Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 340620 kertaa)

Poissa Antur

• Tukkaguru
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1155 : 02.07.11 - klo:20:37 »
Iherbistä saatava Nature's Gaten Sport Block SPF 50 on aivan ihanaa tavaraa! Incitietämykseni ei riitä kertomaan, ovatko ainesosat miten hyviä/huonoja, ainoa minkä tiedän on se että tämä imeytyy aivan täydellisen hyvin ja jättää lupaustensa mukaisesti ihon kuivaksi - eikä mene niljakkaaksi hikoilun myötä. Täydellistä, tämä jää käyttöön  :-*
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #1156 : 06.07.11 - klo:15:15 »
Löytyi apteekin hyllyltä aika lupaavan oloinen juttu aurinkosuojatuotteeksi eli Vichyn aurinkoöljy suojakertoimella 40. Harvemmin tulee vastaan öljymäinen aurinkosuoja jossa on suojakertoimena 40, levittyy todella nätisti, ei lähmää ja tuoksuu vielä todella kivalle. En itse voi sietää pätkän vertaa huonosti levittyviä ja valkoiseksi jättäviä voiteita joista tulee lismainen olo, mutta tuo on ainakin näin yhden päivän perusteella miellyttävin aurinkosuoja korkealla kertoimella pitkään aikaan mitä on tullut vastaan. Saa nähdä miten tämä toimii pitemmällä aikavälillä :)

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?catalog=yasalescatalog&productid=2059574%28yabasecatalog%29&category=ihojahiukset%28yasalescatalog%29/aurinkotuotteet%28yasalescatalog%29

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1157 : 06.07.11 - klo:19:14 »
Tilasin Lovea bio kids spf30, mutta sain Lovea bion. Ei tee kasvoja valkoiseksi, imeytyy hyvin, kosteuttaa todella mukavasti ja ainakaan vielä kasvoihini ei ole tullut epäpuhtauksia. Pinta on jotakin mattaisen ja kiiltävän väliltä. Tämä rasva taitaa jäädä pidemmäksi ajaksi käyttöön. Lätkin loput Vichyt ja Eucerinit vaikka kropalle. Hyvä ostos  :)

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #1158 : 06.07.11 - klo:21:08 »
Hyvä, kun tuli juttua tuosta, ettei fysikaalista ja kemiallista suojaa päällekäin, itselläni kun on kans mineraalit käytössä! Onneksi on vanhat grimasit tallella.

Farmaseutti sai mut vakuutettua ostamaan Sebamedin 50spf aurinkovoiteen kasvoille, koska se Acon 50 liisteri on ihan kamalaa tässä naamassa, tukkeita täynnä. Tänään kokeilin tuota sebamediä ja imeytyi huomattavasti helpommin kuin Aco :) Jää siis käyttöön, katsotaan väheneekö tukkeet kasvoissa.

Edit. Luinkin sebamedin sivuillta, että tuotteessa on sekä fysikaalinen- että kemiallinen suoja. Täytyykö mun tästä huolimatta, että tuotteessa on molempia, valita toi grimas jossa ei titaanioksidia tai sinkkioksidia pitäisi olla?  :P
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo:21:34 kirjoittanut Mustakuu »
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Masaton

• Haiven
  • *
« Vastaus #1159 : 08.07.11 - klo:11:44 »
Ensinnäkin kiitoksia kaikille juureslaisille tosi mainiosta forumista ja hyvistä vinkeistä! Olen ahkerasti lueskellut vaikken yleensä saakaan aikaiseksi sitä että postailisin takaisin  :-*

On kyllä näköjään kaikille meille todella vaikea tehtävä löytää kasvoille tehokasta mutta samalla miellyttävää aurinkosuojaa. Olen itse miespuolinen ja omistan keskimääräistä kuivemman ihon. Rakastan aurinkoa enkä sen tuomista haitoista huolimatta osaa pysyä varjossa.

Tällä hetkellä laitan naamaani LRP:n Anthelios 50+ tököttiä joka on kaikista käyttämistäni aurinkosuojista se kaikkein valkoisimman pinnan jättävä. Tuntu ettei sitä enää voi päivän aikana lisätä toista kerrosta koska viimeistään silloin kasvot hohtavat valkoisena. Ja varsinkin koska ihoni ja karvoitukseni ei ole vaaleista vaalein niin kokonaisvaikutelma on aika epäluonnollinen. Kun rannalla laitoin voidetta lisää niin vieressä ollut pieni tyttö sai aivan valtavat kicksit ja tuli kyselemään että onko setä pelle. Ei välttämättä efekti jota kaipaa ihan joka päivä, varsinkaan jos liikkuu kaupungilla eikä ole uimarannalla  :D Toinen juttu on se että valkoiseksi jättävä suoja takertuu miehisiin naamakarvan tynkiin ja seurauksena ainakin suun ympäristö näyttää oudolta.

Aikaisimpina vuosina käytin paljon Vichyn Capital Soleil'ta mutta se mielestäni teki naaman vielä oudomman näköiseksi. LRP jättää itselläni kasvot vähän nihkeän tuntuiseksi kun taas Capital Soleil kuivuu täysin kiinni jolloin näytän siltä kuin olisin aneeminen tai kroonisesti sairas. Kaverini otti joku vuosi sitten kuvan jossa näytin täysin Michael Jacksonilta. Vaikka hän on ollut idoleitani niin en silti halua välttämättä yhtä vaaleaa ja kuivaa ihoa  :o

Kolmas kokeiltava on ollut Eucerinin 50+ se mattapintaa mukamas tarjoava kemiallinen suoja jonka nimeä nyt en enää muista mutta josta on täälläkin ollut puhetta. Sehän ei jätä naamaa valkoiseksi mutta sitä vetämällä naamariin muistutan kyllä enemmänkin rasvaista ankkaa. Mattapinnasta ei kyllä ole tietoakaan.    

Jos ajatellaan ihan tehoja niin LRP on ollut varsin hyvä aurinkosuoja. Toiveissa olisi kuitenkin löytää sellainen vaihtoehto joka jättäisi kasvot vähän enemmän luonnollisemman näköiseksi. Varsinkaan miehillä kerros kaikkein vaaleinta meikkimäistä mönjää ei näytä hirveän hyvältä. Hakusessa olisi myös sellainen aurinkosuoja jonka kanssa voisi liikkua myös kaupungilla herättämättä ihan hirveästi joukkopaniikkia. Mutta tietysti se ykkösvaatimus on yhä edelleen se että tuote tarjoaa mahdollisimman hyvän blokkauksen.
« Viimeksi muokattu: 08.07.11 - klo:20:47 kirjoittanut Masaton »

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #1160 : 08.07.11 - klo:16:28 »
^ Tervetuloa foorumille, Masaton! :)

Sä olet jo niin perusteellisesti kokeillut näitä täällä suosittuja merkkejä, että oikeastaan on aika vaikea neuvoa enempiä tuotteita. Itse metsästin netistä kissojen ja koirien kanssa tätä Shiseidon Anessa-linjan Perfect Essence -aurinkosuojavoidetta. Onnistuinkin lopulta löytämään sitä eBaysta. Hinta on melko korkea, mutta mielestäni panostus kannatti, koska tämä tuntuu todella hyvältä kasvoilla eikä tuki ihohuokosia. Annostelun kanssa pitää vain olla tosi tarkkana, koska jos tätä laittaa kerralla liikaa, niin lähmänaama on taattu. Lähmäisyys ei kuitenkaan näytä aurinkorasvalähmältä, vaan esim. siltä, että iho olisi muuten vain aivan liian rasvainen ja kiiltelevä, eli valkoista kerrosta ei tule. Ja pulloa täytyy todellakin ravistaa ennen käyttöä!

Alan kyllä noin muutoin olla sitä mieltä, että 50-suojakertoimella varustetuissa tuotteissa on käytännössä lähes mahdotonta saada ei-lähmäävää jälkeä, koska noin suuri kerroin ilmeisesti vaatii koostumukselta tiettyä paksuutta. Olen huomannut, että jo 25-kertoimelliset voiteet tuntuvat paljon paremmilta kasvoilla, mutta en itse halua joustaa kertoimista yhtään. Mutta jos tuntuu, Masaton, ettet saa haluamaasi jälkeä 50-kertoimella, niin sitten melkein suosittelisin testailemaan jotain 25-kertoimellista voidetta ja ehkä lisäilemään sitä sitten vähän useammin.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1161 : 08.07.11 - klo:19:15 »
^^
100% lähmäämätön vaihtoehto on ainakin Suomestakin löytyvä Avene Hydrancen kevyempi versio (vaihtoehtoja siis kaksi), jossa on suojakerroin 20. Kuivan ihon versiokaan ei vaikuttanyt mitenkään ylitörasvaiselta, mutta kannattaa varmaan testailla ennen ostamista kun ei ihan halvimmista päästä ole tuo pikkutuubi. Minäkin olen antanut 30+ suojakertoimien olla kun ei niistä lähmäämätöntä löydy ja kyllästyin hutiostosten tilailuun ja testerien kokeiluun  :P Jossain lehdessä taisi lukeakin aurinkosuojista, että spf20 riittää tropiikissakin, jos sitä vain lisättäisiin oikeat määrät ja tarpeeksi usein.

« Viimeksi muokattu: 08.07.11 - klo:19:18 kirjoittanut Lalla »

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #1162 : 19.07.11 - klo:21:38 »
Oon löytänyt vartaloaurinkotuotteiden HG:n itselleni: Hawaiian Tropicin Protective Sun Lotion SPF 50. Siis ihan täydellistä, että noinkin korkeakertoiminen voide imeytyy loistavasti ja jättää ihon pehmeäksi ja kosteutetuksi, muttei kuitenkaan lähmää eikä rullaudu. :o Laitoin tuota ihan runsaasti vieläpä. Kaikki muut voiteet ovat tuntuneet lähmäisiltä, tämän kanssa taas tuntui, kuin olisi levittänyt normaalia kevyttä kosteusvoidetta. En vaihda tätä!

Ostin tämän voiteen muistaakseni kesäkuun alussa, ja jo nyt sain ekan purtilon käytettyä! Kertonee jotain voiteen hyvyydestä, että sitä tulee jopa oikeasti käytettyä. Yleensä voiteet ovat jääneet aina vähän puolittain kaappien nurkkiin, kun en ole jaksanut lähmääviä mönjiä.

Laitoin heti uuden tällaisen tilaukseen Nellystä. Ihan ykköstuote, jota en todellakaan vaihda.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1163 : 19.07.11 - klo:21:53 »
Oon löytänyt vartaloaurinkotuotteiden HG:n itselleni: Hawaiian Tropicin Protective Sun Lotion SPF 50. Siis ihan täydellistä, että noinkin korkeakertoiminen voide imeytyy loistavasti ja jättää ihon pehmeäksi ja kosteutetuksi, muttei kuitenkaan lähmää eikä rullaudu. :o Laitoin tuota ihan runsaasti vieläpä. Kaikki muut voiteet ovat tuntuneet lähmäisiltä, tämän kanssa taas tuntui, kuin olisi levittänyt normaalia kevyttä kosteusvoidetta. En vaihda tätä!
Ostin tämän voiteen muistaakseni kesäkuun alussa, ja jo nyt sain ekan purtilon käytettyä! Kertonee jotain voiteen hyvyydestä, että sitä tulee jopa oikeasti käytettyä. Yleensä voiteet ovat jääneet aina vähän puolittain kaappien nurkkiin, kun en ole jaksanut lähmääviä mönjiä.

Laitoin heti uuden tällaisen tilaukseen Nellystä. Ihan ykköstuote, jota en todellakaan vaihda.
Miltä toi tuoksuu ja kuinka voimakkaasti? Mulla on mielikuva että Hawaiian Tropicin mömmöt lemuaa tosi voimakkaasti jollekin kookokselle (en siis tykkää).

Mä olen itseasiassa myös käytellyt lehden välistä runsaan 10ml näytepussin saatuani Hawaiian Tropic Sensitive Face Sun Lotion SPF30-voidetta. Toi oli oikein positiivinen yllätys. Tuoksuton se ei ole, mutta tuoksu on tosi mieto. Imeytyy ihan hyvin ja sopii meikin alle. http://www.hawaiiantropic.fi/Hawaiian_Tropic_Face_Sun_Lotion_SPF_30.php Enpä ois arvannut ennen ton linkin kurkkaamista että voide olisi vedenkestävää, jotenkin sen koostumus on niin päivävoidemainen.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #1164 : 20.07.11 - klo:00:23 »
^ Mulla on alentunut hajuaisti, niin en osaa ihan tarkalleen vahvuudesta sanoa, mutta kookoksen tuoksu tuossa kyllä on. Ja juuri koostumus on ihan huippua ilmeisesti muissakin Hawaiian Tropicin tuotteissa. Jotenkin hämmentävää, kun en ole tällä voiteellani onnistunut saamaan voidetta rullautumaan, vaikka olenkin levittänyt sitä ihan todella hövelisti. :D

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #1165 : 10.02.12 - klo:06:31 »
Nyt aloitan tiedustelun jo varhain: mikä olisi hyvää, tehokasta ja kevyttä aurinkovoidetta?

Viime vuonna käytin tätä: http://www.iherb.com/Reviva-Labs-Sun-Protective-Moisturizer-Light-Cream-1-5-oz-42-g/5041?at=0

Se oli aika hyvää, varsinkin vartalolle, mutta tehoja saisi olla enemmänkin: aloitamme jo keväällä varhain veneilykauden. Tuo riitti viime vuonna juuri ja juuri. Sen lisäksi se tukki kasvojen ihoa hieman, hiki alkoi kutittaa ihoa ja se helmeili pintaan, kun ei päässyt kai tasaisesti haihtumaan. Oli vähän ikävää kun ylähuuli tuotti pientä hikipisaraa jatkuvasti ja suuhun valui aurinkovoiteen sekaisia hikipisaroita. Sitä paitsi se sai ihon näyttämään likaiselta.

Haluaisin siis vähemmän maskimaisen, kiitos. Miten olisi tämä? http://www.iherb.com/Alba-Botanica-SPF-45-Natural-Sunblock-Green-Tea-4-oz-113-g/4423?at=0 Onko kenelläkään kokemusta?

edit. Löytyisipä silikonivapaa! Kun jotenkin tuntuu että se on justiinsa tuo silikonimäärä joka tekee ihosta muovisen. Noissa kaikissa näyttää dimethiconea olevan heti ihan ekalla rivillä INCIssä, eli melko paljon mielestäni.

edit2. Tämä näyttää aika hyvältä! Kallis, mutta menköön. Mitä sanotte INCIstä? http://www.iherb.com/Devita-Solar-Protective-Moisturizer-SPF-30-2-5-oz-75-ml/21363?at=0
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #1166 : 10.02.12 - klo:21:13 »
edit2. Tämä näyttää aika hyvältä! Kallis, mutta menköön. Mitä sanotte INCIstä?

Mietin vain että suojaakohan 19% zinc oxide sekä UVA ja UVB säteiltä? ???
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1167 : 11.02.12 - klo:11:02 »
Täälläkin odotellaan kiinnostuksella vastauksia kleion kysymykseen! Mulla on aika pitkälti samat vaatimukset: kevyt, korkea SPF, silikoniton. Kasvot reagoi hirmu herkästi kesällä hikoiluun, iho alkaa kutista ja tukkeutuu ja lisäksi kovin öljyiset voiteet "liejuuntuu" kasvoilla, joten kasvovoiteen pitäis olla mahdollisimman kevyttä ja ohutta. Ihanteellisinta olis, jos jossain seerumissa olis myös suojakerroin :)

Viime kesänä testissä oli Kimberly Sayer Ultra Light Organic Facial Moisturiser SPF30 (huh mikä nimi), enkä oikein vakuuttunut: sain tukkeutumia, ihoa kutitti jos yhtään hikoili eikä tuo tuntunut oikein pysyvän iholla. Aiempina vuosina olen käyttänyt Body Shopin suojakertomellisia kasvovoiteita, joista merileväversio on osoittautunut ihan päteväksi, mutta inci-listan selailu aiheuttaa puistatuksia.

Hinnallakaan ei olis niin väliä, kunhan vaan itse tuote olis toimiva...

Mahtaakohan BareMineralsin jauhemaisesta suojasta olla mihinkään, vai täytyykö sitä sutia kasvoille niin paljon ettei iho enää pääse hengittämään?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1168 : 03.03.12 - klo:17:46 »
^^
100% lähmäämätön vaihtoehto on ainakin Suomestakin löytyvä Avene Hydrancen kevyempi versio (vaihtoehtoja siis kaksi), jossa on suojakerroin 20. Kuivan ihon versiokaan ei vaikuttanyt mitenkään ylitörasvaiselta, mutta kannattaa varmaan testailla ennen ostamista kun ei ihan halvimmista päästä ole tuo pikkutuubi. Minäkin olen antanut 30+ suojakertoimien olla kun ei niistä lähmäämätöntä löydy ja kyllästyin hutiostosten tilailuun ja testerien kokeiluun  :P Jossain lehdessä taisi lukeakin aurinkosuojista, että spf20 riittää tropiikissakin, jos sitä vain lisättäisiin oikeat määrät ja tarpeeksi usein.

Miten kattava suoja tässä mahtaa olla?

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #1169 : 04.03.12 - klo:17:25 »
^^ Alva ja kaikki muut, joille useimmat suojakertoimelliset voiteet ei sovi noiden kuvailtujen ilmiöiden takia. Nyt se löytyi. Se oikea. Unelmakevyt, hyvin lähellä ohuen ohutta seerumia. Katoaa ihoon, ei minkäänlaista tukkimista (kolmena päivänä peräkkäin olen nyt kokeillut, kahtena päivänä mineraalimeikin kanssa), ei hikikarpaloita (toisaalta ei ole vielä ollut kovin kuuma...) ja ihanan kuulas, kirkas iho koko päivän!! Ja minulla siis on tähän asti lähmänneet kaikki, ne todella kevyiksikin mainitut.

Se on tuo edellisellä sivulla ihmettelemäni IHerbin tuote http://www.iherb.com/Devita-Solar-Protective-Moisturizer-SPF-30-2-5-oz-75-ml/21363?at=0

Halpa ei ole, mutta toisaalta ei älyttömän hintavakaan. Pakkaus riittänee koko kesäksi. Nenä tai muukaan osa kasvoista ei palanut ainakaan jäällä kun tarvoin yli tunnin suorassa auringonpaisteessa naama päin säteitä. Muutenkin olin ulkona melkein koko päivän. Kesäauringossa en ole testannut tietenkään.

Näillä kokemuksilla suosittelen ehdottomasti kaikille. SPF 30 on ihan kohtuullisen hyvä ainakin Suomen kesään, jos nyt ei tuntikaupalla meinaa itseään käristää. Tuotteen arvostelutkin näyttävät erittäin hyviltä, eli pitäisi toimia ihan oikeasti.

Mietin vain että suojaakohan 19% zinc oxide sekä UVA ja UVB säteiltä? ???

Ainakin tuossa pakkauksessa niin sanotaan. Eli kai sitten. Käyttökokemuksetkin näyttävät oikein päteviltä.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v