Kirjoittaja Aihe: Hyviä hiuslakkoja?  (Luettu 270916 kertaa)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
Vs: Hyviä hiuslakkoja?
« Vastaus #615 : 07.02.11 - klo:20:22 »
Mä oon nyt tykästynyt Tigin Rockaholic Fun Times Flexible hiuslakkaan.  :-*

Tää on just sellasta kun mun mielestä pitää hiuslakan ollakkin! Ei koppuroita mutta jämäköittää hiusta sopivasti, sopivan hyvä pito, mahdollistaa muotoilun myös hiuslakan käytön jälkeen (ei koppuroita hiuksia tiettyyn asentoon mutta pitää kuitenkin), helppo saada pois hiuksista ja plussana vielä kiva tuoksu. :)

Tuotteen luvataan vielä suojaavan auringolta ja antavan lämpösuojan, eli voi käyttää sekä muotoiluun että viimeistelyyn, joskin itse en ehkä tän päältä kovin mielellään alkais rautojen kanssa muotoilla, vaikka mä nyt teenkin sitä melkeen pakosti aamulla kun en joka päivä pese hiuksia.  ::)

Tuo tuoksu on siitä jännä, että se tuoksuu pullosta haistettuna ja vasta suihkutettuna aika imelältä mansikalta, varmasti monen mielestä jopa ihan ällöimelältä, mutta hetken päästä suihkaisuista tuoksu muuttuu ihanan raikkaaksi ja tosi miellyttäväksi (varmaan jälkituoksuna tulee mun nenään myös se sitruuna minkä tuoksua tuossa myös sanotaan olevan), puhtaaksi eikä ollenkaan imeläksi. Nam!  :P

Mun mielestä tää on vieläpä ihan kohtuuhintaista, kun pullossa kuitenkin on se 400ml ja hinta n.18€.
« Viimeksi muokattu: 07.02.11 - klo:20:24 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #616 : 09.02.11 - klo:10:03 »
^ Olipa onni että satuin pitkästä aikaa vilkaisemaan tätä ketjua! Mulla oli aikoinaan aivan suursuosikki yksi Chooz'n lakka (jonka nimeä en nyt saa päähäni) jota hamstrasin varastoon, kun kuulin että se lopetetaan - ja siitäkin on jo aikaa, varastot loppuneet ajat sitten. Se oli vähän niinkuin tuo Shape It idealtaan; eli antaa tovin vielä muotoiluvaraa ennen kuivumista. Oli aivan huippu mun kuontaloni kanssa. Onko tuo Shape It aerosolillinen vai ns märkälakka? Pullo jotenkin vaikuttaa kuvassa aerosolilta. Mutta mä olen nyt siinä tilanteessa, että kyllästyttää kun ei korvaavaa lakkaa ole löytynyt ja olen sitten käytellyt alkoholitonta ja tuoksutonta iHerbin märkälakkaa, joka on sellaiseksi kyllä hyvä muttei vedä mitenkään vertoja sille aiemmalle suosikilleni. Aloin jo suunnitella kauppareissua HS'ään ::) jos sattuisi löytymään vielä femmalla niin oliskin aika mojovaa!

Kävin sitten hankkimassa tuon Shape It Sprayn, mutta ei se mulla toimi :-\ Aivan se ja sama käytänkö sitä, koska lopputuloksen suhteen ei ole mitään eroa. Se lopetettu Chooz märkälakka, joka oli mun suosikki, oli nimeltään Work & Fix. Sille on nyt korvaajakin, mutta hinnalla pilattu, joten nej tack.
Hyvä puoli tuossa Shape It Sprayssa on tuoksu; yleensä hiuslakkojen suhteen kärsin eniten hajuista, mutta tuossa on sama kiva marjainen tuoksu kuin linjan muissakin tuotteissa.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #617 : 09.02.11 - klo:14:07 »
Mä olen aivan hullaantunut L'anzan Design F/X -lakkaan. Suihke on äärimmäisen hienojakoinen, eikä tee hentoon tukkaan korppuja tai kastele. Tuoksu on miellyttävä ja tää voi suihkia myös kosteaan tukkaan föönauksen alle! Toimii. Lakkaa käytän kohottamaan tyveä ja kiinnittämään kiharaa - en voi sietää jos lakka tekee liikkumattoman kypärän. Liian kosteat lakat saavat hennot hiukset myös helposti klimppiseksi ja säkkäröitymään.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #618 : 07.03.11 - klo:22:52 »
Ostin matkalle Garnierin Bamboo Flexihold Spray Extra Strong -minikokoisen hiuskiinteen ja tykkäsin paljon!
Piti kiharani bileillan tosi hyvin ja muutenkin tosi luonnollisen tuntuinen, ei tehnyt kovaksi ja ihanan hienojakoinen suihke.

Oon kokeillut hiuslakkoja ainakin Tigiltä, Osikselta, Schwarzkopf Silhouettelta ja lukuisia markettien hiuslakkoja.
Tämän voisin ostaa myös täysikokoisenakin. :)
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Strix

• Vieras
« Vastaus #619 : 07.03.11 - klo:23:15 »
Olen käytellyt garnier fructiksen shine&hold hiuslakkaa. Käytössä olen pitänyt, mutta apua kun ottaa henkeen. Juoksen aina kylpyhuoneesta eteiseen tuulettumaan aina käytön jälkeen. Got2be:n lakan kanssa ei tarvinnut. Käytössä jälkimmäinen on samaa luokkaa, mutta mukavuudeltaan aivan omaa. Kamalaa yskiä lakkahöyryjä.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #620 : 07.03.11 - klo:23:56 »
Mikä lakka olisi mahdollisimman vähän kuivattava ja kevyen ja joustavan tuen antava? Monet lakat korputtavat luonnonkiharat hiukset ja nykyisen Tigi Masterpiecen suuret alkoholimäärät eivät ainakaan innosta suihkimaan yhtään enempää.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Strix

• Vieras
« Vastaus #621 : 15.03.11 - klo:22:32 »
Kellään kokemuksia got2be:n rockin' it hiuslakasta

sellaisen bongasin anttilan uutuuksissa.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #622 : 23.03.11 - klo:10:31 »
^ Mä ostin tuon, enkä oikein tiedä mitä mieltä olisin. Se tuntuu suihkittaessa tosi kivalta, ei koppuroita hiuksia, mutta pitoa tuntuu kuitenkin olevan just sopivasti. Tuo pito ei vaan pysy ainakaan mun tukassa kovin kauaa, vaan hetken päästä hiukset tuntuu ja näyttää siltä ettei mitään lakkaa olis koskaan suihkittukaan.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #623 : 13.04.11 - klo:21:40 »
Ostin Hulluilta Päiviltä Klippoteket-lakan, samanlaisen vaaleanpunaisen pullon kuin missä sarjan kuivashampoo on. Pito tässä on hyvä, liiankin kanssa, jättää hiukset just siihen mihin haluaa ja myös aika koviksi. Tuoksu on kivan omenainen.

On kyllä hyvä lakka kategoriassaan, mutta mä ostin tämän liikkuvampaa tukea ajatellen, siihen muut ovat parempia.

Poissa jnnfrm

• Haiven
  • *
« Vastaus #624 : 17.04.11 - klo:18:01 »
^
^
Miltäs tuo Rockin' it lakka tuoksuu? Mä en liiemmin nirsoile lakkojen suhteen kunhan vaan tuoksuu hyvältä! :)
"A man's face is his autobiography.  A woman's face is her work of fiction."

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #625 : 18.04.11 - klo:10:48 »
^ Mun mielestä siinä on ihan kiva tuoksu, ei mikään kauhean makea hedelmäinen, muttei mikään miehekäskään. Sellainen "kirpeähkö". Eikä hirveän voimakas, ei jää pään ympärille leijailemaan. Tykkään kyllä.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #626 : 20.04.11 - klo:09:27 »
Mä oon nyt tykästynyt Tigin Rockaholic Fun Times Flexible hiuslakkaan. 

Minustakin tämä vaikuttaa hyvältä, tosin olen käytellyt vasta vähän toista viikkoa.

Masterpiece oli pitkään suosikkilakkani, mutta pään ympärille leijumaan jäävä imelä tuoksu alkoi inhottamaan. Sen jälkeen olikin useampia epäonnistuneita kokeiluja - Herbina, piti ostaa hajusteetonta, mutta ostinkin tuoksuvaa, ihan karsea hiuslakkahaju, vaikka lakka oli sinänsä ihan toimivaa - Cutrin Sensitivism, tuoksuton, mutta hiuslakkana surkea, kunnon pitoa sai vaan lisäämällä lakan määrää niin että hiukset liisteröityvät yhteen. Ja tälläkin oli sellainen ihmeellinen häviämistaipumus.

Mutta joo, Fun Timesin tuoksu on huomattavasti miedompi kuin Masterpiecen - tuki on mukavan säädeltävä. Kevyellä levityksellä liikkuvuutta jää, mutta tukee silti. Antaa kiiltoa, eikä tunnu muuttuvan hiutaleiksi. Kosteahko lakka, mutta tämä on minulle ok. Erityisesti arkikampauksissa asettelen suortuvia vielä lakan suihkaisemisen jälkeen - tai silittelen pörröä kampauksen pinnasta kämmenellä. Tällaisessa kosteampi lakka toimii heti kuivaa paremmin.

Edit. tämä on kyllä mielenkiintoinen lakka - se perus "lakkapito" lähtee hiuksista pois helposti harjaamalla, mutta jälkeen jää silti tukea, tuntuu vähän siltä kuin hiuksissa olisi (tuuheuttavaa) muotovaahtoa. Poistaa erittäin hyvin sähköisyyttä hiuksista.
« Viimeksi muokattu: 23.04.11 - klo:12:56 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #627 : 16.05.11 - klo:10:07 »
Suosikkini on kuivan koostumuksensa ansiosta L'Oréal Professionnelin Infinium Queen, mutta tuoksu tökkii tuossa ajoittain sen verran pahasti, että olen nyt käytellyt enimmäkseen ihan Herbinan hajusteetonta Sensitive-hiuskiinnettä silloin harvoin kun lakkaa käytän. Ostin tuon  sekä tuoksuttomuuden että pienen pullokoon takia, 75ml on omalla hiuslakankäyttötahdillani juuri sopiva koko. :D
1c F ii

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #628 : 21.06.11 - klo:06:18 »

Wellan Shockwave lakka pitää hiukset älyttömän hyvin, tosin sitä on hankala kammata/harjata pois jos se kerrostuu hiukseen (kaksi päivää hiukset vain kampaamalla puhtaiksi). Ei tee värille mitään ihmeellistä, eikä anna kyllä kunnollista muokkausvaraa hiukselle lakkauksen jälkeen, joten kampauksen pitäisi olla valmis ennen lakan laittamista. Ei myöskään tuoksahda muussa kuin lakkauksen yhteyksessä.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #629 : 25.06.11 - klo:16:09 »
Minusta ehdottomasti paras lakka on hennolle hiukselle Sassoonin motion hold tai Sassoonin spray shine joka on killtosuihke kevyellä pidolla. Kummassakin on todella neutraali tuoksu eivätkä koppuroita tukkaa vaan tuovat luonnillista pitoa. Spray shinea voi käyttää myös rautojen alla jos haluaa oikein napakan pidon mutta ei silti tee tukkaa sen tuntuiseksi että siellä olisi jotain