Kirjoittaja Aihe: Hyviä hiuslakkoja?  (Luettu 270507 kertaa)

Poissa Iia

• HAIRahtanut
Vs: Hyviä hiuslakkoja?
« Vastaus #360 : 04.05.08 - klo:20:26 »
Tilasin Hairstorelta Bonacuren Styling treat strong control- hiuskiinteen. Toivottavasti on samaa, jota tässä ketjussa aiemmin kehuttiin.  :) Toisena vaihtoehtona oli Osiksen Freeze, mutta olen kerran sitä kokeillut kaverilta ja ei tehnyt ainakaan yhdellä kokeilukerralla suurempaa vaikutusta. Ihan ok kyllä oli. Mietin myös Osiksen Elasticia, mutta tällä kertaa päädyin tähän. Nyt käytössä K-Pak hiuskiinne. Ihan ok, mutta ei loistava. Miinusta jatkuvasti tukossa olevasta suuttimesta. Välillä on silmätkin aineessa.  ;D

Nyt testasin tuota Bonacuren hiuslakkaa; suuttimesta tuli tosi kovalla voimalla, laitoin kevyempään otsatukkaan niin sekotti koko kampauksen.  :D Että siitä miinusta aika paljonkin. Kiiltoa tuolla aineella kyllä sai mukavasti. Ja pitoakin sopivasti.
« Viimeksi muokattu: 25.05.08 - klo:09:24 kirjoittanut Iia »

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #361 : 07.05.08 - klo:00:44 »
^ Mie niin tykkään XZ tyrnishampoon tuoksusta, että voisin vaikka tykätä tuon lakankin tuoksusta, mutta ostin kokeilumielessä XZ:n hajusteettoman hiuslakan ja se alkoholin "tuoksu" oli aivan karmea. Ei sitä hajusteettomaksi voinut sanoa millään, tuoksu oli voimakkaampi kuin monissa hajustetuissa lakoissa. Vähän epäilyttää, jos tuossa tyrnilakassakin ihanan tyrnin tuoksun läpi tunkee noinkin vahva alkoholin haju.

Pakko puuttua tähän. Hajusteeton ja hajuton on kaksi eri asiaa. Hajusteettomat tuotteet eivät ole hajuttomia, koska aina ne raaka-aineet jollekin tuoksuvat, kuten esimerkiksi alkoholi ja muut voimakkaan tuoksuiset aineet. Sen takia kosmetiikkaa ylipäätään hajustetaankin että niistä saataisiin miellyttävämmän tuoksuisia, täysin hajuttomia niistä on vaikea ellei jopa mahdoton saada.

Minulla on tuo XZ Tyrnilakka, mutta en osaa verrata sitä tuohon hajusteettomaan koska siitä ei ole kokemusta. Osiksen miehekkään tuoksuisiin lakkoihin tottuneelle tuo tyrni on kuitenkin melko mieto (sekä hajultaan että tehoiltaan), eikä mielestäni tyrinn läpi tunge pistävän alkoholin tuoksu (ainakaan siinä määrin mitä Osiksen lakoissa).

Aluksi en pitänyt tyrnilakasta juurikaan muuten kuin tuoksunsa puolesta, pito ei mielestäni riittänyt ja lakka häipyy itsekseen hiuksista. Hyväksi arkilakaksi voin sitä silti kehua, jos ei erityisempiä hiuslakalta vaadi kuin kevyttä pitoa. Reilummalla kädellähän noita markettilakkoja täytyy aina käyttää mutta ihmeekseni en ole muutamassa kuukaudessa vielä saanut 400ml putelia käytettyä. Kampaamolakka (300-500ml) kestää minulla käytössä noin vuoden.
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #362 : 27.06.08 - klo:18:41 »
Mikä olisi hyvä hiuslakka tupeerausta varten?
Tupeeraan hiukseni aina kunnon pehkoksi, mutta "sitä oikeaa" lakkaa en ole vielä löytänyt  ???

e// yksi "ystäväni" kehui jotain Seppälän omaa hiuslakkaa hyväksi?
kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: 27.06.08 - klo:20:05 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #363 : 07.07.08 - klo:09:24 »
Jos se Seppälän lakka on se pinkissä pullossa ja lukee kyljessä PROFESSIONAL tai jotain sinnepäin niin se sitten haisee ihan kauhealta. Mun sisko käyttää tota, pito on ainakin lyhyessä tukassa mahtava (pysyy pystyssä  ;D) mutta haju on niin karmea että mä en pysty menemään lähellekään sitä tilaa missä sitä on suihkittu kun saan kauheat astmaoireet. Muista hiuslakoista ei ole tullut sellaista koskaan. Kokeilin tuota joskus ja mun pitkään tukkaan (oli hiukset auki) ihan liian jämäkkää kamaa. Voisi siis hyvinkin sopia tupeeraukseen sen perusteella.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #364 : 08.07.08 - klo:13:02 »
Miiwa: Okei, eli haju on näköjään kamala. :D Mutta voishan tota ostaa..
2a F ii – Iho: kuiva

Tristy

• Vieras
« Vastaus #365 : 08.07.08 - klo:13:05 »
Menee päivä pilalle huonon hiuslakan kanssa. >:( Tigin Hard head tuli tiensä päähän enkä sitten viitsinyt ostaa mitään uutta lakkaa, kun muistin, että kaapissa on lahjaksi saatua Wellan keltaista Designing sprayta. Mulla on vähän ylikasvanut otsatukka ja sen laittamisesta ei kyllä tule yhtään mitään tämän lakan kanssa. Tätä joutuu suihkimaan tosi paljon, jonka seurauksena hiukset näyttää tosi likasilta eikä ne edes pysy niinkuin pitäisi. Ei aerosolittomia lakkoja mulle enää. Tämä voisi kyllä toimia tupeerauksen alla, koska kestää hetken aikaa kuivua ja hiuksia ehtii työstämään.

Poissa Cadsuane

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #366 : 12.07.08 - klo:20:05 »
Wellan High Hair Ultra Strong, Schwarzkopf Taft - hiuskiinne, LV:n hajusteeton hiuskiinne, XZ:n tyrni hiuskiinne ja herbinan MarjaSpa-hiuskiinne ovat olleet hiuslakkojen parhaimmistoa, mitä minä olen kokeillut  :)
« Viimeksi muokattu: 25.07.08 - klo:18:36 kirjoittanut Dark Angel »

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #367 : 16.07.08 - klo:11:38 »
Pakko antaa täältä moitteita xz tyrnilakalle. Muuten ehkä ihan hyvä, tosin melkosen kevyt pito, mutta se tosiaan alkaa valua jotenkin nielua pitkin alas... Mä en edes tuntenut tämmöstä ilmiötä ennen kuin luin siitä täältä. No, nyt tosiaan tiedän miltä se tuntuu  :-\ Vaikka kuinka pidättäis henkeä suihkutellessa, sitä jää ilmaan kai leijumaan niin paljon että menee suuhun.
Pakko ostaa jotain muuta.

Tilda

• Vieras
« Vastaus #368 : 16.07.08 - klo:23:38 »
Nyt on sitten se Tigin Masterpiece lakka kokeiltu ja koukkuun jääty. Uusi tilaus jo tuloillaan taas.
Ainakin mun hiuksille paras lakka ikinä. Ei korputa hiuksia niinkun se Hard Head vähän tuppaa tekemään vaikka sekin suht hyvä lakka.
Tosiaan joo.. onhan noissa melkein kaikissa Tigin tuotteissa nuo tuoksut mutta mä ainakin tykkään niistä just sen tuoksun takia ja mun hiuksille hyviä tuotteita.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #369 : 17.07.08 - klo:10:31 »
^Hiukan OT mutta mistä tilasit? Mä kanssa haluaisin ton lakan mutta en ole mistään nettikaupasta löytänyt (jossain on ollut out of stock) ja Stokkaltakin oli loppu (tuskin sieltä sitä kuitenkaan olisin ostanut). Musta tossa on ihana tuoksu!

Edit. Kiitos!  :) En tiedä enkö ole tota tuolla huomannut vai enkö vaan muista huomanneni... Ei kun joo, saatoin katsella jos sitä olisi saanut jostain halvemmalla/ ilman postareita.
« Viimeksi muokattu: 17.07.08 - klo:11:16 kirjoittanut Missy »
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #370 : 17.07.08 - klo:11:12 »
Mä otin ja tilasin masteripiecen (ja vähän muutakin) eilen lookfantasticista.
http://www.lookfantastic.com/?cid=google_looks_fantastic&gclid=COObnOa8xpQCFREWQgodHgP7kQ
Oli yllättävän helppoo tilata ulkomailta, oli mun eka kerta meinaan  ::)

Tilda

• Vieras
« Vastaus #371 : 17.07.08 - klo:17:19 »
^Hiukan OT mutta mistä tilasit? Mä kanssa haluaisin ton lakan mutta en ole mistään nettikaupasta löytänyt (jossain on ollut out of stock) ja Stokkaltakin oli loppu (tuskin sieltä sitä kuitenkaan olisin ostanut). Musta tossa on ihana tuoksu!

Edit. Kiitos!  :) En tiedä enkö ole tota tuolla huomannut vai enkö vaan muista huomanneni... Ei kun joo, saatoin katsella jos sitä olisi saanut jostain halvemmalla/ ilman postareita.

Mä oon tilannu tuolta HQ-hairilta. Eli www.hqhair.com. Ja oon kyllä tuolta lf:stäkin tilannu, suht samat hinnat taitaa olla molemmissa mut tilaan tuolta hq:sta ku siellä näkee ihan ne eurohinnat  ::) Ja sieltä saa edullisestikin Tigin tuotteita. Muuten en varmaan raaskisi kokeilla kaikenmaailman härpättimiä

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #372 : 24.07.08 - klo:22:12 »
En ole oikein lakkaa tarvinut viimeisen vuoden aikana, mutta tuossa äsken päätin leikata itselleni otsatukan hetken mielijohteesta, joten nyt olisi hiuslakan osto paikallaan. Olisiko teillä suosituksia markettilakoista, jotka oikeasti antaa niin hyvää tukea, että otsis kestää pyöräilyt ja tuulenpuuskat? Lueskelin tätä ketjua, mutta en oikein osannut päättää mikä olisi itselleni hyvä. Mutta jos osaatte jotain suositella, niin olisin oikein kiitollinen. :)
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa Cadsuane

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #373 : 25.07.08 - klo:18:36 »
^ LV:n hajusteeton hiuskiinne erittäin voimakkaalla pidolla ja XZ:n tyrnikiinne pitävät ainakin oman kuontaloni kunnossa tuulessa ja tuiskussa, suosittelen!   :)
« Viimeksi muokattu: 25.07.08 - klo:18:37 kirjoittanut Dark Angel »

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #374 : 25.07.08 - klo:20:05 »
Minun on pakko olla eri mieltä. Ainakaan XZ Tyrni ei kyllä pidä jos yhtään tuulee, ja hissukseen pyöräilykin on siinä ja siinä pilaako kampauksen. Tämä voi toki olla hiuslaadustakin kiinni, minulla on melko karheat ja painavat hiukset jotka vaatii hieman vahvempaa tukea  :)

Minullakin olisi jokin markettilakka arkikäyttöön haussa, mutta voi olla että palaan takaisin kampaamolakkojen käyttäjäksi myös arkena sillä vielä on liian tuoreessa muistissa kun vuosia sitten joku markettilakka (saattoi olla joku säänkestävä Taft, tai vastaava) jätti karseat hartsikerrostumat hiuksiin, eikä ne lähteneet muuten kuin leikkaamalla  :-X
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa