Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447117 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #690 : 17.09.09 - klo:08:33 »
Eilen testasin Weledan Rosemary & Ginger -sampoota, Feel Unique oli kyllä taas todella nopea 6 päivän toimituksessaan. Tuoksu todellakin on sitten rosmariininen ja energisoiva, eli jos pesee iltaisin hiukset, sampoo saattaa vähän virkistää väsynyttä mieltä. Pesuteho on aika tehokas, ei pese hiuksia kuitenkaan narisevaksi asti, mutta selvästi tehokkaampi sampoo on kuin esim. Urtekramin No Perfume. Ihan kiva sampoo, joka tulee käyteltyä varmasti pois.

Taidan kokeilla glyseriinin lisäämistä sampooseen seuraavan kerran, kun pesen em. sampoolla. Jospa se antaisi lisää kosteuttavuutta sampooseen, kun se kerran antaa hoitikseenkin. Jospa sillä tavalla saan sampoosta kosteuttavamman.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #691 : 17.09.09 - klo:08:37 »
Ostin tuon Urtekramin no parfumen vähän aikaa sitten, kun kaapista löytyi enää pelkkää Tigiä  ::). Tigin silikonittomat saan pikkuhiljaa käytettyä pois mutta päivittäin en voi käyttää, päänahka saa hepulin (ja silikonilliset taas tuntuvat niin ällöiltä etten voi käyttää enää  ;D). Mutta siis olin todella positiivisesti yllättynyt, oikein mukava tuote tuo Urtekram! Ja plussaa tuoksuttomuudesta ja halvasta hinnasta. Pesi juuri sopivasti, puhtaaksi muttei liikaa  :l
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #692 : 17.09.09 - klo:12:16 »
Munkin suosikkiluomusampoo on kyllä tällä hetkellä toi Urtekram. MOPin kosteutava on ihana, mutta en luokittelisi sitä luomuksi, vaikka ei ihan sielät teollisimmasta päästä olekaan. Vielä kun saisi käsiinsä jostain sitä Urtekramin lasten sulfaatitonta sampoota, se kun saattaisi olla vieläkin parempi sampoo, ainakin toivon mukaan :D.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #693 : 17.09.09 - klo:13:06 »
Urtekramillahan on se Lasten shampoo ja sen lisäksi vielä se no perfume Baby shampoo. Mulla on ollut nuo molemmat ja mä kyllä olen tykännyt jälkimmäisestä enemmän. Sen kai pitäisi olla vielä hellävaraisempi kuin tuon Lasten, mutta mä saan tuolla Baby shampoolla paremman pesutuloksen. En tiedä johtuuko siitä että noissa perusshampoissahan on kaikissa, myös tuossa Lasten shampoossa tuota aloe veraa incissä melko ylhänä, mutta vauvashampoossa ei ja ehkä siksi saan sillä ilmavamman tuloksen, vaikea sanoa, glyseriini on tuossa vauvan shampoossa tosi alussa, joten ehkä se jotenkin hoitaa ja samalla jämäkäköittää hiusta. Myös vartalon ja naamanpesu tuolla luonnistuu, ei kuivata mutta pesee hyvin.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #694 : 17.09.09 - klo:13:15 »
^ Mie puhuin siitä sulfaatittomasta (kookossulfaatittomasta) hajusteettomasta vauvan tai lasten sampoosta, mikä se tuote nyt olikaan, joka tuli vähän aikaa sitten uutena ja joka ei sisällä hajusteita, eikä minkäänlaisia sulfaatteja.

Tällainen puteli:

Puhutko sie samasta tuotteesta? Miksi mie en löydä tätä sampoota mistään, haluun kokeilla.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #695 : 17.09.09 - klo:15:24 »
Joo, mä en ollu varma mitä tarkotit, kun niillä on myös se lasten shampoo erikseen vaikka epäilinkin että tota kuvassa olevaa juuri tarkotit. :) Toi on siis just se uutuustuote. Tää oli se mistä mäkin kovasti tykkäsin. Mä löysin omani Ruohonjuuresta, muualla en ole  nähnyt, toivon kovasti että tulisi Prismoihin jolloin olisi helpompi saada ja toisekseen olisi sitten vähän edullisempi varmaan, tuolla Ruohonjuuressa maksoi 6,5 euroa.

• Tukkaguru
« Vastaus #696 : 17.09.09 - klo:15:54 »
^^ ja ^
Ruohonjuuresta minäkin tuon bongasin. Oli kyllä pullossakin ihan lirua, kuin vettä... Lasten shampoo oli vähemmän vetistä. En tiedä miten toimii, kun ainoa pieni miinus on tuossa No parfumessakin aavistuksen liian liru koostumus.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #697 : 17.09.09 - klo:20:43 »
Pitääkin metsästää käsiin tuo Urtekramin No Perfume Baby Shampoo, jos on kerran täysin sulfaatitonkin! Tuo olis pelastus mun tämän hetkiseen ongelmaan. Pitäis olla hajusteeton, sulfaatiton ja silikoniton :) Mahtavaa! Ruohonjuureen pian siis....On tuo normaalikin No Perfume shampoo toiminut hyvin ja tuntuu hellävaraiselta, vaikka siinä sitä kookossulfaattia onkin, tuon kaveriksi ostan ehdottomasti tuon hajusteettoman lasten shampoon.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Sway

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #698 : 17.09.09 - klo:20:55 »
Tilasin jokin aika sitten Feel Uniquesta noita Elleninkin mainitsemia Weledan uutuus(?)tuotteita, ostoskoriin päätyi Lemon Balm & Orange Blossom Shampoo ja Rosemary & Ginger Conditioner.Eilen sitten pääsin ekan kerran noita testaamaan, ja oli todella positiivisesti yllättynyt! Tukka on ihan unelmanpehmeä ja oikeasti hoidetun tuntuinen, ja mikä parasta, ilmava. Ei siis sellainen ylihoidetun lättänän tuntuinen niinkuin monesti silloin, kun hiukset tuntuvat oikein sillkisen pehmeiltä. En ole aiemmin juuri tutustunut luonnonmukaisiin hiustuotteisiin, ainoastaan olen käyttänyt muutaman kerran Urtekramin ruusu- shamppoota, enkä tykännyt. Hajukin oli tuossa kamala. Nämakin tuoksuvat ja varsinkin rosmariinihoitiksen tuoksu on aika voimakas, mutta ei kuitenkaan häiritsevän. Plussaa tietenkin näille myös pullojen kivasta ulkonäöstä! :)

Olen kyllä vaikuttunut, pitää nyt jatkaa kokeiluja että miten toimivat sitten pidemmässä käytössä.
Kosmetiikkahörhö.

• Tukkaguru
« Vastaus #699 : 17.09.09 - klo:21:06 »
Turun Ruohonjuuressa tuo on muuten vauvatuotehyllyssä, ei siellä missä muut  shampoot.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #700 : 21.09.09 - klo:08:24 »
Pistäydyn kyllä tämän kaupungin Ruohonjuuressa pian, jos vaikka siellä olisi sitä Urtekramin vauvasampoota.

Testasin glyseriinin lisäämistä sampooseen ja kyllä se mielestäni vaikutti sampooseen niin, että sampoo tuntui kosteuttavan enemmän. Lisään siis jatkossakin liian peseviin sampoisiin glyseriiniä, toimi sen verran hyvin toi kokeilu. Ihan hyvä, että kokeilin, vaikka pelkäsinkin lähmäefektiä. Turhaan pelkäsin, edelleen sampoo pesi hyvin ja vaahtosikin ihan normaalisti.

Mie en oikein tajua miten Urtekramin No Perfume -hoitis toimii niin hyvin. Oon nyt pessyt useana kertana peräkkäin niin, että hoitikseksi olen laittanut tuota Urtekramia ja vielä hiukkasen Aubrey Organicsin White Camellia -hoitista latvoihin. Hiukset ovat olleet monta pesua todella pehmeät ja hyväntuntuiset. Kun ei se hoitis tunnu mitenkään erityisen selvittävältä, kun sitä levittää hiuksiin, niin miten se silti kuitenkin hoitaa hiuksia?! En tajua. Ajattelin tänään kokeilla samanlaista komboa tehismuhituksessa, että tuntuuko se hoitavuus, minkä huomaa kuivissa hiuksissa, muhituksen jälkeen.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #701 : 21.09.09 - klo:11:19 »
^
Missä suhteessa suunnilleen laitoit glyseriiniä?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #702 : 21.09.09 - klo:12:06 »
^ En kyllä osaa yhtään sanoa, kunhan lorautin glyseriiniä sampoon sekaan ja sekoitin kämmenellä. Karkea arvio voisi olla ehkä 8 osaa sampoota, 1 osa glyseriiniä. Sampoopulloon lorautin sitten jo reilummalla kädellä, mutta en kyllä osaa sanoa siitäkään missä suhteessa glyseriiniä meni pulloon.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #703 : 22.09.09 - klo:15:01 »
Miksi mie en löydä tätä sampoota mistään, haluun kokeilla.

Urtekramin No Perfume Baby Shampoota oli hyllyssä ainakin Oulussa luontaistuotekauppa Lifessa, eli muistakin kaupungeista voisi varmaan löytyä kyseisestä liikkeestä. Oli hyllyssä muiden Urtekramin sampoiden vieressä, ei erikseen vauvatuotteiden kanssa. Hinta taisi olla 7,80e kun muut shampoot oli 6,50e.
« Viimeksi muokattu: 22.09.09 - klo:15:04 kirjoittanut Kaisa »
1c F ii

vedenkoskematon

• Vieras
« Vastaus #704 : 22.09.09 - klo:16:50 »
Hei!

Koitin haulla etsiä mutta en löytänyt kuin yhden maininnan aiheesta. Eli onko joku testaillut Faith In Nature sarjan tuotteita? (http://www.faithinnature.co.uk/)?
Jos joku on kokeillut niin olisi kiva kuulla kokemuksia  :)
Tai jos joku INCI -tietoisempi kuin minä osaisi vähän selvittää, että onko tuotteet ihan puppua vai kunnon kamaa,
esimerkiksi

Jojoba Shampoo:
Aqua (water from the Lake District), ammonium laureth sulphate*, sodium chloride** (sea salt), citrus aurantium* (orange), panthenol (provitamin B5), cananga odorata* (ylang ylang)
buxus chinensis* (jojoba), ascophyllum nodosum** (seaweed), melaleuca alternifolia* (tea tree), aroma*
polysorbate 20*, sodium citrate*, limonene°, linalool°

* vegetable origin ** organic ° from essential oils

Jojoba hoitoaine:
Aqua (water from the Lake District), cetyl stearyl alcohol*, brassica oleifera*, panthenol (provitamin B5), buxus chinensis* (jojoba), ascophyllum nodosum** (seaweed), citrus aurantium* (orange), cananga odorata* (ylang ylang), melaleuca alternifolia*, cetrimonium chloride*, limonene°, linalool°, benzyl benzoate°, benzyl salicylate°

* vegetable origin ** organic ° from essential oils

Ilmeisesti shampoo sisältää sulfaatteja kuitenkin, sen verran luulen ymmärtäväni  ;D