Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447362 kertaa)

Poissa piste

• HAIRahtanut
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #915 : 18.02.13 - klo:17:30 »
Mä innostuin Elokuusta! Saako sitä jostain kaupasta? Vai onko kaikki vain nettikaupoissa... :-[ On vähän hankalaa kun haluisin hommata jotain Elokuu-shampoota, mutta jos se on nettikaupasta niin pitää ruveta hössöttämään (okei ei kovin kuvaava sana, mutta en keksi parempaa) sen tilausjutun kanssa. Enkä varmaan edes saisi sitä shampoota, kun äitin mielestä se on ihan sama mitä tuotteita käyttää ja ihan sama mikä hiusten kunto on(!!) Toisaalta, eihän tuo ole edes kallis. 250 ml maksaa 4,90 e. No, EHS Koivushampoota saa 300 ml 1,75 eurolla, mutta se onkin halpisshampoo eikä lähelläkään luomua. Ehkä saisin suostuteltua nuo.. :) En vaan tykkää puhua hiusasioista, äitillä kun on jotain niitä vastaan. En saisi muhittaa öljyjä, kokeilla mitään luomumuhitusjuttuja, harventaa pesuväliä, ostaa hiusystävällistä harjaa, kokeilla kananmunapesua, käyttää jätettävää, nukkua hiusmyssyllä tai mitään muutakaan, aina äitillä on jotain ihmeteltävää!

Mutta mua mietityttää toi pH. Se on 5,5. Oon saanu käsityksen että mitä alhasempi, sen parempi..?

Mutta joo, nyt eksyin aiheesta. Saako tuota siis mistään kaupasta, vai onko tilattava netistä? Ja jos teillä on jotain mitä mun kannattais tietää ennenku mahdollisesti ostan tuota, niin kertokaa toki. Luen täällä kyllä tätä ketjua koko ajan.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #916 : 18.02.13 - klo:19:14 »
Elokuu-tuotteita olen nähnyt Punnitse ja säästä-liikkeissä ja niitä voi löytyä luontaistuotekaupoista sekä Ruohonjuuresta.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #917 : 18.02.13 - klo:19:48 »
Sertifikaatti on aika monimutkainen asia, eikä oikeastaan ole mikään tae muuta kuin sille, että aineet on luonnonmukaista alkuperää tai luonnonmukaisesti viljeltyjä. Urtekramilla on muistaakseni joku eurooppalaisista sertifikaateista, en muista mikä, kun niitä on aikas monta. Elokuulla ei ole sertifikaattia, ja tuskin tulee olemaankaan. Tuotteissa käytetään Suomessa luonnonvaraisina kasvavia kasveja, joiden alkuperä ei ole tarpeeksi valvottua sertifikaatin vaatimuksiin.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #918 : 20.02.13 - klo:08:52 »
Hei suositelkaas jotain shampoita! Olen käyttänyt Santen Balancea, joka on ihan jees, vähän jättää lähmäiseksi tukan. Nyt ostin Jojoba Caren, saa nähdä, minkälainen tulos sillä tulee, toivottavasti kiiltoa ainakin. Tilasin myös iHerbista Shikain kosteuttavan shampoon, josta voin kertoa enemmän, kun saan sen hyppysiini.

Haluaisin jonkun vähän volyymia tuovan, joka ei vetäisi koko lettiä ihan päätä myöden heti pesun jälkeen jo. Löytyisikö tämmöisiä luonnonkosmetiikan parista?

Entäs mitä kannattaisi käyttää, kun päänahka hilseilee kuivuuttaan aina välillä?
« Viimeksi muokattu: 20.02.13 - klo:09:00 kirjoittanut Ellenia »
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #919 : 20.02.13 - klo:11:43 »
Ostin eilen Avalon Organicsin Volumizing Rosemary shampoon ja kokeilin sitä heti. Sillä tuli pehmeä ja ilmava tukka. Tuoksustakin tykkäsin. Tähän asti käytössä ovat olleet XZ Vanilla Cafe ja Cutrin Anti-Green Wash, joista ensimmäistä olen käyttänyt päivittäin. Hiukset alkoivat tuntua kuivalta heinältä ja halusin jotain miedommin pesevää tilalle.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #920 : 13.07.13 - klo:14:05 »
Greendeal - verkkokauppaan oli saapunut joku uusi tuotesarja, Eubiona. Valikoimissa oli ainakin muotovaahtoa, kosteuttavaa hiuskiinnettä, eri hiustyypeille shampoita ja hoitoainettakin. Varsinkin toi hoitoaine kiinnostais, täytyy kokeilla miten toi pärjäis Santen Brilliant Care:lle!

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #921 : 28.07.13 - klo:20:19 »
Mä olen tosi tykästynyt Mádaran Nourish&Repair shampooseen ja hoitoaineeseen. Mä olen aikanaan tyrmännyt koko merkin, koska sen kasvovoide ärsytti herkkää naamaani. Hiustenhoidossa harvemmin on tullut mitään herkistymisiä vastaan, niin uskalsin ostaa noi Mádarat. Shampoo pesee riittävän hyvin takuttamatta pitkiä hiuksia, ja hoitoaine on tosi tehokasta. Ihan älyttömän positiivinen yllätys kokonaisuudessaan. Päänahan pikkuinen hilseilykin on kaikonnut näillä ihmeen hyvin. Mä en ole ton yrttituoksun suurimpia faneja, mutta toisaalta eipä se hiuksiin jää mitenkään. Pullot ovat ihanan näköiset kylppärissä kyllä :-*

Poissa JoJo

• HAIRahtanut
« Vastaus #922 : 10.09.13 - klo:13:53 »
Onko kukaan vielä kokeillut Weledan uutuuksia?

https://www.hyvinvoinnin.fi/weleda-hiustenhoitotuotteet

Kiinnostais erityisesti tuo Kaura-sarja!

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #923 : 04.10.13 - klo:14:28 »
Frantsilan Nokkos-Yrtti-Shampoo saa multa peukun : ))

+ pullo on ulkoasultaan tosi symppis
+ huumaavan ihana raikas yrttinen tuoksu
+ hyvä vaahto
+ sisältää rutkasti kasvisuutteita
+ löytyy isommista perusmarketeista
+/- sisältää sulfaatteja, ei siis luonnonkosmetiikkaa
+/- pieni 200ml pullo on passeli kokeiluun, muttei ole se ekologisin vaihtoehto
+/- shampoo on sellaista, hmm, yrttisen keltaruskeaa, ja vaahto myös (tai kyse on irtoavasta hiusväristä)
+/- pesevä

Edit. Laitan muita käyttäjäkokemuksia nyt tähän samaan kätevästi :)

Urtekramin Nordic Birch-hoitsikka
saa ison miinuksen: en vaan keksi tästä oikein mitään hyvää.

- haju on epämiellyttävä, jotenkin heinäinen
- hoitotehot olemattomat
- lirua, tuntuu katoavan hiuksiin
- urtekramien kalleimmasta päästä
+ pakkausdesign toimii, nätti pullo, pumppumekanismi

Ainiin! Kokeilin taannoin kaverilla jotain Faith In Naturen hoitsikkaa, joka oli ihan huippu, veikkaisin että kyseessä oli Appelsiini & Greippi.
Normikosmetiikkamainen tuntu, ei paksua muttei liruakaan, selvitti hyvin ja jätti hiukset pehmeiksi. Jei!
« Viimeksi muokattu: 10.11.13 - klo:22:37 kirjoittanut Evakkosiili »
Hiusmäärittelyn mukaan 1b, M, iii. Tällä hetkellä värinä 7.43 ja pituutta hartiamitan verran.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #924 : 07.12.13 - klo:01:06 »
Logonan hennashampoo on muodostunut ihan supersuosikikseni. Monet shampoot ovat viime aikoina jättäneet hiukseni liukkaan lässähtäneiksi ja ne ovat likaantuneet nopeasti. Tämä on aika lailla täydellinen. Vähän enemmän saa hieroa että se levittyy kaikkialle, mutta vaahto on runsasta ja hiukset eivät takutu pahasti. Kuivuttuaan tukka on jotenkin tosi jees, ilmavan jämäkkä ja yhteistyöhaluinen :ts
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #925 : 14.12.13 - klo:18:09 »
Mulla on kokemusta Santen Bio-orange & Coco Shampooing Brilliance Gloss shampoosta ja Bio-ginkgo & Olive Shampooing Soin Treatment shampoosta. Nämä olivat hyvin samanlaiset shampoot. Koostumus läpikuultavaa ja heikosti vaahtoavaa. Pesuteho oli ok, muttei varmasti riitä yksi vaahdotuskerta, jos on suht likaiset hiukset. Mitään vaikutusta hiusten kuntoon en näillä huomannut. Hyvä hoitis piti laittaa näiden käytön jälkeen, vaikka pesuteho ei siis tosiaankaan mitenkään ollut tehokas. Silti hiukset jäivät jotenkin elottomiksi.

Bio-orange & Coco shampoon tuoksu oli mielestäni vähän epämiellyttävän laimea. Tuli mieleen jokin sokeriton mehu. Bio-ginkgo & oliven tuoksu oli jännän makea, tästä tykkäsin tuoksun puolesta.

En kyllä enää näitä osta. Mutta plussaa tulee ainakin siitä, etteivät nämä paljoa maksa luonnonkosmetiikkatuotteeksi. Hinta on jotain 6 euroa.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa Kieloeveliina

• Haiven
  • *
« Vastaus #926 : 01.04.14 - klo:21:35 »
Onko joku törmännyt Bentley Organic-merkkiseen hiustenhoitosarjaan? Bongasin Halpa-Hallista, neljä tuotetta näytti olevan valikoimassa, kaksi nestemäistä shampoota ja kaksi palashampoota. Mikacosin maahantuoma sarja.

Lunastin Shampoo for frequent use-putelin itselleni, ja tykkään!  :l Tässä talven mittaan vaivaa perus pipokauden ongelmat, rasvoittuu päänahka, ja kuivuu muu kuontalo, hilsettä ja sähköä. Mikään ei tunnu toimivan ,ja jos illalla pesee hiukset, tuntuvat ne jo puolelta päivin rasvaisilta ja elottomilta, päätämyöten roikkuvalta hampulta. Mutta tämä ihmeshampoo pesi hiukset, ja vielä seuraavana päivänä hiukset tuntuivat raikkailta ja ilmavilta. Polkkamittaisessa hiuksessa en huomannut latvojen osalta kuivumisongelmaa, mutta voi olla pitemmässä hiuksessa turhan kuivattava jatkuvassa käytössä.

Tässä shampoossa on appelsiini,- sitruuna,- ja greippiöljyä (kuoresta), auringonkukkaöljyä, aloe veraa. Tässä ei ole SLS:a, parabeenejä, alkoholia. Englannissa näyttäis olevan valmistettu. Täytyy kokeilla myös värjätyille hiuksille tarkoitettua shampoota, joka näytti olevan HH:n valikoimissa.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #927 : 03.04.14 - klo:20:00 »
Oho! Mulla on mennyt ihan ohi, että Urtekramit on jotenkin uudistuneet. Huomasin Prisman hyllyssä uudennäköisiä pulloja ja pysähdyin tutkimaan tarkemmin. Ostin Ruskea sokeri -shampoon, joka on vanha tuttu ja hyväksi havaittu. Pesen nykyään joka ilta hiukset, joten hoitavuus ja miedompi pesevyys on pelkästään plussaa, kun päälle on jäänyt hyvinkin pesevien shampoiden käyttö. En ole ehtinyt vielä kokeilla, mutta varmaan käytettyä!

Toinen ostos on vanhojen aikojen hoitissuosikki, Aloe Vera. Se on ainakin sisällöllisesti muuttunut, nimittäin koostumus on paljon paksumpaa ja öljyisempää kuin ennen. Tuoksusta huomasin heti, että jotain on tapahtunut, ja värikin on eri. Positiivinen yllätys tämä!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #928 : 08.04.14 - klo:10:10 »
Ostin Ecco Verdeltä hetki sitten Biofficina Toscana Concentrated Active Hair Conditioner:in ja olen rakastunut! Tämä on ensimmäinen hoitoaine, joka tekee luonnonkiharasta blondatusta latvastakin niin siloisen, etteivät hiukse edes takkuunnu enää lähes ollenkaan. Ainoastaan takin kanssa saattavat olla hieman pöyhössä edelleen, mutta solmutkin avautuvat naurettavan helposti. Hiukset tuntuvat tavallaan jämäköiltä ja kiiltävät kauniisti. Hoitoaine on koostumukseltaan paksua ja tuoksu kevyt, hieman yrttinen. Ei parabeeneja, silikoneja, alkoholia jne. Uusi HG!
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #929 : 21.04.14 - klo:11:08 »
Laveran hiustuotteet näyttävät uudistuneen. Kuinkahan kauan tästä on? Mulla on yleensä ollut kaapissa pullo Mango Milk -sarjan shampoota ja hoitoainetta satunnaiskäyttöön, oon tykännyt sekä tuoksusta että pesevyydestä/hoitavuudesta. Ihan päivittäiseen käyttöön nuo eivät oo mulla kuitenkaan sopineet. Nyt vanhojen pullojen tyhjennyttyä piti täydentää taas varastoa ja huomasin, että sarja on tällä välin muuttunut ja Laveran vanha Mango Milk on nyt Color & Shine. Täältä löytyy uudistettujen tuotteiden ainesosatietoja. Ajattelin antaa mahdollisuuden uusillekin mangotuotteille, lisäksi tätä ilmeisesti uutta hiuksiin jätettävää hoitoainesuihketta voisi ehkä kokeilla.

Onko joku kokeillut näitä uusia tuotteita?