Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447162 kertaa)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #645 : 29.06.09 - klo:13:04 »
Mä taas tykkään Aloe Verasta kovastikin juuri sen takia, että se selvittää niin mukavasti Herbinan Biohajoavan shampoon aiheuttamat takut ;D Tuoksu on hyvä, tulee mieleen MOPin Hydrating, koostumuksesta kylläkin hieman miinusta; lirua on. Hoitotehoista ei nyt mainittavaa kokemusta ole. Tässä päässä riittää, että selvittää ja tuntuu kosteana siltä, että jotain on käytetty (eli mukavan pehmeältä).
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #646 : 30.06.09 - klo:12:51 »
Onko joku jo bongannut Urtekramin lastensampoota mistään? Onko sitä vielä saatavilla? Oon yrittänyt bongailla myös niitä kookossulfaatittomia sampoita, mutta en ole törmännyt vielä niihin, vaan edelleen ihan samat putelit pyörii kaupoissa. Uudistuuko tää sarja vai ei? Mie oon nyt vähän hämmentynyt.
Turun Ruohonjuuressa olen nähnyt. Oli eri paikassa kuin muut shampoot, eli toi lasten sarja löytyi sieltä missä oli muitakin vauvojen tai lasten tuotteita (eli vaippoja ym.).

Mullakaan ei oikein toimi nuo Urtekramin hoitoaineet kovin hyvin. Eli ei selvitä kunnolla ja latvat jää kuiviksi. Ainakin se hajusteeton shampoo on kuitenkin hyvää (varmaan muutkin), kivan hellävaraista ja kosteuttavaa. Tosin ei kovin riittoisaa, mutta onneksi noita saa nykyään kohtuuhinnalla Prismasta ja s-marketista.

Ole Hyvän tyrni- aloe vera-hamppu hoitis on taas mun suosikki, selvittää tosi hyvin ja jättää hiukset pehmeiksi. Ole Hyvän hajusteeton hoitis on kevyempää (eli vähemmän öljyistä) ja sitä oon tykännyt käyttää jätettävänä,. Toimii jostain syystä paremmin kuin ne varsinaiset jätettävät hoitikset joita oon kokeillut (jotka siis tekee mun tukan tahmeaksi, jos vaikuttavat mitenkään).
Oma väri takaisin.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #647 : 30.06.09 - klo:13:18 »
^ Okei, kiitos tiedosta. Häätyypi käydä täällä katsomassa Ruohonjuuresta, josko sinne olisi jo saapunut tuota uututta.

Mie ostin edullisesti Prismasta kokeiluun Urtekramin No Perfume -hoitista, ja toivon, ettei se oli niin älytöntä lirua kuin se Aloe Vera -hoitis oli. Jos on, niin onneksi haju ei ole yhtä paha kuin AV-hoitiksessa, ja hajusteetonta hoitista voi käyttää kuitenkin. Ainakaan ei ollut kallis susiostos, jos sellaiseksi osoittautuu.

usagi

• Vieras
« Vastaus #648 : 30.06.09 - klo:18:31 »
Tykkäsin tosta urtekramin ruusuhoitoaineesta.Latvat vaan kaipasi jotain kosteuttavampaa,mutta muuten toimi hyvin ainakin co-pesuissa.Hoitavammat tuotteet kun tuppaa lässäyttämään mun tukan jos niillä yrittää pestä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #649 : 02.07.09 - klo:08:24 »
Testasin eilen Urtekramin no Perfume -hoitiksen ja onneksi se ei ollut yhtä lirua kuin Aloe Vera -hoitis oli. Koostumus oli ihan mukavan paksua, selvitti hiukset aika hyvin ja jätti mukavan pehmoiksi, mutta ei liian lötköksi tai rasvaiseksi. Varmaan toimii hyvin myös muhittelussa. Ei ollut siis susiostos, kun oli niin edullinenkin Prismasta ostettuna.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #650 : 05.07.09 - klo:13:01 »
Jännä miten yksilöllisiä nämä tuotekokemukset aina ovat. Minusta tuo Urtekramin no perfume - hoitsis on tosi rasvaisen tuntuista. Kokeilin sitä eilen ja jopa vastapermanentattu hius tuli selvästi öljyiseksi ja liukkaaksi ja sai huuhdella kauan. Kädessä jo tuntui tuhdilta kostetusvoiteelta. Myöhemmin hius jäi aika painavaksi vaikkaksin tosi kiiltäväksi. En uskalla kyllä jatkossa tuollaisenaan hiuksille käyttää etteivät latistuisi, ehkä tehissekoituksiin menisi tai sekoittelen tästä vartalosaippuan kanssa mukavan pesuvoiteen, koska uskon tuon kosteuttavan mukavasti vartalon ihoa pesun yhteydessä.

Nicci

• Vieras
« Vastaus #651 : 06.07.09 - klo:13:54 »
Urtekramin ruusuhoitis ja -shampoo ovat mun lemppareita. Hoitis jättää vaan latvat hieman kuiviksi, mutta sitten niihin voi sipaista jotain jätettävää hoitsikkaa. Ruusushampoo jättää hiukset ihanan pehmeiksi  <3 Eikä tietoakaan päänahan kutinasta! Prismasta ostettaessa suorastaan halpaa :)

Poissa Misato

• HAIRahtanut
  • 1cMii
Vs: Avalon organics tuotteet
« Vastaus #652 : 10.07.09 - klo:17:44 »
Olen pessyt hiukset nyt pari kertaa Avalonin Lavender-shampoolla ja havainnut, että tykkään sekä shampoosta että lopputuloksesta.

Shampoo on koostumukseltaan geelimäistä ja vaahtoaa ehkä parhaiten kaikista kokeilemistani sulfaatittomista shampoista, joten sitä ei kulu kerralla niin paljoa kuin koostumukseltaan lirumpia tuotteita (esim. Urtekram, joka tuntuu vain imeytyvän jonnekin hiuksistoon, vaikka sitä lutraisi kuinka paljon...).  Tuoksu on aika voimakas, hiukan lääkeyrttimäinen mutta pirteän kirpsakka, tulee mieleen ehkä vähän vihreä Sunlight-palasaippua (muistuttaa minua saunomisesta mummon ja ukin pihasaunassa, joten nostalgiapointsit tästä  :) ).

Pesuteho on omaan makuuni sopivan mieto, pesee kyllä kunnolla rasvaisen liimaletinkin puhtaaksi yhdellä vaahdotuksella, mutta ei jätä hiuksia narskuviksi tai karheiksi -- en ole tarvinnut pesun jälkeen edes poishuuhdeltavaa hoitoainetta, koska hiukset tuntuvat huuhtelun jälkeen niin sileiltä ja hoidetuilta.  Hiukset ovat miellyttävällä tavalla raskaat, eivätkä tunnu kihartuvan samassa määrin kuin yleensä.  Lisäksi shampoo ei näytä irroittavan hennaa/katamia samoissa yhtä paljon kuin Urtekramin shampoo, jolla pesin näiden kahden Avalon-pesun välissä.

Inci on todellakin varsin luonnonmukainen, ja oli ilahduttavaa löytää kerrankin luomushampoo joka ei sisällä aloeta -- olen sen verran allerginen aloelle, että pyrin parhaani mukaan välttämään sitä myös poishuuhdeltavissa tuotteissa.
You and me make the whole world jealous

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #653 : 18.07.09 - klo:17:46 »
Tuosta Urtekramin ruusushampoosta pidän minäkin! Hiukset tuntuu puhtailta pesun jälkeen mutta ei yhtään kuivilta. Myöskään herkästi kutiava ja kuivuva päänahkani tuntuu sietävän tuota shampoota paremmin kuin monia muita.

No perfume hoitis on hiuksilleni myös tosi hyvä tai oikeastaan uusi HG-tuote! Käytän perushoitoaineena, muhittelussa ja CO-pesussa.

Seuraavaksi kokeilen No perfume shampoota, joka odottaa jo hyllyssä.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #654 : 19.07.09 - klo:21:28 »
Mäkin olen käytellyt Aloe vera-hoitista ihan tyytyväisenä. On se kyllä tosi lirua mutta mun tukkaa on selvittänyt kivasti ja en kyllä odottanut koostumuksen perusteella osannut sellaista olettaa. Tuoksu on voimakas mutta ei paha, esimerkiksi A´kinin Avocado & Calendula hoitis tuoksuu mun nenään tosi ärtsyltä.

Kunhan nykyiset putelit on kuluneet, ajattelin testata noita Ruusu-tuotteita ja tota hajustamatonta hoitista. Shampoota on tullutkin käytettyä ja se oli ihan ok, aika pesevä tosin.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #655 : 23.07.09 - klo:16:41 »
Urtekramin ruusushampoo on vakuuttanut minutkin. Olen pessyt sillä vain aamuisin otsista, mutta se tekee siitä paljon paremman kuin aikaisempi Urtekramin hennashampooni. Hennashampoo kuivatti epämiellyttävästi. Puhdasta hennashampoolla toki tuli ja hiuksista lähti hyvin niin öljy kuin silikonitkin.

Hennashampookin oli silti parempaa kuin esim. Tigin Fashionista :D. Arvelen kuitenkin ostavani jatkossa mieluiten ruusua satunnaisiin shampoopesuihini ja otsikselle. Tuoksu on myös kiva.

Helsingin Sokoksella (Mannerheimintiellä) shampoo maksoi vain 6,15 €. Ekolossa ne maksavat yli 8 €.  :ts Toisaalta niitä saa kai jostain alle 4 eurolla. Ainakin Ellien foorumilla väittivät niin.
« Viimeksi muokattu: 23.07.09 - klo:16:43 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #656 : 23.07.09 - klo:21:29 »
^ S-ryhmän kaupoista saa ymmärtääkseni kaikkein halvimmalla.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #657 : 27.07.09 - klo:22:08 »
^^ S-Marketissa päälle 4€, mutta Prismassa halvimmalla: n.3€
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #658 : 28.07.09 - klo:18:21 »
^Syväputsaria mäkin etsin luomummilta merkeiltä, tällä hetkellä on käytössä Kevin.murphyn maxi.wash, joka sinänsä kyllä on mielestäni oikein hyvä, mutta ei ainesosiltaan täysin luonnonmukainen.

Jos haluat luomun lakan ilman "pahiksia", niin suosittelen kokeilemaan Aubrey Organicsin Finishing Missstiä (pitää tarkistaa toi nimi vielä). Sen kanssa pitää vaan varoa ettei tule liian koppura tukka. Santenkin lakkaa olen kokeillut, mutta se vain lähmäsi tukan ikävästi.

(en ole AO:n lakkaa vielä tilannut mutta:) miten on kun toi aubrey organicsin hiuslakka sisältää jotain sitrushedelmä-aineksia, niin eikös se altista hiuksia auringolle tms..? ???
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #659 : 04.08.09 - klo:19:47 »
Tein äsken ekaa kertaa omenaviinietikkahuuhtelun pesun jälkeen. Laitoin ruokalusikallisen etikkaa isoon kannuun, johon laitoin ehkä 4-5 desiä haaleaa vettä. Liruttelin sen päähän ja pyyhekuivasin hiukset. En tiiä mistä se johtuu, mutta hiukset olivat todella selvän tuntuiset heti märkinäkin. Mielenkiinnolla odotan hiusten kuivumista, että näen miten etikkahuuhtelu toimii. Haju ei ole kyllä mikään älyttömän miellyttävä, häätyy varmaan laittaa vähän eteeristä öljyä seuraavan kerran sekaan. Enkä tiiä tuosta annostelustakaan, että menikö se edes sinne päin.