Kirjoittaja Aihe: Hyviä hiuslakkoja?  (Luettu 270888 kertaa)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Vs: Hyviä hiuslakkoja?
« Vastaus #75 : 26.07.06 - klo:20:15 »
mielestäni marketista voi löytää kaikkea käyttökelpoista hiuskamaa, mutta ei lakkaa! No niin anyway, jos edullista hyvää lakkaa etsit Purppura, niin itseasiassa mielestäni WWW : n lakka oli aika hyvää, vaikka sarjan muut tuotteet aika kökköjä ovatkin. Siis lakka oli hienojakoista, piti aika hyvin ja antoi hiuksille kiiltoa ja ne olivat pehmeät. tämä kokemus siis mulla.  Parempia on olemassa toki, mutta jos edullista kaipaa. Mielestäni silti parempaa kuin markettikamat.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #76 : 26.07.06 - klo:21:00 »
L'Oréalin Infiniumin vahvempi versio on ehkä samaa luokkaa pidoltaan kuin Osiksen Freeze. Muistaakseni Freeze on raskaamman tuntuista ja siinä on voimakkaampi tuoksu. Infinium on lähes hajuton ja ainakin pikkupullosta tavara tuli ulos kiitettävän hienona suihkeena. Freeze antaa kiiltoa siinä missä Infinium on melko neutraali/matta. Jos haluaa pitoa, muttei kuitenkaan tärkkipäätä, ottaisin mieluummin Infiniumin. Marketista en ole toistaiseksi hyvää lakkaa löytänyt.

Aavistuksen OT, mutta muistaako joku kuulleensa samantapaista juttua, että joistakin markettilakoista jäisi hiuksiin niin paljon hartsia, ettei sitä saa kuin leikkaamalla pois? Mun mielestä meinaan esim. Studio Linen Invisi' Spray oli vaikeempi pestä pois kuin mikään kokeilemani kampaamolakka, vaikka pito on aivan eri planeetalta.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #77 : 26.07.06 - klo:21:19 »
Milläs nimellä nämä hartsit ovat incissä?

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #78 : 26.07.06 - klo:22:28 »
Aavistuksen OT, mutta muistaako joku kuulleensa samantapaista juttua, että joistakin markettilakoista jäisi hiuksiin niin paljon hartsia, ettei sitä saa kuin leikkaamalla pois? Mun mielestä meinaan esim. Studio Linen Invisi' Spray oli vaikeempi pestä pois kuin mikään kokeilemani kampaamolakka, vaikka pito on aivan eri planeetalta.

Mulla oli joskus vuosituhannen alussa yksi markettilakka (Schwarzkopf Taft muistaakseni) joka teki hiuksiin sellaista kovaa valkeaa palluraa joka ei lähtenyt millään pois. Näytti hilseeltä, mutta oli siis hiusten pituuksissa sellaisina palluroina johon ei sitten auttanut muu kuin sakset. Onneksi käytin tuolloin lakkaa ainoastaan etutukkaan (jota kyllä olin kasvattamassa pois, turhaan..).
Tuon episodin jälkeen on lakat saaneet jäädä marketin hyllylle.
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #79 : 27.07.06 - klo:09:49 »
Joku tuossa aiemmin oli kiinnostunut Joicon lakasta. Mulla on joku vahingoittuneille hiuksille, en tiedä onko muita. Mutta en kyllä tykkää siitä ollenkaan, enää. Aluksi se vaikutti tosi hyvältä, mutta nyt tuntuuu että sitä tulee ainakin puol purkkia kerta suihkaisulla. Se on vielä jotain tosi voimakasta ja hiukset menee semmosiin "köntteihin". Tukkiutuukin tosi helposti. Mutta en tiedä mitä sille on tapahtunut, ei se aluksi tommoista kökköä ollut. Noin kuukauden tai kaksi ollut joka päiväisessä käytössä, mulla ja miehellä, riittoisaa kyllä on.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 27.07.06 - klo:12:14 »
Milläs nimellä nämä hartsit ovat incissä?

Vastasin sulle tonne FAQ:n puolelle. Polymeerejä ja resineitä ne on INCI:ssä, ja hiuslakan pääainesosa. Hartsejakin on monen sorttisia, kun vertaa esim. venelakkaa, kynsilakkaa, puulakkaa ja kenkälakkaa (lakeeri) keskenään, ja kaiketi niitä on myös tusinoittain erilaisia, mitä hiuslakoissa käytetään. Odottelen minäkin jonkun kemistin tiedonantoa siitä, mitkä ois huonoja hartseja hiuslakassa ja mitkä liukoisempia. Hartsejakin kun on sekä vesiohenteisia että liuotinta (esim. sprii ja asetoni) vaativia. Luulisi, että hiuslakoissa käytettäisiin ensisijaisesti noita vesiliukoisia.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #81 : 27.07.06 - klo:15:19 »
Onko lähes kaikissa lakoissa alkoholia? Tarvitsisin alkoholittoman hyvän pitkien hiusten lakan, jolla saisi sekä pituuksien kiharoita kestämään että etutukan muotoiltua. Löytyykö tällaista?

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #82 : 27.07.06 - klo:23:30 »
Onko lähes kaikissa lakoissa alkoholia? Tarvitsisin alkoholittoman hyvän pitkien hiusten lakan, jolla saisi sekä pituuksien kiharoita kestämään että etutukan muotoiltua. Löytyykö tällaista?
Käsittääkseni kyllä kaikissa on. Alkoholia on kai lakoissa siksi että ne kuivuisivat nopeammin -> alkoholin haihtuessa lakka kuivuu. Ishmael tai joku kertomaan tästä vähän enemmän, nää mun jutut on suht arvailua :P
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa maxfactor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #83 : 02.08.06 - klo:14:45 »
Mä löysin itselleni uuden suosikin eli Cutrin Chooz gripping hairspray. hyvä pito ja ihana tuoksu.

Caren

• Vieras
« Vastaus #84 : 03.08.06 - klo:00:38 »
Markettilakoista sen verran, että itse olen vuosia käyttänyt Lorealin Elnett -lakkaa. Enkä vielä ole parempaan törmännyt.. Tosin viimeaikoina en ole akkoja käyttänyt ollenkaan, kun kampaus on pysynyt ihan ilmankin. Nyt ajattelin taas ostaa pullon Elnetteä, jotta rullilla tehdyt kiharat pysyisivät paremmin. Olen usein muuten nähnyt näytöskuvissa, että Elnetteä käytetään aika paljon ulkomailla.. Kun malleja on kammattu, on monesti pöydillä näkynyt Elnetteä..  :) Liekkö tuo jossain sitten ihan kampaamotuote??

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #85 : 03.08.06 - klo:11:00 »
Markettilakoista sen verran, että itse olen vuosia käyttänyt Lorealin Elnett -lakkaa. Enkä vielä ole parempaan törmännyt.. Tosin viimeaikoina en ole akkoja käyttänyt ollenkaan, kun kampaus on pysynyt ihan ilmankin. Nyt ajattelin taas ostaa pullon Elnetteä, jotta rullilla tehdyt kiharat pysyisivät paremmin. Olen usein muuten nähnyt näytöskuvissa, että Elnetteä käytetään aika paljon ulkomailla.. Kun malleja on kammattu, on monesti pöydillä näkynyt Elnetteä..  :) Liekkö tuo jossain sitten ihan kampaamotuote??

Millaisen tuntuiseksi tuo Ellnet jättää hiukset? Jääkö kuivaksi vaiko pehmeäksi, ettei lakkaa oikeastaan huomaa.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #86 : 03.08.06 - klo:19:40 »
En voi sietää Elnettin hajua  :-X! Olen kyllä käyttänyt sitä nuorempana ja nytkin on pullo hyllyssä. Muutaman kerran olen kokeillut. Tuo Cutrinin Chooz kuulostaa hyvältä. Pitääkö ohuen ja itsepäisen tukan paikallaan?

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #87 : 05.08.06 - klo:23:25 »
Mä löysin itselleni uuden suosikin eli Cutrin Chooz gripping hairspray. hyvä pito ja ihana tuoksu.
Miltä tuo sitten tuoksuu? Aika moni on täällä juurikin tuota tuoksua kehunut ja mua kävi kiinnostamaan, utelias, minäkö! ;D
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Riia

• HAIRahtanut
« Vastaus #88 : 06.08.06 - klo:00:48 »
Mä suosin lakoissa Osiksen tuotteita, tällä hetkellä ja jo monta vuotta aiemminkin, on käytössäni Freeze ja Elastic. Lakkaa käytän ainoastaan nutturakampauksissa, Freezeä laitan sellaiseen 'tönkkinutturaan', jonka täytyy pysyä jämynä koko päivä ja Elasticia sellaisiin löysiin kiharanutturoihin. Markettilakkoihin en enään koske, jäi teinivuosilta niin pahat hajutraumat ja se valkeanharmaan kökön jumittuminen hiuksiin.
Kutrit: Alaselkään ulottuvat, tummat ja muutamalla punaisella raidalla tehostetut, kuivat, karkeat ja luonnonkiharat.

Poissa maxfactor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #89 : 06.08.06 - klo:08:56 »
Miltä tuo sitten tuoksuu? Aika moni on täällä juurikin tuota tuoksua kehunut ja mua kävi kiinnostamaan, utelias, minäkö! ;D

Tuoksua en oikein osaa kyllä kuvailla muuten kuin että se on todellakin hyvä eikä alkoholi tuoksu yhtään tässä lakassa niinkuin monessa muussa.