Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 339565 kertaa)

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1080 : 12.05.11 - klo:08:52 »
Minkäslaista aurinkorasvaa herkkäihoiset kestää levittää kasvoille?

Mulla on Acon sk 50 face sun cream, joka viime vuoden pelitti aivan loistokkaasti, mutta tänä keväänä kun käytin pari päivää putkeen niin silmien ympärille on noussut selviä ärsytyspatteja. Tuote on vielä hajusteetonkin  :-\ Mitä tässä nyt kannattaisi lähteä metsästämään?
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1081 : 12.05.11 - klo:12:40 »
mahdollisimman korkeakertoimellinen suojavoide vartalolle, joka soveltuisi mustien vaatteiden kanssa käytettäväksi (eli ei tuhrisi vaatteita kovin pahasti)

Tämmöinen kiinnostaisi muakin! Aina kesävaatteet täynnä valkoisia rantuja.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #1082 : 12.05.11 - klo:15:44 »
Ostin apteekista Avenen High Protection Mineral Cream SPF 50 suojavoiteen kasvoille, koska halusin sävyttävän ja korkealla suojakertoimella varustetun aurinkovoiteen. Sävy on vaalea, sopii myös todella vaalealle iholle. Kokeilin kädelle ja sävy sulautui hyvin ihoon eikä voide jättänyt lähmäistä tunnetta. Halusin sävyttävän, koska kesällä ei tule käytettyä meikkivoidetta ja tämä Avenen voide tasoittaisi ihonväriä ja suojaisi samalla! Hintaa tällä oli 19,20€ Yliopiston apteekissa. Kasvoille en ole vielä kokeillut. :)

Ostin samalla LRP:n SK50+ huulipuikon. Sopii varmasti myös muillekin herkästi palaville alueille, inci oli lähes identtinen Vichyn 50+ suojapuikon kanssa. 

Vartalolle ostan varmaan ihan perus Nivean aurinkovoiteen. Mun iho on vaalea, mutta en pala ja rusketun todella hitaasti, riippumatta suojakertoimesta.
« Viimeksi muokattu: 12.05.11 - klo:15:46 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1083 : 12.05.11 - klo:17:37 »
^
Mulla on ollut tuota myös ja tosi hyvä sävyä tasoittava voide vaalealle iholle ja sopii myös talvikeleihin. Harmi vain, että ihoni ei ole enää kuiva kuin poskilta ja voide on liian tuhtia rasvoittuvalle iholle  :-[

Itse hankin kauppareissulla kesän suojavoiteeksi kropalle Garnierin Light&Silky spf30:n, joka on muutaman testikerrna perusteella ihan ok. Samantapainen kuin Nivean aiemmin myyty lähmäämätön voide, joka on kai jäänyt pois myynnistä  ??? Ehkä aavistuksen parempi kuin Nivean versio ja suojakerroinkin korkeampi. Ainoa miinus on omituinen kuivan karhea tuntu, jonka jättää käsiin ja varpaiden väliin, mutta ei älyttömän häiritsevä ja hintakin oli kympin. Tuoksu myös aika mieto ja suojan pitäisi olla stabiili. Hassua, että ruotsinkielisessä selostuksessa mainostetaan Meroxyl-suojia, mutta suomenkielisesessä ei niistä mitään mainita.  ::)

gilrain

• Vieras
« Vastaus #1084 : 13.05.11 - klo:13:27 »
Aurinkovoidettahan pitäisi aina lisätä tietyin väliajoin. Miten muut tekee kasvojen aurinkovoiteen kanssa? Jos aamulla levittää aurinkovoidetta meikkivoiteen alle niin onko aurinkosuojaa vielä jäljellä esim. töistä tullessa? Tuskin kovi moni viitsii kuitenkaan meikata kokonaan uudelleen kun aurinkovoidetta pitäisi lisätä, mutta ei aurinkovoiteen lisääminen vanhan aurinko- ja meikkivoiteen päällekään näytä varmaan kovin hyvältä. Miten muut teette?

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1085 : 13.05.11 - klo:14:46 »
Kokeilin nyt tota LRP:n fluidia meikin alle. Laitoin ensin Dermon Sparkling 25+-seerumia, sitten aurinkovoidetta ja annoin imeytyä noin 40min. Päälle sai tehtyä meikin ihan hyvin. Mutta siinä huomasi että kyllähän toi ihoa vaalentaa, mutta en usko että kukaan muu sitä huomasi. Koko päivä auringossa veden äärellä eikä ihossa mitään reaktioita, tehokkaita suojia ovat nämä LRP:t <3
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1086 : 14.05.11 - klo:15:36 »
^ Kolmen päivän testailun jälkeen en suosittelisi itse tuota LRP:n fluidia ainakaan minua tummemmalle hipiälle jos iho yhtään on taipuvainen hilseilyyn. Ja mähän en edes olla tumma iholtani, ainoastaan lämpimämmän sävyinen ja tuo Fluid vetää varmaan siksi kasvoni niin kalmaksi. Hilseilevät kohdat näkyy useammankin tunnin päästä vaaleina, vaikka luulisi ihon rasvaisuuden sitä häivyttävän. Hiusrajaankin jää helposti vaaleaa rantua.

Kait mä tuota käyttelen kuitenkin tässä, täytyy muutenkin kuoria ihoa tarkemmin. Ei vaan mikään nappiostos jokapäiväiseen käyttöön kun levityksen kanssa saa olla tarkkana. Hyvä tuote kuitenkin hajusteettomuutensa, ärsyttämättömyytensä ja keveytensä vuoksi. Tätä voin laittaa kämmennillekin kun ei lähmää ja  aiheuta käsissä kutinaa.  :)

Edit. RockQueen, mitä olet muuten tykännyt LRP:n spraysta, jonka aiemmin kerroit hankkineesi. Vai oletko ehtinyt kunnolla vielä testailemaan? Mulla on vielä kropalle suoja ostamatta ja kokeilisin mielelläni LRP:n suojia. Oma kropan ihoni on erittäin kuiva eikä tykkää yhtään lähmäisyydestä. Kuulisinkin mielelläni onko spray hyvin levittyvää ja jättääkö tämä helposti rantuja?  :D
« Viimeksi muokattu: 14.05.11 - klo:15:40 kirjoittanut purppura »

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1087 : 15.05.11 - klo:14:44 »
Edit. RockQueen, mitä olet muuten tykännyt LRP:n spraysta, jonka aiemmin kerroit hankkineesi. Vai oletko ehtinyt kunnolla vielä testailemaan? Mulla on vielä kropalle suoja ostamatta ja kokeilisin mielelläni LRP:n suojia. Oma kropan ihoni on erittäin kuiva eikä tykkää yhtään lähmäisyydestä. Kuulisinkin mielelläni onko spray hyvin levittyvää ja jättääkö tämä helposti rantuja?  :D
Kyllä mä olen siitä tykännyt, vaikkei käyttökertoja olekaan vielä kertynyt montaa. Suihke tulee sellaisena aika tarkkana, ettei tota lentele kauheasti ympäriinsä niinkuin noi sprayt joskus tekee. Levittyy kyllä hyvin. Rantuja ei tosiaan jää, tämä ei vaalenna ihoa mielestäni ollenkaan toisin kuin se kasvoille tarkoitettu. Kun kastelin kädet levittämisen jälkeen, ei voide muuttunut limaisen tuntuiseksi iholla, niinkuin jotkut vedenkestävät tuppaa tekemään. Iho tuntui ihan normaalilta. Se tietty saa mut heti epäilemään tuon vedenkestävyyttä, mutta sen huomaa sitten tositoimissa vedessä pulatessa onko asia näin. Voisinpa kokeilla tuota myös kasvoille joku kerta.
www.siameselipstick.com

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #1088 : 16.05.11 - klo:21:25 »
^
Mulla on ollut tuota myös ja tosi hyvä sävyä tasoittava voide vaalealle iholle ja sopii myös talvikeleihin. Harmi vain, että ihoni ei ole enää kuiva kuin poskilta ja voide on liian tuhtia rasvoittuvalle iholle  :-[

Jos sävyttävät kiinnostaa, kannattaa tsekata apteekin LRP SPF50 ja Vichy SPF50 suojavoiteet kasvoille, ne on myös sävyttäviä ja mielestäni kevyempiäkin!

Avenen High Protection Mineral Cream SPF 50 testattu! Mulla on siis melko kuiva iho ja tämä levittyy sekä imeytyy hyvin! Sävy on ihan täydellisen vaalea ja se tasoittaa mukavasti ihonväriä. Tuote on hajusteeton, mutta tässä on mieto aurinkovoiteinen tuoksu joka ei häiritse. Käytin myös silmänympäryksille ja toimi siinäkin. Loistava tuote, suosittelen!

Myös LRP 50+ huulipuikko oli mahtava tuote! Mulla on huulet aina rohtuneet, eikä muut huulivoiteet auta kuin Bepanthen ja Bevita R. Pelkäsin että tämä huulipuikko on kamalaa jankkia ja jää valkoiseksi kuiville huulille, mutta tämähän levittyy kuin unelma! Sulaa ihanasti huulille, ei jätä valkoista väriä ja tuntuu kevyen kosteuttavalta. SUOSITTELEN! :)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1089 : 18.05.11 - klo:15:34 »
Täällä on juttua luonnonkosmetiikkamerkkien aurinkosuojista ja aiheesta muutenkin: http://uusimusta.squarespace.com/etusivu/2011/5/18/ongelma-nimelta-aurinkovoide.html

Jos sävyttävät kiinnostaa, kannattaa tsekata apteekin LRP SPF50 ja Vichy SPF50 suojavoiteet kasvoille, ne on myös sävyttäviä ja mielestäni kevyempiäkin!
Toi LRP:n sävyttävä on tosi tumma, sitä myytiin Malmin YA:ssa 20% alella ja kokeilin testeristä. Mutta varmasti parempi vaihtoehto tummempihipiäiselle kuin se vaalentavan efektin saava ns. normiversio.
www.siameselipstick.com

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1090 : 18.05.11 - klo:21:02 »
Kokeilin tuota sävyllistä ja ei siitä mitenkään vahva sävy tuntunut jäävän kunhan tarkasti levittää. Vähän ehkä jotenkin tkei ihosta väsähtänene näköisen kyllä, mutta ei selkeää värinaamiota. Nuo LRP:n suojat olivat vaan liian lähmäisiä ja kiiltäviä mun makuun, vaikka kevyitä pitäisi olla. Avenen Hyndrance paljon parempi vaihtoehto, vaikka suojakerroin onkin alempi. Naama kiiltää ihan tarpeeksi itsestään ja Avenea on helpompi lisätä eikä roskat tartu nahkeaan ihoon tuulesta  ;D

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #1091 : 20.05.11 - klo:19:17 »
Mulla on on LRP:n Anthelios XL 50+ tinted fluid, joka on kyllä oikeastaan mun mielestä ennemmin aurinkosuoja kuin sävyttävä, sillä sävyä tuosta voiteesta ei kasvoihin jää paljoakaan. On varmasti rasvaiselle ja sekaiholle todella hyvä fluidi, sillä se ei jätä yhtään tahmaista pintaa iholle, joten voidetta voi levittää huoletta päivän mittaan useampaan kertaan (etenkin kuin tuo sävyttävä ominaisuus on niin hentoinen). INCIssä on varmaankin alkoholia (en voi tarkistaa, kun olen heittänyt pakkauksen jo roskiin) voiteen tuoksun perusteella, mutta se toisaalta selittää voiteen nopean kuivumisen ja ohuen koostumuksen. Mun iholle (normaali) tää ei ihan yksinään kosteutukseksi riitä, mutta sopii mainiosti myös normi kosteusvoiteen päälle laitettavaksi, joten ei siitä ongelmaa ole muodostunut.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #1092 : 21.05.11 - klo:13:39 »
Voikohan LRP:n sävyttämätöntä ja sävytettyä fluidea sekoittaa vai meneekö suojat pilalle? Koostumus ei ole täysin sama, mutta aika lähelle.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1093 : 21.05.11 - klo:14:28 »
^ Minä ainakin uskaltaisin sekoittaa, jos aktiiviset aineet on samat.

Ostin muuten itsekin taas tuon kasvoille tarkoitetun SPF 50+ fliodin. Tällä kertaa jopa lueskelin mukana tulleen brosyyrin. Huomasin, että koostumus on uudistettu ja kemiallisten suojien määrää vähennetty (ja titaanidioksidin määrää ilmeisesti lisätty, kun suojakerroin on sama kuin ennenkin). Ei ihmekään, jos purppura on huomannut ihon jäävän valkoiseksi, jos valkoisen pigmentin määrää on voiteessa lisätty.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1094 : 21.05.11 - klo:18:50 »
^ Käsittääkseni tuota kemiallisten filttereiden määrää on kyetty laskemaan uuden fotostabilointimenetelmän ansiosta, jolloin pelkästään stabilointitarkoitukseen käytettyjä filttereitä ei tarvita yhtä paljon kuin aikaisemmin eli titaanidioksidin määrässä ei välttämättä ole tapahtunut muutosta.

Tuolla aiemmin mainitsin, että itse en ole huomannut mitään häiritsevää valkoisuutta tuon tuotteen kanssa ja mulla on ollut käytössä juurikin tuo uusin koostumus. Voisin kyllä kuvitella, että jos iho on kovin karhea, hilseilevä tai epätasainen niin se saattaisi kerätä tuotetta paikoitellen enemmän, jolloin valkoisuus tulisi esiin. Itsellä nimittäin jos on huulet rohtuneet niin silloin aurinkosuojat näyttävät valkoisilta epätasaisilla huulilla.