Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 321552 kertaa)

Euphoria

• Vieras
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #105 : 07.05.06 - klo:17:28 »
Meikkaan kesällä vain baariin lähtiessä, sillä meikki sulaa naamalle. En tarvitse kesällä niin paljon kosteutusta kasvoille, kuin talvella. Teen kyllä toisinaan niin, että laitan aamulla kosteusvoidetta ja myöhemmin sitten aurinkovoidetta, jos aion olla ulkona paljon. Kosteusvoiteessakin on aurinkosuoja, mutta se ei korvaa erillistä aurinkovoidetta.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #106 : 07.05.06 - klo:18:45 »
Mulla on tapana aamutoimien yhteydessä laittaa aina kosteusvoide, ja sitten ulos lähtiessä levitän siihen päälle aurinkovoidetta ja otan vielä purkin mukaan varulta jos tarvii lisäillä myöhemmin.
Tämänhetkisessä aurinkovoiteessa on sk15.
Kotiin tullessa sitten joko annan olla aurinkovoiteen iltaan asti tai pesen sen pois jos tuntuu inhottavalle ja laitan reilusti kosteusvoidetta. Ihoni oikein imee kosteusvodetta auringossa oleilun jälkeen.
Jos meikkaan niin laitan vain pahimpiin kohtiin (nokkaan esim) aurinkovoidetta, ja jos käytän meikkivoidetta luotan sen suojaan.
Kesäisin ei kyllä tule päiväksi meikattua (no ei kyllä monesti talvisinkaan) enkä usko ilta-auringon naamaani käristävän joten voin huoletta olla ilman kunnollista suojaa jos olen meikannut  :)

rolla

• Vieras
« Vastaus #107 : 07.05.06 - klo:18:47 »
Mä en ole uskaltanut mennä edes aurinkoon. Vaikka olen sisällä varjossa koko ajan niin on kuuma, että tuntuu nyt olo jo palaneelta. Eihän se ole mahdollista, että palaa varjossa, mutta muutun pelkästä lämmöstä tulipunaiseksi.

Poissa Riiggis

• HAIRahtanut
« Vastaus #108 : 07.05.06 - klo:21:07 »
Vaikuttaako korkea suojakerroin ruskettumiseen? Eli jos on SPF 25 rusketut huonommin? Mä olen kyllä aina ajatellut ettei vaikuttaisi, mutta joku taas väittää että ruskettuu huonommin.
1c F ii

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 07.05.06 - klo:21:29 »
Vaikuttaako korkea suojakerroin ruskettumiseen? Eli jos on SPF 25 rusketut huonommin? Mä olen kyllä aina ajatellut ettei vaikuttaisi, mutta joku taas väittää että ruskettuu huonommin.

Totta kai se vaikuttaa. Kun suojakerroin kerran SUOJAA ihoa, se suojaa siis ihoa uv-säteiltä, jotka siis ruskettavat. Eli kun uv-säteitä pääsee vähemmän iholle, rusketut vähemmän.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #110 : 07.05.06 - klo:22:11 »

Totta kai se vaikuttaa. Kun suojakerroin kerran SUOJAA ihoa, se suojaa siis ihoa uv-säteiltä, jotka siis ruskettavat. Eli kun uv-säteitä pääsee vähemmän iholle, rusketut vähemmän.

Noinhan se menee. OT, mutta tuosta tuli mieleen kuinka naurettavia monet ovat kesällä kun ovat sitä mieltä, etteivät käytä aurinkosuojia koska haluavat ruskettua. Mielummin sitten tahtovat ruskettua nopeasti kaiken palamisen ym. uhalla.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 07.05.06 - klo:22:24 »
Noinhan se menee. OT, mutta tuosta tuli mieleen kuinka naurettavia monet ovat kesällä kun ovat sitä mieltä, etteivät käytä aurinkosuojia koska haluavat ruskettua. Mielummin sitten tahtovat ruskettua nopeasti kaiken palamisen ym. uhalla.
Joo tästä tulikin mieleen just tänään kun poikkiksen kanssa istuskeltiin arskaa palvomassa takapihalla. Sillä on tosi valkoinen iho ja palaa erittäin helposti. No minä sitten aina vahdin että se rasvaa itseään ja tolleen, kun ei ite älyä ennenkun palaa. Sen äitee oli ostanu sille jonku aurinkorasvan ja sit poikkis valitteli että kun se ostaa niin isolla numerolla varustettuja että se ei sitten ikinä rusketu. Eihän se suostunu uskomaan kun mä koitin jänkätä et sen just pitäis sellasia käyttää kun sen iho on niin kovin herkkä ::)
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 07.05.06 - klo:22:25 »
Olen nyt parina päivänä käyttänyt talvella ostamaani Dermosilin aurinkovoidetta. Olen ollut tyytyväinen. Inhoan yleensä kaikkia aurunkovoiteita, koska ne haisevat pahalta ja tahmaavat ihon, mutta tämä ei ole sellainen. Se on hajusteeton ja mineraaliöljytön, eikä tunnu iholla juurikaan tahmaavammalta kuin tavallinen kosteusvoide. Tästä on varmasti ollut juttua Dermosil-ketjussa, mutta tässä kuitenkin vielä linkki, josta pääsee tutustumaan voiteeseen paremmin:

http://www.dermoshop.com/catalog.asp?pid=11823
1bFi

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 07.05.06 - klo:22:36 »
Mä oon tykännyt Eucerinin aurinkosuojasuihkeesta, http://fi.eucerin.com/ranges/sun/schutz_spray_20.html. On mulla tainnut olla myös Eucerinin aurinkovoidetta, joka oli kans hyvää.

Mulla pitää olla ehdottomasti tuoksuton aurinkovoide, mä en kyllä koti-Suomessa juuri aurinkovoidetta käytä, kun en harrasta pahemmin auringonottoa, mutta etelän reissuilla käytän kyllä.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

rolla

• Vieras
« Vastaus #114 : 07.05.06 - klo:22:51 »
Siis toi dermoshopin voide on  halpa verrattuna markettienkin tuotteisiin  :)  Ja tuo eucerin on myös hyvän oloista. Mun päivä on pelastettu, nuo kaikki on erisania edullisempiakin.. onneksi en ole aiemmin ehtinyt ostaa mitää.

Edit: Poistin ulpu ne pari vikaa viestiä viereisestä ketjusta.. taidanpa ostaa tuon eucerinin.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 07.05.06 - klo:22:53 »
Mikset koittaisi Eucerinia? Tossa just kehuin aurinkosuojasuihketta, jossa on 20 suojakerroin ja voiteitakin löytyy. Eikö ole mineraaliöljyjä. Tuota suihketta on niin kätsy laittaa.

Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 07.05.06 - klo:22:58 »
Siis toi dermoshopin voide on  halpa verrattuna markettienkin tuotteisiin  :)  Ja tuo eucerin on myös hyvän oloista. Mun päivä on pelastettu, nuo kaikki on erisania edullisempiakin.. onneksi en ole aiemmin ehtinyt ostaa mitää.
Ei tuo mun Erisan ollut kallis, alle 5€. Se ISO etu siinä on ettei se tuoksu (lue:haise) niinkun suurin osa muista arskavoiteista. Tosi voimakas tuoksu, tuntuu että ampiaiset oikeen rakastaa sitä..

Ostin muuten tälläsen Yves Rocherin aurinkosuojasuihkeen pari vuotta sitten ja tykkäsin kovasti. Suojaa hyvin mutta se iso plussa tuossa on että ei jätä sitä ällöä tahmaista rasvakerrosta iholle niinkun muut suojat. Tuon kun suihkit ihoon niin se katoaa nopeasti eikä iholla tunnu mitään, silti ei pala. Ihmetyttää vaan se, että toi on tosi alkoholista, se on ekana incissä ja sen myös haistaa. Eikö alkoholi aiheuta auringossa maksaläiskiä ??? Miten sitä voi olla aurinkotuotteessa?
www.siameselipstick.com

rolla

• Vieras
« Vastaus #117 : 07.05.06 - klo:23:04 »
Mitäs erisania sä oot ostanut? Se sk 15 on sittarissa 9.9 e.

grove

• Vieras
« Vastaus #118 : 07.05.06 - klo:23:05 »

Jos välttämättä haluaa rusketusta, on aurinkosuojalla ruskettuminen siinä mielessä turvallisempaa että suojatun ihon voi helpommin säännöstellysti altistaa pienelle säteilymäärälle kerrallaan. Melaniinin tuotannon käynnistyminen ja sen näkyminen iholla nimittäin kestää jonkin aikaa (vaihtelee yksilökohtaisesti).

Toisaalta, jos pystyy olemaan todella tarkka auringossa viettämästään ajasta, voi yhtä hyvin ottaa aurinkoa ilman suojaakin, tällöin vaan vastaavasti huomattavasti lyhyemmän aikaa.

Yksinkertaistettuna esimerkkinä voisi ajatella 2 auringossa oleilevaa henkilöä, jotka reagoivat samalla tavalla UV-säteilyyn, sanotaan vaikka että iho alkaa palaa jo 5 minuutin jälkeen. Toisella suojaa SPF5, toisella ei. Suojallinen henkilö hengailee paisteessa parikymmentä minuuttia ja alkaa tehdä lähtöä pois, kun suojaton henkilö voi olla neljä minuuttia ulkona ja minuutissa pitäisi jo päästä piiloon. Mutta jos tällainen pikapyrähdys onnistuu niin se ei ole sen haitallisempi kuin suojattu vaihtoehto.

Mutta miten tahansa rusketuksen hankkii, vaikka kuinka isoilla suojakertoimilla, rusketuksen syntyminen on merkki siitä että iho on vaurioitunut ja se joutuu puolustautumaan. Syntynyt pigmentti ja orvaskeden paksuuntuminen UV-säteilyn vaikutuksesta suojaavat ihoa enemmän vastaisuudessa, MUTTA edelleenkin siis jos otat aurinkoa ylläpitääksesi saatua rusketusta, vaurioitat ihoasi koko ajan vaikka iho ei palaisikaan.

Se on sitten itse kunkin valinta että kumpaa arvostaa enempi, rusketusta nyt vai vähempiä ryppyjä + pienempiä ihokarsinoomariskejä myöhemmin elämässä.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 07.05.06 - klo:23:06 »
Mitäs erisania sä oot ostanut? Se sk 15 on sittarissa 9.9 e.
Juu se on sit varmaan eri. Tuo mun on SK5 kasvoille ja vartalolle, maksoi 4,95€ Anttilassa.
www.siameselipstick.com