Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 355953 kertaa)

Poissa kuku

• Tukkaguru
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1005 : 29.06.10 - klo:21:41 »
Toimiikohan aurinkokapselit kuinka hyvin? Oon selaillut netissä eri aurinkokapselituotteita ja päädyin tähän:

http://www.terveyskaupat.net/epages/HameenLuontaistuote.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/HLT/Products/330

Bioteekin aurinkokapselit. Onko kokemuksia näistä? :)
2a F ii – Iho: kuiva

Simppu

• Vieras
« Vastaus #1006 : 30.06.10 - klo:10:47 »
En voi kasvoille käyttää mitään muuta kuin tätä:

http://www.avene.fi/valikko.asp?look_for=&pn=&kaupunki=&ihotyyppi=&Sivu=tuote&load=tuotteet&Show=60&katid=1&id=

Paras tuote, jota olen kokeillut. Iho jää samettisen mattapintaiseksi ja raikkaaksi, ei mitään tahmaa tai niljafiilistä. Tää on vaan kerta kaikkiaan taivaallinen tuote, INCIstä viis. Kallista tosin, mutta pois en vaihda.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1007 : 30.06.10 - klo:11:35 »
Toimiikohan aurinkokapselit kuinka hyvin? Oon selaillut netissä eri aurinkokapselituotteita ja päädyin tähän:

http://www.terveyskaupat.net/epages/HameenLuontaistuote.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/HLT/Products/330

Bioteekin aurinkokapselit. Onko kokemuksia näistä? :)

Kannattaa lukea Rusketuskapselit-ketju, sieltä löytyy enemmän tietoa eri tuotteita. Mun kokemuksen mukaan erilaisista "aurinkolisäravinteista" on hyötyä, kunhan pitoisuudet ovat korkeat, niitä ottaa säännöllisesti ja aloittaa kuurin aikaisin keväällä. Noita lisäravinteita pitäisi alkaa syödä ainakin kuukausi ennen altistumista auringolle, että niistä olisi edes jotain hyötyä. Mie oon syönyt keväästä lähtien lykopeeniä kaksi tablettia, luontaista beetakaroteenia yhden (nyt kesällä kaksi, että saan kulutettua purkin joskus poiskin) ja nyt olen alkanut kokeilla myös astaksantiinia. Vahva D-vitamiini kuuluu mun vitamiinirutiiniin vuoden ympäri. Kaikkein selkein hyöty on selvästi ollut lykopeenistä ja D-vitamiinista, beetakaroteeni ei niinkään ole ollut hyödyllinen, joten pelkkään beetakaroteeniin en tuhlaisi rahojani.

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #1008 : 30.06.10 - klo:12:03 »
Täysin ot:

Hyvästäkään aurinkosuojasta ei ole hyötyä jos sen levittää hutiloiden  ::) Kävin eilen 2 t pyörälenkillä ja rasvasin oikein antaumuksella spf50:lla. Noh, mikään paikka ei palanut, mutta painijaselkätopin reunaan en sitten ollut ylettynyt selässä sormineni: topin reunaa myötäileva n. 5mm levyinen punainen suikale kärähti. Tuossa huomaa miten tärkeä aurinkosuoja oikeasti on! Millainen selkä olisi jos ei olisi suojaa ollenkaan. Pahaa tekee kun näkee näitä rapuja marketeissa.
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #1009 : 30.06.10 - klo:16:00 »
^^ Kiitoksia! D-vitamiinia syönkin jo, pitääkin tutustua tuohon iHerbin valikoimaan. :)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1010 : 30.06.10 - klo:16:21 »
Onko olemassa aurinkorasvaa kropalle mikä ei tuntuisi koko päivää likaisena/tahmeana tunteena?? Itsellä käytössä Garnier, Niveaakin koittanut, molemmissa sama ongelma >:( Yritä siinä sitten nauttia kun olo on tahmea ja likainen. Santen aurinkosuojia katselin, mutta ne hinnat... ja pieni purkin koko.

Onko mitään mikä imeytyisi nätisti jättäen iholle "en-ole-levittänyt-mitään-ja-ihoni-on-puhdas-ja-ei-tahmea"-tunteen? Olen lähestulkoon neuroottinen likaisuuden ja tahmeuden kanssa enkä yksinkertaisesti osaa ajatella mitään muuta jos tunnen tahmeuden ihollani >:(

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #1011 : 30.06.10 - klo:20:51 »
^Olen ollut tyytyväinen Eucerin extra light sun lotioniin (SPF 30).

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1012 : 30.06.10 - klo:21:50 »
Onko kukaan testaillut L'Orealin aurinkosuojaöljyjä? Mua kiinnostaisi kokeilla, mutta jääköhän niistä iho jotenkin öljyisen tuntuiseksi?

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1013 : 01.07.10 - klo:17:43 »
^^tack, eihän jätä tahmeaksi?

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #1014 : 01.07.10 - klo:20:47 »
Onko kukaan testaillut L'Orealin aurinkosuojaöljyjä? Mua kiinnostaisi kokeilla, mutta jääköhän niistä iho jotenkin öljyisen tuntuiseksi?

Mulla on sitä spf30:stä, ja kyllähän se ihon jonkin aikaa levittämisen jälkeen hieman tahmeaksi jättää. Imeytyy kuitenkin mun kuivahkoon ihoon melko nopeasti, eikä tahmaa vähän ajan kuluttua edes huomaa. Onhan tuossa suihkeessa alcohol denat melko alussa INCIä, joten se varmasti edesauttaa tuota kuivumista. Tuoksu tuossa suihkeessa on muuten hieman erikoinen: siinä hyvän ja pahan rajamailla.  ;D
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #1015 : 01.07.10 - klo:21:13 »
^
Löytyykö incistä mineraaliöljyjä/silikoneja?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #1016 : 01.07.10 - klo:21:30 »
^Olisinhan mä voinut tän tuonne omaankin ketjuunsa naputella, mutta laitetaan nyt tähän:

Caprylic/Capric Triglyceride, Octyldodecanol, C12-15 Alkyl Benzoate, Alcohol Denat., Ethylenediamine/Stearyl Dimer Dilinoeleate Copolymer, Octocrylene, Ethylhexyl Salicylate, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Diethylhexyl Butamido Triazone, Ethylhexyl Triazone, Drometrizole Trisiloxane, Benzyl Salicylate, Limonene, Linalool, Hexyl Cinnamal, Alpha-Isomethyl Ionone, Coumarin, Benzyl Alcohol, Citronellol, Geraniol, Parfum/Fragrance

Tuolta löytyy Drometrizole Trisiloxane, joka on kai nimensä perusteella jonkinlainen silikoniyhdiste. Mineraaliöljyjä (niitä perinteisiä, joita mä tunnistan) en tuolta bongannut.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1017 : 02.07.10 - klo:09:06 »
Kiitos Heleena. Kuulostaa ihan hyvältä, täytynee hankkia kokeiluun! Toivottavasti se tuoksukin on mun nenään enemmän hyvä kuin paha.  ;D

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #1018 : 02.07.10 - klo:09:25 »
Toimiikohan aurinkokapselit kuinka hyvin?

Minä olen nyt pari kuukautta syönyt Multikarosin-aurinkokapseleita, ja ne kyllä ainakin toimivat! Ruskettuminen on minulle yleensä erittäin hidasta kesäisinkin, mutta tänä vuonna olin jo toukokuussa ruskettunut sen helleaallon aikaan.

Äh, olenkin jo varmaan kysynyt tätä ja ehkä vastauksenkin saanut, mutta kun... onko olemassa aurinkovoidetta, jossa ei ole tukkivia ainesosia (esim. silikonia tai mineraaliöljyä)? Kasvot haluan totta kai myös suojata, mutta minulle kun tulee jos minkälaista näppylää esim. normaalista Nivean aurinkovoiteesta. Täällä on kyllä suosisteltu kerran jos toisenkin kaikenmaailman Lorealeja tmv. merkkejä, mutta niissä on poikkeuksetta silikoneja ja muita tukkivia ainesosia. ???
1a F ii

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #1019 : 02.07.10 - klo:11:43 »
^ Santen auinkolinja ei sisällä noita mainitsemasi aineita. Toisaalta tuotteet ovat kalliimpia kuin tavalliset.

Omassa käytössä on Santen spf 20 kasvoille ja olen todella tyytyväinen! Antaa unelmanmattaisen pinnan, joka oikeasti pysyy ja pitää ihon mattana!