Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 448769 kertaa)

Suomineito

• Vieras
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #90 : 17.10.06 - klo:03:23 »
Mitä sä muuten olet tykännyt tuosta Laventelihoitoaineesta, Suomineito?  Haiseeko se voimakkaasti laventelille?
No mun nenään se ei mitenkään hirveän (=liian) voimakkaasti haise laventelille, mutta jonkin verran kyllä, eli jos on taipumus saada herkästi migreeni hajuista niin sitä ei kannata ainakaan hirveästi haistella. Mä en kyllä ole koskaan saanut tuosta migreeniä, kuten olen saanut joistain voimakkaanhajuisista markettituotteista pitkillä vaikutusajoilla. Päällimmäisenä siinä lavendel-hoitiksessa tuntuu mielestäni se "urtekramimainen tuoksu", mitä se sitten onkaan. :) Mun hiuksille tuo ei ehkä ole tarpeeksi hoitavaa, mutta olen käyttänyt sitä mm. sekoitettuna joihinkin muihin hoitoaineisiin, sekä co-pesuissa päänahkaan, jolloin se on toiminut mullekin ihan hyvin. Mutta mä tarvitsenkin noille latvoilleni tosi tehokkaat hoidot. Jos hiukset on suht. normaalikunnossa niin uskon että nämä Urtekramin hoitikset on hyviä eivätkä ainakaan lässäytä tukkaa ikävällä tavalla...

Poissa yvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #91 : 30.10.06 - klo:15:56 »
Testasin AM hamppuhoitoa... Pienestä pullosta meni helposti reilu kolmasosa tähän tukkaan. Levitin kaikkialle ja annoin olla määrittelemättömän ajan päässä. Kun huuhtelemaan menin, oli se hieman kovettunut. Tuntui, etteivät oikein kuivu koskaan. Lopulta kuivui kyllä mutta latvoihin ja jonnekkin osiin jäi öljyisiä osia. Pesin hamppushampoolla tehokkaasti ja nyt on niin pehmeänä taas. Eli olinkohan vain huuhdellut liian huonosti. Mutta hyvää ainetta on.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #92 : 06.11.06 - klo:16:23 »
Nuo Urtekramien incit on tosiaan aika paljon muuttuneet pullonvaihdoksen myötä. Paria shampoota oli kaupassa ja niiden incissä oli vesi, glyseriini, aloe vera ja sitten vasta sulfaatti. Ennen ei ollut aloeta ollenkaan, ja sulfaatti kakkosena. Ainakin aloe hoitoaineenkin inci oli muuttunut, ennen oli aloe neljäntenä, nyt jo toisena. (Ulkomuistista kirjoitan, voi olla osittain väärin.)

Kiinnostaisi kokeilla! Mutta vanhojakin on niin paljon.  ::)
Oma väri takaisin.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 29.11.06 - klo:20:26 »
Onko joku jo kokeillut noita uudistuneita Urtekrameja? Ainakin yksi INCI oli ilmestynyt listaan.  ;)
Oma väri takaisin.

Poissa yvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #94 : 29.11.06 - klo:22:29 »
Juuri ostin salviashampoota, se kuuleman mukaan tummentaa, ja pullon kyljessä sanotaan olevan elottomille hiuksille. Nyt taitaa olla kaapissa seisomassa 4 Urtekramin pulloa... ;D Ruusu, jonka ostin aikoja sitten ja olen pessyt sillä lähinnä koiraa, rosmariini, josta olen paljon pitänyt, aloe vera, jota käytän silloin tällöin. Ja nyt tämä. Toivon ja oletuksen mukaan toimii hyvin.

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #95 : 30.11.06 - klo:18:24 »
Onko joku jo kokeillut noita uudistuneita Urtekrameja? Ainakin yksi INCI oli ilmestynyt listaan.  ;)

Tunnustan ;D...olen kokeillut noista uudistuneista Urtekramin tuotteista Merilevä-shampoota. Mulle ei yleensä sovi mikään shampoo, niin tuo on poikkeus siinä ettei se aiheuta kutinaa ja kuivata liikaa hiuspohjaa. Ehkä ei sovi kovin rasvoittuville hiuksille tai voihan sitä pestä kahdesti.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 30.11.06 - klo:18:31 »
Joo mä mietin kanssa, että pesuteho ei välttämättä ole kovin hyvä, kun pesevät aineet oli vain INCIn lopulla. Kosteuttavuutta taas luulisi löytyvän.

Joka tapauksessa aion noita kokeilla, kunhan saan pari vanhaa shampoota loppumaan.
Oma väri takaisin.

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #97 : 03.12.06 - klo:14:43 »
Mahtaako nämä Elokuu-shampoot kadota kokonaan kaupoista , kun ainakin ekonettikaupoista ovat hävinneet ? Olen käyttänyt niitä niin kauan kuin muistan ja en voi kuvitellakaan peseväni hiuksiani muulla. Nyt piti tilata niitä muutama pullo, eikä niitä löydykään mistään.  :'(
Onko Ole Hyvä-shampoista mitään hyviä kokemuksia ? Kaipa se on niihin siirryttävä jos ei muuta ole tarjolla ja ehkä Urtekrameihin .

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #98 : 03.12.06 - klo:19:13 »
Ainakin täällä on vielä näkynyt Elokuu-tuotteita hyllyt notkuen vai eikö niitä kukaan ostele täälläpäin...

Ole Hyvä-tuotteista on oma keskustelu -> http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1022.0 Ehkä tuonkin voisi siirtää tähän samaan.

Anti-Psychiatry

Poissa yvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #99 : 04.12.06 - klo:09:59 »
Elokuu ei täällä ainakaan ole kaupoista kadonnut, rosmariinishampoon koostumus sen sijaan tuntuu muttuneen. Se ei ole enää yhtä tummaa eikä tuoksu samalla tavalla.  ???

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 27.12.06 - klo:21:28 »
Onko kukaan täällä kokeillut Ole hyvä-sarjan shampoita. Niitä on myynnissä meidän läheisessä Punnitse&Säästä-kaupassa, ja pulloja saa myös uudelleentäyttää. Viimeksi mukaan tarttui Nokkos-yrtti-shampoo rasvoittuvalle ja herkälle päänahalle. Hinta oli 3,20 e/250 ml, ei paha kampaamotuotteisiin tottuneelle... Tuoksu on aivan ihana eucalyptus, ja pesutehot ovat hyvät. Inci on yksinkertainen, mutta eipä ole ainakaan mitään ärsyttävää ja päänahalle hyviä aineita löytyy silti:

aqua, sodium laurenth sulfate, sea salt, citric acid, urtica dioica, organium vulgare, thymus vulgaris, ocimum basilicum, rosmarinus pyramidalis

eli

kookosöljy-yhdiste, merisuola, nokkos-mäkimeirami-tinjami-basilika-rohtouute, sitruunahappo, eteerinen rosmariiniöljy

Ph on 5,5 ja pllossa kerrotaan Ole Hyvä-tuotteista seuraavaa:
    "Kotimaiset Ole Hyvä -tuotteet on valmistettu kasviperäisistä, uusiutuvista raaka-aineista, jotka hajoavat luontoon nopeasti ja 100%:sti.
    Ole Hyvä -shampoot eivät sisällä keinotekoisia säilöntää-, vär- tai hajusteaineita, vaan ne on korvattu luonnonmukaisilla vaihtoehdoilla, kuten rohtouutteilla ja aidoilla eteerisillä öljyillä.
    Luonnonmukaisesti valmistetut Ole Hyvä -tuotteet eivät ärsytä ihoa ja sopivat erinomaisesti myös useimmille allergikoille.
   Luontoystävällisiä Ole Hyvä -sarjan tuotteita ei ole testattu eläinkokeilla ja ne ovat vegaanisia. Pakkaukset on valmistettu kierrätettävistä tai poltettavista materiaaleista. Tuotantoprosessi on erittäin vähän energiaa kuluttava."

« Viimeksi muokattu: 27.12.06 - klo:21:30 kirjoittanut Kuukunen »

Varis

• Vieras
« Vastaus #101 : 23.01.07 - klo:22:06 »
Minulla on Urtekramin Rosmariini -shampoo, jota on täällä kehuttu. Shampoo on kyllä hellävarainen hiuksilleni, mutta joskus tuntuu, että olisi liiankin hoitava juurelle. Aloe Vera -hoitoainetta hankin myös ja kas kummaa, se osoittautui ihmeen hyväksi ennakkokäsityksistäni huolimatta. Selvitti kohtuullisen hyvin täälläkin mainitulla hieman pidemmällä vaikutusajalla. Toki huomasin näitä tuotteita käytettyäni, että hiukset olivat jokseenkin sähköisemmät kuin tuhdimmilla silikonisilla hiustenhoitotuotteilla.

Harhaostokseksi luokittelisin Elokuun puna-apila -hoitoaineen, joka oli totaalisen lirua litkua ja vaikutukseltaa varsin vaatimaton, sanoisinko mitään sanomaton.

Poissa yvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #102 : 24.01.07 - klo:10:00 »
Harhaostokseksi luokittelisin Elokuun puna-apila -hoitoaineen, joka oli totaalisen lirua litkua ja vaikutukseltaa varsin vaatimaton, sanoisinko mitään sanomaton.

Siihen kannattaa lisätä vaikka hunajaa... :) Ja antaa olla reilun aikaa. Tuolla tavalla olen muutamia kertoja saanut mielettömän pehmeän tukan.

Varis

• Vieras
« Vastaus #103 : 24.01.07 - klo:10:07 »
Täytyy testailla. Tympäsee hieman, kun vähän käsitelty osa hiuksistani pysyy erittäin hyvänä tämän ketjun tuotteilla, mutta latvukselle ei tunnu riittävän mikään. Olen koko ajan kahden vaiheilla leikatako latvus pois vai ei. Käsiteltyä osaa on kuitenkin vielä päällihiuksissa reilu parisenkymmentä senttiä, niskassa alle kymmenen, joten pitkät hiukset eivät olisi tuon leikkauksen jälkeen. Ja toisaalta kasvatan tuota räihkää pois leikattavaksi..

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #104 : 24.01.07 - klo:17:58 »

En ole ostanut tuota, koska INCI vaikutti samalta kuin shampoossakin oli. Ihmettelin vain, että miten tuollainen sisältö voisi hoitaa hiuksia. Muistaakseni joku täällä käyttää tuota hoitista CO-pesussa.

Anti-Psychiatry