Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 448762 kertaa)

Poissa marenki

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #75 : 01.09.06 - klo:10:24 »
Heijji, ei siellä minusta ole kuin Elokuun tuotteita ja jotain saippuoita. En ole minäkään Oulussa missään nähnyt.

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #76 : 01.09.06 - klo:13:58 »
 ^Voi harmi. Tuollaiset maailmankaupat myyvätkin varmaan enimmäkseen kaikenlaisia ulkolaisia reilun kaupan tuotteita.
 Katsoin netistä tällaisen: http://www.luontokauppaoulu.com/tuotteet.htm Tuolla sivuilla ei juuri A&M:n tuotteita näkynyt, mutta onhan se mahdollista että niitä on vastikään tullut liikkeeseen. Jos ei ole niin aina kannattaa kysyä voivatko tilata niitä, kotimaisia tuotteita vielä kun ovat.  :)
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa yvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #77 : 01.09.06 - klo:21:01 »
Hamppushampoo on myös kelpoa tavaraa! Se pullo on suht suuri ja riittävä. Aine on öljymäistä ja tuntuu tosiaan kosteuttavalta. Ja tekee hiuspohjalle hyvää. Turvetta mukana, joten olen käyttänyt sitä ihan muuhunkin pesuun välillä, kun on hyviä kokemuksia turvehoidoista.

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #78 : 24.09.06 - klo:03:13 »
 Oletteko havainneet tuolla A&M hamppuhoidolla, taikka jollain muulla tuotteella, huomattavaa eroa hiusten takkuuntumisessa verrattuna aiempiin käyttämiinne tuotteisiin?
Oma pehko tuntuu vähän kuivalta ja tuppaa takkuuntumaan auki pidettäessä, ja luonnollisesti haluaisin asiassa muutosta parempaan :)
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Suomineito

• Vieras
« Vastaus #79 : 25.09.06 - klo:21:19 »
Urtekramin hoitoaineissakin näyttäisi olevan "saippuoitua kookosöljyä". Mitähän moinen aine oikein on, ja mitä se tekee hiuksille, tietääkö joku?

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #80 : 27.09.06 - klo:13:56 »
Täytyypä minunkin kehua tuota AM-hamppuhoitoainetta. Ostin sen hiusnaamion tapaan käytettäväksi. Tekee uskomattoman pehmeät, sileät ja ilmavat hiukset! Mielestäni vaikutus tuntuu edelleen (annoin muhia n. 30 min 5 päivää sitten) :) Ostin oman pulloni Ruohonjuuresta, ja siellä oli samasta sarjasta myös varsinaista hiusnaamiota, jossa taisi olla hampun lisäksi turvetta. Kiinnostaisi sekin...

Lilja

• Vieras
« Vastaus #81 : 28.09.06 - klo:22:00 »
Urtekramin hoitoaineissakin näyttäisi olevan "saippuoitua kookosöljyä". Mitähän moinen aine oikein on, ja mitä se tekee hiuksille, tietääkö joku?

"Saippuoitu kookosöljy" on ainakin No Perfume -sarjan suihkugeelin INCIssä "sodium laureth sulphate" eli samaa pesevää ainetta, jota on lähes kaikissa shampoissa. Hops. Siis hoitoaineessa? Missä niistä? Mitä INCIssä on siinä kohtaa?

Ostin oman pulloni Ruohonjuuresta, ja siellä oli samasta sarjasta myös varsinaista hiusnaamiota, jossa taisi olla hampun lisäksi turvetta.

Löytyy näköjään Ekolon etusivulta uutuuksien joukosta:

AM Hamppu-turvehiushoito
Hoitava ja kosteutta ylläpitävä hiushoito, jonka syvävaikuttava teho peräisin hamppuöljyn ja turpeen ainutlaatuisista mineraaleista ja vitamiineista. Käytetän väsyneisiin, kuiviin ja vaurioituneisiin hiuksiin/hiuspohjaan. Anna vaikuttaa 20 min. ja huuhtele haalealla vedellä. Ainesosat: Lähdevesi, carragenlevää, xanhangum, hamppuöljy, turve, B-vitamiini, eteerisiä öljyjä (rosmariini, laventeli), paraben.

Argh. En olisi halunnut tietää... ::) 15.60€, 100 ml. Mutta miksi parabeeneja (säilöntäaineita) pitää tunkea joka paikkaan?

Suomineito

• Vieras
« Vastaus #82 : 28.09.06 - klo:22:30 »

"Saippuoitu kookosöljy" on ainakin No Perfume -sarjan suihkugeelin INCIssä "sodium laureth sulphate" eli samaa pesevää ainetta, jota on lähes kaikissa shampoissa. Hops. Siis hoitoaineessa? Missä niistä? Mitä INCIssä on siinä kohtaa?
Joo kiitos vastauksesta, mä ajattelinkin näin maalaisjärjellä että se olisi jotain pesevää. Niin joo, ainakin tuossa mun Lavendel Conditionerissa (Urtekram) sitä näkyisi olevan, sen suomennetussa INCIssä lukee: "Luomu laventeli vesiuute, saippuoitu kookosöljy, vehnägluteeni, luomu aprikoosinkiviöljy, sheapähkinävoi, kasvisglyseriini, sitruunahappo, eteerinen luomu laventeliöljy." Tuossa tosin on kirjoitusvirheitä tuossa purkissa, eli onhan se voitu suomentaa väärinkin, en tiedä... Niin tuo alimmaisessä pienellä painetussa INCIssä siinä kohtaa lukee "cocoimino dipropionate". Englanninkielisessä INCIssä lukee siinä kohtaa "Coconutoil products", eli onkohan kyse sitten oikeasta suomennoksesta... ???
« Viimeksi muokattu: 02.10.06 - klo:03:34 kirjoittanut Suomineito »

Poissa dhaniwali

• HAIRahtanut
« Vastaus #83 : 01.10.06 - klo:14:34 »
Mä olen nyt käyttänyt jonkun aikaa urtekramin orapihlaja- shampoota rasvoittuvalle hiukselle. Muuten tykkään, mutta on kyllä liian pesevää ja ilmeisesti päänahka on samaa mieltä, koska tukka rasvoittuu ennätystahtiin kun tuolla pesee. Ostan seuraavaksi varmaankin jotain vähemmän pesevää urtekramin shampoota.

Nove

• Vieras
« Vastaus #84 : 05.10.06 - klo:11:04 »
Munkin oli pakko hankkia tuo AM hamppuhoitoaine kaikkien noiden hehkutusten takia ja pakko sanoa, ettette kyllä turhaan sitä kehuneet :)

Annoin vaikuttaa 40min. ja hiukset tuntui jo huuhteluvaiheessa ihan älyttömän hyviltä, eikä nyt kuivinakaan se tunne oo mihinkään kadonnut. Pehmensi ja siloitti tosi hyvin, vaikka ajattelinkin levittäessä, ettei niin lirusta aineesta voi olla mihinkään. Ainoa miinus tulee riittoisuudesta, itse ainakin jouduin laittaa sitä tosi paljon, kun se vaan tuntui katoavan hiuksiin.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #85 : 14.10.06 - klo:20:53 »
Niin joo, ainakin tuossa mun Lavendel Conditionerissa (Urtekram) sitä näkyisi olevan, sen suomennetussa INCIssä lukee: "Luomu laventeli vesiuute, saippuoitu kookosöljy, vehnägluteeni, luomu aprikoosinkiviöljy, sheapähkinävoi, kasvisglyseriini, sitruunahappo, eteerinen luomu laventeliöljy." Tuossa tosin on kirjoitusvirheitä tuossa purkissa, eli onhan se voitu suomentaa väärinkin, en tiedä... Niin tuo alimmaisessä pienellä painetussa INCIssä siinä kohtaa lukee "cocoimino dipropionate". Englanninkielisessä INCIssä lukee siinä kohtaa "Coconutoil products", eli onkohan kyse sitten oikeasta suomennoksesta... ???
Mulla on Aloe Vera hoitoaine ja siinä on suomenkielisessä kookosöljytuotteita ja INCIssä tuo sama cocimino dipropionate. Shampoissa lukee suomeksi saippuoitu kookosöljy ja INCIssä sodium laureth sulphate. Luulisin siis, että tuossa  laventelihoidossa on virhe, koska tuo cocoimino dipropionate on hoitava aine (googletin), ei saippua tms.

Olen nyt 2 kertaa käyttänyt tuota Urtekramin Aloe Vera hoitista ja tykkään siitä. Kivan paksu koostumus ja tuntuu oikein imeytyvän tukkaan. Jättää pehmeäksi ja liukkaaksikin. Myös tuoksu on ihan hyvä, sellainen miedon sitrusmainen. Onko jollain kokemuksia noista muista Urtekramin hoidoista? Tässä ketjussa on enimmäkseen tuota Aloeta kehuttu. Joku sanoi, että ruusu ei ole niin ihmeellinen. Muita kokemuksia?

Urtekramin shampoista tykkän myös paljon, rosmariinia mulla on ollut jo kauemmin ja nyt ostin ohdaketta. Kumpikin pesee hyvin, mutta ei takuta, tukka on sileä jo shampoon jälkeen. Tänään vaahdotin kahdesti ohdakkeella, mutta silti tukka ei tullut narisevan takkuiseksi. Siirryn näihin Elokuusta, tuntuvat paremmilta hiuksille. Todella ohuita ovat vain koostumukseltaa, etenkin tuo ohdake on melkein kuin vettä, vaahtoaa kuitenkin hyvin ja kyllä sen saa levitettyä kun ei paljoa laita kerralla (jolloin voisi valua lattialle).

Ihanat pullot noissa Urtekrameissa. Hymyilyttää kun näen ne kylppärin hyllyllä. :D Ovat vain muuttumassa, uusdet ei ole niin "herttaisia", vaan jotenkin tyylikkäämpiä, ihan ok silti.

Edit. Lisäsin nuo lihavoinnit
« Viimeksi muokattu: 14.10.06 - klo:20:57 kirjoittanut Vivi »
Oma väri takaisin.

Poissa dhaniwali

• HAIRahtanut
« Vastaus #86 : 14.10.06 - klo:21:10 »

Ihanat pullot noissa Urtekrameissa. Hymyilyttää kun näen ne kylppärin hyllyllä. :D Ovat vain muuttumassa, uusdet ei ole niin "herttaisia", vaan jotenkin tyylikkäämpiä, ihan ok silti.

Minäkin tykkään kovasti noiden pullojen etiketeistä. Miksei useimmissä puteleissä ole jotain hienoja kuvia.  :)
Uusin urtekram tuttavuus on aloe vera- shampoo. Tykkään siitä, ei ole niin pesevä kuin orapihlaja- shampoo jonka jälkeen tukka oli kuin syväputsarin jäljiltä. Mutta jotenkin tämänkin jälkeen tukka rasvoittuu nopeasti. Toisaalta mun tilanteeseen voi vaikuttaa kyllä talven lähestyminen jolloin mun tukka rasvoittuu helposti ja päänahka ärtyy.

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #87 : 14.10.06 - klo:23:48 »
 Uusissa Urtekrameissa on myös incit muuttuneet, mun käsityksen mukaan parempaan suuntaan. Ehkäpä uusi aloe-hoitis tekisi jotain munkin hiuksille, kun vanhasta ei paljoa iloa ollut. Toivottavasti koostumus olisi myös riittoisampi...

Suomineito

• Vieras
« Vastaus #88 : 15.10.06 - klo:23:48 »
Mulla on Aloe Vera hoitoaine ja siinä on suomenkielisessä kookosöljytuotteita ja INCIssä tuo sama cocimino dipropionate. Shampoissa lukee suomeksi saippuoitu kookosöljy ja INCIssä sodium laureth sulphate. Luulisin siis, että tuossa  laventelihoidossa on virhe, koska tuo cocoimino dipropionate on hoitava aine (googletin), ei saippua tms.
Hyvä tietää! :) Mä aloinkin epäillä tuota suomennoksen kirjoitusvirhettä tuossa omassa lavendel-hoitispurnukassani kun lueskelin niitä muilla kielillä kirjoitettuja INCEjä kuten englannin "coconut oil products", joka ei mielestäni miltään saippualta kuulosta. ;D

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #89 : 16.10.06 - klo:14:36 »
Mitä sä muuten olet tykännyt tuosta Laventelihoitoaineesta, Suomineito?  Haiseeko se voimakkaasti laventelille?
Oma väri takaisin.