ole tykännyt niitä sen jälkeen ostella. Nokkoshoitoaineessa lisäksi aika vahva eucalyptuksen tuoksu.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #625 : 06.06.09 - klo:22:50 »
Höh, en voikaan käyttää Laveran Mango Milk shampoota, aiheuttaa ihan törkeen kutinan ja tuntuu siltä, kun joku pistelisi päänahkaa pienellä neulalla :-\ Noh Apple Milk sentäs ei aiheuta vielä mitään. Poikaystävä saa käyttää tuon Mangon loppuun.

Mun pitää ostaa testiin se Urtekramin hajusteeton.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Choko

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #626 : 16.06.09 - klo:19:44 »
En tiedä kuuluuko tämä ihan tähän ketjuun, mutta kirjottelenpa kuitenkin... ::)

Eli bongasin tällaisen "hiusveden"  ???  ;D Kama Ayervedan (http://www.kamaayurveda.com/products.html) sivuilta:

"Recommended in the ancient Sahasrayogam Ayurveda text for lush and healthy hair. It thickens hair while adding body and shine. Removes loose dandruff flakes. Naturally conditioning.

The secret of luxuriant, glossy hair. This combination of herbs, processed in pure sesame oil and milk, includes indigo (neeli), eclipta alba and gooseberry, said in Ayurveda to promote hair growth. Balloon vine helps maintain a healthy scalp. Liqorice with its antiseptic properties protects against bacterial and fungal infections."

Osaako joku viisaampi henkilö kertoilla näin äkkiseltään, että kannattaako tuollaista ainetta kokeilla. Kuulostaa hyvältä tällaiselle "mainoksen uhri" -henkiselle tyypille!  ;D

Edit. Ja tässä toinen hyvältä kuulostava aine...

"Dabur Amla Hiustenhoitoöljy on ainutlaatuinen, vanhan perinteen mukainen hiuksia hoitava tuote. Se on valmistettu puhtaista luonnon mineraaleista, sekä yrttien uutteista. Aito alkuperäinen Amla Hiustenhoitoöljy hoitaa hiusten juuria, ehkäisee hiusten harmaantumista ja vahvistaa hiuksia sekä hillitsee hiustenlähtöä. Samalla se suojelee hiuksia haitallisten kemikaalien aiheuttamilta vaurioilta.   Luonnon mineraalit sekä yrttiuutteet ravitsevat hiusjuurta, ja tekevät hiuksista vahvemmat, terveemmät sekä kiiltävämmät.  Dabur Amla Hiustenhoitoöljy tehostaa hiusten kasvua, elvyttää hiuspohjaa, ja on erinomainen apu hiuksille esim. vaikeiden sairauksien sekä vahvojen hoitojen tai lääkityksien jälkeen.

Käyttö:
Hiero kevyesti pieni määrä Amla Hiustenhoitoöljyä päänahkaan ennen normaalia pesua, hiusten ollessa vielä kuivat. Anna hoitoöljyn vaikuttaa hiuspohjassa mielellään 2-3 tuntia, jonka jälkeen pese hiukset huolellisesti. Suositellaan pesuun käytettäväksi Vatika Shampoota, sekä käytettäväksi pesun jälkeen Vatika Hiustenhoitoainetta.

Käytössä huomioitavaa:
Dabur Amla Hiustenhitoöljy on ainoastaan ulkoiseen käyttöön. Hiusten vahvistuessa, niiden väri saattaa hieman tummentua.
Pakkaus: Tuote on pakattu pulloon 200 ml.
Unkarin lisenssi: 2264/1994 OÉTI.
Hinta: 9.20 €"

Tämä tieto tulee tällaselta sivustolta: http://www.betterchoice.fi/kauppa.php?cat=12

Kommentteja, kokemuksia, tietoa kenelläkään?
« Viimeksi muokattu: 16.06.09 - klo:20:05 kirjoittanut Choko »
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #627 : 17.06.09 - klo:18:37 »
^
Jotenkin mulla on sellanen muistikuva että toi olis pääasiassa mineraaliöljyä johon on sitten lisätty joitain vaikuttavia aineita, kuten amlaa.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Choko

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #628 : 17.06.09 - klo:20:55 »
Höh... :( No, kiitos nelma tiedosta. Eiköhän sitä sitten pärjää ilmankin.  ;)
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #629 : 18.06.09 - klo:11:33 »
Oletteko huomanneet, että Laveran kaikki tuotteet ei ole sertifioitua luonnonkosmetiikkaa??
Esim mango milk-shampoo ei ole. Se selittää, miksi INCIssä on "sodium coco sulphate".

Toisessa keskustelussa on väännetty kättä siitä, onko "luonnollisesti" valmistettu sls jotenkin parempi, kuin syntetisoitu. No ei ole. Kumpikaan ei kuulu sertif. luonnonkosmetiikkaan.

Olen todella vihainen  >:(
Että kehtaavatkin. Tekisi mieli alkaa Lavera-boikottiin.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...