Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447118 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #795 : 19.10.10 - klo:14:00 »
Mikä olisi hyvä luonnonmukainen hoitoaine mikä selvittäisi tehokkaasti hiuksia ja hoitaisi käsiteltyjä ja kuivia latvoja kunnolla?

Kannattaa lukaista läpi tämä ketju sekä Luonnonmukaisten hiustuotteiden käyttäjäkokemukset -ketju, sieltäkin saa huikean määrän erilaisia tuotevinkkejä. Tässä muutama suosikkini:

- Kevin.Murphy Born.Again: ehdoton suosikkini, selvittää ja silottaa pahimmatkin takut. Voi ostaa mm. Feel Uniquesta.

- Alba Botanica Detangling Conditioner: todella selvittävä, paksu hoitis

- Nature's Gate Aloe Vera Moisturizing Conditioner: liru hoitis, mutta selvittää todella hyvin ja tuoksuu namilta

- Giovanni 50:50 Balanced Hair Remoisturizer: edullinen, mieto tuoksu, selvittää hyvin

- Giovanni Smooth as Silk Deep Moisture Conditioner: aika samanlainen kuin edellinen niin INCI:ltään kuin tehoiltaankin

- Aubrey Organics Honeysuckle Rose Moisturizing Conditioner: paksu ja öljyinen hoitis, joka selvittää kyllä, kun hoitiksen antaa vaikuttaa tarpeeksi hiuksissa

- Alba Botanica Leave-in Conditioner Fragrance Free: aivan älyttömän kosteuttava ja silottava hiuksiin jätettävä hoitoaine

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #796 : 19.10.10 - klo:14:24 »
^^
Jonsu,
Laveraa löytyy luontaistuotekauppoja halvemmalla ainakin Feeluniquesta. Santea saa Sokokseltakin. Hinnoista en osaa sanoa.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #797 : 19.10.10 - klo:20:53 »
Onko Laveraakin Sokoksella? Ostaisin mielellään nuo samasta mestasta. Lifessä kävin tänään, ei ollut valikoimissa kumpaakaan merkkiä. Mites mitkä noista Laveran hoitiksista on parhaimpia kuivalle tukalle? Almond Milk shampoota ainakin ostan, mutta mites kaveriksi sopii Mango Milk tai Rose hoitis? Vai toimisko Almondin kanssa Aubrey Organicsin Honeysucle Rose?

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #798 : 19.10.10 - klo:21:30 »
^ Laveraa ei myydä Sokoksella mutta Hesan Stockalla kyllä.

FeelUniquesta saa tosiaan halvimmalla.

Laveran hoitiksista paras on ehdottomasti Mango Milk, selvittää hiukset huomattavasti paremmin kuin Rose Milk, ja tuntuu liukkaammilta hiuksissa.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #799 : 20.10.10 - klo:13:25 »
^^
Muita Laveran hoitoaineita en ole kokeillut, mutta Mango Milk-hoitoainetta olen ainakin ylistänyt pitkin foorumia.  ;D Suosittelen kokeilemaan (ja olemaan aluksi varovainen jätettävien kanssa). Todella paksua tavaraa. Tekee hiuksista sileät ja pehmeät, karheus poissa täysin.
AO:n Honeysucklea en ole myöskään testannut, mutta Laveran MM voittaa ainakin AO:n White Camellian mennen tullen.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #800 : 20.10.10 - klo:18:19 »
No kylläpä tuon Laveran löytäminen on kiven takana. Santea löysin luontaistuotekaupasta, mutta jo 3 luontaistuotekauppaa kahlasin tänään eikä yksikään myy Laveraa. Tahtoo nyt heti... Noh lauantaina oon menossa Helsinkiin syömään joten jos siinä samalla ehtisi jossain käydä. Onko sitä Ruohonjuuressa? Jos tuote osoittautuu hyväksi niin sit tilaan Feeluniquesta useamman pullon.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #801 : 20.10.10 - klo:19:04 »
^ On Ruohonjuuressa :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #802 : 23.10.10 - klo:15:41 »
Täytyypä hehkuttaa täälläkin uutta ihanaa löytöä iherbistä:

Now Foods, Natural Berry Full Volumizing Conditioner
Testasin eilen ensimmäistä kertaa muhittelemalla pari tuntia sellaisenaan ja olen iha myyty.  :l Yleensä liukkaista, suorista ja lättänöistä hiuksistani tuli pehmeät ja ilmavat, hieman taipuisat ja tosi jäntevän ja terveen tuntuiset. Muistuttaa todella paljon samaa tulosta kuin mitä olen saanut esimerkiksi muhittamalla yhdessä Tigin O&H:ta ja Moisture Maniacia. Koostumus tässä on paksua ja voidemaista. Ainoat miinukset tulee tuoksusta, joka ei ollut ihan makuuni. Yleensä tykkään kirsikan tuoksusta, mutta tässä siihen yhdistyi joku ihmeellinen pistävän raikas sivutuoksu, joka toi etäisesti mieleen Tigin Eco Awesome hoitsikan. Ei kuitenkaan jäänyt hiuksiin häiritsevästi. 
1bMii, vaalennettu.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #803 : 24.10.10 - klo:20:07 »
Laveran Almond Milkin löysin eilen Forumin Lifestä. Nyt on testattu Santen Brilliant Caren kanssa. Tukka tuntuu ihan ok:lta, mutta ei herättänyt mitää wau efektiä. Pistin tilaukseen Feeluniquesta nyt Mango Milk hoitiksen ja shampoon ja testaan niitä jahka saapuvat.

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #804 : 24.10.10 - klo:20:21 »
^ No voi plääh. Mä taas en malttaisi odottaa että pääsen ostamaan täysikokoisen putelin. Mua ärsyttää tällä hetkellä ihan hirveästi että kaapeissa on vielä niin paljon Nexxusta, ei voi vielä pitkään aikaan hyvällä omallatunnolla täydentää hiustuotevarastoa.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #805 : 30.10.10 - klo:18:42 »
Tulinpas kertomaan kokemuksia Desert Essencestä.
Tilasin kookosshampoon ja hoitsikan IHerbistä, sekä myös sen Punaiset Marjat-hoitoaineen. Entuudestaan olen käyttänyt Shea Butter-hoitista joka myös on Desert Essencen.

Shea Butter-hoitoaineesta minulla ei löydy kuin hyvää sanottavaa. Tuoksu on mieto ja koostumus on paksu. Tämä hoitis kosteuttaa tosi hyvin ja hoitaa. Olen sekoitellut tätä DB.hen ja Headshottiin kuin myös rekkuihin. Incci tässä on tosi hyvä ja se myös vaikuttaakin hiuksissa.

Kookosshampoota ja hoitoainetta kokeilin tänään. Shampoo on sulfaatiton mutta pesi hiukset todella puhtaiksi. Hoitoaine muhi hiuksissa tunnin ja kokeilin piruuttani harjata hiukset auki ilman jätettäviä. No, se onnistui mikä on meriitti hoitoaineelle, koska minulla on paksut ja kiharat hiukset, ne takkuuntuvat jo olemassaolollaan. Tämä hoitis selvitti takut.
Nyt hiukset on pehmeät ja tuuheat, kosteutetun tuntoiset. Nämä tuotteet on tarkoitettu kuiville hiuksille ja siinä onnistuivat erinomaisesti. Tuoksuherkän ei kyllä kannate näitä tilata, tai sitten blandaa jonkin tuoksuttoman kanssa. Nimittäin tuotteet tuoksuu aika mielenkiintoisen voimakkaille.

Olen hyvin tyytyväinen ollut Desert Essencen tuotteisiin näin muutaman tuotteen kokeilulla.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Anya

• HAIRahtanut
« Vastaus #806 : 30.10.10 - klo:19:33 »
Onko kellään kokemusta Eliah Sahil-merkkisistä intialaisista jauhemaisista yrttishampoista?
Löysin kaapistani yhden, ja en oo vielä avannut/käyttänyt kun en ees muistanut että olin tollasen joskus ostanut...
Ei ainakaan haise yhtä pahalta kuin amla, shikakai jne.

Inci:
Fullers Earth
Shikakai
Reethai
Amla
Harithake
Bibhitake
Bhui Amla

Kirjoitan sitten kokemuksia kun jaksan tota käyttää...
En ole pitkään aikaan pessyt yrteillä, tuli yliannostus niitä ja on muutenkin ollut hiustenhoito retuperällä. :)
Mut hiushöperyys on nyt taas vähitellen nousemassa pintaan...

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #807 : 05.11.10 - klo:05:49 »
Laveran Almond Milkin löysin eilen Forumin Lifestä. Nyt on testattu Santen Brilliant Caren kanssa. Tukka tuntuu ihan ok:lta, mutta ei herättänyt mitää wau efektiä. Pistin tilaukseen Feeluniquesta nyt Mango Milk hoitiksen ja shampoon ja testaan niitä jahka saapuvat.

Perun aiemmat puheeni. Tuo yhdistelmä on ihan parasta mun tukalle. Eron huomasi kolmannen pesun jälkeen. Sit lopputulos alkoi tuntua erille. Harmittaa vaan kun Laveraa on niin vaikea saada. Kohta on mennyt kaksi viikkoa eikä Mango Milkejä ole kuulunut Feeluniquesta että pääsen vertaamaan. Noh meille jaetaan noiden postisotkujen takia päiväposti kerran viikossa. Silloin sit tulee postia niin että koko eteinen on täynnä.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #808 : 07.11.10 - klo:21:30 »
Lainaus
Onko kellään kokemusta Eliah Sahil-merkkisistä intialaisista jauhemaisista yrttishampoista?
Löysin kaapistani yhden, ja en oo vielä avannut/käyttänyt kun en ees muistanut että olin tollasen joskus ostanut...

Minulla on tuota nyt käytössä. Olen tykännyt, tuoksu on melko vahva mutta itse tykkään siitä joten ei haittaa. Ei tunnu kuivattavan hiuksia, vaikka minulla tosiaan on värinpoiston kärsineet huonokuntoiset latvat. Jos on muotoilutuotetta joutuu kyllä kahteen kertaan laittamaan, tai ei poistu kaikki vahat ja lakat. Yleensäkin tuo toimii niin että ekalla kerralla ei tule edes vaahtoa mutta kun toisen kerran pesee niin sitten tulee vaahtoa ja puhdistuu kunnolla.

Lisäys parin viikon käyttelyn jälkeen: on tullut erittäin toivottu muutos eli jostain syystä ennen piikkisuorat, liukkaat ja lasimaiset hiukseni ovat alkaneet mennä itsestään laineille. Märkänä ne on suorastaan kiharaiset mutta jos annan kuivua ilman fööniä, jäävätkin loiville laineille ja näyttävät siksi paljon tavallista ilmavammilta. Muuta en ole hiustenhoidossa muuttanut kuin käyttänyt tuota Eliah Sahilin shampoota ilman mitään hoitoainetta.
« Viimeksi muokattu: 19.11.10 - klo:11:50 kirjoittanut octagon »

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #809 : 10.11.10 - klo:18:39 »
Liekö tästä jo puhuttu, mutta nyt tuli päivän inci-kummastus...

Suihkussa lueskelin Ole Hyvä Aloe Vera-Ksylitoli -shampoon kuvausta ja inciä, sattui silmiin tämä:

"Koostumus: Kookosöljy-yhdiste, aloe vera, ksylitoli, betaiini, merisuola ja luonnon sitruunahappo.
...
Ingredients: aqua, sodium laureth sulfate, aloe barbadensis, xylitol, betaine, sea salt, citric acid"

Vesi + SLS ovat siis kookosöljy-yhdiste? Jotenkin semmonen olo että oon vastaavan bongannut jostain muustakin Ole Hyvä -shampoosta.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.