Kirjoittaja Aihe: Hyviä hiuslakkoja?  (Luettu 270886 kertaa)

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
Vs: Hyviä hiuslakkoja?
« Vastaus #675 : 12.02.13 - klo:16:04 »
Huomasin sittarissa Goshin hiustuotteita, jonkinlainen Janina F.-sarja kyseessä. Esim. hiuskiinne oli 9,90, joten ei paha hinta. Onko kukaan kokeillut, juuri tuo hiuskiinne mua kiinnostaa, kun Tigin sikakalliille ois kiva löytää halvempi vaihtoehto. Mulla ei oikein toimi mikään muu kuin Tigin Catwalk Session Series Finishing Hairspray  :(.

Ostin viime viikolla ton lakan testaukseen ja yritin tänä aamuna käyttää, niin pihisi aika huononlaisesti tavaraa ulos, vaikka vedelläkin yritin suutinta huuhdella. Onneksi oli kuitti tallessa, joten meni palautukseen ja nyt mulla on uus purkki, joka jopa toimii.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #676 : 04.04.13 - klo:21:49 »
Haussa alkoholiton lakka, joka on hienojakoista ja mielellään hajusteetonta tavaraa (hajusteellisten suhteen voin joustaa, mutta koppuraa en kestä). Pitäisi olla sen verran pitoa, että sopii pitkille, helposti suoristuville ja hennoille hiuksille. Hinnaltaan ei saisi olla sieltä kalleimmasta päästä ja mielellään vielä sellainen lakka jonka voisi kipaista hakemassa kaupasta heti kotiin, vaikka tilatakin voin, jos kiinnostun kovasti jostain tietystä tuotteesta.
Jos juureksilla tulee mieleen alkoholia sisältävä lakka, joka ei jollain ole kuivattanut hentoja ja hauraita latvoja niin sellaistakin saa mainostaa  :)
Ehdotuksia?

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #677 : 06.04.13 - klo:18:09 »
^alkoholitonta lakkaa saattaa olla vaikea löytää, mahtaako niitä olla olemassakaan...? Mutta, itse olen tykännyt käyttää pitkille, hennoille hiuksille vihreää Elnettiä tai Wellaflex Sensitiveä. Molemmat ovat hajusteettomia (joskin Wellaflex tuoksuu omaan nenääni kukkaiselle). Elnett on mielestäni hienojakoisempaa kuin Wellaflex.
Hajusteettomia lakkoja löytyy myös Erisanilta, Herbinalta ja Cutrin Sensitive -sarjasta. Näitä en ole kokeillut, sillä Elnett on ajanut asiansa erinomaisesti :)
1b M ii

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #678 : 06.04.13 - klo:19:23 »
Mä aloin kans miettimään tätä alkoholitonta hiuslakkaa, ja pikagooglauksella kyseiset lakat on suihkepulloissa eikä siis "normaaleissa" hiuslakkapulloissa.

Mä en tiedä mihin tarkoitukseen haet hiuslakkaa pieces, mutta jos tarkoituksena on vain vähän siloittaa pituuksia ja päällihiuksia, niin mä voisin suositella kokeilemaan vahaa. Itselläni kyseiseen tarkoitukseen toimii loistavasti vaha, nopea ja hyvä keino siloittaa tukkaa ilman lähmää tai koppuraa.  :)

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #679 : 07.04.13 - klo:11:46 »
Mischa, enpä ole kyllä itsekään tainnut koskaan nähdä alkoholitonta lakkaa marketissa, mutta olemassa oleva juttu pitäisi olla. Luulisi jollain juureksella olevan kokemuksia näistäkin  :) Elnetin lakoista olen aiemminkin kuullut hyvää palautetta, joten voisi olla ihan testaamisen arvoinen!

wilma, kirjoitin sekalaisten kysymysten ketjuun tarkemmin tilanteestani ja tietämättömyydestäni muotoilutuotteiden saralla.  Hiuslakka on tutuin juttu, mutta kyselin myös muista mahdollisista tuotteista, joilla saisi pitoa laineisiin ja kiharoihin ja jotka sopisi mun rutiineihin ja hiuslaatuun. Vahat, geelit, mousset, vaahdot on kaikki hämmennystä aiheuttavaa tavaraa. Tuonne sekalaisten kysymyksen perään voi ehdottaa merkkikohtaisesti vahoja yms., jos tulee mieleen  :)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #680 : 08.04.13 - klo:13:21 »
Minulla on Hairsupermarketista tilattu Nexxus Phyto Organics Resilient Alcohol-free Finishing Spray - jota voi kaiketi hiuslakkana pitää. Miellyttävä pehmeä pito ja todella lempeä hiuksille. On vaan sen verran märkä, että ei välttämättä ole paras vaihtoehto taidokkaasti rakennetun kampauksen jämäyttämiseen tai kiharretuihin hiuksiin kiharan pitoa lisäämään, saattaa vaan oikaista kikkurat... Mutta sopii hyvin hiusten pinnan silottamiseen, tiiviiden kampausten ja sotkunutturoiden kiinnittämiseen - ja voipa tuolla lisätä ainakin luonnonkihariin hiuksiin vähän pitoa ja volyymiä, erotella kiehkuroita yms..

Ei siis ole painepakkaus vaan pumppusuihke.
« Viimeksi muokattu: 08.04.13 - klo:13:23 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #681 : 21.04.13 - klo:16:23 »
^ Jep, todennäköisimmin märkä pumppusuihke suoristaisi muutenkin herkästi oikenevat hiukset.
Nyt on ollut viikon pari käytössä Herbinan Sensitive-sarjan hajusteeton lakka (75 millin pullo ei kustantanut kokeilumielessä paljoakaan) ja on toiminut ihan kivasti, ei kuitenkaan ihan sitä mitä etsin. Perus ok 8+.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #682 : 04.11.13 - klo:21:20 »
Suositelkaapa hyvää ja halpaa hiuslakkaa. Pidon ei tarvitse olla mikään ihan maksimaalinen, en halua kypätä-efektiä, en kiiltävää lopputulosta vaan semmoinen hyvä, kuiva hiuskiinne esim. tukkaan joka on auki (eli ei sitä kypäräefektiä).. Käytössä on ollut kauan (lähinnä tavan) vuoksi klippoteketin vaaleanpunainen vahvuusluokka 8 ja 9, mutta nämä on liian liimamaisia.. Redkenin eräs lakka (en muista numeroa) oli käytössä yhden putelin verran ja loistavaa tavaraahan se oli, ihan liian kallista vaan.

Mieleeni tuli Herbinan sininen sensitive, onko tästä käyttökokemuksia?

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #683 : 04.11.13 - klo:21:36 »
^Ostin Herbinan Sensitive lakan, tykkään kyllä. INCI on myös ihan ok! Sisältää mm. jotain luonnonöljyjä. Tässä oli parempi INCI kuin Herbina Marja Spa lakassa. Sensitive on mun hiuksille luonnollisen pidon antava, kevyt pito. Iso pullo ei maksanut kuin n.5€. Olen käyttänyt Rainbow Sensitive lakkaakin pari pulloa, mutta mielestäni se oli hieman liian voimakasta mun hiuslaadulleni. Oma hiuslaatuni on tyypillinen ohut hius, mutta niitä on paljon. Eli hiuslakalta toivon vain kevyttä pitoa, Herbina Sensitivessä pitoluokka taisi olla 2.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #684 : 04.11.13 - klo:23:43 »
^^ Mä tykkään Schwarzkopfin got2b 2sezy hiuslakasta eli siitä punaisesta (taitaa nykyään olla vaaleanpunainen, jos en väärin muista?) pullosta. Se on juurikin sellainen kuivempi eikä jätä kiiltävää pintaa. Tykkään itse käyttää sitä myös tupeerauksissa ja samalla vie vähän hiusten rasvaisuuttakin pois. Se on ollut suosikkini jo useamman vuoden ajan, muitakin tulee toki kokeiltua, mutta aina palaan aina tuohon lakkaan. Hintaa sillä on yleensä jotakin 5-6€ ihan perus marketeissa.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #685 : 05.11.13 - klo:21:05 »
Mun mielestä ne punainen ja pinkki on eri tuote, mutta en oikeastaan ole havainnut mitään eroa niillä. Se punainen ehkä tuoksuu enemmän mansikalle, ja se pinkki enemmän sellaiselle puuteriselle. Loistavia kummatkin, mun mielestä markettilakkojen parhaimmistoa.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #686 : 05.11.13 - klo:22:17 »
Mä luulin, että sen pakkaus on vaan uudistunut :P Muistelinkin, että se aiemmin tuoksui makeammalle!
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #687 : 06.11.13 - klo:12:30 »
Voimakas tuoksu on myös ehdoton no-no joten Herbina kuulostas paremmalta. Kiitos vinkeistä :)
edit: Onko kokemuksia No nothing Strong Hairspraysta?
« Viimeksi muokattu: 06.11.13 - klo:14:18 kirjoittanut Tukkis »

Poissa funkylala

• Hiushörhö
« Vastaus #688 : 12.11.13 - klo:17:22 »
Got2B Rocking it -lakka on ihan hyvää, aluksi on aika märkä mutta kuivuu nopeasti ja jättää hiukset ilmaviksi. Joskus pitää lisäilläkin jos haluaa kunnon pitoa.

Mä käytän lähinnä sen takia, ettei hiukset rasvoittuisi kovin nopeasti.

Poissa jinna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #689 : 12.11.13 - klo:20:28 »
Mun all-time favorite on Sebastian Re-Shaper -lakka. Siinä on kosteussuoja ja on käytössä todettu sopivan niin aukinaiseen tukkaan kuin kampauksiinkin. Eikä ole lainkaan tahmea. Suihke on hienojakoista ja tuoksu miellyttävä, ja lakka on helppo harjata pois. What more could you ask for. Jaa niin, hinta saisi olla huokeampi ::)
2a M ii. Iho kuiva, herkkä ja atooppinen.