Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447349 kertaa)

Poissa Frida

• HAIRahtanut
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #765 : 07.06.10 - klo:19:38 »
^Voipi olla, että noissa on jotain yrttejä yms., jotka sitte värjää jonkin verran. Ite blondiaikoina tosin huomasin, että jotain tuhtia silikonista hoitoainetta käytettyäni hiukset jäi kellertävämmiksi ku yleensä, joten kai se likasuus vaikuttaa samalla tavalla. Jos susta tuntuu, että hiukset on puhtaat, niin tosta ei pitäs olla kyse. Entäs jos sekottasit siihen shampooseen tai hoitoaineeseen vähän jotain sinistä tai liilaa suoraväriä?

Ja ainiin, meinasin ihan unohtaa, että mun piti tulla kertomaan, miten vihdoin sain Urtekramin henna-shampoon vaahtoamaan, vaikka hiukset oli ihan likaset. Ihanaa, ku voin taas käyttää tota ilman hermoromahdusta!
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #766 : 11.06.10 - klo:14:12 »
Olen pessyt hiuksia Nubian Heritagen suihkusaippualla ja tykkään tuotteesta ihan hirmuisesti. Se ei sisällä sulfaatteja, mutta paljon erilaisia voita ja öljyjä. Pesuneste vaahtoaa älyttömästi ja pieni määrä riittää todella pitkälle. Parhainta tuotteen käytössä sampoona on se, ettei tuote kuivata, mutta ei myöskään rasvoita hiuksia. Esim. MOPin kosteuttavan sampoon kans mun hiukset rasvoittuu todella nopeasti, kun taas Chagrin Valleyn palasampoo kuivattaa liikaa. Tuo Nubian Heritagen herkku pesee juuri sopivassa suhteessa. Varmasti jää vakikäyttöön <3.

Oijoi, tämä shampoo/suihkusaippua kuulostaa todella hyvälle! Onko ellen sinulle muuten vaaleat vai tummat hiukset? Mietin vaan että itselläni on vaaleat hiukset, niin samentaakohan sulfaatittomat shampoot vaaleaa hiusta? Tosin MOP hydrating shampoo ei ole samentanut hiuksiani, joten varmaan tuo Nubian Heritagenkin shampoo toimisi.. :)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #767 : 11.06.10 - klo:22:09 »
^ Mulla on tummanvaaleat/maantien väriset hiukset ja vaaleita raitoja, enkä ole huomannut raidoissakaan mitään samentumista, vaikka olen pessyt sulfaatittomilla sampoilla pitkään. Ainoastaan meidän rautapitoinen vesi aiheuttaa ongelmia, joten varmasti uskallat kokeilla tuota pesunestettä. Ja jos tuntuu, ettei pesuneste sovi päänahalle ja hiuksille, niin varmasti se sopii ihan vartalon- ja intiimialueidenkin pesuun.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #768 : 11.06.10 - klo:23:08 »
^ Jeah! Tuo lähtee tilaukseen ;)

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #769 : 22.06.10 - klo:21:29 »
Ostimpas tänään Urtekramin hajusteettoman hoitoaineen (prismassa -30%), koska piti saada jotakin hoitista iHerbin tilausta odotellessa. Olin tätä ennenkin käyttänyt pullollisen ja tykkäsin. Tänään sitten kävin suihkussa, pesin hiukset Schwarzkopfin hopeashampoolla, laitoin Urtekramin hoitoainetta, annoin vaikuttaa 10min ja huuhtelin pois - tuloksen rutikuiva tukka!!! :o Mitä ihmettä? Jouduin lainaamaan kaverilta jotain Syossin hoitoainetta että sai hiukset edes jotenkin selväksi.. Olikohan tuo mennyt pilalle vai eikö sitten enää toimi ollenkaan mun hiuksissa?

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #770 : 22.06.10 - klo:22:00 »
^En kummempaa osaa sanoa kuin että oma tulos on aivan sama kun laitan Urtekramin ruusu-hoitista. ::) Aivan kamala tulos, jo laittaessa hiuksiin tuo tuntuu ihan turhalta, kuin hieroisi pelkkää vettä hiuksiin. Ei sitten mitään hyötyä. Olisikohan tuotteisiin tullut joku onneton muutos?

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #771 : 22.06.10 - klo:23:20 »
Itsellä on toiminut Urtekrameista vain Aloe Vera -sarja. Shampoo pesee ja vaahtoaa hyvin, mutta rauhoittaa selvästi kuivaa päänahkaani. Hoitis on mun tukalle lirusta koostumuksesta huolimatta oikein hyvä selvittäjä, tukka jää pehmeäksi.

Hoitis ei ole itse asiassa aika pitkäään aikaan ollutkaan käytössä, kun olen käytellyt hoitavampia tuotteita. Shampoo on ollut jo pitkään vaki-SLS:ton, jota on löytynyt suihkun läheltä jo vuoden verran ainakin koko ajan. Viimeisin ostamani pullo ei kuitenkaan ole entisensä: vaahtoaa hemmetin huonosti, on paljon liisterimäisempää koostumukseltaan sekä tuntuu kuivattavan päänahkaa. Olisiko sitten joku muutos tehty sisältöönkin, en ole tarkemmin tutkinut. Heti oston jälkeen kyllä huomasin, että etiketti on jotenkin erinäköinen kuin aiemmin.

Oma "hyväsulfaatillisten" shampoiden kokoelma on kasvanut yhdellä Avalon Organicsin shampoolla ja taidan vastaisuudessa pitäytyä näissä. Niitä ja muita iHerbistä saatavia kiinnostaa kokeilla!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #772 : 22.06.10 - klo:23:21 »
^^ No hyvä että en ole ainut jolla noi ei toimi... :D INCI ei ainakaan tossa hajusteettomassa oo mun mielestä muuttunut?

^ hmm, eli koostumus on noissa näköjään muuttunut :|

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #773 : 23.06.10 - klo:08:04 »
Olisiko suosituksia luonnonmukaisesta shampoosta, joka auttaisi päänahan kutinaan ja kuivaan hilseeseen. Tuntuu, että päänahka kutisee nykyään tosi usein ja siihen auttaa vaan suht usein tapahtuva pesu joko shampoolla tai co:lla. Tekisi mieli kuitenkin jotain luonnollisempaa/hellävaraisempaa shampoota.

Giovannin Tea Tree Triple Treat mulla olikin ja se oli aika kiva, mutta haluaisin shampoon olevan enemmän voidemainen, kuin geelimäinen.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Fethenwen

• Haiven
  • *
« Vastaus #774 : 23.06.10 - klo:10:42 »
^ Luonnonmukainen, ja voidemainen. Hmm, tulee heti mieleen AM luonnontuotteet. Niillä on tosiaan shampoot myös kutiavalle päänahalle. En ole vielä itse kokeillu, mutta oon kuullut paljon hyvää näistä:
http://amnatur.fi/shop/

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #775 : 03.08.10 - klo:22:16 »
Tein äsken ensimmäistä kertaa Fox's Shea Butteria. Käytin seokseen karitevoita, luumunsiemenöljyä sekä Tigin Let It Be -jätettävää. Tein seoksen muovipussissa, jossa sain helposti sulatettua kariten ja sekoitettua ainekset hyvin yhteen. Ainakin näin ensimmäisellä käyttökerralla tuntuu ihan toimivalta sekoitukselta ja tuoksu on huumava. Lisää käyttökokemuksia seuraa vähän jatkuvamma käytön jälkeen, mutta toivon seoksesta olevan apua kuiviin latvoihin, jotka hankin itselleni häämatkalla kaikista hoitoyrityksistä huolimatta.

Corvus

• Vieras
« Vastaus #776 : 25.08.10 - klo:13:10 »
Itsellä on toiminut Urtekrameista vain Aloe Vera -sarja. Shampoo pesee ja vaahtoaa hyvin, mutta rauhoittaa selvästi kuivaa päänahkaani. Hoitis on mun tukalle lirusta koostumuksesta huolimatta oikein hyvä selvittäjä, tukka jää pehmeäksi.

Mulla on Urtekrameista aika sama kokemus. Oon käyttänyt aloe vera -shampoota jo monta vuotta, ja se on edelleen ainoa, jolla pesuväli pysyy edes joten kuten kurissa (kaksi päivää yhden sijaan  ::)). Ja sama juttu hoitoaineiden kanssa: Urtekramin hajusteeton on mulla ihan turha, vaikka tukka onkin luonnostaan siliävää laatua. Sen sijaan aloe vera -hoitiksella tulee tosi kiiltävä ja pehmeä tulos.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #777 : 02.09.10 - klo:21:44 »
Kun Avalonin hajusteeton hoitis, mun HG, muuttui alkoholipitoiseksi, piti etsiä joku muu hoitis sen tilalle. Yhtä hyvää hajusteetonta en ole löytänyt, mutta yksi hyvä tuoksullinen ehdokas on löytynyt. Alba Botanican Detangling Conditioner selvittää hiukset todella nopeasti ja tuntuu kosteuttavan, vaikka hoitiksen sanotaankin olevan kevyt hoitis normaaleille tai rasvaisille hiuksille. Koostumus on todella paksun kermaista ja pieni määrä tuntuu riittävän hyvin koko pehkon käsittelyyn. Hoitiksessa on kevyt hedelmäinen tuoksu. Sopii hyvin myös muhitteluun ja on erinomainen pikahoitiksena.

Poissa Sprite

• HAIRahtanut
« Vastaus #778 : 27.09.10 - klo:17:57 »
Mulla on ollut nyt käytössä Mádaran ecohair colour & shine sampoo ja olen pitänyt tästä. Sisältää muun muassa nokkosta, kastanjaa ja omenaa, miellyttävän tuoksuista ja pesee tukkaa hyvin. Yllättävän paljon joutuu laittamaan tätä tukkaan, jota kattaisi lyhyen tukan hyvin/pesisi sen hyvin.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #779 : 03.10.10 - klo:19:27 »
Ruokakaupassa tuli ostoskoriin napattua Faith in nature chocolate conditioner. Tuoksu ei ole onneksi yhtään teennäisen ällösuklainen vaan itse asiassa aika luonnollinen ja vaimea (ei jää hiuksiini). Melko kevyt hoitoaine kuten saman sarjan aloe verakin mutta sopii silti hyvin CO-pesuun. Sitä en tosin enää muista, oliko aloe vera yhtä lirua kuin tämä chocolate. Joka tapauksessa toimii paremmin CO:ssa kuin normihoitiksena.