Olen pessyt hiukset nyt pari kertaa Avalonin Lavender-shampoolla ja havainnut, että tykkään sekä shampoosta että lopputuloksesta.
Shampoo on koostumukseltaan geelimäistä ja vaahtoaa ehkä parhaiten kaikista kokeilemistani sulfaatittomista shampoista, joten sitä ei kulu kerralla niin paljoa kuin koostumukseltaan lirumpia tuotteita (esim. Urtekram, joka tuntuu vain imeytyvän jonnekin hiuksistoon, vaikka sitä lutraisi kuinka paljon...). Tuoksu on aika voimakas, hiukan lääkeyrttimäinen mutta pirteän kirpsakka, tulee mieleen ehkä vähän vihreä Sunlight-palasaippua (muistuttaa minua saunomisesta mummon ja ukin pihasaunassa, joten nostalgiapointsit tästä

).
Pesuteho on omaan makuuni sopivan mieto, pesee kyllä kunnolla rasvaisen liimaletinkin puhtaaksi yhdellä vaahdotuksella, mutta ei jätä hiuksia narskuviksi tai karheiksi -- en ole tarvinnut pesun jälkeen edes poishuuhdeltavaa hoitoainetta, koska hiukset tuntuvat huuhtelun jälkeen niin sileiltä ja hoidetuilta. Hiukset ovat miellyttävällä tavalla raskaat, eivätkä tunnu kihartuvan samassa määrin kuin yleensä. Lisäksi shampoo ei näytä irroittavan hennaa/katamia samoissa yhtä paljon kuin Urtekramin shampoo, jolla pesin näiden kahden Avalon-pesun välissä.
Inci on todellakin varsin luonnonmukainen, ja oli ilahduttavaa löytää kerrankin luomushampoo joka ei sisällä aloeta -- olen sen verran allerginen aloelle, että pyrin parhaani mukaan välttämään sitä myös poishuuhdeltavissa tuotteissa.