^^ Rasvoittuva (tai köhnääntyvä) päänahka ja helposti latistuvat, hennot hiukset ovat kyllä tosiaan ongelma luonnonkosmetiikan kanssa. Olen kokeillut aika ison valikoiman luonnonkosmetiikan hiustuotteita vuosien varrella, ja tämä on aina ollut mulle ongelma. Saatan kyllä olla erityisvaikea tapaus. Luonnonkosmetiikan shampoot eivät vain mun kohdalla juuri koskaan pese tarpeeksi, tai jättävät jotain päänahkaan ja hiuksiin.
Muistelisin, että ainoat lk-shampoot, joita sain kulutettua kokonaisia pullollisia, taisivat olla noin kymmenen vuoden takaisia versioita Laveran Basis Sensitiv -sarjassa. Silloin, kun ne vielä olivat pyöreissä sylinterin mallisissa pulloissa. Niissä taisi olla pesevänä aineena ALS. Niistä tykkäsin todella kovasti, mutta nekin uudistettiin tuolloin miedommiksi, eivätkä enää toimineet mulla ollenkaan.
Onhan sitä sitten olemassa joitain rajumpia vaihtoehtojakin, mutta esim. alkoholipohjaiset (Elokuu, Sante jne) vaihtoehdot ovat sitten olleet ihan järkyttäviä hiuksille ja ärsyttäneet päänahkaa pahasti. Saippua (palashampoot) ei myöskään ole juttuni ollenkaan. Enkä jaksa mitään ihan vesi-sulfaatti-suola-shampootakaan käyttää, kun tahdon kuitenkin jollain tapaa hiustenhoitoon panostaa (lue: turhamaista luksusta)...

Olen siis joutunut suuntaamaan katseen vähän toisaalle, mutta luonnollisia ainesosia sisältävät tuotteet miellyttävät kyllä aina ideana muita vaihtoehtoja enemmän.