Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447161 kertaa)

Poissa Horros

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #990 : 12.02.15 - klo:10:25 »
Onko kenelläkään kokemusta Inecto-hiustuotteista? Ajattelin ostaa vaihteeksi iHerbin sijaan hoitoaineeni Suomesta ja etenkin tämä Argan-hoitoaine kiinnostaisi. Hinta näyttäisi olevan aika huokea, joten ei olisi suuri menetys, mutta olisi mielenkiintoista tietää, jos merkki on jollekin tuttu. Ihonhoitotuotteista löysinkin haulla, mutta hiuksista en.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #991 : 12.02.15 - klo:17:33 »
Ihan vähän nyt hyppään aiheesta ohi sanoakseni, että omat kokemukseni lukuisista luonnonmukaisista hammastahnoista on sangen huonot. Sain hampaani aivan kamalaan kuntoon sen parin vuoden aikana, kun käytin pääasiassa Urtekramin ja Frantsilan fluorittomia tahnoja. Usean reiättömän vuoden jälkeen sain hampaisiini lukuisia reikiä ja enemmän hammaskiveä kuin koskaan ennen.

Poissa Heluna

• Haiven
  • *
« Vastaus #992 : 13.02.15 - klo:10:29 »
Harvakseltaan tänne kirjoittelen, mutta nyt ajattelin kysäistä että onko ammattilaiseko-sarja Less is more kenellekään tuttu? http://www.lessismore.at/ 

Itse olen ihastunut sarjan proteiinisuihkeeseen ja kitiinisuihkeeseen sekä mascobadogeeliin. Geeli toimii föönauksen pohjana todella hyvin. Kitiinsuihke ainakin talviaikaan vähän sähköistää minun hiustani. Proteiinisuihke jätettävänä  jämäköittää ja myös kosteuttaa. Sarja vaikuttaa tosi monipuoliselta. Itse olen ostanut tutoteita paikallisesta ekokampaamosta.

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #993 : 01.03.15 - klo:17:52 »
No saataisiinkohan täällä semmoista listaa yhteisvoimin kerättyä? Minä en tästä aiheesta vielä paljonkaan tiedä, mutta mielenkiinnolla seuraan ja opin.

Tämä kiinnostaa minua myös!

Olen itse ratkaissut "pahojen aineiden" välttelemisen niin että kosmetiikka mitä usein käytän  on (omasta mielestä  :D ) turvallisinta (tai lähellä). Pesen hiukset ja itseni useimmiten oikealla saippualla (oliivisaippua ja flow pala tällä hetkellä) inci lista on lyhyt, ei tuota pakkausjätettä, ei mielestäni kuivata tai ärsytä ja että hajoaa luonnossa nopeasti (luin tämän jostain saippuanvalmistus sivuilta) Kosteutan, sipaisen latvoihin ja poistan silmämeikit 100% öljyllä. Meikkipohjana on mineraalipohja.

Mutta kaipaisin hammastahnaa, hoitoainetta ja ripsivärin etenkin 2 vikaa hajustamattomana ja kun vanhat "normi" muotoilutuotteet loppuu jonkun suolasuihke tyyppisen liemen jossa on kevyt pito. Itsestä vaan tuntuu että mitä lähempänä luonnonkosmetiikan tuote on samanlaista normituotetta se myös inciltään on sitä.

Saatko Flown shampoopalalla hiukset puhtaaksi? Olen kokeillut kahta eri palaa, enkä saa niillä muuta kuin lähmäletin aikaiseksi :( Mainitsemistasi syistä olisin halunnut noita käyttää.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #994 : 01.03.15 - klo:18:16 »

Saatko Flown shampoopalalla hiukset puhtaaksi? Olen kokeillut kahta eri palaa, enkä saa niillä muuta kuin lähmäletin aikaiseksi :( Mainitsemistasi syistä olisin halunnut noita käyttää.
[/quote]

Saan, hiukset ovat nyt olleet värjäämättömät useamman vuoden ja olen pessyt paloilla pari vuotta. Lempparini oli kehäkukka pala joka taitaa olla lopetettu  :( nyt käytössä hamppu-turve (ymmärtääkseni lopetettu tämänkin?  ???) Joka ei pese niin hyvin ja tukka on nopeammin likainen. Seuraavaksi kokeilen jotain muuta kotimaista saippuapalaa  :)

Palaa saattaa joutua käyttämään useiden pesujen ajan ennen kuin lähmä häviää. Itsellä ei ollut lähmää ollenkaa kun siirryin paloihin, veikkaan värjäämättömyyden ja muotoilutuotteiden käyttämättömyyden vaikuttaneet siihen. Pesen tavan samppoolla silloin kun olen käyttänyt paljon muotoilutuotteita eli hyvin harvoin  :D
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #995 : 02.03.15 - klo:15:42 »
Mihinköhän tuo lähmän häviäminen pesujen myötä perustuu...Oon useemman kerran kyllä pessy noilla, mutta lähmä on ja pysyy. Pitäisi varmaan koittaa vielä, ehkä vois huuhdella omenaviinietikkavedellä :) En itsekään juuri muotoilutuotteita käytä.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #996 : 02.03.15 - klo:17:41 »
^En kyllä tiedä mistä se lähmä tulee tai mitä se on  ;D mutta niin oon vaan lukenu että sitä voi tulla ja kestää useamma  pesunkin  :(  omenaviinietikkaa kannattaa kyllä koittaa! Itse en sitäkään käytä kun tukka on mielestäni hyvä näinkin  :D mutta toivottavasti se auttaisi!  :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #997 : 07.03.15 - klo:11:42 »
Ehdotuksia hyvästä luonnonkosmetiikan tehohoitoaineesta?

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #998 : 07.03.15 - klo:12:21 »
Mimi, suosittelen kokeilemaan apteekissa myytävää Salutem-hammastahnaa. Se ei sisällä ärsyttäviä maku- tai hajusteaineita eikä sulfaattejakaan, jos niitä välttelet. Tahna saattaa alkuun tuntua oudolta vahvanmakuisiin tottuneelle, mutta mä en enää vaihda tavalliseen muuten kuin pakon edessä.

eta: Fluoria tuossa Salutemissa on saman verran kuin tavistahnassa, eli ei tarvitse pelätä reikiintymistä.
« Viimeksi muokattu: 07.03.15 - klo:12:24 kirjoittanut rhoda »

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #999 : 15.03.15 - klo:12:17 »
Kuinka luonnonmukaisia ovat nuo Desert essencen shampoot ja hoitsikat? Onko niissä jotain ainesosia, jotka eivät olekaan niin luomua kuin pitäisi?

Minä käytän hampaiden pesuun denttabs hampaidenpesutabletteja. https://www.hyvinvoinnin.fi/denttabs-hampaidenpesutabletit Olen kokeillut monia luonnonmukaisia hammastahnoja, mutta tuntuu, että millään niistä ei tule sellaista kunnon raikasta tunnetta.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #1000 : 16.03.15 - klo:07:24 »
^ Tsekkasin Desert Essencet Think Dirty -sovelluksella ja näytti siltä, että sisältö on melko luonnonmukaista ja puhdasta. Selasin listan läpi ja kaikki tuotteet näyttivät olevan välillä 0-4 (asteikolla 1-10). Eli jos tuo on kriteeri, niin ihan ok-laatua on.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1001 : 07.04.15 - klo:18:12 »
Haluaisin ostaa mökille biohajoavat pesutuotteet, mutta sallikaa tyhmä kysymys...

Onko luonnonkosmetiikkamerkkien pesuaineet automaattisesti myös biohajoavia luontoon päästettynä?  ::) Sitä kun ei erikseen mainita esimerkiksi Born to Bion tai Laveran tuotteissa.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1002 : 07.04.15 - klo:18:53 »
En osaa vastata kysymykseen biohajoavuudesta, mutta ylipäätään kannattaisi ehkä ajatella, että mikään pesuaine ei yleensä ole vaaraton luontoon päätyessään. Vaikka se hajoaisikin luonnossa, se hajoaa yleensä erilaisiksi ravinteiksi, jotka ovat omiaan rehevöittämään vesistöjä.
Eli hajoavimmallakaan luomushampoolla ei kannata pestä tukkaansa järvessä.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1003 : 07.04.15 - klo:19:41 »
En pesekään hiuksia järvessä, mutta olisi mukavaa jos se maaperään imeytyvä pesukemikaali olisi suht ympäristöneutraalia.  :) Jos useamman päivän oleskelee mökillä ja monta ihmistä pesee itseään, maaperään menee aika paljon pesuainetta.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1004 : 18.04.15 - klo:20:49 »
Mä olen jaaritellut Faith in Naturesta kilometrikaupalla, joten mitäs vähän lisää... Kuluvan vuoden puolella on tullut kokeiltua taas joitakin itselleni uusia, ja olen kyllä löytänyt hyvinkin mieleisiä tuotteita.

Pomegranate & Rooibos -shampoo ja -hoitis ovat kyllä ehdottomasti suosikkini tuoksun osalta kaikista tähän mennessä kokeilemistani. Tuoksu muistuttaa hedelmäteetä, mutta on enemmän raikkaan hedelmäinen kuin yrttinen. Nämä ovat myös parhaiten hiuksilleni sopiva setti tähän mennessä. Shampoo ei kuivata hiuksia liikaa. Hoitoaine pehmentää ja poistaa sähköisyyttä todella hyvin, mutta ei latista. Hiukset jäävät ilmaviksi, kiiltäviksi ja luonnollisen pehmeän tuntuisiksi. Ainoaksi ongelmaksi itselleni tuli se, ettei shampoo tunnu puhdistavan "kuivarasvaista" päänahkaa tarpeeksi.

Hemp & Meadowfoam -setti ei ole ollut varsinaisesti omassa käytössäni, mutta olen testannut näitäkin. Shampoon tuoksu ei ole ihan parhaimmasta päästä, pullosta haistettuna siinä aistii lähinnä hamppuöljyn, vaahdottaessa sitä onneksi peittää vähän sitruunaruoho. Hoitiksessa tuoksu on alkujaankin raikkaampi sitrus. Öljypitoisuudestaan huolimatta nämä tuntuvat sopivan rasvoittuvallekin päänahalle, hamppuöljy kai onkin myös monien akneihoisten kelvolliseksi kokema..? Hiuksille nämä tuntuvat todella hoitavilta, joten eivät ole omille, hennoille hiuksilleni paras vaihtoehto, mutta miehen paksuissa ja latistusta kaipaavissa hiuksissa ovat olleet menestys.

Ginkgo Biloba -sarjasta olen lisäksi kokeillut shampoota. Tämä sisältää kamomillaa ja onkin väriltään vähän lilaan vivahtavaa. Joissakin kuvauksissa FIN suositteleekin tätä sarjaa nimenomaan hennoille ja vaaleille hiuksille. Itselläni tämä toimi hyvin, pesi tehokkaasti ja tuntui pestessä mukavan pehmeältä (tämäkin sisältää merilevää), mutta päivittäiseen pesuun tämä tuntui liian kuivattavalta. Pesutulos oli aika narskuva. Voisin kuvitella tämän sopivan oikein hyvin niille, jotka tahtovat kunnollisen pesun, mutta eivät pese päivittäin. Tuoksussa tuntuu vahvimpana ruusupuu.
1cFii, oma väri.