Kirjoittaja Aihe: Hyviä hiuslakkoja?  (Luettu 270827 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: Hyviä hiuslakkoja?
« Vastaus #285 : 02.12.07 - klo:11:39 »
^Samentaako tuo tummaa tukkaa?

Mä en tiedä, kun mä olen käyttänyt sitä vain omaan ja äidin tukkaan. Mulla on pinkit ja äidillä vaaleat. :-\
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #286 : 02.12.07 - klo:20:29 »
^Mulla tosi moni lakka saa tumman tukan näyttämään harmahtavalta :-\ Osiksen lakat ovat pahimpia.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 02.12.07 - klo:20:46 »
^Mulla tosi moni lakka saa tumman tukan näyttämään harmahtavalta :-\ Osiksen lakat ovat pahimpia.

Mä voisin kokeilla suihkutella tota vaikka tohon mustaan osioon reilusti ja katsoa samentaako väriä. :) Laittelen myöhemmin tuloksia.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

maarit

• Vieras
« Vastaus #288 : 05.12.07 - klo:16:56 »
Mun suosikkilakkani on Klippoteketin oranssi. Pito on tarpeeksi vahva ja siitä tulee kaunis kiilto (eikä haju ahdista). On loppumassa ja aioin ostaa lisää Vapaa Valinnasta, mutta sielläpä ei ollut. Ostin sitten XZ:n tyrnin, joka on ihan ok, mutta ei pito kyllä tunnu riittävän tähän hankalaan tukkaan. Tästä ketjusta opin että kantsii mennä katsastamaan josko Stockalla tai Sokoksella olisi tuota suosikkiani.

Paikalla Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 05.12.07 - klo:17:16 »
Mä olen täysin rakastunut Saksasta tuomaani Schwartzkopfin Got2b kiiltolakkaan. Pitää hyvin, suihke on hienojakoinen ja kaikenlisäksi tästä tulee ihanaa kiiltoa tukkaan. Lakka tuoksuu toffeelle, joten ei ole hajunsakaan puolesta paha. :P Harmi, ettei näitä markettituotteita saa Suomesta. Tätä lähtee pari pulloa hamsterointiin seuraavalta reissulta, ovat mulle osoittautuneet paremmiksi, kun yksikään kampaamolakka.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #290 : 07.12.07 - klo:17:01 »
Mulla on Redkenin Forceful 23 ja ihan just heitän sen ikkunasta ulos tai pistän tänne myyntiin. Käytän lakkaa aika harvakseltaan, oikeastaan vain silloin, kun teen ranskanlettikiharat tai laitan kiharakampauksen baariin. Voi että mua ällöttää tuo Redkenin tuoksu, en vaan pysty enää käyttään sitä. En varsinaisesti tiedä, onko se paha haju, mutta mua etoo, johtuu varmaan kyllästymisestä. Lainailen kaverin lakkoja ja ah ku ne tuoksuu hyvälle, vaikkei ne ole ku jotain Herbinaa ja Schwartzkopfia.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 07.12.07 - klo:17:17 »
Onko joku kokeillut KMS:n lakkaa, sellaisessa pinkki-valkoisessa pullossa? Sen pitäisi tuoksua pomegranate-pepper:ille.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #292 : 12.12.07 - klo:20:30 »

Mä voisin kokeilla suihkutella tota vaikka tohon mustaan osioon reilusti ja katsoa samentaako väriä. :) Laittelen myöhemmin tuloksia.

Testasin itse koulussa ja tuokin samensi >:(

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 21.01.08 - klo:23:15 »
Telkkarissa mainostettiin että Elnettistä on tullu hajusteeton versio. Mua kyllä alko kiinnostamaan.. Vaikka en kyllä todellakaan tarvii lakkaa vähään aikaan, on tollanen 500ml Osis tuol hyllyssä  :P
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa si3nna

• HAIRahtanut
« Vastaus #294 : 22.01.08 - klo:10:26 »
Oon ennen vannonut Klippoteket -lakan nimeen, koska se on osittautunut hyväksi ja edulliseksi. Nyt kuitenkin kokeilin Proffsin hiuslakkaa, kun pari kaveria on sitä kehunut (tämä on siis sitä Seppälässä myytävä, pinkissä pullossa olevaa lakkaa). Tämä on kyllä loistavaa lakkaa! Pito on oikein hyvä, ja kuitenkin tukka jää hyvän tuntuiseksi, ei tee sitä klimppiseksi. Tällä saa hyvin luotua tuuheutta tukkaa, kun sitä suihkuttelee tyveen. Hinta on halpa ainakin kampaamotuotteisiin verrattuna, 80ml pikkupullo maksoi 2,95e, isompi varmaan suhteessa halvempi.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #295 : 26.01.08 - klo:20:53 »
Onko OSIS-lakoista kokemuksia?
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Pampula

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #296 : 26.01.08 - klo:21:02 »
Mun suosikkini on Lanzan Volume Effect -lakka. Hyvä pito, ei tee hampuksi ja tuuheuttaa mun ohuita hiuksiani.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 26.01.08 - klo:21:02 »
Onko OSIS-lakoista kokemuksia?
Oon käyttänyt yhden putelin sitä tosi vahvaa Freeze-lakkaa. Oli nimenomaan todella tehokasta, jos esim. haluaa tukan pystyyn niin tolla se on ja pysyy! Nyt käytössä vähän lempeämpi Elastic, joka sopii mielestäni otsatukan paikalleen muotoiluun paremmin kuin edellämainittu. Tuoksut oli molemmissa ihan ok.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #298 : 27.01.08 - klo:06:35 »
Paremmuusjärjestyksessä viimeisen kymmenen vuoden tms. lakat:

1. Paul Mitchell Extra-Body Finishing Spray. Voimakas ja luotettava pito. Ei vie hiuksista kiiltoa, ei tee märän eikä kovan näköiseksi. Suojaa kosteudelta. Lähtee kokonaan pois harjaamalla. Riittoisaa - ei tarvitse eikä kannata suihkuttaa kovin paljon.  Loistava esim. sivuotsiksen kiinnittämisessä.
2. L'oreal Infinium (kolmostaso) ja Wella High Hair Extra Strong (keltainen). Hyviä peruslakkoja. Molemmat tuottavat hienojakoista, kuivaa sumua, joka täyttää koko kylppärin, mutta kiinnittää hiukset. Kummastakin toiseksi vahvin vaihtoehto on mielestäni hyvä kompromissi, kun tarvitaan pitoa, mutta pitkien hiusten pitäisi jäädä jossain määrin eläviksi. Lopputulos on melko himmeä. Infinium on aavistuksen hienojakoisempi ja ehkä enemmän mun mieleeni.
4. Schwartzkopf Osis Freeze. Entinen suosikkini, jolle herkistyin parin vuoden käytön jälkeen tosi pahasti. Ottaa henkeen ja ärsyttää ihoa, takkuisen poisharjauksen jälkeenkin. Hyvä pito.
5. Wella Performance. Ottaa henkeen, ei kummoinen pito. Markettitasoa.
« Viimeksi muokattu: 12.08.08 - klo:01:21 kirjoittanut Villis »
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #299 : 27.01.08 - klo:10:00 »
Mulla on ohut, puolipitkä (välillä lyhyempi) kerrostettu tukka (sivu)otsiksella, haen lakalta keskitason pitoa/kiinnitystä mutta en mitään kovaa tärkkäystä. Muita tärkeimpiä ominaisuuksia minusta lakassa on tasainen sumu ja hyvä/mieto tuoksu. Tykkään aerosolilakoista, en osaa käyttää pumppulakkoja kun tuntuu että niillä ei saa yhtä hienoa sumutetta.

Paras lakka tähänastisista käyttämistäni on minusta Matrix Amplify -sarjan lakka. Siinä on sama raikas tuoksu kuin muissa Amplify-tuotteissa, erittäin kuiva ja hienojakoinen suihke ja mulle sopiva keskitason pito, eli tällä ei tuu puolipitkästä tukasta sellaista kypärää. Ainoa miinus tulee lakan hinnasta, perushinta taitaa olla n. 16 e eikä tämä ole juuri koskaan tarjouksessa.

Toinen hyvä lakka on Kerastasen Resistance Double Force, tämä on mulla tällä hetkellä käytössä. Tämäkin on aika kallista, mutta ominaisuudet ovat melkein samat kuin Matrixissa paitsi pito on ehkä aavistuksen miedompi ja tuoksu hieman outo, tulee mieleen lähinnä rusina  :) Plussana lakassa on jännänmuotoinen suutinosa, joka ei mulla ainakaan ole vielä kertaakaan tukkeutunut. Ostin tän tarjouksesta, ostaisin toistekin mutten normaalihintaan.

Myös MOP:n C-systemin lakka on minusta hyvä, sopiva keskitason pito, ei lähmää ja aika raikas tuoksu. Pullossa tukkeutui suutin aika helposti mutta ei kuinkaan hirveän usein, joten voisin ostaa uusiksikin joskus mutta ei mikään must-have silti.

Olen käyttänyt myös matkakokoisen pullon Cutrinin Sensitive-lakkaa, tämäkin oli minusta hyvä, keskipitoinen ja hienosumuinen lakka. Tämä on hajusteeton, joten tuoksu ei ollut mikään ihana (haisee kemikaalille/raaka-aineilleen) mutta onneksi se haihtui nopeasti. Voisin ostaa uusiksi, tosin näissä on uusittu pullot joten en tiedä onko suutin vielä yhtä toimiva.

Sitten huonompiin kokeiluihin. Olen yrittänyt käyttää Tigin Catwalk Work It -lakkaa, joka oli kaikin puolin muuten OK paitsi että haju ei ollut paras mahdollinen (ei Tigimäinen hedelmä vaan vähän mummoparfyymi ja jäi vielä leijailemaan hiuksiin). Tämänkin olisi kestänyt ihan hyvin, mutta pullon suutin meni jokaisen käyttökerran jälkeen tukkoon vaikka aina huuhtelin sen käytön jälkeen. Mulla paloi hermot tän kanssa ihan totaalisesti ja annoin siskolle kiertoon.

En tykännyt yhtään Joicon K-Pak-lakasta, siinä oli aivan liian voimakkaana K-Pak-sarjan ällömakea tuoksu, mutta vielä pahempana ominaisuutena se "liimasi" hiukset yhteen kovaksi levyksi eikä jättänyt hiuksia yhtään liikkuvaksi. Tosi outoa tän hintaluokan lakalta, käyttelin muistaakseni kuitenkin pullon loppuun mutta en aio ostaa uusiksi.

Markettilakoista oon kokeillut Wellaflexiä (en muista tarkkaan mikä pito), mulla on töissä tämä ja aina kun laitan niin ihmettelen kuinka huonoa lakka on - se liimaa tukan kovaksi levyksi, jättää siihen aivan ihmeellisen kimaltelun (joka näyttää lähinnä rasvalta), suihku tulee märkänä yhteen kohtaan ja lisäksi haju on vielä ihan kamala hyttysmyrkky joka jää kiinni hiuksiin.