Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447361 kertaa)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #780 : 03.10.10 - klo:21:41 »
^Mistä ruokakaupasta tuota ostit ja paljonko maksoi?  ;D

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #781 : 04.10.10 - klo:06:38 »
^ K-supermarketista ja maksoi muistaakseni reilut 7 euroa.

Korjaus: löysin kuitin ja tuohan maksoi 5,25! Viimeksi kun olen tätä merkkiä ostanut niin hintaa oli tosiaan seitsemisen euroa mutta nyt hinta on näköjään alempi.
« Viimeksi muokattu: 05.10.10 - klo:13:03 kirjoittanut Hilippa »

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #782 : 07.10.10 - klo:09:24 »
Mä en voi hehkuttaa Laveran Mango Milkejä kylliksi! Mä olen nyt käyttänyt loppuun pullon shampoota ja hoitoainekin vetelee viimeisiään. Ne toimivat yhdessä niin hyvin, että voisivat oikeastaan poistaa kaikkien muiden hiustenhoitoaineiden tarpeen. Olen aika varma että pitkät, käsitellyt hiukseni pärjäisivät hyvin pitkälle ihan vain näillä kahdella. Hiuksista tulee hyvän tuntuiset ja upean näköiset; kiiltävät ja sileät. Yleensä levittelen pesun jälkeen pituuksiin reilusti vielä jätettäviä hoitoaineita, mutta näiden kanssa ei tarvitse sitäkään! Ihan viimeiseen 1,5 senttiin saatan jotain joskus laittaa.
Pitää nyt käytellä kaikki varastot loppuun, mutta saa nähdä josko sen jälkeen pärjäisin lähinnä näillä.  :l
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Ekku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #783 : 10.10.10 - klo:12:45 »
Heippa. Täällä on aiemmin sivuttu urtekramin punahenna shampoota. Onko ketään, joka olisi kokeillut kyseistä käsittelemättömille ja helposti rasvoittuville hiuksille`? Mulla on ollut tuota shampoota joskus vaan ei ole enää, koska se kuivatti aivan älyttömästi mun tukkaa. Oonkin nyt miettiny miehelleni tuota shampoota, koska hänki aloitti kasvattamaan hiuksiaan ja ne rasvoittuu iha älyttömästi. Aamulla pessyt niin illalla ihan klähmäiset. Eli jospas vaikka tämä shampoo sopis hänelle. Hinta on vaan aika suolanen ainakin pohjosessa luontaistuotekaupoissa.:) Eli siis pysyykö hiukset puhtaina? Itse sitä kokeilleena en voi sanoa, koska ei oma tukkaa muutenkaan rasvoitu.
Ylikasvanut poikatukka omalla värillä, kohti polkkaa mennään nopeaa tahtia.

i <3 my natural hair colour

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #784 : 10.10.10 - klo:19:23 »
^ Olen sitä yhden pullollisen käyttänyt. Se oli ihan ok kamaa, mutta kannattaa testata myös muita Urtekramin shampoita, vaikkapa Aloe vera. Se pesee hellävaraisesti ja ainakin mulla rasvoittuminen väheni, usein voi pestä hiukset kolmen päivän välein. Näitä Urtekramin perusshampoitahan pitäis kyllä löytyä ihan S-marketeistakin, vitosella suunnilleen. Eli hintakaan ei ole paha, vaikka ei niin paras ostos olisikaan.

Ainiin ja hilseily ja kutinakin loppui kun siirryin Urtekramiin ja muihin vastaaviin. Mieskin käyttää sitä, myös hänellä on jonkin verran rasvoittuva ja ärtyvä päänahka.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #785 : 11.10.10 - klo:00:10 »
^^ Kutina vähenee huomattavasti minullakin, kun käytän Urtekramia, jos vertaan siihen kun käytän jotain tavallista markettishampoota jossa on enemmän sulfaatteja. Se varmaan loppuu kokonaan, kun jatkan tätä kauemmin. Alkaakin näyttää siltä, että siirryn yhä suuremmassa määrin Urtekramin Ruusun ja Aloeveran käyttäjäksi. Onneksi se ei tosiaan ole enää kallista. Ostin äskettäin Aloevera-shampoon S-marketista hintaan 4,25 €. Luontaistuotekaupoissa ja esim. Ekolossa toki maksaisi enemmän, Ekolossa jopa tuplasti tuon S-marketin hinnan.

Muoks. Äh, pesin nyt Urtekramilla toisen kerran peräkkäin ja ei se toimi sittenkään näin. Pakko käyttää muuta shampoota joka toisessa pesussa, koska silloin tulos on hyvä. Toinen pesu peräkkäin teki selvittelyvaiheessa todella paljon koko matkaltaan takkuuntuvat hiukset (sain jopa leikata pahimpina pikkutakkuja saksilla pois). Hiukset tuntuvat enimmäkseen kuivuttuaan myös yhtä aikaa ylikuivilta ja ylipehmeältä ryhdittömältä hötöltä. Ainoa ero normaaliin oli shampoo. Eli päänahkani tykkää ihan eri asioista kuin hiukseni. Eipä siinä mitään, kompromissia kehiin vain siinä muodossa, että Urtekramia enintään joka toisessa pesussa.
« Viimeksi muokattu: 11.10.10 - klo:00:56 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #786 : 11.10.10 - klo:01:04 »
^^^ Noita Urtekrameja on onneksi monia erilaisia, josko niistä löytyy monelle oma hyvä. Itse aloitin Aloe Verasta, sitten kokeilin Rosmariinia ja nyt on suosikkikäytössä Ruskea Sokeri. AV oli oikeen mukava, mutta jätti ehkä hieman turhan rasvaiseksi mulla, mutta oli silti lempeä hiuspohjalle, mikä on melkoisen harvinaista. (Ukko käyttää tätä ihottumaiseen taliköhnään[?]) Rosmariini kuohkeutti, mutta kuivatti turhaan, RS on toistaiseksi tuntunut oikeen mukavalta. Meillä noita saa edullisimmin prismoista, sitten s-marketista, eikä ne citymarketissakaan paljoa maksa. Luontaistuotekaupat ja Sokos veloittavat ihan törkeästi, tosin niistä saa sellaisia puteleita, joita ei muissa kaupoissa näy. Muutenkin valikoimat vähän vaihtelee, Aloe Veraa saa ainakin kaikkialta :) Hämmennyksekseni Ruskeaa sokeria saa cittarista, muttei oikeen s-kaupoista.

Onnea metsästykseen!

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #787 : 15.10.10 - klo:11:06 »
Olen tainnut löytää ihan unelmakaksikon luonnonkosmetiikan hiustuotteista; Laveran Almond Milk -shampoo ja Santen Brilliant Care -hoitoaine!

Siis herranen aika miten sileät, pehmeät ja selvitetyt hiukset näillä saa. Etsin foorumilta muiden käyttäjien kokemuksia ko. tuotteista, joita ei paljon löytynytkään, mutta joku oli osuvasti verrannut Almond Milk -shampoota MOPin Hydrating -shampooseen. Almond Milk pesee ihanan pehmeällä vaahdolla ja jättää hiukset jo itsessään selvän ja hoidetun tuntuisiksi, kuin niihin olisi jo laitettu hoitsikkaa. Rakkautta  <3!

Olen kokeillut myös monien hehkuttamia Laveran Mango Milk -tuotteita, jotka nekin kyllä ovat erittäin hyviä, mutta Almond Milk -shampoo selvittää hiukset vielä paremmin. Mango Milk -shampoon jälkeen tuntuu siltä, että vielä tarvitsee hoitista.

Santen Brilliant Care -hoitoaine meni sekin kerralla HG-tuotteeksi! Tuntuu liukkaalta ja jättää hiukset lyhyelläkin vaikutusajalla silkkisen sileiksi. Kuivuttuaan hiukset ovat hiplailtavan pehmeät.

Mulla on meneillään luonnonkosmetiikan hiustuotteiden kokeiluprojekti, ja tähän saakka testatuista ei mitkään ole tulleet lähelle Almond Milkin & Brilliant Caren yhdistelmää. Ihanaa löytää pitkästä aikaa uusia suosikkituotteita!

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #788 : 15.10.10 - klo:13:32 »
^
Vakuuttavaa.  :) Pahus että ehdin justiinsa tilaamaan uuden pullon Laveran Rose Milk-shampoota ja Mango Milk-hoitoainetta, muuten olisivat nuo päässeet kumpikin, ainakin Almond Milk, heti testiin.  :D Millainen tuoksu tuossa Almond Milkissä muuten on? Olen ihan heikkona kaikkeen hiukan marsipaanintuoksuiseen.  ;)
1bMii  BSL

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #789 : 15.10.10 - klo:21:15 »
Almond Milk tuoksuu tosi makealle, oikeastaan juurikin sellaiselle marsipaanille...! Tuoksu kuitenkin katoaa kun shampoota alkaa vaahdottaa hiuksiin, ja hiuksiin ei jää leijumaan marsipaanituoksu pesun jälkeen.

Unohdin lisätä tuohon että tämä shampoo ei myöskään pese narskuvaksi, tai narskuvuusfaktori on hyvin, hyvin vähäinen!  :P Eli todella hellävarainen tuote. Hiukset puhdistuu silti hyvin, eikä hiuspohja jää lähmäiseksi.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #790 : 16.10.10 - klo:00:06 »
^
Kiitos tiedoista - PAKKO SAADA  ;D
Ja miten voi olla että pistin tilauksen Rose milkistä menemään viime viikolla...  ::) Edellinen Lavera kesti mun shampooarsenaalissa 10kk...
1bMii  BSL

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #791 : 16.10.10 - klo:00:10 »
^ Mä oon kokeillut Rose Milkistäkin 2 x 30ml:n näytepullot, ja mun mielestä se oli itse asiassa huonoin kokeilemistani kolmesta Lavera-shampoosta (Mango, Almond ja Rose). Ihmetytti, miten se tuntui vähiten hoitavalta, kun se nimenomaan on tarkoitettu kuiville ja käsitellyille hiuksille.

peksupipsa

• Vieras
« Vastaus #792 : 16.10.10 - klo:10:26 »
Mikä olisi hyvä luonnonmukainen hoitoaine mikä selvittäisi tehokkaasti hiuksia ja hoitaisi käsiteltyjä ja kuivia latvoja kunnolla? Shampoopalan jälkeen pitkät hiukset jää kauheaan takkuun ja en viitsisi alkaa tunkemaan silikonihoitoainetta ja pelkään myös, että tulee lähmäset hiukset. Vaikka shampoopala on kuiville hiuksille niin ei se kosteuta tarpeeksi kuivia latvoja. Hiukset ovat kovat ja koppurat, vaikkakin kiiltävät ihan ok ja ovat ihanan tuuheat. Olen käyttänyt omenaviinietikkaa, mutta ei sekään kosteuta ja hoida tarpeeksi. Laitan tämän saman kysymyksen  myös shampoopalakeskusteluun, mutta ajattelin laittaa myös tänne, koska tätä lukevat voisivat myös osata neuvoa.

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #793 : 16.10.10 - klo:11:29 »
^ Mä olen ollut hurjan tyytyväinen Giovannin Smooth as Silk-hoitoaineeseen! :) Toimii sekä muhiteltavana että pikahoitoaineena. Jätettävistä saman sarjan Direct Leave-in on myös aivan ihana, jos niitä kaipaa täydentämään. :)
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #794 : 19.10.10 - klo:12:24 »
Olen tainnut löytää ihan unelmakaksikon luonnonkosmetiikan hiustuotteista; Laveran Almond Milk -shampoo ja Santen Brilliant Care -hoitoaine!

Myykö näitä muutkin paikat kuin luontaistuotekaupat? Missä päin ovat halvimpia? Nyt tuli sellainen että pakko päästä kokeilemaan.