Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447348 kertaa)

Poissa Kronia

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #660 : 04.08.09 - klo:21:11 »
^Mun mielestä ihan hyvän kuuloinen sekoitus, ennemmin liian laimea kuin vahva, mut jos toimii tolla suhteella, niin hyvähän se on :)

Käsitin niin, että et huuhdellut hiuksia enää tuon etikan jälkeen? Varmaan molemmilla koulukunnilla on edustajansa, mutta itse oon tykänny huuhtoa hiukset nopsaan kylmällä vedellä vielä etikan jälkeen, niin ei jää edes mitään hajuhaittoja tukkaan. Kannattaa varmaan kokeilla molempia tapoja, toisilla voi pitemmän päälle tuo etikan huuhtomatta jättäminen kuivattaa vähän.
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #661 : 04.08.09 - klo:21:35 »
En tiiä mistä se johtuu, mutta hiukset olivat todella selvän tuntuiset heti märkinäkin.

Hapan etikka sulkee hiussuomut. Kun hiussuomut ovat tiivisti kiinni eivätkä auki harallaan, hiuksen pinta on sileä eikä se takkuunnu juurikaan.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #662 : 05.08.09 - klo:07:38 »
Mun mielestä ihan hyvän kuuloinen sekoitus, ennemmin liian laimea kuin vahva, mut jos toimii tolla suhteella, niin hyvähän se on :)

Käsitin niin, että et huuhdellut hiuksia enää tuon etikan jälkeen? Varmaan molemmilla koulukunnilla on edustajansa, mutta itse oon tykänny huuhtoa hiukset nopsaan kylmällä vedellä vielä etikan jälkeen, niin ei jää edes mitään hajuhaittoja tukkaan. Kannattaa varmaan kokeilla molempia tapoja, toisilla voi pitemmän päälle tuo etikan huuhtomatta jättäminen kuivattaa vähän.

Ajattelinkin, että liuos saattaa olla liian laimea, mutta juuri sen hajun takia en uskaltanut laittaa etikkaa liikaa. Enkä senkään takia, kun pelkään sen etikan kuivattavan latvoja. En tosiaan huuhtonut hiuksia enää sen etikkahuuhtelun jälkeen. Häätyy seuraavan kerran kokeilla vähän vahvemmalla liuoksella ja huuhtoa hiukset vielä ä etikkahuuhtelun jälkeen. Jospa sillä pääsisi eroon siitä hajusta, joka oli onneksi melko vähäinen.

En tiiä mistä se johtuu, mutta hiukset olivat todella selvän tuntuiset heti märkinäkin.
Hapan etikka sulkee hiussuomut. Kun hiussuomut ovat tiivisti kiinni eivätkä auki harallaan, hiuksen pinta on sileä eikä se takkuunnu juurikaan.

En jotenkin odottanut noin selvää vaikutusta tapahtuvan heti, mutta selvästi hiukset eivät takkuuntuneet niin paljon kuin normaalisti. Enkä edes suojannut latvoja hoitiksella, vaan skippasin CWC-pesun. En tiiä vaikuttiko sekin tähän hiusten selviämiseen, että lorautin hoitiksen sekaan hiukan glyserolia, jota en ole kokeillut taas vähään aikaan. Häätyy nyt testailla tätä etikkahuuhtelua uudestaankin ja tutkailla tuloksia.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #663 : 05.08.09 - klo:16:30 »
Lueskelin MUA'n arvioita Aubrey O:n hoitiksista, ja näyttää tuon otannan perusteella ainakin Honeysuckle Rose nauttivan paljon korkeampaa suosiota kuin White Camellia. Pitäisköhän kokeilla, hmm...
Tuoksua en kaipaa, mutta White camellia vaikuttaa olevan enemmän tosikuivien hiusten hoitoon tarkoitettu. Pitäisi kai testata ensin molempia jonkun ystävällisen juurekkaan avulla...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Elliotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #664 : 05.08.09 - klo:18:41 »
Mä tykkään HR:stä enemmän kuin WC:stä, mutta jos tukka kaipaa todella tymäkkää hoitoa, niin WC on ehdoton. Oma käsittelemätön, päivittäin pari minuuttia fööniä näkevä ja joskus harvoin suoristettava tukkani tykkää HR:stä, mutta pesun jälkeen on vähän hamppumainen tunne tietyssä osassa hiuslatvoja. Kampaajan mukaan tosin mun pyörteet tekee sen, että tukka vaan menee helpommin takkuun yhdestä kohtaa.

HR on kevyempi, joten se on myös helpompi huuhdella tukasta kuin WC. Jälkimmäisen huuhtominen on oma taiteenlajinsa  ;)

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #665 : 06.08.09 - klo:16:53 »
Eikös täällä joku maininnut, että Urtekramilta on tullut sellainen vauvashampoo, jossa ei ole sulfaatteja ollenkaan, tosin en ole täysin nyt varma, onko muissakaan Urtekramin shampoissa niitä. No, kuitenkin tässä inci oli kuitenkin erilainen kuin esim, lasten shampoossa tai siinä hajusteettomassa joten ostin kokeeksi. Tää oli Ruohonjuuressa, maksoi kyllä 6,60 eli aika paljon enenmmän kuin Prismoissa noi hajusteettomat mutta ajattelin että voisi testata. Sanotaan ettei kirvele silmissä ja voi käyttää myös vartalon pesuun.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #666 : 07.08.09 - klo:07:20 »
Oon nyt tehnyt useana päivänä omenaviinietikkahuuhteluita hiuksiin ja hyvänen aika, sehän toimii kuin unelma. Nyt olen tehnyt pari kertaa niin kuin Kronia ehdotti:  teen etikkahuuhtelun ja sitten huuhtelen hiukset vielä nopeasti vedellä, ja sekin tuntuu toimivan oikein hyvin. Eilen huomasin ihan selvästi kuinka äkkiä ja hyvin se liuos toimii, vaikka mun liuos on melko laimeaa: heti kun alan lirutella liuosta päähäni, hiukset muuttuvat sileiksi ja takuttomiksi :o. Oon jotenkin ihan ällistynyt siitä kuinka hyvin ja nopeasti tuo liuos oikeasti toimii. En tiiä jaksanko joka kerta kikkailla tuon liuoksen kans, mutta ainakin niinä päivinä teen huuhtelun, kun hiukset kaipaavat tehiksen jälkeen jotain sulkevaa ja siloittavaa.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #667 : 09.08.09 - klo:14:22 »
Urtekramin Ruusu-shampoo vakuutti kyllä. Nyt pari, kolme kertaa olen sillä pessyt ja hiukset ovat pysyneet hyvin puhtaina, vaikkei ole niin pesevä ja on ollut kuuma ilma, että päänahkakin on kai hionnut. On kans niin hassua että asematunnelin S-marketissa sen hinta on 4,50, yläkerran Sokoksella 6,50 (ja hoitoaineissa on vieläkin isompi hintaero).
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #668 : 09.08.09 - klo:14:51 »
^ Mäkin tykkään tosta Ruusu-shampoosta. Hoitoaine saisi olla vähän hoitavampaa, mutta sekin on ihan ok.

ellen ja muut etikkaa käyttävät, ootteko huomanneet hiuksissa tuoksua ton etikkahuuhtelun jälkeen? Tein tota kans yhdessä välissä ja se selvitti tukan kyllä ihan uskomattoman hyvin. Lopetin huuhtelut kun huomasin että päänahan hiotessa tai hiusten muuten kastuessa se etikan haju tuntui ihan selvästi.  :-X Tein muistaakseni ilman vesihuuhtelua ja vesihuuhtelun kanssa.

Voisihan tuota taas koittaa ja huuhdella tukkaa vedellä huolellisemmin.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #669 : 10.08.09 - klo:09:11 »
^ Mie en kyllä huomaa etikan hajua muuten kuin silloin alussa, kun hiukset kuivuvat pesun jäljiltä. Kuivina hiukset eivät mielestäni haise etikalle. Ei ne kyllä märkinäkään haise sillä tavalla pään ympärillä leijuvasti, mutta kun ottaa tupsun nenän alle, niin sitten haisee etikka.

Mitä jos kokeilisit etikkahuuhtelua laihemmalla liuoksella ja vielä sitä huuhtelua vedellä etikan jälkeen? Mulla toimii todella hyvin niinkin vähäinen annostus kuin 1 rkl omenaviinietikkaa ja 4-5 dl haaleaa vettä. Se jo selvittää takut ja silottaa hiukset. Tuon huomasin eilen niin selvästi, kun en muistanut etikkahuuhtelua ja hiukset olivat takkuisemmat ja karheammat ihan selvästi.

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #670 : 10.08.09 - klo:09:27 »
Urtekramin Ruusu shampoo ja hoitis testattu pariin kertaan ja EN tykkää. Shampoo ei minulle tarpeeksi pesevää, hiukset tuntuvat jäävän likaisen oloisiksi ja hoitoaine se vasta kummaa onkin, sitä kun hiuksiin laittaa niin tuntuu että se katoaa ihan kokonaan johonkin, hiukset imaisevat sen kuin sieni.

Ja näiden jäljiltä hiukset olivat jotenkin sameat ja kiillottomat.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #671 : 11.08.09 - klo:14:19 »
Ostin eilen uuden kosteuttavan tehohoidon. Kaikkea pitää kokeilla kun ei mun HG:ta näiden osalta ole vielä löytynyt. Merkki oli ennestään tuntematon Taylor MacKay Organic Care Systems. Näitä oli kahta eri versiota, omani on Aqua Boost.

Tästä sanotaan seuraavaa: Leaves the hair strenghthened, moisturised and naturally protected from UV damage. Aqua Boost is an intense moisturising treatment formulated from a range of organic extracts an wheat protein, Vitamin B5, and natural sunflower extract to nourish your hair whilst leaving it soft and smooth.

Naputtelin incin omaan ketjuunsa. Joku viisaampi voisi sitä kommentoida? Tuon koostumus on mielestäni ihan samanlainen kuin Joicon rekussa mikä asettikin tuolle aika ovat odotukset. Tuoksu on tietty eri, tässä tosi mieto Joicoon verrattuna. Lopputulos ei nyt ainakaan vielä  kuitenkaan häikäise. Hiukset oli pesun jälkeen aika takussa (niinhän ne kyllä on Joicon rekun jälkeenkin, mutta tän pitikin olla kosteuttava) ja jotenkin vähän oudon tuntuiset. Pesin ne kyllä hopeashampoolla mikä saa tukan aina aika takkuun, joten ehkä lopullisen tuomioni annan tälle seuraavan kokeilun jälkeen kun testaan tätä vaikka CO-pesun jälkeen. Lisäksi vielä huuhtelin hiukset pää alaspäin mikä takuttaa tukkaa myös aika paljon.

Palataan asiaan hiusten kuivuttua ja lopputuloksen selvittyä paremmin.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #672 : 11.08.09 - klo:14:34 »
^ En todellakaan luokittelisi tuota hoitista millään tavalla luonnonmukaiseksi hoitikseksi, koska se sisälsi niin paljon muitakin kuin vain luonnonmukaisia ainesosia. Ei yhtään ihme, jos hiukset tuntuivat tuon jälkeen oudoilta, olihan siinä kuivattavaa alkoholiakin vähän mukana. Onhan siinä vähän proteiineja rakennepaikkaamaan hiusta, mutta ei varmasti ole yhtä tehokas rekku kuin Joico tai L'anza. INCI ei kyllä vakuuta, eikä sun kokemuksetkaan.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #673 : 12.08.09 - klo:17:17 »
Perun muuten puheeni tuosta Urtekramin hajusteettomasta hoitoaineesta. Sanoin tuolla aikaisemmin sen olevan liian tujua ja öljyistä mutta luettuani -katan- kommentit ruusuhoitiksen katoavuudesta hiuksiin, tajusin että tuo hajusteeton tekee ihan saman jutun ja siksi lykkään sitä aina valtavat määrät  -seurauksena lähmäisyys . Kun pienensin annosta reilusti, tuloksena oli pehmeä ja kuohkea tukka. :)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #674 : 16.08.09 - klo:00:55 »
Mie tykkään ihan hirveästi Aubreyn WC:stä. Ehdoton suosikkini. :-* Toimii mun pitkään, karkeaan ja pelkästään hengittäessäkin takkuuntuvaan tukkaan todella hyvin. Se tekee hiuksista vähemmän leijuvat, pehmeämmät ja raskaat, mikä on mulle vain hyvä. Ihaninta on, ettei sen vaikutus perustu silikoniin. Jättää kyllä hiukan rasvaisen pinnan, mutta se katoaa kun jollain toisella hoitoaineella vähän huuhtasee hiuksia. Haju sen sijaan on jotain aivan hirveää.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t