Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447498 kertaa)

Poissa maatis

• HAIRahtanut
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #870 : 22.02.11 - klo:00:07 »
^ Teitkö tuon kaiken siis uimahallissa? Jotenkin ihana ajatus... itse olen uimahallissa aina niin kiireinen julkisissa pesutiloissa, en osaa niissä rentoutua. Mutta pitäisi osata (ja näyttää hyvää esimerkkiä hiustenhoidosta kanssauijattarille)

Mutta piti tulla oikeastaan sanomaan, että hämmästyin, kun huomasin, että Pienen tuoksukaupan uudessa ekoshampoopohjassa on tismalleen samat aineet kuin Madaran shampoiden INCIen alussa. Sitten Madaroissa on lisäksi kaikenlaisia kasviuutteita ja muuta, mutta perusaineena siis ilmeisesti ihan sama seos.

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #871 : 22.02.11 - klo:00:40 »
^ Teitkö tuon kaiken siis uimahallissa? Jotenkin ihana ajatus... itse olen uimahallissa aina niin kiireinen julkisissa pesutiloissa, en osaa niissä rentoutua. Mutta pitäisi osata (ja näyttää hyvää esimerkkiä hiustenhoidosta kanssauijattarille)

Oi kiitos! En edes tullut ajatelleeksi muuta, kuin että pakko saada hiukset selviämään kunnialla, hihii... Menihän siinä uima-altaasta nousemisen jälkeen 45 min ennen kuin olin ulkona hallista, eli moinen läträäminen ei kyllä ihan käy päinsä jos on kova kiire :) Mä menenkin aina uimaan vähän ennen sulkemisaikaa ja sunnuntaina olin lopulta toiseksi viimeinen asiakas, kun pääsin lopulta lähtemään kotiin 2 min. ennen hallin sulkemista... Iltauinneissa on se ihana puoli, että sen jälkeen tulee uni todella hyvin.

Hassua muuten myös mitä tämä hiushulluus tekee, nykyään tekisi mieli jokaiselle vastaantulevalle (erityisesti rääkätyiden kiharoiden omistajille) alkaa julistaa Kunnollisen Hiustenhoidon ilosanomaa... Oon ihan kuin joku uskoon tullut!

Tosi kiinnostava muuten tuo tieto Mádaran shampoiden ja Pienen tuoksukaupan shampoopohjan yhteneväisyydestä... Hmm, pitäneekin tutkia, voisiko samantapaista tehdä itse  ::)
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Kunis

• Vieras
« Vastaus #872 : 23.02.11 - klo:15:12 »
Laveran manteli ja appelsiini kuivatti mun päätäni ihan liiaksi -> rasvoittuminen -> joka toinen päivä peseminen. Höh. Oisin halunnu tykätä, ja etenkin kun oon aika harvakseltaan lähiaikoina uskaltautunut testaamaan jotakin uutta. Nuokin on mun kukkarolle jo niin kalliita, että kovin harmittaa.
Säästän ja testaan josko nuo sopisivat kesäkäyttöön vielä.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #873 : 15.03.11 - klo:12:42 »
Kävin jo kehumassa Pure Nuff Stuffin kuivien hiusten shampoota sulfaatittomat shampoot- ketjuun, mutta piti tulla tänne vielä mainitsemaan hoitoaineesta. ;D

Mulla on normihoitoaine, mutta eczema blendinä, eli tuo sisältää jotain eteerisiä öljyjä minkä pitäisi hillitä päänahan riehumista.. Ongelma on vaan siinä, että jo tuo normi hoitoaine on niin tujun öljyistä kamaa, että olen uskaltautunut laittamaan sitä päänahkaan asti vain kerran, vaikka se varmasti tekisi todella hyvää nahkaankin levitettynä. Olen miettinyt että kuinkahan hurjaa kamaa se intensive conditioner sitten on, jos tämäkin on näin öljyistä.
Itse hoitoaine on herkullisen kermaisen näköistä, tuntuu oikeasti hoitavan hiuksia, eikä vaan silottavan niitä. Hiukset eivät jää kovin pehmoisiksi, vaan mun mielestä kivan karkeiksi, mutta selviksi huuhtelun jälkeen. Sen kerran kun levitin päänahkaan asti, tuntui tyvi huuhtelun jälkeen yllättävän rasvaiselta, mutta kuivuttuaan hiukset olivat kyllä ihan puhtaat, eivätkä ollenkaan öljyiset.
Tuntuu siis toimivan ihan kivasti, ja muhituksiin tämä voisi sopia hienosti.. Täytyykin kokeilla. Tämä kun ei tunnu kutittavan mun kiukkuista päänahkaa ollenkaan, niin voisikin uskaltaa. Hajusta voisin antaa hieman miinusta, nimittäin tämä tuoksahtaa ihan joltain saviselta kasvonaamiolta ja hieman sellaiselta "tuoksuttomalta". Haju ei kuitenkaan jää hiuksiin, joten mulle tuo tuoksu ei ole mikään ylipääsemätön asia, kun muuten kyse on kelpo hoitiksesta.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #874 : 21.03.11 - klo:11:05 »
Olen viime aikoina kiinnostunut luonnonmukaisista kosmetiikkatuotteista ja koska Oliv' sarjan tuotteet tuntuvat sopivan kasvoilleni loistavasti haluan vaihtaa myös hiustuotteeni luonnonmukaisempiin juttuihin. Facessa sain jo muutaman hyvän tuotevinkin kanssajuureksilta, kiitos siitä, mutta kyselen nyt vielä lisää täällä :)

Elikkäs, oletteko vaihtaneet kaikki tuotteet heti kerralla ekotuotteisiin? Jotenkin tuntuu, että hyödyt kumoutuvat jos peset ekoshampoolla ja -hoitiksella, mutta laitat päälle vaikka Tigin muotoilutuotteita. Kyllähän ne siitä viimeistään pesussa liukenevat ja leviävät osittain päänahkaankin.

Mitä tuotteita teillä on käytössä muotoilussa? Laveran lakkaa kehuttiin ainakin jossain ketjussa. Onko jotain hyvää lämpösuojatuotetta olemassa? Vältän lämpökäsittelyjä, mutta joskus on kiireessä pakko fööniä käyttää.

Entäs värjäykset. Oletteko luomutuotteisiin siirtymisen myötä lopettaneet kemialliset käsittelyt kokonaan vaan ainoastaan harventaneet värjäysväliä? Kasviväreillä taitaa saada ainoastaan lämpimään taittavia lopputuloksia, vai olenko ihan hakoteillä?

Kertokaapa nyt viisammat ja kokeneemmat tälläiselle luonnontuotenoobille ne parhaat aloitusvinkit ja mikä olisi tärkeintä muistaa tässä hommassa. :)

Haluan siirtyä luonnontuotteisiin siksi, että olen allerginen monille pesuaineiden kemikaaleille ja mm. silikoni on ihan myrkkyä päänahalleni. Hiukseni ovat selvästi ohentuneet päälaelta ja luulen senkin osittain johtuvan hiuslakan käytöstä ja kemikaaleista. Toivonkin luonnontuotteiden myötä hiusteni ehkä vahvistuvan takaisin entiselleen ja päänahan kunnon parantuvan. Ymmärrän kyllä, että muutos parempaan saattaa viedä kuukausia  :) Nyt kaipailenkin niitä hyviä vinkkejä luonnonmukaiseen hiustenhoitoon liittyen!

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #875 : 30.03.11 - klo:14:30 »
Hei, kuinka tehokkaaksi olette kokeneet luonnonmukaisimpien shampoiden pesutehon perus muotoilutuotteiden pesemisessä?

Seuraavaksi nykyisten shampoiden loputtua kokeilisin mielelläni jotain edukasta luonnonmukaisempaa vaihtoehtoa, mutta mietin juuri puhdistuuko tällöin hiukset hyvin, jos hiuksissa on parinkin päivän ajalta perus muotoilutuotteita.

Hiuspohjani on sen verran rasvoittuva, mutta kuiva ja herkkä, että XZn shampoon tilalle tarvitsisin varmaan jotain hoitavampaa. Erityisesti Urtekramin, S.A.V.En ja OleHyvän shampoot kiinnostavat, sulfaattien kanssa en taida alkaa vielä tappelemaan tunnollisesti. Askel kerrallaan luonnonmukaisempaan...  8)  :D

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #876 : 02.04.11 - klo:18:05 »
En käytä muotoilutuotteita, mutta Urtekramia muutaman shampoon, Ruusu sekä Nokkonen, testanneena voin kertoa, että nämä puhdistaa hiukset ihan natisevan puhtaiksi. Etenkin Nokkonen tekee samanlaisen efektin kuin XZ-shampoot, eli hiukset tuntuvat puhdistuvan kaikenlaisesta liasta, mutta myös muustakin. 
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #877 : 02.04.11 - klo:19:32 »
Kertokaapa nyt viisammat ja kokeneemmat tälläiselle luonnontuotenoobille ne parhaat aloitusvinkit ja mikä olisi tärkeintä muistaa tässä hommassa. :)
En koe itseäni hirveäksi intoilijaksi tässä luonnonmukaisuuskysymyksessä, mutta tarkemmin ajateltuna olen ehkä oikea ihminen vastaamaan, koska olen täysin hylännyt myrkkyhiusvärit ja värjään nykyään hiuksiani vain hennalla. Lisäksi käytän Vihreän Kosmetiikan Punatukka- ja Blondi-shampoopaloja osittain pullojätteen vähenemisen takia, mutta suurimmaksi osaksi siksi, että ne tuntuvat paljon hellävaraisemmilta hiuksille ja päänahalle. Päänahka ei enää kutia niin kuin ennen, kun vielä pesin rajuilla sulfaateilla. Pesen hiukset joka toinen päivä. Hoitoaineena käytän iHerbin hoitsikoita (Nature's Gaten Tea Tree, Surya Hennan jätettävä ja Mill Creekin Keratin-rekku), Urtekramin aloe-hoitsikkaa ja jonkin verran Tigin Moisture Maniacia ja O&H:ta ja Tresemmen Moisture Rich -silikonimössöä. Lisäksi lisään hoitoaineisiin usein manteliöljyä (olen kokeillut myös muita, mutta manteli on paras) tuomaan lisäkosteutusta. Muhittelen öljy+hoitoaine-tehohoitosekoitusta pari kertaa viikossa tunnista kahteen. En käytä fööniä enkä mitään muitakaan kuumenevia muotoiluvälineitä. Kiharoita korostan joskus laittamalla hiukset yöksi letille ja alle Giovannin Magnetic Force -geeliä. Muuten en muotoilutuotteita pahemmin käytä, paitsi ehkä joskus lakkaa ja joka kerta huomaan sen olleen huono idea (hiukset menevät hirveään takkuun ja napsahtelevat poikki selvittäessä). En ole käynyt yli vuoteen kampaajalla. Leikkaan ja värjään hiukset itse.

Tällä hetkellä yritän kasvattaa kemiallisilla väreillä värjättyä kärsinyttä latvaa pois. Siksi tarvitsen yhä silikonia sisältävää hoitoainetta takkujen selvittelyyn. Uusi, hennattu hius tuntuu todella vahvalta ja sileältä, ei takkuunnu ollenkaan ja kiiltää kuin mikä! Olen oppinut sen, että mikään hoitoaine ei pelasta hiuksia, jos niitä rääkkää värjäyksillä ja föönillä ja suoristusraudalla. Oma luonnonkihara tukkani on ainakin jo valmiiksi niin haurasta, että käsittelyt saavat sen räjähtämään. Minusta luonnonmukaisen hiustenhoidon tueksi kannattaisi myös muuttaa elintapojaan luonnonmukaisempaan ja terveellisempään suuntaan. Hiushan saa rakennusaineensa ravinnosta, joten ruokavalion on oltava kunnossa. Ravintolisiä (esim. omega-3 ja biotiini) kannattaa ehkä kokeilla. On hyvä muistaa, että myös luonnonmukaisille hiustenhoitotuotteille voi olla allerginen!
« Viimeksi muokattu: 02.04.11 - klo:19:47 kirjoittanut Frida »
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #878 : 01.05.11 - klo:13:05 »

Hei, kuinka tehokkaaksi olette kokeneet luonnonmukaisimpien shampoiden pesutehon perus muotoilutuotteiden pesemisessä?

Koitan vastata molemmille tässä samassa viestissä. Olin viime syksynä mukana Uuden Mustan shampootestissä, jossa testattiin kuutta eri luonnonkosmetiikan shampoota: Santen appelsiini-kookos, Logonan aloe(?)-verbena, Ole Hyvän marjashampoo, S.A.V.E.n kuivien hiusten shampoo, Vihreän Kosmetiikan Brunette-palashampoo ja Eliah Shahil -shampoojauhe. Siirryin testaamaan shampoita täysin ei-luomutuotteista ja mulla oli testin aikana vielä käytössä ei-luomut muotoilutuotteet. Pyysin kuitenkin luomutuotteita myyvistä kaupoista testerit samojen sarjojen hoitoaineita, jotta näkisin, miten tuotesarjat toimivat kokonaisuutena. Vain SAVE:lla ja Eliah Shahililla ei ollut hoitoainetta saatavilla, joten käytin niiden kanssa muiden sarjojen hoitiksia – vaikka shampoojauheen kanssa hoitista ei oikeastaan tarvita, koska se on niin hellävarainen.

Kaikki testishampoot pesivät kyllä kemikaalimuotoilutuotteet pois. Käytin kaikkia shampoita vedellä laimennettuina ja vaahdottaen hiukset kahdesti. Pesuteholtaan tehokkaimmat olivat Sante, Logona ja SAVE, tosin Sante ja Logona mun mielestä oli liiankin peseviä, mihin herkkä/atooppinen päänahkani reagoikin hilseilemällä. Testin aikana päätin kuitenkin siirtyä käyttämään luonnollisempia muotoilutuotteita, koska tuntui ihan tyhmältä ensin välttää kemikaaleja pesun yhteydessä, mutta sitten syytää päähän hirveät määrät kaikkea kökköä heti pesun jälkeen.

Kannattaa toki käyttää loppuun kaikki tuotteet joita on tullut hankittua, tai lahjoittaa ne pois. Mutta sen jälkeen uskon, että kannattaa yrittää siirtyä täysin luonnolliseen hiustenhoitoon. Oman kokemukseni perusteella nimittäin luomutuotteiden vaikutukset näkyvät parhaiten silloin kun niiden toimintaa ei "sotketa" ei-luomuilla tuotteilla. Mun hiukset ei ole ikinä olleet niin hyvässä kunnossa kun silloin, kun olen hoitanut niitä 100% luonnonkosmetiikalla tai luonnon raaka-aineilla.

Tällä hetkellä käytän loppuun viimeisiä kemikaalishampoiden ja -hoitoaineiden jämiä, mutta muotoilutuotteina käytän vain aloe vera -geeliä, itse tehtyä pellanvansiemengeeliä, hunajaa ja öljyjä. Lisäksi käytän hiusten ja päänahan hoitamiseen itse sekoittamiani yrtti- ja etikkahuuhteluita. Tuskin maltan odottaa että saan kesään mennessä kaikki vanhat tuotteet loppuun ja pääsen siirtymään täysin luonnolliseen hiustenhoitoon!

Värjäämisesestä en osaa sanoa omasta kokemuksestani mitään, koska mun hiuksia ei ole värjätty ollenkaan pian 10 vuoteen. Sen verran olen hiusfoorumeita lukiessani kuitenkin saanut selville, että myös kasviväreillä saa aikaan kylmiä sävyjä, esim. hennan sekaan kait sekoitetaan toisia yrttejä kuten amlaa ja indigoa, ruiskaunokkia jne. antamaan kylmempiä vivahteita. Hennaforhair-sivustolla löytyy seikkaperäistä tietoa eri yrttiyhdistelmien käytöstä ja taulukko, jossa on kuvia eri sekoitusten avulla aikaansaaduista väreistä (jotka vaihtelevat sinisenmustasta ihan vaaleaan). Jos kasviväreillä värjääminen epäilyttää, voi ensimmäisen värin käydä teettämässä ekokampaajalla ja udella samalla hänen käyttämänsä sekoituksen ainesosista ja vaikutusajoista.

Edit: tarkennusta
« Viimeksi muokattu: 01.05.11 - klo:13:10 kirjoittanut sonjis »
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #879 : 04.05.11 - klo:10:52 »
Olen nyt käyttänyt Laveran Mango milk -hoitiksen, Almond milk -shampoon ja Santen Brilliant care -hoitiksen, enkä ollut mitenkään erityisen innoissani. Tuotteet ajoivat asiansa, mutteivät mitenkään erityisen hyviä, etenkään hoitikset. Tuoksut oli siedettäviä, mango milkistä en pitänyt mutta kyllä sekin jotenkin menetteli. Ainoa hyvä syy ostaa näitä olisi luonnonmukaisuus, mutta en edes tiedä onko ympäristölle vähemmän kuormittavaa ostaa vaikkapa kotimaista Herbinan biohajoavaa shampoota kuin roudauttaa näitä ulkomailta kovaan hintaan. Enpä taida ostaa uudestaan. Harmi, koska olisin voinut hyvin siirtyä luonnonmukaisten tuotteiden käyttäjäksi. Pitääpä testata vielä jotain muuta! IHerbistä mulla onkin jo muutama puteli, ja sen kaupan tarjontaan pitää vielä perehtyä paremmin.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #880 : 04.05.11 - klo:12:12 »
Hei kiitos sonjis kattavasta viestistäsi! Minulla tulikin muutama kysymys mieleen kirjoittamastasi, ihan mielenkiinnosta.   :)

Hunajasta saan itse vähän ärsytysoireita, joten en välttämättä itse käyttäisi suoraan ainetta, mutta miten sonjis siis käytät hunajaa muotoilutuotteena? Tai esim. aloe-geeliä? Onko hiuksesi pitkät, jotta muotoilu ei ole täysin välttämätöntä? Itsellä on sen verran luirutukka ilman muotoilua, vaikka melkein hartioilla saakka onkin, joten jonkinlaista volyymia on saatava aina aikaan.   :D

Todella kiva myös kuulla vähän herkkäihoisenkin kokemuksia. Itsellä kun lähivuosina on ilmennyt ihottumaa päänahassakin, ja vaikka pahin ihottumajakso näytti olevan vain hetkellinen, niin päänahkani vaikuttaa edelleen melko arvaamattomalta. Päänahkani rasvoittuu myös nopeaan, joten luonnolliset shampoot kiinnostavat senkin vuoksi.

SAVEsta (nyk. BeSave) olikin kiva kuulla, että on pesevä, koska tuotteen määrä ja hintasuhde vaikuttaa hyvältä. Olen miettinyt onko Saven shampoot mahd. liian helliä. Toisaalta 500mln purkki ei ole testailun merkeissä hyvä. Seuraavaksi lähdenkin varmaan kauppaan mielessä SAVEn shampoot, sekä I+Mn tuuheuttava vehnänalkio ja Urtekramin merilevä -shampoo.

Mielelläni kyllä suosisin OleHyvä -sarjaa hintansakin takia, mutta ainut kokeilemani Aloe Vera-Xylitol hoitis ei sopinut ainakaan pikahoitiksen tapaan käytettäväksi. Muhitteluissakin lisäilin hoitikseen esim. öljyä tai muuta hoitista. Vaikka hoitoaine olikin täyteläistä piti sitä laittaa huomattavan paljon hiuksiin kerralla. Oliko hiukseni sitten niinkin kuivat, että hoitoaine vain imeytyi, eikä huuhtelussa näkynyt lähtevän mitään jämiä.  ??? Kieltämättä hiukset eivät lähmääntyneet tämän jäljiltä, mutta toisaalta tuntui ettei myöskään tehnyt mitään hiuksille. Lisäksi vähän harmittaa kun ainesosaluettelossa aloevera ja xylitol ovat enemmänkin luettelon loppupäässä.

Eli siis ensimmäinen luonnonhoitis kokeilu ei minunkaan kohdalla ollut onnistunut, mutta esim. Faith In Nature -merkki kiinnostaa tällä saralla. Katsotaan josko uskallan OleHyvältäkin kokeilla jatkossa muuta, koska tietenkin olisi mukavaa tukea edullista kotimaista sarjaa.  

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #881 : 06.05.11 - klo:00:25 »
Hunajasta saan itse vähän ärsytysoireita, joten en välttämättä itse käyttäisi suoraan ainetta, mutta miten sonjis siis käytät hunajaa muotoilutuotteena? Tai esim. aloe-geeliä? Onko hiuksesi pitkät, jotta muotoilu ei ole täysin välttämätöntä? Itsellä on sen verran luirutukka ilman muotoilua, vaikka melkein hartioilla saakka onkin, joten jonkinlaista volyymia on saatava aina aikaan.   :D

Mä oikeastaan vaan aina sekoitan hunajan muihin tuotteisiin ja aina tosi pieninä määrinä, koska en pidä siitä miten se tekee hiukset koppuraisen tuntuisiksi jos sitä on yhtään liikaa. Laitan siis noin 1/4–1/2 tl hunajaa itse tehdyn pellavansiemengeelin tai kiharanvirkistyssuihkeen joukkoon. Mutta jos kaipaa vaan pitoa, niin hunajan voi helposti korvata agavesiirapilla, jota saa nykyisin ihan S-marketeistakin.

Aloeta taas käytän kosteuttamiseen ja kiharoiden virkistämiseen: joko geeliä sinällään aamuisin hiuksiin lätkittynä tai aloemehua suihkepullosta suihkittuna (silloin seassa on usein vähän muitakin hoitavia aineita, kuten hunajaa). Sekoitan myös aloegeeliä itse tehtyyn pellanvansiemengeeliin ja käytän joskus suihkun jälkeen "jätettävää", johon tulee 1 osa kookosöljyä ja 6 osaa aloe vera -geeliä.

Mun luonnonkiharat on muuten niin kaamea pörröpallero, että ne on pakko joka aamu "muotoilla" tai siis kosteuttaa tai kastella, jotta ne palaavat muotoonsa. Eli hiusten muotoilu on kyllä täysin välttämätöntä joka päivä ja välillä kesken päivääkin. Tosin ongelma on luiruuden vastakohta, eli mulla on liikaakin volyymia ja tyvikohotusta, josta yritän vimmatusti päästä eroon :D

Ootko muuten kokeillut palashampoota? Sehän olisi kunnolla pesevä, mutta samalla kuitenkin melko hellävarainen ja silti ekologinen vaihtoehto, ja sokerina pohjalla se tekee useimpien hiuksista tuuheamman ja runsaamman tuntuiset.

Todella kiva myös kuulla vähän herkkäihoisenkin kokemuksia. Itsellä kun lähivuosina on ilmennyt ihottumaa päänahassakin, ja vaikka pahin ihottumajakso näytti olevan vain hetkellinen, niin päänahkani vaikuttaa edelleen melko arvaamattomalta. Päänahkani rasvoittuu myös nopeaan, joten luonnolliset shampoot kiinnostavat senkin vuoksi.

Mulla on aikalailla samantapainen päänahka. Tai siis oli :) Aiemmin nimittäin pesin hiukset joka toinen päivä ja ne mielestäni rasvoittuivat nopeasti, mutta ryhdyttyäni perehtymään luonnonmukaiseen hiustenhoitoon oon pystynyt venyttämään pesuväliä parhaimmillaan jopa viikkoon. Viime aikoina oon pessyt hiukset noin pari kertaa viikossa. Pesujen välillä saatan kyllä kastella ja "vesipestä" ne.

Päänahan kuivumiseen ja kutinaan on auttanut shampoopalojen käytön yhteydessä opittu viinietikkahuuhtelu, jonka teen nykyisin kaikenlaisten pesurutiinien viimeisenä osana. Mutta jos erehdyn käyttämään liian voimakkaita tai muuten jotenkin vääränlaisia tuotteita, päänahka reagoi kyllä joko välittömästi kutisemalla ja/tai hilseilemällä.

SAVEsta (nyk. BeSave) olikin kiva kuulla, että on pesevä, koska tuotteen määrä ja hintasuhde vaikuttaa hyvältä. Olen miettinyt onko Saven shampoot mahd. liian helliä. Toisaalta 500mln purkki ei ole testailun merkeissä hyvä.

Mulla oli kokeilussa se kuivien hiusten versio ja se oli siitä ihmeellinen tuote, että se oli selvästi ihan kunnolla pesevä, mutta samalla kuitenkin tuntui hellältä. Hinta-laatusuhde oli mielestäni tosi hyvä, mutta tosiaan pullon koko on aika iso... Siitä kyllä varmaan voi saada pikku testerin esim. Ruohonjuuresta tai jos se ei onnistu ja asut pk-seudulla, voit saada multa pikku näytepurkillisen siitä.

Mielelläni kyllä suosisin OleHyvä -sarjaa hintansakin takia, mutta ainut kokeilemani Aloe Vera-Xylitol hoitis ei sopinut ainakaan pikahoitiksen tapaan käytettäväksi. Muhitteluissakin lisäilin hoitikseen esim. öljyä tai muuta hoitista.

Eli siis ensimmäinen luonnonhoitis kokeilu ei minunkaan kohdalla ollut onnistunut, mutta esim. Faith In Nature -merkki kiinnostaa tällä saralla. Katsotaan josko uskallan OleHyvältäkin kokeilla jatkossa muuta, koska tietenkin olisi mukavaa tukea edullista kotimaista sarjaa.

Mulla on harmikseni samanlaisia kokemuksia Ole Hyvän hoitoaineista. Shampootestin mukana saamani Suklaa-Vaniljahoitis sekä itse Ruohonjuuresta hankkimani marjasekoitushoitis olivat kumpikin liian liruja. Niitä piti annostella tosi paljon, eikä kosteutusteho tuntunut olevan kummoinenkaan. Lisäksi marjahoitis haisi ihan kaamealle :( Ostin silti tyrnihoitiksen kokeiltavaksi CO-pesuissa, mutta kun noita shampoita on vielä jäljellä niin paljon, en ole saanut aloitettua CO-kokeiluja...

Ole hyvän testailussahan on se hyvä puoli, että niistä paikoista joissa on täyttöpullosysteemit, voi ostaa Ole Hyvän tuotteita vaikka kuinka pikkuruisia määriä, jos vie jonkun oman pikkuisen pullon täytettäväksi täyttöpalveluun. Riittää, että purnukassa on joku merkintä sen tilavuudesta. Tuolla tavalla itse hankin kokeiltavaksi sen marjahoitiksen ja hintakin oli ihan naurettavan pieni. Olisihan se tosi hienoa jos siitä sarjasta löytyisi hyvä tuote, kun sarjan toimintaperiaatteet on niin jees.

Faith In Naturesta en osaa sanoa mitään, mutta AM Luonnonkosmetiikan hamppuhoitoaineitta kokeilin joskus ja se oli ihan ok (ei niin lirua kuin Ole Hyvät, mutta ei kyllin kosteuttava mun superkuiville kiharoille), samoin Santen Brilliant Care vaikutti ihan toimivalta arki-pikahoitiksena ja AM luonnonkosmetiikan turve-syvähoito oli oikein mukava tuttavuus (käytin pääasiassa jätettävänä). Toivottavasti näistä oli jotain apua.

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #882 : 13.07.11 - klo:14:55 »
Lasketteko juurekset label.m sarjan (Toni & Guy) linjasta löytyvät orgaaniseksi mainostetut tuotteet luonnonmukaisiksi? Sieltä näyttäisi löytyvän ainakin sitruunaruoho ja appelsiininkukka shampoot ja hoitoaineet.

Poissa Elektra

• Haiven
  • *
« Vastaus #883 : 13.07.11 - klo:17:30 »
^ Olisiko sulla niiden incit? Label.m:n tuotteet kiinnostaisivat nimittäin minuakin ja haluaisin tietää miten suuren syrjähypyn joudun tekemään eko-ideologiastani.  :P  Nopealla googlettamisella sisältöjä ei löytynyt.
Oranssinpunainen, kerrostettu ja vyötärömittainen 1cMii.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #884 : 13.07.11 - klo:17:43 »
En nyt tiedä, kuuluuko tänne osioon, mutta kaivelin tossa kaappeja kookoskermaa etsiessäni ja löysin soijajugurtin, jota en enää viitsi syödä (ollut avattuna jonkin aikaa). Onko tota mitään järkeä lykätä hiuksiin, eikai siitä voi haittaakaan olla?  ;D
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back