Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 446741 kertaa)

Kiivi

• Vieras
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #960 : 06.01.15 - klo:01:04 »
^ Okei, no sitten :) En tiedä onko nuo muuttuneet, se normaalien hiusten shampoo vaikuttaa mun mielestä aivan samalta kuin vanha versio. Tuo kuivien hiusten versio taitaa olla uusi. Mutta jos sun hiuksia latisti jo tuo normaalien hiusten shampoo niin ei sitten ehkä kannata kokeilla sitä kuivien hiusten versiotakaan :D Tuo Faith In Nature kiinnostaa muakin nyt, uskaltaisinkohan kokeilla... Mistä niitä saa? Ei ole mulle tullut vielä vastaan missään.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #961 : 06.01.15 - klo:01:11 »
^ Ainakin Ekolosta saa! Myymälät ovat Helsingissä ja Jyväskylässä, ja verkkosivuilta voi tilata. Jotkut Punnitse & Säästä -myymälöistä taitavat myydä myös. Ehkä muualtakin saa, mutta en ole tietoinen. Mun suosikkeja ovat Seaweed, Pineapple & Lime ja Coconut. Pesuteho menee minusta ihan luvatusti, Pineapple & Lime on tehokasta ja hiuksille vähän kuivattavaa, Seaweed mukava välimuoto (pehmentää hiuksia ilman rasvoittamista) ja Coconut hiuksia silottavaa (ei silti rasvoita mulla päänahkaa). Eniten tykkään käyttää tuota merilevää. :)
1cFii, oma väri.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #962 : 06.01.15 - klo:01:15 »
^ Kiitos! Ei ole pahan hintaisiakaan  :ts Tuo Seaweed vaikuttaa pätevimmältä, voisin ottaa kokeiluun. Noillakin on näköjään Aloe Vera -shampoo, oletko sitä kokeillut?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #963 : 06.01.15 - klo:01:36 »
^ En oo sitä aloeta kokeillut, tuolle merilevälle löytyi verkossa enemmän kehuja niin valitsin sitten kokeilla niistä kaikille hiustyypeille tarkoitetuista ennemmin sitä. (Whoops, eihän se aloe näköjään sellaiseksi olekaan luokiteltu...) Mutta tuskin niillä nyt ihan hirveää eroa voi olla... Sen kyllä muistan, että se aloeshampoo tuoksui mun mielestä vähemmän miellyttävälle, kun sitä joskus pääsin nuuhkaisemaan. Siinä oli mun nenään jotain tunkkaista, kun taas merilevässä on kiva sitruunan ja ylang-ylangin sekoitus (joka ei mullekaan kyllä kuulosta kovin kivalta, mutta oikeasti tykkään kovasti). Mäkin pidän kyllä siis joka tapauksessa mielessä tuon Urtekramin ja kokeilen sitä seuraavaksi, jos vaihto tulee jossain kohti tarpeeseen! Siitä on tosi kauan kun niitä viimeksi käytin, ja varmasti voisivat sopia eri tavalla.

Mä olen noista Faith in Naturen shampoista kokeillut noiden mainitsemieni lisäksi Grapefruit & Orangea ja Raspberry & Cranberrya. Grapefruit & Orange on voimakkaasti pesevää, samantasoista kuin Pineapple & Lime, mutta jotenkin mun hiuksille vielä vähän rajumman tuntuista, eli liian kuivattavaa. Raspberry & Cranberry oli kokeilemistani ainoa, joka oikeasti rasvoitti päänahkaa ja tuotti köhnää. Se oli kyllä oikein hyvää hiuksille, mutta ei vain mun päänahalle.
« Viimeksi muokattu: 06.01.15 - klo:01:37 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #964 : 06.01.15 - klo:21:14 »
Onko luonnonmukaista hoitoainetta, joka sopisi ohuille ja helposti rasvoittuville hiuksille? Minulla on kokemusta vain Ole hyvän hoitoaineesta, eikä se sopinut. Muita en ole kokeillut, koska olen ajatellut kaikkien olevan rasvaisia ja lähmääviä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #965 : 06.01.15 - klo:21:43 »
^ Faith in Naturen ananas & lime ja greippi & appelsiini ovat ainakin tosi kevyitä ja normaaleista rasvaisille hiuksille tarkoitettuja. Merilevähoitiskaan (kaikille hiustyypeille) ei lähmää ainakaan mulla yhtään, mutta antaa vähän enemmän kosteutusta.

Suurin osa luonnonkosmetiikan hoitoaineista (ja shampoista) on minullekin rasvaisia ja lähmääviä, joten monia onnistuneita kokemuksia ei tosiaan ole, ja itse olen vuosien aikana kokeillut varmasti ainakin tusinaa merkkiä.
« Viimeksi muokattu: 06.01.15 - klo:21:46 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #966 : 06.01.15 - klo:22:36 »
Miksiköhän Faith in Naturen shampoissa on ammonium laureth sulfaattia laitettu ensimmäiseksi, eikä jotain hellävaraisempaa? Kompensoikohan se sitten jotenkin koko INCIä, koska shampoissa näyttää olevan hoitavia ainesosia siitä edespäin. Oikein hyvän hintaisia ja varmasti hyväntuoksuisia tuotteita :).

Edit. Kiitos selventävistä tiedoista, minulla olikin ihan eri luulo noista pesevimmistä ainesosista. :P
« Viimeksi muokattu: 07.01.15 - klo:16:44 kirjoittanut Kristiina »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #967 : 06.01.15 - klo:23:44 »
^ ALES nimenomaan on hellävarainen pesevä aine. :)

Edit. Itse siis tuskin olisin noihin tullut edes koskeneeksi, jos pesupohjana olisi jotain vielä miedompaa, koska useimmat luonnonkosmetiikan shampoot jättävät mun päänahkaan enemmän tavaraa kuin puhdistavat. (Sama pätee kyllä isoon osaan muitakin shampoita.) Nämä onnistuvat olemaan poikkeuksellisen hyvin huuhtoutuvia ja hiuksillekin hyviä. Toki aina on hyvä muistaa, ettei yksittäinen ainesosa incissä oikeasti kerro paljoakaan tuotteen tehosta tai hellävaraisuudesta, kun määrällä on suuri merkitys.
« Viimeksi muokattu: 07.01.15 - klo:00:22 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Josefiina

• Haiven
  • *
« Vastaus #968 : 07.01.15 - klo:10:41 »
Onko luonnonmukaista hoitoainetta, joka sopisi ohuille ja helposti rasvoittuville hiuksille?

Mä olen ollut tosi tyytyväinen kanssa noihin Faith in Naturen shampoisiin tällä ohuella ja rasvoittuvalla tukallani. Mun pitää pestä joka päivä tai viimeistään puolentoista päivän välein tukka, FIN:lla on tullut puhdasta, mutta ei mitään lähmää.  Noiden evergreenin mainitsemien lisäksi rosmariini on tarkoitettu normaaleista rasvoittuville hiuksille, oon tykännyt siitä(kin).( Hoitoaineissa ei tosin ihan riitä kosteustehot tällä hetkellä kun oon vaalennuttanut latvoja, tosin ei tunnu riittävän minkään muunkaan merkin hoitoaineessa vaan jätettäviin on turvauduttava.)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #969 : 07.01.15 - klo:17:04 »
^ Mä käytin tasan 10 vuotta sitten ALS/ALES-shampoita, ja olivat vielä Laveraa! :D (Näitä muistelen kaiholla ikuisesti, olivat mulle ihan huippuja.) Sittemmin olen tavannut ALES:ää Cutrinin hellemässä Green-shampoossa ja ALS:ää mm. Yves Rocherin ja Born to Bion shampoissa, kaikkiaan tosi harvassa kuitenkin.

Paula Begoun antaa ALS:lle, ALES:lle ja SLES:lle arvosanan good, ja kaikkia näistä kutsutaan hellävaraisiksi. SLS saa arvosanan poor, lähinnä rajun ärsyttävyytensä takia. Tämä nyt ei ole itsellenikään mikään viimeinen lähde, mutta aika vaikea näistä on mitään perusteltua (mutta ymmärrettävää) tietoa löytää. Oma kokemukseni on se, että SLS on yleensä liian ärsyttävää ja kuivattavaa pienehköissäkin pitoisuuksissa, muut ihan jees.
1cFii, oma väri.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #970 : 12.01.15 - klo:15:02 »
Mulla on ollut kokeilussa nyt useita Faith in Naturen tuotteita:

Seaweed sh: Ehdoton ykkönen! Pesee päänahan ja hiukset kunnolla puhtaaksi. Kuivattaa hiukan vaalennettuja latjoja. Millään muulla shampoolla hiuksista ei saa näin sileitä, ilmavia ja irti päänahasta.

Seaweed c: Hyvä perushoitoaina ohuelle lättänälle hiukselle. Hoitaa tarpeeksi, mutta hiukset jää ilmaviksi.

Coconut sh: Pesee hyvin ja hoitaa hyvin, vähän liikaakin omia hiuksia. Tyttäreni hiuksille (3v.) aivan loistava nyt talvella: hiukset kiiltää enemmän, vähemmän takkuja ja huuhtoutuu helposti pois.

Coconut c: Tosi hoitava, mutta myös tuuheuttava. Hyvä tehohoitona, mutta jatkuvasti käytettynä liian raskas.

Rosemary sh: Todella syväpuhdistava. Pesee päänahan niin puhtaaksi, että rasvoittuu nopeammin. Hiukset tulee tosi puhtaiksi, mutta Seaweed shampoon tekemä ilmavuus puuttuu kokonaan ja hiukset tuntuu entistä ohuemmilta.

Pomegranate & Rooibos sh: Saman tyyppinen pesutulos kuin Seaweedilläkin, mutta se ilmavuus puuttuu.

Ginkgo Biloba sh: Vähän hoitavampi shampoo kuin Seaweed. Hiuksista ei tule ihan niin ilmavat, mutta jättää latvat sileämmiksi. Loistava pari Seaweed shampoolle.

1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #971 : 12.01.15 - klo:22:04 »
Kyselin tuolla co-pesuketjussa jo, mutta kun en saanut vastausta, niin kysyn sitten tässäkin ketjussa:
Osaisiko joku vinkata hyvää luonnonkosmetiikkahoitsikkaa co-pesuihin? Mielellään suht. edukasta, mulla kuitenkin on tukkaa sen verran, että jos kovasti lotraa, niin kalliiksihan tuo tulee.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #972 : 13.01.15 - klo:08:31 »
Osaisiko joku vinkata hyvää luonnonkosmetiikkahoitsikkaa co-pesuihin? Mielellään suht. edukasta, mulla kuitenkin on tukkaa sen verran, että jos kovasti lotraa, niin kalliiksihan tuo tulee.

Everyday Coconutin hoitis melkein litran pullossa sopii CO-pesuihin mainiosti, eikä maksa liikoja. Samoin Nature's Gaten hoitikset sopivat CO-pesuihin hyvin.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #973 : 13.01.15 - klo:09:06 »
Entä Suomesta saatavat?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #974 : 13.01.15 - klo:09:57 »
Taitaa olla jo liian tiukat vaatimukset, että löytäisi Suomesta luonnonkosmetiikan parista ison ja edullisen pullon hoitista CO-pesuihin :D . Itse en ainakaan ole törmännyt oikeasti edullisiin ja toimiviin luomutuotteisiin Suomessa.