Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 355188 kertaa)

Poissa Horros

• Tukkaguru
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1140 : 12.06.11 - klo:21:13 »
Tuo Lovea Bio kids tuntuu olevan hyvää iholleni, ellen aivan kuvittele. Minulla on ollut "ongelmia" kasvovoiteiden kanssa eli kaikki tuntuvat saavan lisää epäpuhtauksia aikaan tai sitten eivät tee mitään, joten olen jättänyt käyttämättä ja kärsinyt kuivista laikuista. Nyt iho tuntuu olevan oikein tasainen ja kuulas, hilseileviä kohtia ei ole ja harmittavat poskien laajentuneet huokoset ovat lähes näkymättömissä!
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1141 : 13.06.11 - klo:10:00 »
^ Mieki tykkään Lovea Bio Kids -voiteesta, kun se ei aiheuta iholle epäpuhtauksia. Voiteessa on myös mukava koostumus: se ei ole liian lirua tai paksua, eikä voide ole älyttömän rasvaista/öljyistä, vaan on todella miellyttävän tuntuista iholla.

Samanlaiselta tuntuu Smart Girls Who Surf SPF 30+ -voide. Voide on juuri sopivan paksua, ei ole liian öljyisen tuntuista, levittyy hyvin, eikä ole hurjan valkoista. Testasin eilen tuota voidetta koko kroppaan sekä kasvoille ja tämä voide tuntuu helpommalta pestä pois kuin Lovea Bio -voide. "Surffivoide" tuoksuu miedosti ehkä mansikkaiselle, tai jollekin makeahkolle tuoksulle, mutta tuoksu ei ole mielestäni voimakas tai häiritsevä. Tuubimainen pakkaus on myös mukavan helppo käyttää.

Testauksessa on myös Caribbean Solutions -voiteita. Lasten versio (SPF 25) tuoksuu ihan joltain makealta karkilta. En ole testannut tätä vielä koko keholle, mutta kasvoilla tuntuu ja näyttää aika öljyiseltä, joten sopii mielestäni paremmin kuivaihoisille. Ei voide silti epämiellyttävältä tunnu. Koostumus on aika juoksevaa, joten voide levittyy helposti. Jättää ihon melko valkoiseksi. Aikuisten versio tuoksuu sitten perinteiseltä aurinkovoiteelta, eli tuoksuna on monoĩ-öljy, tai oikeastaan siis tiare-kukka. Voiteen ominaisuudet ovat samat kuin lasten voiteenkin, eli voide on aika öljyistä, mutta silti miellyttävää.

Noista kokeilemistani voiteista pidän eniten näin lyhyen testauksen jälkeen Smart Girls Who Surf -voiteesta. Toivon mukaan tänä kesänä pääsee vielä testaamaan noita eri voiteita lisää.

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #1142 : 13.06.11 - klo:10:08 »
Olen tykästynyt tähän Widmerin kasvoille tarkoitettuun  aurinkovoiteeseen: http://www.louis-widmer.fi/fi_FI/tuotteemme/aurinkosuojat/sun-protection-face-30/
Ostin joskus apteekista kyseisen voiteen "minikoot",sekä hajustetun että hajustamattoman, taisivat olla jotain 5 euroa/kpl. Voide on miellyttävä käyttää kasvoille, imeytyy hetkessä eikä jätä kasvoja valkoiseksi. Incin sisältöä en ole tutkiskellut, mutta uskon sen kelpaavan omalle nassulleni  ;)

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #1143 : 13.06.11 - klo:10:57 »
^mullakin käytössä toi, ja oon ollu tosi tyytyväinen :) levittyy hyvin, imeytyy hyvin eikä jää mitenkään lähmäiseksi naama. Ei tuosta mitään mattapintaa jää myöskään, mutta olen oikein tyytyväinen. Lisäksi toimii hyvin ainakin mineraalien alla.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #1144 : 13.06.11 - klo:12:46 »
ellen, mukava kuulla, että tuo Smart girls who surf vaikuttaa hyvältä! Minulle on tosiaan tulossa iherbistä saman merkin kasvo"stick", tosin en kyllä tiedä, kuinka tarpeen tuo enää tulee jos Lovea bio hellii kasvojani niin hyvin ja suojakertoimiakin on enemmän  :D Hyvä jos tuoksukin on miellyttävä kun Nivean jne tuoksut lähinnä kuvottaa.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #1145 : 16.06.11 - klo:12:49 »
En ole ihan varma onko tästä jo keskusteltu, äkkiseltään en löytänyt juttua. Kuulin eilen, että mineraalimeikkien kanssa ei tulisi käyttää "tavallista" (mitä ikinä tarkoittaakaan) aurinkosuojaa, koska mineraalit jotenkin reagoivat sen kanssa ??? Pitääkö paikkansa ja mikä tämä "tavallinen" aurinkosuoja sitten lienee?

Minulla on käytössä EDM:n mineraalit ja juuri tuli Iherbistä tätä: http://www.iherb.com/Reviva-Labs-Sun-Protective-Moisturizer-Light-Cream-1-5-oz-42-g/5041?at=0 (osaisiko joku incitietoisempi kertoa tuosta jotain, tilasin aikas sokkona kokeiluun "kunhan jotain"...? ;D). Kesällä tulee aika paljon oltua myös ilman meikkiä, joten jokin voide ilman muuta on tarpeen, mutta voikos ja tarvitseekos noita nyt käyttää yhdessä?

Olen siis aurinkosuojista ihan pihalla, as you may notice.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1146 : 17.06.11 - klo:09:45 »
Kuulin eilen, että mineraalimeikkien kanssa ei tulisi käyttää "tavallista" (mitä ikinä tarkoittaakaan) aurinkosuojaa, koska mineraalit jotenkin reagoivat sen kanssa ??? Pitääkö paikkansa ja mikä tämä "tavallinen" aurinkosuoja sitten lienee?

Tavallinen tarkoittaa varmaan tuossa tapauksessa kemiallisen suojan sisältäviä voiteita, eli toisin sanoen mineraalien kanssa olisi kai turvallisempaa käyttää pelkän fysikaalisen suojan sisältävää voidetta. Sen tarkemmin en asiasta tiedä, mutta on tuosta jotain puhetta ollut täälläkin, eli joku tietävämpi voisi varmaan tiivistää mistä on kyse.
1c F ii

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #1147 : 18.06.11 - klo:12:10 »
Mä käytän Reviva Labsin sk 25 -päivävoidetta ja levitän sitä ihan normaalin päivävoiteen verran kasvoille ja kaulalle, tarkkaa määrää en osaa arvioida, mutta varmaan maksimissaan puoli teelusikallista. Päälle käytän mineraalipohjaa, jossa on sk 15 - en kyllä tiedä, onko noista suojakertoimista yhdistettynä enemmän hyötyä vai haittaa, mutta toivon, etteivät kovin paljoa ainakaan kumoaisi toistensa vaikutusta.

Jos tuo aurinkosuojan sisältävä päivävoide ei sisällä avobenzonea eli butyl methoxydibenzoylmethanea, niin sitten voi käyttää mineraalipohjaa päällä. Mutta titaanidioksidin ja sinkkioksidin sanotaan huonontavan merkittävästi avobenzonen suojaustehoa. (Tämäkin on tosin ok silloin jos mineraalimeikin titaanidioksidi ja sinkkioksidi on pinnoitettu esim. dimethiconella tai avobenzone on "kapseloitu". Mutta mistä sitä tietää onko..  :-\)

Siitä en sitten tiedä (ja on pitänyt tätä täällä kysyäkin), että jos suojavoiteessa on muitakin UVA-suodattimia kuin avobenzone tai avobenzonea stabiloivia suodattimia kuten octocrylene, niin eikö siltikään voi käyttää mineraalipohjaa kasvoilla? Eli johtuuko tämä mineraalimeikkien käytön "kielto" avobenzonen kanssa ihan siitä, että tuotteen UVA-suojaus huonontuisi mineraalimeikin kanssa jos tuotteessa vain avobenzonea vai siitä, että avobenzone reagoidessaan mineraalimeikin kanssa olisi toksinen eli tuottaisi vapaita radikkaleja yms.?

Voiko avobenzone muuten reagoida näin mineraalimeikin kanssa, jos aurinkosuojassa on sitä vahvistavia suodattimia?

Nyt tarvittaisiin jonkun kemistin tietoutta.. Kosmetiikkakissaaaa!!!  ;D

Eli palailen nyt tyhmänä vääntämään rautalangasta, mutta onko nyt siis niin, että tuo avobenzone on ainoa aurinkosuoja, joka reagoi haitallisesti mineraalien kanssa vai oliko myös benzophenonella haitallisia yhteisvaikutuksia sinkki-, titaani- ja/tai rautaoksidien kanssa? Oon ihan hämmennyksissä ja kuutamolla koko aurinkosuoja-asiasta ja vakavasti miettinyt onko haitta-hyötysuhde ihan +-0 kun ottaa huomioon, että oleilen varsin harvoin pidempiä aikoja auringonpaisteessa ja mineraalimeikeistä en kertakaikkiaan haluaisi luopua.  >:(

Käyttämäni voiteen inci on seuraava:
active ingredients:Cinoxate, Benzophenone-3
other ingredients: Purified water, caprylic/capric triglysride, glycerin, glyceryl stearate, PEG-100, Stearate, Egg oil, Simethicone, Methyl cellulose, Aloe extract, potassium sorbate, sodium benzoate, citric acid

Eli

Lainaanpas tätä iän vanhaa viestiä, koska kysymykseni on aivan vastaava ja käytän siis samaa voidetta ;) En ainakaan hokannut että tuolla aiemmin tähän olisi suoraan vastattu, eli mitenkä lie? Minä olen ihan pihalla.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1148 : 19.06.11 - klo:09:46 »
^
En ole INCI guru, mutta omien tietojen mukaan benzophenone-3 ei ole photostabilli (mikä lie suomen sana tuolle) eikä sitä sisältäviä aurinkosuojia  suositella lasten iholle.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #1149 : 20.06.11 - klo:11:23 »
Oon löytänyt vartaloaurinkotuotteiden HG:n itselleni: Hawaiian Tropicin Protective Sun Lotion SPF 50. Siis ihan täydellistä, että noinkin korkeakertoiminen voide imeytyy loistavasti ja jättää ihon pehmeäksi ja kosteutetuksi, muttei kuitenkaan lähmää eikä rullaudu. :o Laitoin tuota ihan runsaasti vieläpä. Kaikki muut voiteet ovat tuntuneet lähmäisiltä, tämän kanssa taas tuntui, kuin olisi levittänyt normaalia kevyttä kosteusvoidetta. En vaihda tätä!
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1150 : 21.06.11 - klo:22:22 »
No voihan, nythän mä sitten heräsin ajatukseen että mullahan on käytössä mineraalit ja katsottuani LRP:n spf50 sprayn inciä, sisältää se ainesosan butyl methoxydibenzoylmethanea.  :D

Paljonhan olen käyttänyt vain Lumenen kivipuuteria, mutta tietenkin halutessani haluan käyttää peittävämpääkin pohjaa. Enkä mä nyt kyllä varmaankaan lopeta suojan käyttöä kasvoille, mutta osaa olla kyllä kinkkinen juttu. Varmasti perusmeikkivoiteistakin voisi löytää jonkin ainesosan, mikä ei sopisi suojavoiteiden kanssa ja miten sitten aurinkosuojan ainekset kokonaisuudessaan tulisi suhteuttaa? Eli siis kun LRP:nkin suoja sisältää paljon muutakin, niin kuinka suuresti mineraalit reagoisi suojaa alentavalla tavalla juuri tuon butyl methoxydibenzoylmethanean kanssa?

Ja kuinka paljon nämä avobenzoneat on sitten tutkimuksissa alentaneet suojatehoja? Mielenkiintoinen juttu kuitenki.  :P

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1151 : 21.06.11 - klo:22:59 »
Tilasin äsken Lovea Bio Kids -voiteen. Nyt vain toivon sormet ristissä ettei se aiheuttaisi epäpuhtauksia. Tuntuu, että kaikki Eucerinin voiteet saavat ihon kukkimaan ja haluaisin löytää sellaisen rasvan, jota voisin lätkiä huoletta aina aamuisin kasvoille.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #1152 : 30.06.11 - klo:10:43 »
Ilmeisesti naamani ei tykkää Smart girls who surf-kasvostickistä, epäpuhtauksia on tullut kun sitä olen muutamana päivänä tässä laittanut. Koostumuskin on vähän hassun nahkea ja paremmin levittyväkin voisi olla, tuoksuu vahamaiselta. Jännää, että tosiaan tuo Lovea bio tuntuu sopivan naamalle paremmin, vaikkei ole edes kasvokäyttöön tarkoitettu (ja suojakertoimiakin enemmän, en tosin tiedä, vaikuttaako).

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #1153 : 30.06.11 - klo:23:27 »
Oon löytänyt vartaloaurinkotuotteiden HG:n itselleni: Hawaiian Tropicin Protective Sun Lotion SPF 50. Siis ihan täydellistä, että noinkin korkeakertoiminen voide imeytyy loistavasti ja jättää ihon pehmeäksi ja kosteutetuksi, muttei kuitenkaan lähmää eikä rullaudu. :o Laitoin tuota ihan runsaasti vieläpä. Kaikki muut voiteet ovat tuntuneet lähmäisiltä, tämän kanssa taas tuntui, kuin olisi levittänyt normaalia kevyttä kosteusvoidetta. En vaihda tätä!

Hawaiian Tropicilla on kyllä tosi hyvät aurinkosuojat. Mulla on nyt viime talvena Uruguyaysta ostettu spf 50 sensitive spray käytössä ja on kyllä loistokamaa. Ei lähmää, ei tuoksu ja levittyy nätisti. Kertaakaan en ole myöskään punoittanut. :-*
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1154 : 01.07.11 - klo:12:39 »
Ostin eilen apteekista Avenen cleanance spf30 -aurinkovoiteen. Virhe! Tämä lupaa mattapinnan epäpuhtaalle iholle, mutta mattapinnasta ei ole tietoakaan. Naama näyttää aivan samalta, kuin eilen, jolloin laitoin Pirkan aurinkosuihketta (tää oli muuten yllättävän hyvä, ei ole tullut näppyjä). Tuntu on myös lähmäinen. Poskia alkoi nyt kutittaakin. Aion pistää tulikivenkatkuisen reklamaation menemään, jos tämä alkaa tukkimaan huokosia. Aika kallis virheostos muuten.
 :#

edit. ilmeisesti tuon alle ei kannata laittaa minkäänlaista kosteusvoidetta, koska ilman sellaista tuo ei kiillä. Vedän siis hieman sanojani takaisin  ::)
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo:13:44 kirjoittanut muori Pippuri »