Kirjoittaja Aihe: Hyviä hiuslakkoja?  (Luettu 270915 kertaa)

Poissa Cadsuane

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Hyviä hiuslakkoja?
« Vastaus #495 : 22.05.09 - klo:18:18 »
Olen kokeillut sekä Rainbow värjättyjen että ns. normilakan. Ovat muuten markettilakkojen parhaimmistoa, ainakin herbinaan ja wellaan verrattuna.(ja esim. Xtra -lakka on hirveetä) Lakka pitää ainakin minun kuontalossa hyvin ja lakkaa ei paljoakaan tarvita. Tosin jos laittaa liikaa, lakka lahmää.
 Mutta kuitenkin Rainbow'ta suosittelen.
« Viimeksi muokattu: 22.05.09 - klo:18:22 kirjoittanut Cadsuane »

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #496 : 22.05.09 - klo:18:50 »
^ Hyvä juttu! :) Osaisko kukaan verrata sitä esim klippoteketiin tai proffsiin?
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #497 : 26.05.09 - klo:16:33 »
Oma suosikkini tiukkaan kiinnitykseen on Osis Session Extreme Hold, se on tehokkaampi kuin Tigin Hard Head joka tulee hyvänä kakkosena. Näitä tosin käytän lähinnä silloin kun pitää sada irtohiukset liimattua kiinni kampaukseen, avoimeen kampaukseen ovat liian kypärälakkoja.

Töissä mulla on tällä hetkellä joku kaapin pohjilta löytynyt Elnett, aivan kamala haju vaikka muuten toimiikin ihan hyvin. Joskus aikoinaan sitä vain tyytyi tuon hajuisiin lakkoihin kun ei paremmastakaan tiennyt.. Menee kyllä vaihtoon.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #498 : 02.06.09 - klo:13:41 »
Minä ostin ihan kokeilumielessä Nivean hiuslakkaa, sitä tuuheuttavaa volume-lakkaa.
Itselläni toimii tosi hyvin! Hiukset tuntuvat ja näyttävät todella kuohkeilta ja ilmavilta. Otsiskin asettui nätisti tämän avulla, jäi luonnollisen näköiseksi, pysyy paikoillaan, muttei mennyt koppuraiseksi. Sopiva pito ja hyvä tuoksukin!
Lähtee myös hyvin harjaamalla pois.

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #499 : 02.06.09 - klo:14:17 »
Olen lähes aina käyttänyt kampaamolakkoja mutta nyt vain suosikki löytyi ihan marketista (kiitos vain täältä saatujen vinkkien) olen aivan hullaantunut XZ tyrnilakkaan. Ihan mieletön löytä tukalleni, halpa ja silikonitonkin vielä, enempää en voisi toivoa  ^^. Tukkani on latistuvaa sorttia, joten liian "märkä" lakka latistaa helposti ja toisaalta liian voimakas tuki tekee tukasta ihme kypärän.

Tästä tuli myös minun ehdoton suosikki  :T. Tuoksuukin niiiiiiin ihanalle. Ja halpahinta :ts. Käytän tosin lakkaa yleensäkkin vain koko kampauksen viimeistelyyn, enkä esim. tyven kohotukseen (vai tekeekö kukaan enää sitä?). Joten iso suutin on plussaa.

Ja vieläkin se ihana tuoksu...

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #500 : 02.06.09 - klo:15:36 »
Tässä olis mun lista hyvistä (ja parista ei niin hyvästä) hiuslakoista:

Tigi Hard Head:
Nimensä mukaisesti tällä saa helposti "kypäräpään". Tätä on siis helppo annostella liikaa ja sillon tukka tulee todella korppuiseksi ja sameaksi. Oikealla annostuksella ihan kiva lakka. Pito on ihan OK ja tuoksukaan ei häiritse. Ei mitenkään erikoinen, mutta menee arkikäytössä.

Osis Freeze:
Mun suosikki. Todella hyvä pito, perus-Osis tuoksu (joka on mun mielestä aika jees) ja hinta tässäkin siedettävä. Ei myöskään korputa tai lähmää. Ainoa lakka, joka pitää itsepäisen otsikseni paikallaan koko päivän. Uskaltaisin jopa sanoa, että täydellinen lakka. Mun HG.  <3

Sebastian Shaper Plus:
Iso miinus tulee siitä kamalasta spray-maalin lemusta, joka tässä lakassa on. Onneksi tuo haju tuntuu kuitenkin vaan suihkuttaessa. Toimivasta sääsuojasta plussaa. Koostumus tässä lakassa on jotenkin todella märkä ja se myös tuntuu tukassa. Pito OK, mutta hajun ja märän lopputuloksen takia jäi käyttämättä.

Tigi Enviroshape:
Njaa...mitähän tästä sanois. Mulla lähmää helposti ja en tykkää tuoksusta (sama kuin esim. Self Absorbed -tuotteissa). Pitokin on aika olematon. Sääsuojasta plussaa tässäkin.

Got2b 2sexy:
Markettilakkojen kunkku. Kiva vadelman tuokus, joka tosin saattaa alkaa tökkimään jossakin vaiheessa. Pito on kuitenkin markettilakaksi hyvä ja korputuskin aika olematonta. Pito ei kuitenkaan yllä Osiksen tasolle.

Cutrin Chooz Gripping Spray:
Tässä on mielestäni erittäin huono pito. Tätä saa suihkia vaikka kuinka paljon, mutta tukka menee silti just niinkuin tse haluaa. Tuoksusta kuitenkin plussaa. Huomaamaton lakka, ei tunnu tukassa ollenkaan (eikä myöskään pidä).

Tigi Masterpiece:
Tässä tökkii kaikki. Haju on kamala (sama kuin Dumb Blonde -tuotteissa), pitoa ei ole nimeksikään ja korputus & lähmäys on vakkareita tällä lakalla. Meni parin kokeilukerran jälkeen kiertoon kaverille, joka tosin vannoo tämän lakan nimeen.

« Viimeksi muokattu: 19.11.09 - klo:14:53 kirjoittanut Naanna »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 12.06.09 - klo:18:53 »
Onko näissä erilaiset tuoksut: Lorealin Tecni art Fix Anti Frizz ja Air Fix?

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #502 : 12.06.09 - klo:19:31 »
^Muistaakseni noissa on sama tai hyvin samanlainen tuoksu, ihan 100% en ole kun Anti Frizz loppui mulla jo joitain kuukausia sitten, mutta näin muistelisin.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #503 : 14.06.09 - klo:19:08 »
Minä ostin ihan kokeilumielessä Nivean hiuslakkaa, sitä tuuheuttavaa volume-lakkaa.
Itselläni toimii tosi hyvin! Hiukset tuntuvat ja näyttävät todella kuohkeilta ja ilmavilta. Otsiskin asettui nätisti tämän avulla, jäi luonnollisen näköiseksi, pysyy paikoillaan, muttei mennyt koppuraiseksi. Sopiva pito ja hyvä tuoksukin!
Lähtee myös hyvin harjaamalla pois.

Mulla on myös tätä ja kylläpä täytyy kehua! Pito on itselleni sopiva, lakka on todella hienojakoista eli täydellistä. Purtilo on sopivan kokoinen ja sopii käteen hyvin. Ostin tokmannilta, kun oli tarjouksessa 4,50e.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #504 : 03.07.09 - klo:12:13 »

Tämä on pitänyt todella hyvin :), kyseessä on siis Wellaflexin värjätyille hiuksille tarkoitettu hiuslakka, ultra strong hold 4. On pitänyt kiharat hyvin, eikä tahmaakkaan. Ei se kyllä hiuksista pois lähtenyt vaan sade lättäytti tukan ja lakka kuivui siihen uudelleen, eikä tullut kovin kehuttavan näköinen. En tarkoita tällä mitään rankkasateita vaan ihan perus tihkutusta, jos paljon sataa niin kyllä se lakka silloin lähtee  ;D.

Mitä eroa on värjätyille hiuksille tarkoitetulla hiuslakalla ja normaaleille hiuksille tarkoitetulla lakalla?
Siis INCI:en kohdalta lähinnä?
Onko vain jokin myyntikikka vai tarvitsevatko värjätyt hiukset erilaisia ainesosia?
« Viimeksi muokattu: 03.07.09 - klo:12:15 kirjoittanut SC »
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #505 : 04.07.09 - klo:17:24 »
Joku Nivean lakan omistaja: sisältääkö lakka silikonia? Minulla kiinnostaa diamond gloss ja volume sensation lakat, mutta tuskinpa noiden incien välillä mitään hirveää vaihtelevuutta on.
1a F ii

Fiörah

• Vieras
« Vastaus #506 : 10.07.09 - klo:23:17 »
Mä olen käyttänyt lähinnä markettien hiuslakkoja kun sitä tulee kulutettua niin paljon että ei ole varaa ostaa aina kampaamotuotteita. Mutta ensinnäkin Panthenen se kaikkein vahvin (joka on sinisessä pullossa) on ihan mahtava silloin ku pitää saaha jämäkät takut ja sitte ne vielä piilotettua. Huomasin muuten että Suomen Huippumalli Haussa -ohjelmassa ne käytti kans näitä lakkoja! ;) Myös Wellaflexin vahvimmat lakat on ollu tosi hyviä tähän tarkoitukseen.
 Sitten taas kun haluan pitää hiukset vapaina, käytän Got2b 2sexy, joka tekee tosi ihanan tuuheiksi hiukset. Paljon pitoa siinä ei ole ja tuuheuski lähtee aika pian, mutta kun se on aina mukana ni voi välillä lisäillä. =) Ja on kyllä niin kivan näkönen purkki ja ihana tuoksy että ihan mielellään laittelee sitä yleisilläki paikoilla.   ;D

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #507 : 10.07.09 - klo:23:24 »
Onko joku törmännyt alkoholittomaan/jotain muuta alkoholia kuin denaturoitua alkoholia sisältävään lakkaan? Kävin ketjua läpi eikä löytynyt kuin yksi maininta alkoholittomasta lakasta.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #508 : 17.07.09 - klo:10:14 »
Käytän lakkaa ainoastaan silloin tällöin kampauksen viimeistelyyn ja irtohaiventen taltuttamiseen. Kaapissa on silti aina 2-3 erivahvuista lakkaa "avattuna".

Osis Freeze: Jos kampauksen pitää kestää ydinsota niin suosittelen tätä, ei petä koskaan.

Tigi Masterpiece: Mukava tuoksu, antaa vähän kiiltoa ja mukavasti pitoa.

Loreal Tecni Art Fix Flexible: Todellinen luottotuote. Antaa kevyttä pitoa, ei haise, ei koppuroita, ei näy hiuksissa, lähtee oikeasti helposti harjaamalla mutta silti pito on riittävä.

Ostin pari päivää sitten Garnier Nutrisse Bamboo -hiuslakan ja täytyy todeta että melkoista kuraa  :( Nyt kun hiukset on värjätty (=tummat ja kiiltävät) niin tämä tökötti pilasi kampauksen täydellisesti. Hiukset näyttää hattaralta. Aion antaa vielä mahdollisuuden Elnettille mikäli siitä löytyy joku kevyen pidon versio ja jos sekin on kuraa niin ostan viisitoista pulloa Lorealia.....
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #509 : 17.07.09 - klo:10:38 »
Nykyinen ykköslakkani on Tigi Rockaholic Fun Times. Pito on sopiva, ei korputa vaan jättää hiukset joustaviksi, sisältää lämpösuojan ja on vielä ihanan keveän mansikan tuoksuinen. Suosittelen.