Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447110 kertaa)

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #930 : 03.06.14 - klo:11:30 »
Ensimmäinen pesu Mádaran Color & Shine -tuotteilla takana ja toistaiseksi olen oikein tyytyväinen. Shampoo on koostumukseltaan samanlaista kuin tavallisetkin shampoot, ei siis enää sellaista lirua kuin aiemmin. Shampoo vaahtoaa kohtuullisen hyvin ja sen saa helposti levitettyä hiuksiin. Pesun jäljiltä hiukset ovat narskuvan puhtaat, mutta eivät erityisen takkuiset. Hoitoainetta riittää melko pieni määrä. Hoitis pehmentää ja siloittaa tukkaa juuri niin kuin pitää ja latvatkin tuntuvat paremmin kosteutuilta kuin edellisen hoitoaineen kanssa. Ihan kokonaan hoitis ei tukkaa selvitä vaan Tangle Teezerille jäi töitä (tosin mun pesutekniikassa on hiomista, koska saan shampoota levittäessäni takkukasan takaraivolle). Kiillosta en osaa sanoa, koska hiukseni kiiltävät muutenkin.

EDIT: Pesin hiukset maanantai-iltana ja vasta nyt alkaa näyttää siltä, että illalla pitää pestä. Tukka ei vieläkään näytä rasvaiselta, mutta päänahka tuntuu siltä. Tällainen pesuväli on mun mielestä aika hyvä ottaen huomioon sen, että tässä on ollut pari lämmintä päivää ja päänahka on hikoillut.
« Viimeksi muokattu: 05.06.14 - klo:14:14 kirjoittanut helka »
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #931 : 14.06.14 - klo:09:43 »
Olen nyt muutaman kerran käyttänyt Madaran Nourish & Repair hoitoainetta ja tämä on kyllä jännä tuote. :) Tuoksuu tosi voimakkaasti juuri leikatulta ruoholta, mutta tuoksu ei jää hiuksiin huuhtomisen jälkeen. Selvittää ja tuntuu kosteuttavan, fiilis on aika lailla sama kuin Giovannin Smooth as silk -hoitiksen jälkeen, mutta tämä silottaa paremmin. Luonnonkihara hiukseni menee kiharalle pesun jälkeen, ja tätä ei hennauksen takia moni hoitoaine enää tee. Reilun kympin hinta ei ole mun mielestä paha näin loistavasta tuotteesta. :ts

Tuoksuvatko Madaran shampootkin näin voimakkaasti ruoholle? Tiedän että luonnontuotteissa on joku ominaistuoksu aina mutta tämä oli kyllä yllättävän voimakas. Silti jotenkin kierolla tavalla tykkään tästä tuoksusta (enkä ole ainakaan vielä saanut mitään allergiaoireita, kop kop). ;)

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #932 : 14.06.14 - klo:14:34 »
^ Incin mukaan tuossa hoitoaineessa on sekä tuoksua että värejä.

Hups...viestini on näköjään jäänyt ihan kesken. Tarkoitukseni oli sanoa, että koska tuote sisältää värejä (micat ja td ovat värejä) ja tuoksuja, niin luulisin, että sarjan muihinkin tuotteisiin niitä on lisätty. Itse en ole Madaraa käyttänyt.
« Viimeksi muokattu: 14.06.14 - klo:18:17 kirjoittanut Anita »
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #933 : 14.06.14 - klo:15:22 »
^ Ne "värithän" ovat kuitenkin vain mineraaleja: micaa ja titaanidioksidia. Madaran hiustuotteet ovat valkeita, mica antaa niihin vähän kimallusta.

Mä olen käyttänyt/kokeillut Madaralta normaalien hiusten (Gloss & Vibrancy) shampoota ja hoitoainetta, värjättyjen hiusten (Colour & Shine) shampoota ja kuivien hiusten (Nourish & Repair) hoitoainetta. Kaikissa sarjoissa on erilainen tuoksu (ja siis hajustus, ainesosien ominaistuoksujen lisäksi), mutta kaikissa se on aika vahva ja ruohoinen. Gloss & Vibrancy -sarjan tuoksu on vähän koivuinen, ja minusta ehkä miellyttävin näistä. Nourish & Repair -sarjan tuoksu muodostui mulle melkeinpä esteeksi. Sen tuoksu on jotenkin liian tumma ja yrttinen omaan makuuni. Kaikkiaan nämä tuoksut ovat mulle siis epämiellyttävän puolella, mutta tuotteet muutoin oikein hyviä.

Gloss & Vibrancy -tuotteet ovat minusta aika kosteuttavia käsittelemättömälle hiukselle. Tekevät hiukset tosi pehmeiksi. Shampoo ei ihan riitä latistuvalle tyvelleni jatkuvassa käytössä. Hoitis taas ei ihan riitä vanhalle, kuivalle latvalle. Colour & Shine -shampoo oli jo mahdottoman latistavaa tyvelle, mutta aivan ihanan tuntuinen shampoo jos tarvitsee jotain todella kosteuttavaa ja silottavaa. Nämä shampoot ovat minusta tosi luksustuotteen tuntuisia! Nourish & Repair -hoitis oli sitten jo kunnolla hoitavaa ja tehokkaasti selvittävää, mutta tuoksu tosiaan oli vähän ongelma.
1cFii, oma väri.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #934 : 18.06.14 - klo:19:55 »
^ Kiva kuulla että sulla on noin laaja kokemus Madaran hiustuotteista. :) Vaikka vähän vaikuttaa siltä ettei mulle taida shampoota tuolta merkiltä löytyä, kun mullakin on rasvoittuva ja helposti latistuva hius jota on tyvestä vain hennattu. Noh, onneksi ei ole (vielä) ajankohtainen murhe... ;D

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #935 : 18.06.14 - klo:20:36 »
Laveran hiustuotteet näyttävät uudistuneen. Kuinkahan kauan tästä on? Mulla on yleensä ollut kaapissa pullo Mango Milk -sarjan shampoota ja hoitoainetta satunnaiskäyttöön, oon tykännyt sekä tuoksusta että pesevyydestä/hoitavuudesta. Ihan päivittäiseen käyttöön nuo eivät oo mulla kuitenkaan sopineet. Nyt vanhojen pullojen tyhjennyttyä piti täydentää taas varastoa ja huomasin, että sarja on tällä välin muuttunut ja Laveran vanha Mango Milk on nyt Color & Shine. Täältä löytyy uudistettujen tuotteiden ainesosatietoja. Ajattelin antaa mahdollisuuden uusillekin mangotuotteille, lisäksi tätä ilmeisesti uutta hiuksiin jätettävää hoitoainesuihketta voisi ehkä kokeilla.

Onko joku kokeillut näitä uusia tuotteita?

Lainaan itseäni ja raportoin käyttökokemukset. Laveran Mango Milkin korvanneet Color & Shine -tuotteet ovat mun kokemuksen mukaan paljon kehnommat kuin edeltäjänsä. Shampoo on ihan ok ainakin silloin tällöin käytettynä, niiden suhteen en muutenkaan ole kovin nirso, kunhan ei ole superliukastava eikä superkuivattava. Hoitoaine ei tunnu tekevän oikein mitään, ei siis tosiaankaan ole kovin hoitava, toisin kuin edeltäjänsä. Tuoksu on mielestäni mennyt huonompaan suuntaan, eivät haise varsinaisesti pahoilta, mutta Mango Milkien ihana tuoksu on vaihdettu pois. Hoitosuihke on ihan ok, ei tuoksu kovin hyvältä, mutta ehkä hiukan kosteuttaa tai pehmentää hiuksia. Kaiken kaikkiaan nämä uudistetut tuotteet tuntuvat aika yhdentekeviltä, en usko että tulee ostettua uudestaan.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #936 : 18.06.14 - klo:21:18 »
^^ Rasvoittuva (tai köhnääntyvä) päänahka ja helposti latistuvat, hennot hiukset ovat kyllä tosiaan ongelma luonnonkosmetiikan kanssa. Olen kokeillut aika ison valikoiman luonnonkosmetiikan hiustuotteita vuosien varrella, ja tämä on aina ollut mulle ongelma. Saatan kyllä olla erityisvaikea tapaus. Luonnonkosmetiikan shampoot eivät vain mun kohdalla juuri koskaan pese tarpeeksi, tai jättävät jotain päänahkaan ja hiuksiin.

Muistelisin, että ainoat lk-shampoot, joita sain kulutettua kokonaisia pullollisia, taisivat olla noin kymmenen vuoden takaisia versioita Laveran Basis Sensitiv -sarjassa. Silloin, kun ne vielä olivat pyöreissä sylinterin mallisissa pulloissa. Niissä taisi olla pesevänä aineena ALS. Niistä tykkäsin todella kovasti, mutta nekin uudistettiin tuolloin miedommiksi, eivätkä enää toimineet mulla ollenkaan.

Onhan sitä sitten olemassa joitain rajumpia vaihtoehtojakin, mutta esim. alkoholipohjaiset (Elokuu, Sante jne) vaihtoehdot ovat sitten olleet ihan järkyttäviä hiuksille ja ärsyttäneet päänahkaa pahasti. Saippua (palashampoot) ei myöskään ole juttuni ollenkaan. Enkä jaksa mitään ihan vesi-sulfaatti-suola-shampootakaan käyttää, kun tahdon kuitenkin jollain tapaa hiustenhoitoon panostaa (lue: turhamaista luksusta)...  ::) Olen siis joutunut suuntaamaan katseen vähän toisaalle, mutta luonnollisia ainesosia sisältävät tuotteet miellyttävät kyllä aina ideana muita vaihtoehtoja enemmän.
1cFii, oma väri.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #937 : 19.06.14 - klo:23:47 »
^^ Rasvoittuva (tai köhnääntyvä) päänahka ja helposti latistuvat, hennot hiukset ovat kyllä tosiaan ongelma luonnonkosmetiikan kanssa.

Mulla on juuri tuollainen päänahka ja hiukset. Sen lisäksi että mun tukassa ei tunnu toimivan luomushampoot, niin ei toimi myöskään tavalliset shampoot. Pesen hiukseni joka aamu ja iltaan mennessä päänahka on jo rasvoittunut ja pituudet on kuivan lähmäiset. Olen tykännyt Urtekramin aloe vera -shampoosta normaaleille hiuksille, mutta se on jopa mun hiuksille hieman kuivattava. Pari viikkoa sitten otin kokeiluun samasta shampoosta kuivien hiusten version ja lopputulos oli aivan mahtava! Tukka tulee yhtä puhtaaksi kuin tuolla normaaleiden hiusten shampoolla (lähes narskuvan puhtaaksi), mutta kuivuttuaan tukka on paljon pehmeämpi ja sileämpi. Ja mikä tärkeintä, päänahka pysyy puhtaana ja hiukset pehmeinä aivan koko päivän! Millään muulla shampoolla en ole saanut samanlaista tulosta aikaan. Olen tuota käyttänyt nyt pari viikkoa päivittäin ja edelleen toimii aivan yhtä hyvin. Yleensä mulla uusi shampoo toimii vain pari päivää ja sen jälkeen alkaa lähmätä. Tämä on täydellinen  :l Kyseessä siis tämä shampoo http://www.urtekram.fi/tuotteet/kosmetiikka/hiukset/aloe-vera-shampoo-kuiville-hiuksille-luo-250-ml

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #938 : 19.06.14 - klo:23:56 »
^Urtekramin Aloe Vera-shampoo on toiminut minullakin parhaiten. Minulla on käytössä vielä se vanha versio. Saman valmistajan Ruusu-shampoo ei toiminut yhtä hyvin, vaan sen jälkeen tukka rasvoittuu nopeasti. Tykkään myös Ole Hyvän Vanilja-omena-kaneli-shampoosta. Voimakkaasti pesevät shampoot (syväpuhdistavat) tuntuvat myös aiheuttavan nopeampaa rasvoittumista. Hoitoaineista olen kokeillut vain Ole Hyvän Hilla-appelsiinia, mutta sain vain lähmähiukset. Albaa Botanican jätettävä toimii melko hyvin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #939 : 20.06.14 - klo:03:27 »
^^ Mulla on ihan sama tilanne, siis useimmat shampoot ihan mistä tahansa luokasta eivät vain toimi. Käytin juuri tuon Urtekramin aloe-shampoon vanhaa versiota joskus, mutta se oli liian mietoa/kosteuttavaa mulle. Muistelisin olleeni vähän liiskatukka sen kanssa. :-\ Glyseriini on mulle yleensä shampoossa liian tahmaavaa ja latistavaa, ainakin incin alkupäässä. Mutta täytyy silti pitää tuo Urtekram mielessä, jos ei mitään toimivaa tunnu löytyvän. Olen nyt vuosien kampaamo- ja luonnonkosmetiikkatuotetestailun jälkeen palannut takaisin marketin edulliseen ihmemaahan etsimään jotain helppoa ja toimivaa. Olen alustavasti tykästynyt ainakin muutamaan Herbinaan ja Tresemmeen, mutta ei tosiaan kannata iloita liian aikaisin! ;)
1cFii, oma väri.

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #940 : 20.06.14 - klo:15:57 »
Elokuun, Ole hyvän ja Santen shampoot ovat kaikki olleet liian liruja mulle. Muistaakseni yksi Santen shampoo ei pessyt oikeastaan ollenkaan -- kampaaja meinasi saada slaakin, kun istahdin tuoliin ja kerroin pesseeni hiukset samana aamuna. Sitä ei niistä olisi nähnyt. Tosin tuohon aikaan mulla oli meneillään oman värin kasvatusprojekti, joten oli kyllä säätämistä rasvoittuvan tyven ja hamppulatvan kanssa.

Palashampoon kanssa on ollut ihan positiivisia kokemuksia. Yleensä niissä ärsyttää vaan voimakas yrttinen tuoksu. Nestemäisiä lk-shampoita voisin vielä koklailla uudestaan nyt kun tukka on kokonaan käsittelemätön, mutta vähän karsastan hintaa verrattuna pesutehoon.

Poissa sentent1a

• Haiven
  • *
« Vastaus #941 : 03.07.14 - klo:18:34 »
Osaisikos joku täällä selittää, mitä aineita täytyy välttää hoitoaineissa, jos haluaa täysin eko/luomu/yms. hoitsikkaa? Shampoon osasin jo ostaa itse, kokeilen tuota Flow kosmetiikan Punatukkaa. En uskaltanut ostaa hoitoainetta vielä edes Ekolosta, koska kaikissa shampoopulloissakin oli SLS/SLES/sitä ammonium laurel sulfate vai mikä se onkaan. Ja Flown hoitoaine oli tämänhetkiselle budjetille liian kallis :(

Eli siis, mitä kaikkea välttää INCIssä?

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #942 : 13.08.14 - klo:18:29 »
Etsiskelen suihkittavaa jätettävää hoitsikkaa. Erityisesti plussaa jos olisi vielä kotimaistakin :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #943 : 17.08.14 - klo:22:07 »
Olen nyt testannut Flown olut-muna-palashampoota. Pestessä shampoo tuntuu hyvältä, vaahtoaa pehmeästi yms. Pesun jälkeen hiukset tuntuvat kuitenkin edelleen tahmaisilta. Paketissa kerrotaan, että tahmaisuutta voi esiintyä alussa, kun alkaa palaa käyttää, mutta tämä efekti loppuisi muutaman (max 10) pesukerran jälkeen. Onko kokemusta, käykö näin tosiaan? Kannattaako jatkaa tuon shampoon kanssa vielä? Olis niin kiva jos tuon tai jonkun muun Flown palashampoon toimimaan omassa tukassa :) Olen muuten ulkomailla kokeillut pari muutakin luomushampoota, ja vähän samaa ongelmaa on ilmennyt niidenkin kanssa, eli tukasta ei oo tullu sellasta pehmeää ja puhdasta, mitä silikonimömmöillä tulee :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #944 : 18.08.14 - klo:09:45 »
Olen nyt testannut Flown olut-muna-palashampoota. Pestessä shampoo tuntuu hyvältä, vaahtoaa pehmeästi yms. Pesun jälkeen hiukset tuntuvat kuitenkin edelleen tahmaisilta. Paketissa kerrotaan, että tahmaisuutta voi esiintyä alussa, kun alkaa palaa käyttää, mutta tämä efekti loppuisi muutaman (max 10) pesukerran jälkeen. Onko kokemusta, käykö näin tosiaan? Kannattaako jatkaa tuon shampoon kanssa vielä? Olis niin kiva jos tuon tai jonkun muun Flown palashampoon toimimaan omassa tukassa :) Olen muuten ulkomailla kokeillut pari muutakin luomushampoota, ja vähän samaa ongelmaa on ilmennyt niidenkin kanssa, eli tukasta ei oo tullu sellasta pehmeää ja puhdasta, mitä silikonimömmöillä tulee :)

Olethan jo lukenut läpi Sampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa -ketjun? Vastauksia kysymyksiisi löytyy varmasti sieltä :) .