Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 446726 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #750 : 16.03.10 - klo:10:37 »
Olen pessyt hiuksia Nubian Heritagen suihkusaippualla ja tykkään tuotteesta ihan hirmuisesti. Se ei sisällä sulfaatteja, mutta paljon erilaisia voita ja öljyjä. Pesuneste vaahtoaa älyttömästi ja pieni määrä riittää todella pitkälle. Parhainta tuotteen käytössä sampoona on se, ettei tuote kuivata, mutta ei myöskään rasvoita hiuksia. Esim. MOPin kosteuttavan sampoon kans mun hiukset rasvoittuu todella nopeasti, kun taas Chagrin Valleyn palasampoo kuivattaa liikaa. Tuo Nubian Heritagen herkku pesee juuri sopivassa suhteessa. Varmasti jää vakikäyttöön <3.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #751 : 16.03.10 - klo:14:40 »
Mulla on nyt vähän ristiriitaiset tunteet tota Laveran Mango Milk-hoitoainetta kohtaan. Selvittää ihanasti ja nopeasti ja koostumus on riittoisaa ja paksua. Hiuksista tulee ihanan pehmeät, mutta jostain syystä minulla tuntuu olevan aina rasvaletti tämän jälkeen. Tämän kanssa olisi syytä jättää kaikki jätettävät ja latvasuojatkin pois, mutta aina minä menen jotain sinne länttäämään -> aina on joku rasvaisen näköinen kohta seuraavana päivänä. En siis tiedä onko vika aina niissä jätettävissä vai eikö tämä hoitoaine vaan toimi päässäni...
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #752 : 29.03.10 - klo:12:09 »
Aikaa oli kulunut sen verran että laitan uuden viestin...
Olen nyt testaillut pari kertaa Iherbistä tilaamani Avalon Organics Nourishing Lavender-shampoota. Himoitsin jotain laventelituotteita ja tämän inci vaikutti hyvältä; ei silikoneja, parabeeneja tai sulfaatteja. Tuoksu tuo jotenkin mieleen partaveden, mutta on onneksi kohtalaisen mieto eikä jää ilmaan leijumaan. Ei se oikeastaan paha ole, mutta erilainen kuin toivoin. Pesee hyvin, mutta aika hellästi kuitenkin. Vaahtoaa pehmeästi ja runsaasti. :) Oikein hyvältä vaikuttaa.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #753 : 29.03.10 - klo:14:36 »
Bongasin iHerbistä mainion oloisen hoitoaineen, edullinenkin on. Vaan mitä sanotte incistä? Onko kenelläkään kokemusta? Vois olla hyvä muhittelutuote varsinkin heti hennailun jälkeen, ei ehkä syö väriä niin paljon kuin O&H.

http://www.iherb.com/Surya-Henna-Restorative-Conditioner-Color-Fixation-8-45-fl-oz-250-ml/12291?at=0

Sopiikohan tämä kaikenvärisille hiuksille vai vain hennatuille? Inci on hyvä ja hinta edullinen, mutta en kyllä halua mitään hennavivahteita tukkaan, joka on aika tarkkaan 8.3-väriä... Kommenteissa oli pari ilmeisesti vaaleatukkaista kyllä käyttänyt, mutta jäi silti epäselväksi.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #754 : 29.03.10 - klo:17:39 »
^ Luulen että sopii kaikille. Tuon väri on ihan kermanvaalea, eikä siinä ole mitään värjäävää ominaisuutta mainittu. Eihän hennashampookaan värjää, se on siinä lähinnä hoitava ainesaosa.

Minä olen tuota nyt pari kertaa käyttänyt, ja ihan kelpo tuote on. Ei kosteuta ihan niin hyvin kuin O&H, mutta ajattelin jatkossa tehostaa jollain öljyllä tahi glyseriinillä. Tuoksu on hyvä ja koostumus myös miellyttävän paksu.

Ja kaikkein hienointa tuossa on tuo etiketin kuva.  ;D
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #755 : 29.03.10 - klo:20:00 »
Ok, kiitos :) Laitan harkintaan, tosin nyt mulla on vasta korkattu voidemainen Giovannin jätettävä, joka kestää ties kuinka pitkään.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #756 : 05.05.10 - klo:05:33 »
Kuinka paljon loppupeleissä Urtekramin No Perfume ka No Perfume Baby shampoo eroavat toisistaan? Vaahtoaako NP enemmän kuin NPB? NPB takutti jonkin verran. Entäs herkkäpäänahkaiset: onko väliä kumpaa käyttää? Jos on pitkät käsittelemättömät hiukset niin mites tu NP hoitis, riittäisikö hoitoteho? Mulla on nyt käytössä MOP hydrating sh ja hoitis, mutta kunhan saan nuo värjäyksenjämät kasvatettua pois latvoista aion siirtyä takas Urtekramiin.

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #757 : 05.05.10 - klo:23:10 »
Mua on alkanu ärsyttää Urtekramin shampoot, kun aamulla kiireessä en välillä saa niitä millään vaahtoamaan. En suosittele sellasille ihmisille, jotka haluu kunnon vaahtoa. Toi hennashampoo on kyllä ollu tosi hellävaranen ja hoitava, mut nykyää käytän yhä enemmän XZ:taa, koska ei riitä kärsivällisyys ton hennashampoon kanssa pelleilyyn. >:(
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #758 : 06.05.10 - klo:09:05 »
^ Ei mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmaa saada Urtekramin shampoita (esim. nettle, no perfume tai lasten sh) vaahtoamaan. Ja nimenomaan usein pesen aamuisin hiukset joten hyvin pikainen on vaahdotus.
« Viimeksi muokattu: 06.05.10 - klo:10:11 kirjoittanut Hilippa »

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #759 : 06.05.10 - klo:09:13 »
^ Hassu juttu, mulla kans vaahtoaa tuo Henna-shampoo ihan hyvin. Sitä pitää kyllä laittaa hieman enemmän kuin muita shampoita, mutta ei ole juurikaan työläämpi homma levittää sitä päähän.

edit. Frida, joo, mulla on nyt lyhentynyt pesuväli kahteen päivään, ennen oli kolme tai kaksi ja puoli. Toisaalta aloinkin käyttää hennashampoota vasta kolme viikkoa sitten. Hiukset eivät ole kovin rasvoittuvat.
« Viimeksi muokattu: 06.05.10 - klo:09:59 kirjoittanut kleio »
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #760 : 06.05.10 - klo:09:50 »
Onko teillä helposti rasvottuvat hiukset? Itellä on alkanu nyt keväällä hiukset rasvottumaan pikkusen enemmän, ei kuitenkaan kauheesti. Ennen mullaki toi hennashampoo toimi ihan hyvin, mut viime aikoina ei oo vaahdonnu ollenkaa. Harmi kyllä, koska tuntu olevan tosi hyvää päänahalle. :-\
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #761 : 27.05.10 - klo:14:44 »
^Se vaahtohan ei sitten ole mitenkään oleellinen ominaisuus hiusten puhdistumisen kannalta, vaikka siihen onkin totuttu yhdistämään. Ainoa konkreettinen etu vaahtoavassa shampoossa on hieman helpompi levittyvyys.

Muakin kyllä aluksi ärsytti sulfaatittomissa shampoissa se vähäinen vaahto, mutta siihenkin selvästi tottuu nyt kun valtaosan pesuista on tehnyt co-lla tai sulfaatittomilla niin sulfaatillisen shampoon kohdalla tuntuu ihan oudolta, että se vaahtoaa niin voimakkaasti.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #762 : 28.05.10 - klo:02:45 »
Käyttämilläni Urtekramin ruusu- tai aloe vera sh:lla tarvitsisi kai mekaanisesti hieroa päänahasta kaikki irtoava ihoaines veke, ts. kynsillä ja sormenpäillä jotenkin hieroskella vanha ihokerros pois, mutta useana kertana on moinen unohtunut. Lopputuloksena sitten vähän kutisena ja pölisevä päänahka. Ääh. Olihan se kiva että tuo tapahtui ennen shampoilla kemiallisesti ettei tarvinnut itse vaivaantua, mutta nyt sitten miettii että mitä muuta kivaa aineet voi tietämättäni tehdä. Nooh, pieni vaivahan tuo, ja kohta hikoaa pää kuitenkin jo senverta ettei enää kovin kutia :)

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #763 : 01.06.10 - klo:20:45 »
Tulipa koemielessä ostettua itselle Elokuu-sarjan rosmariinishampoo ja miehelle Urtekramin nokkosshampoo, miehelle hilseilevän ja ärtyvän päänahan takia (jos johtuisikin osaltaan jostain "tavan shampoiden" kemikaaleista - ei voi tietää, mutta kokeillaan) ja itselle lähinnä ihanan tuoksun ja mielenkiinnon takia, nyt punapäänä haluan kokeilla vaikuttaako tuo esimerkiksi värin pysyvyyteen mitenkään. Molemmilla nyt ensimmäiset kokeilukerrat takana, ja ainakin itse tykkäsin. Eihän tuo vaahtoa missään määrin samaan malliin kuin ne mitä yleensä käyttää, mutta ei haittaa. Hiuspohja tuli jotenkin "eri tavalla" puhtaan tuntuiseksi kuin yleensä, mutta pääasia että tuntuu puhtaalta - kuvailisiko tätä nyt sitten jotenkin "luonnollisemman" tuntuiseksi. Mieskin sanoi samaa tuosta Urtekramista, saa nyt sitten nähdä mitä tapahtuu pitemmällä aikavälillä. Mutta ensikokemus oli ainakin positiivinen :) Ja ne tuoksut <3
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #764 : 07.06.10 - klo:11:17 »
En tiedä kuuluuko tämä asiani nyt tähän ketjuun, mutta ei tullut mieleen parempaa, joten joku siirtäköön jos tulee hassusti tähän. ;D Mulla on siis vaaleita, noin 9 tason paksuja vaaleita raitoja hiuksissa. Joka kerta kun olen pessyt Urtekramin ruusu-shampoolla/hoitoaineella, niin näihin tulee jotenkin kulta-kuparinen vivahde.. ??? Voiko kenties johtua vaan siitä, että hiukset ei tule "ihan puhtaiksi" kun tuo shampoo ei ole niin voimakkaasti pesevä, ja sen takia ei väri ole niin kirkas. Vai voiko nuo jotenkin lievästi värjätä? :-[