Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 332543 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1065 : 06.05.11 - klo:20:57 »
Tilasin ichibankaosta Shiseidon Anessa Perfect UV Sunscreen AA voiteen kasvoille (kullanvärinen pullo). Tämä on tosi ohutta ja lopputulos on jokseenkin matta (voide jättää iholle hieman hohtavan "kuivan" pinnan). SPR on 50+ ja PA+++. Pakkausteksit on kaikki Japaniksi, mutta googlaamalla ja MUA:sta selvitin, että voiteessa on alkoholia (ei se muuten niin ohutta voisi ollakaan) ja aurinkosuoja-aineena Tinosorbia (en muista kumpaa).

Olen nyt tilannut kaksi kertaa tuolta ichibankaosta ja molemmilla kerroilla toimitus on ollut nopeaa (perille n. viikossa). Maksu PayPalin kautta.

Poissa daffodil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1066 : 06.05.11 - klo:21:50 »
Onko kukaan ehtinyt testaamaan Lovea Bion aurinkovoiteita? Ecodealin uutiskirjeestä bongasin noi ja kuulostavat mielenkiintoisilta. Noissa on fysikaalinen suoja, ei nanopartikkeleita ja valikoimasta löytyy vähän korkeampia suojakertoimia kuin luonnonkosmetiikan aurinkosuojista yleensä. Pullotkin ovat oikein nättejä, varsinkin noi lasten Disney-versiot. :D

Yritän aurinkovoiteissakin siirtyä nyt luonnonkosmetiikan puolelle ja ostin juuri kokeiluun Santen Soleil Family & Kids SPF 20 -aurinkovoiteen. Vielä en tosin ole päässyt tuotakaan testaamaan, mutta rupesin jo heti harkitsemaan myös jonkun Lovean voiteen tilaamista, aurinkovoidetta kuitenkin kesällä kuluu vaikka en auringossa pahemmin oleskelekaan.
"There's no such thing as a bad idea, just poorly executed awesome ones."

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1067 : 08.05.11 - klo:12:32 »
Onko jollakulla kokemusta sellaisista suihkutettavista aerosoli-aurinkosuojista? Ainakin Lorealilla ja Vichyllä muistan nähneeni. Mun pikkuveli tarttis aurinkosuojan. Hän kun on kalju, aattelin että tollanen suihkittava vois olla hyvä pään suojaamiseen ja muutenkin helppokäyttöinen. Onko ne yhtään hyviä? Tarviiko niitä siis käsillä levittää vielä erikseen suihkimisen jälkeen?
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1068 : 08.05.11 - klo:12:53 »
Onko kukaan ehtinyt testaamaan Lovea Bion aurinkovoiteita? Ecodealin uutiskirjeestä bongasin noi ja kuulostavat mielenkiintoisilta. Noissa on fysikaalinen suoja, ei nanopartikkeleita ja valikoimasta löytyy vähän korkeampia suojakertoimia kuin luonnonkosmetiikan aurinkosuojista yleensä. Pullotkin ovat oikein nättejä, varsinkin noi lasten Disney-versiot. :D

Yritän aurinkovoiteissakin siirtyä nyt luonnonkosmetiikan puolelle ja ostin juuri kokeiluun Santen Soleil Family & Kids SPF 20 -aurinkovoiteen. Vielä en tosin ole päässyt tuotakaan testaamaan, mutta rupesin jo heti harkitsemaan myös jonkun Lovean voiteen tilaamista, aurinkovoidetta kuitenkin kesällä kuluu vaikka en auringossa pahemmin oleskelekaan.

Mie olen käyttänyt noita voiteita jo pari kesää. Tästä ketjusta löytyy kokemuksia, jotka saat haettua niin, että painat ensin tämän keskustelun Print-namiskaa ja sitten haet tekstistä Lovea Bio -sanoilla, niin saat mun kokemukset esille.

Lovea Bio on ainoa aurinkovoide luonnonmukaisista sarjoista, josta voin sanoa, että se on todella hyvä muihin luomuaurinkovoiteisiin verrattuna. Tänä kesänä aion kokeilla muutamia iHerbistä saatavia voiteita, mutta en vielä saanut niistä kunnon käyttökokemuksia, joten pidän Lovea Bio -voiteita vielä edelleen hyvinä ;D .

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1069 : 08.05.11 - klo:14:45 »
^^ Mulla on ollut sitä L'Orealin suihkittavaa, ja todellakin tarvitsi levittää käsin. Se suihku ei ollut mitenkään kauhean hienojakoinen (no ehkä jos suihkutti tosi kaukaa, mutta silloin puolet meni hukkaan ja lattiasta tuli liukas...) ja jäi iholle valkoiseksi kerrokseksi. Ei siis ehkä maailman kätevintä.

Poissa daffodil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1070 : 08.05.11 - klo:21:16 »
^^ Kiitos, ellen. :) Mulle ei tullut edes mieleen testata hakua kun jotenkin käsitin tosta ecodealin jutusta, että nämä olisivat joku ihan uusi juttu. Kuulostaa kyllä lupaavalta, täytyy laittaa puteli tilaukseen.

Nyt olen pari päivää ehtinyt käyttää tota Santen aurinkovoidetta, ja olen kyllä tähänkin oikein tyytyväinen. Levittäminen tietenkin on normaaleihin aurinkovoiteisiin verrattuna vähän hankalampaa, mutta kun voiteen levittää tarpeeksi pieniksi osioissa, niin ihan hyvin onnistuu ilman jämähtämistä/rantuja. Vaatteiden kanssa saa tosin olla vähän varovainen; iholle kuivuttuaan voide ei sotke ollenkaan, mutta levitysvaiheessa vaatteisiin jää helposti valkoisia jälkiä. Voiteen tuoksu on oikein kiva hento vanilja, ja tykkään suuresti siitä, että levityksen jälkeen iho ei jää ollenkaan rasvaiseksi toisin kuin normivoiteilla.

Miten muuten, onko fysikaalisten suojien kesto samaa luokkaa kemiallisten suojien kanssa, eli kuuluuko näitä lisätä myös yhtä usein?
"There's no such thing as a bad idea, just poorly executed awesome ones."

Strix

• Vieras
« Vastaus #1071 : 08.05.11 - klo:22:30 »
Ostin Lovea bion aurinkovoiteen kasvoille spf50. Aineosat ovat oikein hyvät ja pumppupullo on kiva. Voiden tuoksuu ihan jollekin hyvälle jugurttimaiselle, sellainen lasten aurinkosuojatuoksu. Käytän tätä mielummin dekolteelle, soveltuu myös kasvoille mutta kestää imeytyä ja jää kiiltelemään kasvoille jos ei hiero sitä tarpeeksi pitkään. Hieman vaivalloinen meikkaamisen kannalta, mutta ehkä jokun hyvän meikkipuuterin ja primerin kanssa olisi paremmin soveltuva.
Pidän korkeasta suojakertoimesta ja tuotteesta kokonaisuudessaan, mutta kaipaisin siltä silti enemmän.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #1072 : 08.05.11 - klo:23:47 »
Mahtaako kukaan olla nähnyt missään Lorealin specially for kids 50 aurinkovoidetta?? Olen yrittäny metsästää vaikka mistä, mut ei löydy  :-\

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1073 : 09.05.11 - klo:08:12 »
Onko kukaan ehtinyt testaamaan Lovea Bion aurinkovoiteita? Ecodealin uutiskirjeestä bongasin noi ja kuulostavat mielenkiintoisilta. Noissa on fysikaalinen suoja, ei nanopartikkeleita ja valikoimasta löytyy vähän korkeampia suojakertoimia kuin luonnonkosmetiikan aurinkosuojista yleensä.

Mä tilasin tämän Lovea Bion kasvoille tarkoitetun voiteen suojakertoimella 50 ja kokeilin viikonloppuna. Monoi-tuoksu tuntuu levitettäessä aika voimakkaalta, mutta ei onneksi enää kasvoilla häiritse. Koostumus on melko rasvaisen tuntuinen ja jättää kasvot ehkä hieman valkoisiksi runsaammin levitettynä. Meikki levittyi silti päälle ihan nätisti eikä kiillellyt päivän mittaan, eli näiden parin ensimmäisen  kokeilukerran perusteella vaikuttaa ihan itselleni passelilta tuotteelta.

Mielelläni kuulisin jonkun asiaan perehtyneemmän arvion Lovea Bion SPF 50 -suojavoiteen riittävyydestä iholle, jolle on käytetty nyt keväällä säännöllisesti kemiallista kuorintaa 10% glykolihappovoiteen muodossa sekä aiemmin talvella myös vahvempaa Avitcid-voidetta. Entä onko tuon päällä turvallista käyttää mineraalimeikkipohjaa (bareMinerals)?
« Viimeksi muokattu: 09.05.11 - klo:13:30 kirjoittanut Kaisa »
1c F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1074 : 09.05.11 - klo:15:20 »
Mahtaako kukaan olla nähnyt missään Lorealin specially for kids 50 aurinkovoidetta?? Olen yrittäny metsästää vaikka mistä, mut ei löydy  :-\

Outoa, jos ei näy markettien hyllyillä. Älä sure, varmasti tätä ilmaantuu kauppoihin vimeistään toukokuun lopussa/  kesäkuun alussa... Mulla on tätä onneksi jemmassa vime syksystä  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1075 : 11.05.11 - klo:10:42 »
Täksi kesäksi tulikin hankittua varsin pätevä suoja; La Roche Posayn Fluide Extreme sk 50

Eipähän tarvitse pelätä ruskettumista, sillä eilen peilistä loisti valkoisen punakat kasvot puolen tunnin päästäkin levityksestä, illallakin valkoiset kohdat näkyi vielä pahempina. Hilseilevät kohdat ottivat valkoisuutta vielä enemmän ja kämmenillekin levitettäessä kuivat kohdat olivat vähän ajan päästä valkoiset. Mietinkin taas, keille näitä suojavoiteita oikein suunnitellaan?  ::)  Pystyykö tuollaista valkoisuutta mitenkään laimentamaan ilman meikkipohjan käyttöä?

Muuten LRP:n koostumus on miellyttävän kevyt ja imeytyy hyvin. Illallakaan iho ei tuntunut lähmäiseltä, kerran siis aamulla  levitin voidetta. Kosteutta ei näytä antavan ollenkaan ja kosteusvoidetta täytyy varmaan ohuelti pohjalle levittää. Muuten paras kokeilemani suoja kasvoille, mutta valkoisuus on "pikku" miinus.  ;D

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1076 : 11.05.11 - klo:10:57 »
Mä olen kerran vasta koklannut ostamaani LRP-comboa, ostin siis SPF50 sprayn vartalolle ja sen fluidin kasvoille. Itse en kyllä huomannut häiritsevää valkoisuutta. Alla oleva kasvovoiteeni kyllä lähti rullautumaan ikävästi, täytyy kokeilla jonkun muun kanssa, vai oiskohan joku kosteuttava seerumi alle hyvä. Kiva noissa on että jättää ihon paljon vähemmän tahmeaksi kuin muut voiteet.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #1077 : 11.05.11 - klo:11:08 »
Mä ajattelin hommata tämän kesän aurinkotuotteet iHerbistä. Pitäisi vain kehittää nyt jostain jotain päteviä vinkkejä ko. puljun aurinkotuoteviidakkoon. Haussa mielellään suihkemuotoinen, mahdollisimman korkeakertoimellinen suojavoide vartalolle, joka soveltuisi mustien vaatteiden kanssa käytettäväksi (eli ei tuhrisi vaatteita kovin pahasti), sekä kasvoille vähintään 30-kertoimen voide, joka imeytyisi mahdollisimman nopeasti eikä jättäisi lähmää, ja jonka päälle voisi vielä meikata mineraalimeikeillä.

Taitaa olla melkoista hakuammuntaa, ja veikkaan, että joudun tinkimään joistakin kriteereistäni. Ihoni on kestokalpea ja usealuominen, joten haluan ainakin ne korkeat kertoimet.

Kokemuksia saa heitellä, jos joku on jo ehtinyt niitä iHerb-tuotteista hankkia!
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1078 : 11.05.11 - klo:22:15 »
Täksi kesäksi tulikin hankittua varsin pätevä suoja; La Roche Posayn Fluide Extreme sk 50
Eipähän tarvitse pelätä ruskettumista, sillä eilen peilistä loisti valkoisen punakat kasvot puolen tunnin päästäkin levityksestä, illallakin valkoiset kohdat näkyi vielä pahempina. Hilseilevät kohdat ottivat valkoisuutta vielä enemmän ja kämmenillekin levitettäessä kuivat kohdat olivat vähän ajan päästä valkoiset.

Itse en kyllä huomannut häiritsevää valkoisuutta.

Ei mullakaan tuon kanssa tule mitään häiritsevää valkoisuutta. Huulet saattavat olla vähän valkoiset, jos ovat vähän kuivat, mutta muuten ei.

Muistithan purppura ravistaa tuotetta ennen käyttöä? Nuo nestemäiset aurinkosuojat kaipaavat useinmiten ravistamista ennen käyttöä.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1079 : 12.05.11 - klo:00:20 »
^ Ravistin joo, ja tuntui että ainetta tursusi aluksi paineen takia liikaakin ulos.  :D Hmm.. täytyy toivoa josko valkoisuus johtui vain omasta huolimattomuudesta tmv. Levitin omasta mielestäni tarkkaan, mutta illalla huomasin kaulassanikin valkoisen rannun. Keskellä päivää nenän kohdalla oli myös vaaleahko läntti. Täytyy vain olla ekstra tarkkana levityksen suhteen, näyttää jämähtävän nopeasti.

Hei suihkuöljyistä muuten puheenollen. Onko kukaan sattunut vielä kokeilemaan esim. Nivean suihkuöljyä aurinkovoiteisiin? En hirveän mielissään ostaisi kroppaputsaria, mutta aurinkovoiteisiin ei vaan toimi pelkkä saippua. Katselin, että Nivea voisi olla varteenotettava, eikä varmaankaan hinnalla pilattu. Musta on kivaa, että olen pystynyt edes yhden tuotteen korvaamaan pienemmällä pakkausmateriaalilla ja ärsyttää kun täytyy suojavoiteiden takia ostaa nyt purkillinen suihkugeeli. Täytyy olla jotain periaatteita.  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.05.11 - klo:00:28 kirjoittanut purppura »