Urtekramin hoitoaineissakin näyttäisi olevan "saippuoitua kookosöljyä". Mitähän moinen aine oikein on, ja mitä se tekee hiuksille, tietääkö joku?
Niin joo, ainakin tuossa mun Lavendel Conditionerissa (Urtekram) sitä näkyisi olevan, sen suomennetussa INCIssä lukee: "Luomu laventeli vesiuute, saippuoitu kookosöljy, vehnägluteeni, luomu aprikoosinkiviöljy, sheapähkinävoi, kasvisglyseriini, sitruunahappo, eteerinen luomu laventeliöljy." Tuossa tosin on kirjoitusvirheitä tuossa purkissa, eli onhan se voitu suomentaa väärinkin, en tiedä... Niin tuo alimmaisessä pienellä painetussa INCIssä siinä kohtaa lukee "cocoimino dipropionate". Englanninkielisessä INCIssä lukee siinä kohtaa "Coconutoil products", eli onkohan kyse sitten oikeasta suomennoksesta... 
Mulla on Aloe Vera hoitoaine ja siinä on suomenkielisessä kookosöljytuotteita ja INCIssä tuo sama cocimino dipropionate. Shampoissa lukee suomeksi saippuoitu kookosöljy ja INCIssä sodium laureth sulphate. Luulisin siis, että tuossa laventelihoidossa on virhe, koska tuo cocoimino dipropionate on hoitava aine (googletin), ei saippua tms.
Olen nyt 2 kertaa käyttänyt tuota
Urtekramin Aloe Vera hoitista ja tykkään siitä. Kivan paksu koostumus ja tuntuu oikein imeytyvän tukkaan. Jättää pehmeäksi ja liukkaaksikin. Myös tuoksu on ihan hyvä, sellainen miedon sitrusmainen. Onko jollain kokemuksia noista muista Urtekramin hoidoista? Tässä ketjussa on enimmäkseen tuota Aloeta kehuttu. Joku sanoi, että ruusu ei ole niin ihmeellinen. Muita kokemuksia?
Urtekramin shampoista tykkän myös paljon, rosmariinia mulla on ollut jo kauemmin ja nyt ostin ohdaketta. Kumpikin pesee hyvin, mutta ei takuta, tukka on sileä jo shampoon jälkeen. Tänään vaahdotin kahdesti ohdakkeella, mutta silti tukka ei tullut narisevan takkuiseksi. Siirryn näihin Elokuusta, tuntuvat paremmilta hiuksille. Todella ohuita ovat vain koostumukseltaa, etenkin tuo ohdake on melkein kuin vettä, vaahtoaa kuitenkin hyvin ja kyllä sen saa levitettyä kun ei paljoa laita kerralla (jolloin voisi valua lattialle).
Ihanat pullot noissa Urtekrameissa. Hymyilyttää kun näen ne kylppärin hyllyllä.

Ovat vain muuttumassa, uusdet ei ole niin "herttaisia", vaan jotenkin tyylikkäämpiä, ihan ok silti.
Edit. Lisäsin nuo lihavoinnit