Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447504 kertaa)

Poissa Axamit

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #675 : 18.08.09 - klo:00:14 »
^ OT, mutta ei ikinä uskois, että sun hiukset takkuuntuu helposti  :o Musta ne on aina niin silkkisen näköiset! Mutta hyvä tietää, että näin käy paremmissakin piireissä, ehkä munkin tukka saadaan kuosiin vielä ;)

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #676 : 18.08.09 - klo:09:24 »
^ En todellakaan luokittelisi tuota hoitista millään tavalla luonnonmukaiseksi hoitikseksi, koska se sisälsi niin paljon muitakin kuin vain luonnonmukaisia ainesosia. Ei yhtään ihme, jos hiukset tuntuivat tuon jälkeen oudoilta, olihan siinä kuivattavaa alkoholiakin vähän mukana. Onhan siinä vähän proteiineja rakennepaikkaamaan hiusta, mutta ei varmasti ole yhtä tehokas rekku kuin Joico tai L'anza. INCI ei kyllä vakuuta, eikä sun kokemuksetkaan.

Uudetkaan testailut ei tosiaan tuonut tästä mitään mullistavia ominaisuuksia esiin, joten käyttelen putelin pois öljyillä höystettynä ja unohdan koko sarjan. Jätti hiuksiin tosiaan vähän oudon tunnun, ihan kuin se ei olisi peseytynyt kunnolla pois. Voisin kuvitella että jos on helposti lähmääntyvä tukka niin tuo ei sovi lainkaan vana hiukset saattaa jäädä jopa hieman likaisen tuntuisiksi.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #677 : 21.08.09 - klo:21:22 »
Olen ottanut tavaksi huuhdella hiukset joka pesun yhteydessä etikkaliuoksella. Voi että miten rakastan sitä! Tulee sileää, kiiltävää ja kuohkeaa. Tyvi nousee älyttömästi eikä hiukset mene pitkin päätä. Liitän sen etikkaan, sillä en tiedä mistä muustakaan tuollainen voisi yhtäkkiä tulla.
 Omassa liuoksessani on n. 6 desiä vettä ja reilut pari lorausta etikkaa, mistä tulee varmaan joku desi puolitoista sitten. En jaksa sen tarkemmin mittailla, kunhan lorauttelen. Seoksen teen 1½ litran limsapulloon, josta se on helppo kumota päähän.
Etikka tosiaan ei haise kuivuneessa tukassa lainkaan. Olen kuitenkin huomannut, että viime aikoina päänahkaan on kerääntynyt pahanhajuista töhnää enkä tiedä voisiko se sitten johtua etikasta  ???
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #678 : 21.08.09 - klo:22:14 »
^ OT, mutta ei ikinä uskois, että sun hiukset takkuuntuu helposti  :o Musta ne on aina niin silkkisen näköiset! Mutta hyvä tietää, että näin käy paremmissakin piireissä, ehkä munkin tukka saadaan kuosiin vielä ;)

Mitkä paremmat piirit? ;D
Mun tukkahan on kamala reuhka ja todella todella kovasti takkuuntuva. Joskus tekisi mieli vain ottaa sakset käteen ja leikata takut pois, mutta puolen vuoden päästä mulla ei olis enää hiuksia päässä. :D Okei, päällikerros voi harhauttaa, koska siihen tulee läntättyä niin paljon kiillotavia ja silottavia tököttejä.
OT
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #679 : 21.08.09 - klo:22:53 »
Mä kyllästyin kun hiukset alkoi rasvoittua ihan mahdottomasti ja siirryin takaisin tavalliseen shampooseen (xz). Pysyy hetken pidempään puhtaana, mutta kunto on selkeästi huonompi. Kauhean kuiva ja pörröinen takkukasa vaikka kuinka lotraa hoitoaineita. Mitähän sitä seuraavaksi keksisi? Kokeiltu on wo, co-pesu, shampoopalat, shikakai, saippua, sooda, etikka... Hetken oli ihanan siloinen ja kiiltävä tukka alkuklähmän jälkeen, mutta sitten alkoi tuo älytön rasvoittuminen.  ???
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

sarvis

• Vieras
« Vastaus #680 : 03.09.09 - klo:08:41 »
Santen Brilliant Care ja Mango 2 in 1-pikahoitoaine jättävät hiukset ihanan pehmeiksi, mutta mua kiinnostaakin että MIKSI. Sanokaas, mikä näissä INCI-listoissa sen tekee?

Brilliant Care: Aqua (Water), Alcohol, Cetearyl Alcohol, Stearamidopropyl Dimethylamine, Arachis Hypogaea (Peanut) Oil, Betula Alba Leaf Extract*, Arctium Lappa Root Extract, Panthenol, Sodium Cetearyl Sulfate, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Glycerin, Sodium Lactate, Lactic Acid, Parfum (Essential Oils)

Mango 2 in 1: Aqua (Water), Alcohol*, Glyceryl Citrate/ Lactate/ Linoleate/ Oleate, Cetearyl Alcohol, Brassica Oleracea Italica (Broccoli) Seed Oil, Sorbitan Stearate, Sodium Cetearyl Sulfate, Betaine, Mangifera Indica (Mango) Seed Butter, PCA Ethyl Cocoyl Arginate, Sucrose Cocoate, Urtica Dioica (Nettle) Extract*, Glycerin, Parfym (Essential Oils), Tocopherol, Limonene, Linalool, Benzyl Benzoate, Coumarin, Citronellol, Geraniol, Citral
* bio

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #681 : 03.09.09 - klo:14:55 »
^ Kosteuttavia aineita ja kasviöljyjä sekä -uutteita löytyy. Tosin tuossa Brilliant Caressa on toisena alkoholi joka voi kuivattaa.  ???
Nuo punaiset on käsittääkseni hyviä ja hoitavia/kosteuttavia. On varmasti muitakin hoitavia aineita, nämä nyt sattui silmiin ensimmäisenä tällä INCIn lukutaidolla.

Jäi mietityttään esim. Sorbitan Stearate ja Sucrose Cocoate. Ihan nimen perusteella miellän nuo joiksikin sokeriyhdisteiksi tai vastaviksi ja eikös sokeri ole erityisen tehokas kosteuttaja? Sucrose Cocoate voisi olla myös joku miedosti pesevä ainesosa.

Brilliant Care: Aqua (Water), Alcohol, Cetearyl Alcohol, Stearamidopropyl Dimethylamine, Arachis Hypogaea (Peanut) Oil, Betula Alba Leaf Extract*, Arctium Lappa Root Extract, Panthenol, Sodium Cetearyl Sulfate, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Glycerin, Sodium Lactate, Lactic Acid, Parfum (Essential Oils)

Mango 2 in 1: Aqua (Water), Alcohol*, Glyceryl Citrate/ Lactate/ Linoleate/ Oleate, Cetearyl Alcohol, Brassica Oleracea Italica (Broccoli) Seed Oil, Sorbitan Stearate, Sodium Cetearyl Sulfate, Betaine, Mangifera Indica (Mango) Seed Butter, PCA Ethyl Cocoyl Arginate, Sucrose Cocoate, Urtica Dioica (Nettle) Extract*, Glycerin, Parfym (Essential Oils), Tocopherol, Limonene, Linalool, Benzyl Benzoate, Coumarin, Citronellol, Geraniol, Citral
* bio

Edit. Oho, olipa lipsahtanut Alcohol hoitavaksi, vaikka eikös se ole kuivattava.. almiros, voi olla, mutta aika runsaanlaisesti on siinä tapauksessa säilöntäainetta jos se on INCIssä toisena. :o Mutta jos tuote tuntuu toimivan niin sama kai se on vaikka olisikin alkoholia jo alkupäässä.
« Viimeksi muokattu: 03.09.09 - klo:15:20 kirjoittanut Luurankka »
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #682 : 03.09.09 - klo:15:10 »
Pohdin joskus noita alkoholeja incin alkupäässä, mutta joku fiksumpi kertoi että ne ovat siinä säilöntäaineena. Tosin cetearyl alcoholhan ei ole vissiin kuivattava vaan ns. perusainesosa. Vai olenko nyt ihan väärässä  ::)
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #683 : 03.09.09 - klo:19:43 »
Perun muuten puheeni tuosta Urtekramin hajusteettomasta hoitoaineesta. Sanoin tuolla aikaisemmin sen olevan liian tujua ja öljyistä mutta luettuani -katan- kommentit ruusuhoitiksen katoavuudesta hiuksiin, tajusin että tuo hajusteeton tekee ihan saman jutun ja siksi lykkään sitä aina valtavat määrät  -seurauksena lähmäisyys . Kun pienensin annosta reilusti, tuloksena oli pehmeä ja kuohkea tukka. :)

Samanlaiset kokemukset mulla! Tykkään todella paljon, hiuksista tulee kuohkeat!:)
2a F ii – Iho: kuiva

sarvis

• Vieras
« Vastaus #684 : 04.09.09 - klo:15:15 »
^ Kosteuttavia aineita ja kasviöljyjä sekä -uutteita löytyy. Tosin tuossa Brilliant Caressa on toisena alkoholi joka voi kuivattaa.  ???
Eli huoleti voi käyttää? Tukka on ainakin pesun jälkeen oikein mukavan tuntoinen.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #685 : 07.09.09 - klo:17:29 »
Weledalla muutama uutukainen tuote, tai ainakin mulle ne ovat uutukaisia, koska en ole missään niitä nähnyt ennen. Huomasin tällaisia tuotteita esim. Feel Uniquessa. Sampoot näyttävät olevan sulfaatittomia, eivät siis sisällä edes hellemmäksi väitettyä kookosulfaattia. Hoitoaineissa ei ole silikoneja, eikä parabeenia. Hoitoaineet eivät ainakaan INCI-listojen perusteella näytä älyttömän kosteuttavilta, mutta sampoita tekee mieli kokeilla.

Edit: laitoinpa sitten tilaukseen Feel Uniquesta Weledan Rosemary & Ginger -sampoon kuiville hiuksille, kun Calendula & Chamomille -sampoo herkälle päänahalle oli OOS. Käytin Efvan vinkkaamaa koodia LFW10, jolla sai hiustuotteista 10 % alennusta. Jos Rosemary & Ginger -sampoo on kiva tuote, niin tilaan kaveriksi vielä tuon toisen sampoon, joka nyt oli OOS.
« Viimeksi muokattu: 08.09.09 - klo:07:50 kirjoittanut ellen »

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #686 : 13.09.09 - klo:19:45 »
Mulla olisi hakusessa co-pesuun kosteuttava ja edullinen luonnonmukainen hoitis. Suosituksia?
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Strix

• Vieras
« Vastaus #687 : 13.09.09 - klo:19:51 »
Mulla olisi hakusessa co-pesuun kosteuttava ja edullinen luonnonmukainen hoitis. Suosituksia?

Urtekramin Aloe Vera-hoitis toimi itsellä. Se on kuiville hiuksille tarkoitettu.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #688 : 14.09.09 - klo:13:04 »
Mä en Urten aloe veraa kyllä co-pesuun suosittelisi koska se on niin lirua ja valuu pitkin pituuksia hetkessä.
Mulla on toiminut Alchemyn unscented very gentle conditioner silloin tällöin co:ssa hyvin, mutta on vähän hinnakasta siihen touhuun niin vain hätätilanteessa sitä raaskin käyttää.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #689 : 15.09.09 - klo:09:01 »
Joo, tuo liruominaisuus on inhottava, koska silloin hoitoainetta menee niin paljon. Olen koitellut etsiä jotain luonnonmukaista co:hon, mutta aika hinnakkaita tuntuvat olevan..

Onko kellään kokemusta Nature`s Gate sarjan hoitoaineista/shampoista? Katselin näitä New Yorkissa ja harmittaa, kun en ostanut. Incit oli ainakin hyviä ja hoitavia. Mulla on samasta sarjasta vartalovoidetta ja se on ainakin todella kosteuttavaa ja hyvää. Tekisi mieli testata siis myös tukkatuotteita.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.