Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 332549 kertaa)

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1170 : 04.03.12 - klo:18:31 »
^ Tuo kuulostaa siis tosi hyvältä, kiitos vinkistä! Olenkin miettinyt tässä jo kesäksi jotakin aurinkosuojaa sisältävää kosteusvoidetta ja löysin iHerbistä myös toisen kiinnostavan voiteen, nimittäin Isvaran Tinted Skin Screen: http://www.iherb.com/Isvara-Organics-Tinted-Skin-Screen-SPF-25-3-fl-oz-88-72-ml/40805?at=0

Vaikka tuossa onkin vähän matalampi aurinkosuoja, se on ainakin nimensä mukaan sävyttävä, joka ainakin ehkäisisi sitä mineraalifilttereiden tuomaa "haamuihoa". Onko kenelläkään kokemuksia tuosta, näyttää olevan kuitenkin aika uusi tuote iHerbin valikoimissa?

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #1171 : 04.03.12 - klo:18:40 »
^^

"Sinkkioksidia voi olla aurinkovoiteessa äärimmäisen pienikokoisina ns. nanohiukkasina. Nanokokoisia hiukkasia käytetään, jotta iho ei näyttäisi valkoiselta kun sille sivellään aurinkovoidetta. Nanohiukkasten vaikutusta terveyteen ei tiedetä vielä, ja sitä selvitellään monin turvallisuustutkimuksin. -Lea Pylkkänen, Työterveyslaitoksen nanoturvallisuuskeskus, Kuningaskuluttaja 11.3.2011"

Googlella löytyi tuollaista tietoa. Tuohon nanokokoon vain viittaa se, jossei voiteesta kerran jää mitään valkoista lähmää iholle, kuten niistä yleensä jää. Tuskin siinä mitään ongelmaa on, mutta kunhan kiinnostuneena googlettelin asiaa, sillä tuollainen aurinkovoide kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta.  :)

Edit. ^ Tuossa taas näyttää olevan laventelia, jota ainakin Paula Begoun pitää fototoksisena. Ei siis kovinkaan suositeltava aine välttämättä aurinkoisiin kesäpäiviin.
« Viimeksi muokattu: 04.03.12 - klo:18:42 kirjoittanut Caudealis »

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1172 : 04.03.12 - klo:22:25 »
Olisiko kenelläkään kokemuksia Cliniquen seuraavista aurinkotuotteista?    :)

Super City Block Oil-Free Daily Face Protector SPF 40
http://www.clinique.com/product/1661/6236/Sun/Sun_Protection/Super-City-Block-Oil-Free-Daily-Face-Protector-SPF-40/index.tmpl

City Block Sheer Oil-Free Daily Face Protector SPF 25
http://www.clinique.com/product/1661/5861/Sun/Sun_Protection/City-Block-Sheer-Oil-Free-Daily-Face-Protector-SPF-25/index.tmpl

Löytyykö suojatehoja tarpeeksi ja sopiiko päivittäiseen käyttöön, ettei tuki? Etenkin Spf 40 kiinnostaa kevät ja kesäkelejä ajatellen. Toivoisin tuotteen myös toimivan ympärivuotisessa käytössä meikin alla kuten tuotteet antaa luvata.  :)

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1173 : 05.03.12 - klo:11:15 »
Kiitos kleio! Mulla on roikkunut just tuo sama Devitan voide yhtenä vaihtoehtona ostoslistalla jo pidemmän aikaa, eli taitaapa lähteä seuraavaan tilaukseen mukaan  :)  Laittelen sitten itsekin tänne kokemuksia, kunhan saan voiteen hankittua ja testattua!

Täällä oli myös mielenkiintoista juttua liittyen nanopartikkeleihin fysikaalisen suojan aurinkovoiteissa, jos kiinnostaa lukea!

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1174 : 05.03.12 - klo:13:32 »
Olisiko kenelläkään kokemuksia Cliniquen seuraavista aurinkotuotteista?    :)

Super City Block Oil-Free Daily Face Protector SPF 40
http://www.clinique.com/product/1661/6236/Sun/Sun_Protection/Super-City-Block-Oil-Free-Daily-Face-Protector-SPF-40/index.tmpl

Löytyykö suojatehoja tarpeeksi ja sopiiko päivittäiseen käyttöön, ettei tuki? Etenkin Spf 40 kiinnostaa kevät ja kesäkelejä ajatellen. Toivoisin tuotteen myös toimivan ympärivuotisessa käytössä meikin alla kuten tuotteet antaa luvata.  :)
Mä olen yhden tuubin tota SPF40-versiota käyttänyt. Muistaakseni se sävy siinä tökki, oli vaikea saada levittymään kauniisti. Kannattaa käydä noita livenä testailemassa ja pyytää vaikka näyte. Teoriassa toi kuulostaa meinaan hyvältä mutta mulla ei harmikseni toiminut. SPF25-versiota en ole kyllä kokeillut, voihan sen koostumus olla parempi, täytyis melkein kokeilla.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1175 : 12.03.12 - klo:10:42 »
Kirjoittelinkin Lumene-ketjussa heidän uudesta Vitamin C+ Suojaava Primer-voide SK 30:sta. Pyysin siitä näytteen purkkiin ja äsken kokeilin. Tuote neuvotaan laittamaan päivävoiteen alle. Mulla tällä hetkellä oleva päivävoide on aika herkkä murustumaan ja rullautumaan ellei sitä hiero megahuolellisesti, ja arvatenkin nää tuotteet ei sitten oikein toimineet yhdessä. Mutta itse suojatuote imeytyi nopsaan eikä jättänyt ihoa lähmäisen oloiseksi. Voisin kuvitella että kesällä seerumin ja esim. meikkipuuterin kanssa olis aika ässä! Koklailen nyt vielä toisten päivävoiteitten kanssa tätä kerrostamista, mutta ensivaikutelma tuotteesta on kyllä positiivinen. Jos joku ymmärtää noista INCI-jutuista jotakin olis kiva kuulla onko tän antama aurinkosuoja yhtä "laaja ja korkea" mitä lupaavat. Niin ja onko joku muu tätä jo kokeillut?
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Pintu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1176 : 14.03.12 - klo:09:28 »
Ostin itsekin hiljattain tuon Devitan Solar Protective Moisturizer SPF 30+ -voiteen. Syvempää arviota en vielä parin käyttökerran jälkeen osaa antaa, mutta ainakin vaikuttaa hyvältä. Levittyy ja imeytyy hyvin, ei rullaannu. Suojatehot selviää sitten kesällä.

Viestini pointti oli oikeastaan kommentoida tuota nanopartikkeliasiaa. Devitan sivuilta nääs löytyy seuraava tieto: "NO NANO TECHNOLOGY! (average particle size is 240 nm)"

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #1177 : 19.03.12 - klo:14:24 »
Yritän löytää koralliystävällistä min 50 SPF +++ tasoista aurinkorasvaa, joka saisi olla myös vedenkestävä.

Toistaiseksi kaikki löytämäni koralliystävällisiksi ilmoittautuvat rasvat ovat max SPF 30, joka ei riitä alkuunkaan. Ambre Solairella on SPF 50+ kids, joka enimmäkseen on luultavasti siis mekaaninen (=koralliystävällinen) ja siitä mulla on hyviä kokemuksia viime kesältä eli otan sitä pari putelia mukaan lomalle jos en löydä parempaa. Isompikin suojakerroin olisi tervetullut, onko kenelläkään vinkki mistä voisi etsiä?
Raitoja käpälään!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1178 : 19.03.12 - klo:16:58 »
^EU:n alueelta et yli 50+ suojakerrointa löydä, koska sellaista merkintää ei ole hyväksytty EU:n alueella sallita. Käytännössä tuo 50+ voi tarkoittaa läemmän 60:n suojakerrointa. Toisaalta UV-säteilysuoja ei merkittävästi parane, jos tuotteen suojakerroin on yli 50. Kun SPF 15 suodattaa 93% SPF 30 97% UVB säteistä ja SPF 50 98% UVB säteistä, ei suojakertoimen kasvattamisella yli 50 ole juurikaan merkitystä.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #1179 : 19.03.12 - klo:22:33 »
^ Joo tiedän ettei aurinkosuoja sinänsä merkittävästi parane enää 30 ja 50 välissä. Otan kuitenkin huomioon sen, että testitilanteessa rasvaa levitetään paljon paksummin kuin ainakaan itse voin mukavasti käyttää. Teelusikallinen kasvoille ja shottilasillinen kropalle tuntuu vaikealta tavoitteelta. Siksi mieluummin ostan korkeampaa kerrointa ja saan siitä käytössä irti riittävän suojan hikoilusta jne huolimatta.
Raitoja käpälään!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1180 : 19.03.12 - klo:23:54 »
^50+:aa minäkin käytän juuri tuosta samasta syystä. Mutta sen suurempaa suojakerrointa ei Suomesta tai muualtakaan Euroopasta löydy. Jos jossain (Amerikka, Aasia?) myydäänkin suojakertoimen 75 aurinkovoidetta, niin sen UVB-säteiden suodatusteho ei lopulta ole enää kovin paljoa parempi kuin SPF 50:nkaan. Totaali blokkia ei ole olemassakaan, ellei sitten pistä vähän paksumpaa vaatetta päälle.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #1181 : 20.03.12 - klo:08:26 »
Japanilaisia aurinkorasvoja haluaisin kokeilla, rusketusfobikkoja täynnä olevassa maassa siihen tuoteryhmään on panostettu eli korkean uva+uvb suojakertoimen tuotteita on hyllyt väärällään. Koralliystävällisyydestä en sitten tiedä koska osaan japaniksi hädin tuskin tilata sushia ja se olisi suojakertoimen ohella nyt tärkeä kriteeri.
Raitoja käpälään!

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1182 : 20.03.12 - klo:11:01 »

Olen muutamana talvena oleillut päiväntasaajan tienoilla kuukauden tai pari ( myös sukeltamassa) ja turvautunut täysin japanilaisiin aurinkosuojiin. Ainoastaan niillä ja yhdellä sveitsiläisellä suomalaisesta apteekista ostettavalla on naama pysynyt eurooppalaisen värisenä. Rusketun ja saan pigmenttiläiskiä helposti, huomaan siis heti, jos aurinkosuojan tehot eivät riitä.

Japanilaisista Sunplay- merkkiä on helposti saatavissa Aasiasta melkein mistä vaan, nettikaupoistakin löytyy.
Itse olen käyttänyt merkinnällä Water- and sweatproof SPF 130- merkinnällä oranssissa pullossa olevaa. Tuote on aivan nestemäistä, käsittämättömän hyvin pysyvää ja riittoisaa, 30ml riittää naamakäytössä kuukauden. Valkeaa hohdetta naamaan kyllä jää, mutta näkyy onneksi vain jossain valossa, ehkäpä se ei haittaa, jos antaa ihon ensin vähän päivettyä.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1183 : 20.03.12 - klo:11:15 »
Koralliystävällisyydestä en osaa sanoa mitään, mutta olen käyttänyt muutamaa kasvoille tarkoitettua japanilaista aurikovoidetta ja aion jatkossakin tilata aurinkovoiteeni Japanista.

Anessa Perfect UV Sunscreen SPF50+, PA+++Aurinkofilttereinä oktinoksaatti, oktokryleeni, Parsol SLX, Uvinul A Plus, Tinosorb S. Tämä on ohutta nestettä ja pulloa pitää ravistaa ennen käyttöä.

Kanebo Allie Extra UV Gel Mineral Moist SPF50+, PA+++ Aurinkofilttereinä sinkkioksidi, oktinoksaatti + Uvinul A Plus. Tämä voide on uusiutunut tänä keväänä, enkä tiedä uuden koostumuksen aurinkofilttereitä. Ainakin viimevoden versio haisi aika vahvasti alkoholille (jota on näissä kaikissa kolmessa voiteessa liuottimena). Tämä on koostumukseltaan maitomaista geeliä ja ainakin minun mielestä tosi miellyttävää käyttää.

Kao Biore Perfect Face Milk SPF 50+, PA+++ Aurnkofilttereinä sinkkioksidi, oktinoksaatti ja titaanidioksidi. Tämä on minulla käytössä tällä hetkellä. Tämä on Anessan lailla ohutta nestettä ja pulloa on ravistettava ennen käyttöä. Tämä jättää iholle silkkisen pinnan jonka päälle on hyvä alkaa laitaa meikkiä.

Löysin juuri tällaisen sivun, mistä löytyy mm. kaikkien yllä mainittujen voiteiden INCIt ja paljon muuta.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru