Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447499 kertaa)

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #900 : 03.11.11 - klo:20:27 »
Testissä australialaisen Sanctumin shampoo & hoitis. Australialainen OFC-sertifikaatti.

Sanctum on kyllä jännä tapaus, kun he mainostavat kaikkien tuotteidensa raaka-aineiden olevan 100-prosenttisesti luonnosta ja kaikkien tuotteiden olevan luomusertifioituja, mutta hoitoaineesta löytyy kuitenkin ainesosat behentrimonium methosulfate ja cetrimonium chloride, jotka ovat synteettisiä. Shampoopullossa lukee "84% organic, 100% natural origin", mutta hoitoaineesta tämä teksti on jätetty pois. Tietysti noiden kvattien takia. :) Mutta näin ollen on hieman erikoista, että he mainostavat sivuillaan tuotteiden olevan "100% natural" ja "do not contain synthetic substances".

Nojoo. Kai sitten kiitos noiden kvattien, hoitoaine (normaalien hiusten versio) on oikeasti todella hyvää. Selvittää hiukset mielettömän hyvin ja jättää hiukset huuhdellessa silkkisiksi. Kuivuttuaan hiukset ovat unelmapehmeät. Tämä on yksi parhaista hoitoaineista mitä olen varmaan koskaan kokeillut, tykkään erittäin paljon. Tuoksu on sitrusmainen ja aromaterapeuttinen, ja tulee appelsiini- & rosmariininlehtiöljystä.

Shampoon (kuivien hiusten versio) koostumus on tutun luonnonkosmetiikkamainen, eli liru ja geelimäinen. Pysyy kuitenkin jotenkuten kämmenellä. :) Vaahtoaa runsaasti, ja pesee ihan kiitettävästi. Ei takuta, mutta ei tunnu mitenkään hoitavaltakaan. Tykkään enemmän tuon ylempänä arvostelemani K Pour Karité -shampoon koostumuksesta, mutta ei tässäkään mitään valittamista. Ei tuoksu yhtä hyvältä kuin hoitis, appelsiinin sijaan tässä on käytetty laventeliöljyä.  

Poissa loko

• Haiven
  • *
« Vastaus #901 : 27.05.12 - klo:21:24 »
onko kukaan kokeillut uusia urtekramin koivuhiustuotteita? taikka santen perhe- sarjaa, oliko joku ginko-oliveshampoo ja joku toinen ? :)

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #902 : 27.05.12 - klo:22:13 »
^ Mistä noita koivuhiustuotteita saa? Itse en ole vielä nähnyt niitä, kiinnostaisi minuakin nämä  :)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #903 : 29.05.12 - klo:20:23 »
^
Prismasta on bongattu.

Poissa loko

• Haiven
  • *
« Vastaus #904 : 24.08.12 - klo:12:20 »
ostin tuota urtekramin koivu- shampoota normihiuksille. aika pettymys, kuivatti päänahkaa tosi paljon. hilsettä ilmestyi paljon, jotenka siihen loppui käyttö :( ei ole muut urtiksen shampoot näin paljoa kuivattaneet

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #905 : 24.10.12 - klo:21:54 »
Käyn ihan kuumana Rossmanin Alterra-sarjaan! Tosi halpaa, luonnonkosmetiikkaa, tuotteet vegaanisia. Tukka tuntuu shampoon ja tehohoidon jälkeen ihanan sileältä ja pehmeältä verrattuna aiempaan rasittuneeseen pöheikköön! Ihan sama jos näyttää vähän ohuemmalta tukka, sama se! Kun tuntuu tukka heti terveemmältä.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa AnnIIlona

• Haiven
  • *
« Vastaus #906 : 20.11.12 - klo:12:59 »
Oon alkanut kiinnostua näistä luonnollisemmista tuotteista, mutta nyt on alkanu ihmetyttää noissa urtekramin tuotteissa yks asia. Kun niissä on suomeksi se selkokielinen ainesosaluettelo, ja sitten INCI-lista erikseen, ja mun silmään näyttää kyllä incissä olevan muutakin kuin tossa suomenkielisessä? Tietääkö joku näistä paremmin?

En hirveen hyvin kyllä itse osaa noita incejä lukea vielä, lähinnä silikoneja vähän bongailen ja sitten proteiineja ja kosteuttavia aineita yms. eli jos joku on noita tarkistellut paremmin niin olis kiva tietää :)

Esim. Aloe vera-shampoo:

Vesi, aloe vera*, saippuoitu kookosöljy ja maissiglukoosi, kasvisglyseriini, levulinhappo, anishappo, sitruunahappo, sitruunamelissa-* ja piparminttuvesiuute*, eteerinen appelsiiniöljy*. Ei sisällä muita aineita.
* = Luomu

International list of ingredients (INCI): Aqua, aloe barbadensis gel*, cocamidopropyl betaine, coco-glucoside, sodium coca-sulfate, glycerin, levulinic acid, sodium cocoyl glutamate, p-anisic acid, sodium citrate, melissa officinalis extract*, mentha piperita extract*, citrus aurantium dulcis oil* (aroma*), geraniol", linalool", limonene"

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #907 : 20.11.12 - klo:17:01 »
^Kyllä tuo minustakin näyttäisi siltä, että ainakin alkupäästä ei kaikkia aineita ole lueteltu suomenkielisessä versiossa.

Minä olen testannut kaksi kertaa Ole hyvän Vanilja-omena-kaneli -shampoota ja mielestäni se pesee puhtaaksi. Vaikka tykkään tuoksusta, niin se on kuitenkin aika voimakas. Mitään ihoärsytystä ei toistaiseksi ole ilmennyt. Ehkä testaan seuraavaksi tältä merkiltä jotain tuoksutonta shampoota, mutta siinä liikkeessä ei ollut paljoa valinnan varaa, josta tuon ostin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #908 : 20.11.12 - klo:18:31 »
^^ Minusta taas tuossa on oikeastaan kaikki samat aineet -  kohta "cocamidopropyl betaine, coco-glucoside, sodium coca-sulfate" taitaa kattaa tuon "saippuoitu kookosöljy ja maissiglukoosi", vain eri tavoin ilmaistuna. Saippuoitua kookosöljyä ovat siis nuo pesevät aineosat.
« Viimeksi muokattu: 20.11.12 - klo:18:37 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

Poissa AnnIIlona

• Haiven
  • *
« Vastaus #909 : 20.11.12 - klo:20:23 »
No sittenhän se on ok :) Kokeilin kerran tota aloe vera-shampoota ja tykkäsin kyllä, mun tukka kun on tosi liukas ja hento niin tolla ei tullut lätsäytysefektiä.

-JI-

• Vieras
« Vastaus #910 : 07.01.13 - klo:10:12 »
Olen käyttänyt Elokuu minttushampoota, joka oli hyvä tuote, nyt kokeilussa Frantsila nokkos yrttishampoo. Olen myös käyttänyt urtekramin henna- shampoota, mutta en ymmärrä miksi se saa aikaan kutinan. Voiko rasul-savelle olla yliherkkä?

EDIT: Jos on vaalennetut hiukset Nokkos-yrttishampoo takuttaa ja tarvitsee silikonisen jätettävän seurakseen. Sain siis joululahjaksi tämän shampoon. Ph 5,5
« Viimeksi muokattu: 15.01.13 - klo:09:12 kirjoittanut -JI- »

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #911 : 08.01.13 - klo:11:02 »
Olen käyttänyt luonnonmukaisia hiustuotteita jo hyvän tovin. Nyt on kuitenkin alkanut ärsyttää, kun hiukset näyttävät aika tylsiltä ilman muotoilua. Normimuotoilutuotteita kai on hölmöä käyttää, kun luomupesu ei niihin tepsi ja noh, niissä nyt on muutenkin paljon kaikkea huonoa.

Etsinnässä olisi jokin tuote, joka antaisi vähän volyymia kuontaloon. Hiuspuuteri (tummille hiuksille sopiva) tai vaikka suolasuihke. Hommaa hankaloittaa se, että nämä tosiaan pitäisi olla niin luonnonmukaisia, että ne peseytyisivät Santen shampoilla pois. Olisiko kenelläkään vinkkejä?

Muuten voisin suositella seuraavia tuotteita:

-Sante lava power (savishampoo, poistaa tehokkaasti rasvaisuutta päänahasta mutta samalla myös hieman kuivattaa)
-BeSave kosteuttava shampoo (loistava tuote, hyvä hinta-laatusuhde)
-Madaran kosteuttava hoitsikka (ihan paras, ei tarvetta vaihtaa)
-K Pour Kariten hiusseerumi (yksi tippa riittää latvoihin ja käsien sekä kaulan kosteutukseen, tehokas tuote, joka soveltuu koko kropalle)

Muita hiustuotteita en sitten käytäkään (öljyjä ja karitevoita lukuunottamatta), paitsi satunnaisesti Herbinan sensitive-lakkaa ehkä kerran kuukaudessa. Miten te muut, käytättekö muotoilutuotteita? Entä pesettekö tavis-syväpuhdistavalla myöskin sitten?
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #912 : 08.01.13 - klo:11:47 »
^ Ehkäpä Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet -ketjusta löytyisi jotain apua luomumuotoilutuotteiden etsintään.

Itse olen tykännyt eniten Giovannin muotoilutuotteista silloin harvoin, kun jotain muotoilutuotteita päähäni pistän. Pito ei ole tietenkään tavallisten tujujen muotoilutuotteiden tasoa, mutta kyllä niillä jotain saa aikaiseksi. Giovannin geeli antaa rakennetta, hiusvahalla saa siloiteltua kiharoita kauniiksi ja silikonitipoilla saa ylimääräistä kiiltoa. Suncoatin todella luonnollinen hiuskiinne on kevyttä tavaraa, mutta kyllä tälläkin tuotteella saa hiukan pitoa ja rakennetta hiuksiin.

Jos käytän muotoilutuotteita tai muuten haluan syväpuhdistaa hiukset, niin luonnonmukainen Aubreyn syväpuhdistava sampoo pesee hiukset kyllä ihan natisevan puhtaiksi ja raikkaiksi, niin ei tarvitse syväpuhdistaa hiuksia tavallisella sulfaattisampoolla.

Retro

• Vieras
« Vastaus #913 : 12.01.13 - klo:21:08 »
Mua kiinnostaisi pikkuhiljaa kokeilla siirtymistä luonnonmukaisempiin, yksinkertaisempiin ja monikäyttöisiin tuotteisiin. Palashampoita en ole uskaltanut vielä kokeilla, mutta tilasin Vitacostilta Nubian Heritagen Mango Butter -suihkugeelin, taka-ajatuksena, että voisin käyttää samaa ainetta tukkaan ja kropalle. Jännityksellä odotan, foorumilta ainakin löytyi positiivisia kokemuksia. :)

Liv

• Vieras
Hiustenhoitoa/vahvistusta mahd. luonnollisesti
« Vastaus #914 : 31.01.13 - klo:18:48 »
Heippa!

Tein klassiset ja otin siihen malliin värinpoistoa tukasta, että ihan on haperona latvat ja huonossa hapessa, osa jo leikattiinkin poijes. Juuri tuntuu oikeen hyvältä ja tuo "puolvälin" tukkakin vielä menettelee.
Nyt siis apuja ja vinkkejä kehiin, millä vahvistaa tätä tukkaa!

Että ottaa päähän! Kasvatin tukkaa puolivuotta kovalla vaivalla ja sitten piti leikata viidestä kymmeneen senttiä ja ohentaa kovasti, ihan vaan kun nyt piti vähän nopeesti saada toista väriä. Enpä tee toista kertaa samaa mokaa! Koskaan ei ole tukka mennyt ennen näin huonoon kuntoon.

Syön siis oikein terveellisesti, että sisäisesti varmasti saan kaiken mahdollisen (nukun ja liikun myös), mutta ulkoisesti kuinka hoitaa tukkaa?
Oon käyttänyt pari iltaa ja yötä kookosöljyä, mut ei kai sekään kovin hyvä ole jatkuvassa käytössä (ja kun pitäähän se pestä pois), vaikka hyvää on selvästi tehnyt. Mitä muista mahdollisuuksia?
Jatketaan nyt vielä sen verran, että olen suht köyhä kotiäiti, että ei ole varaa monen kympin rakennekorjaaviin hoitoaineisiin ym. Löytyiskö multa ehkä kaapista jotain luonnollista?