Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 348087 kertaa)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1185 : 01.04.12 - klo:16:30 »
Löysin tälläisen sivun: http://kysymammalta.blogspot.com/2010/08/auringonsuoja-aineet-ihosyopa-ja-d.html

Minuakin on alkanut arveluttaa aurinkosuojavoiteiden turvallisuus. Luin yhtenä iltana Annika Dahlqvistin blogia ja hän sanoi kaikkien aurinkovoiteiden sisältävän syöpää aiheuttavia aineita. Mitenkäs sitten suojautuu auringolta, jos suojavoiteetkin aiheuttavat syöpää? Burka päälle? Pelkään ihosyöpää jo muutenkin, koska olen polttanut ihoni nuorempana muutaman kerran ja minulla on myös paljon luomia. Ihoni on myös hyvin vaalea. Minun lapsuudessa ei varmaan olla ajateltu mitään auringonoton riskejä, kun niistä ei olla oltu tietoisia.

« Viimeksi muokattu: 01.04.12 - klo:17:05 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1186 : 01.04.12 - klo:16:55 »
^Mä mietin josko jättäisin tänä vuonna arskavoiteet ostamatta ja panostaisin vitamiineihin ja antioksidantteihin, koska olen ymmärtänyt että ne nopeuttaisivat ruskettumista (ei ehkä kaikilla tai kovin tehokkaasti? En tiedä.) ja suojaisivat edes jonkin verran. Mä siis haluan ruskettua. En pala kovin helposti, joten senkin takia tätä mietin. Ja inhoan arskavoiteiden tahmaisuutta. Tiedän kyllä että tällä tavoin rypistyn todennäköisesti nopeammin. Mutta toisaalta ne myrkyt ei kyllä houkuta myöskään.

Aion siis kokeilla syödä d-vitamiinia, lykopeenia, luteiinia ja astaksantiinia (en nyt muista miten kirjoitetaan). Beetakaroteenia pitäisi myös ehkä hankkia.

Ja mitäs näitä ruoka-aineita ja muita ns. vippaskonsteja on, joilla voi saada jonkinlaista suojaa (se on eri asia tuleeko niitä syötyä tai käytettyä tarpeeksi, mutta kuitenkin). Muistaakseni tomaatti antaa jonkinlaisen aurinkosuojan (tarpeeksi syötynä). Kaikki tietääkin jo varmaan porkkanan. Ja olikos aloe verassa ja vihreässä teessä jonkinlainen aurinkosuoja ominaisuus iholle levitettyinä? Avocadossa on luonnollinen aurinkosuoja ja se suojaa UVA- ja UVB-säteiltä. Olisko jollain heittää lisää tälläisiä vinkkejä?
« Viimeksi muokattu: 01.04.12 - klo:17:25 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1187 : 04.05.12 - klo:15:05 »
Mulle ilmeni nyt semmoinen nakki, että saan viettää osan kesästä pihalla lasten kahluuallasta vahtien. Mä olen kalpea kuin kalkkijauho eikä mulla ole mitään hinkua ruskettuakaan. Iso aurinkovarjo on ostoslistalla, lisäksi ohkoisia vaatteita ja huiveja päätä suojaamaan. Kuitenkin luulen et pomo pahastuu jos istun töissä pussilakanan sisällä, niin tarttis löytää supervahvoja aurinkorasvoja (normipäivänä mä palan 20 minuutissa jos oon suorassa auringonpaisteessa).

Olisiko lasten suojavoiteet/suihkeet tehokkaampia kuin aikuisten? Jos mä 8h siellä ulkona istuskelen, niin tosissaan tartten semmoiset mömmöt mitkä suojaa palamiselta  0_0
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1188 : 04.05.12 - klo:15:35 »
^ Meinasin ehdottaa, että osta lasten suojavoiteita, niitä vedenkestäviä. En tiedä onko ne sen tehokkaampia, mutta koska ne sisältää yleensä päasiassa tai vain fysikaalisia suojia, niin niiden suojateho säilyy koko päivän.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1189 : 04.05.12 - klo:18:25 »
^Kiitos PL :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1190 : 08.05.12 - klo:13:14 »
Piti tehdä pikainen aurinkovoidetilaus iherbiin, mutta haluamani tuote oli out-of-stock. Nyt pitäisi löytää sopuhintaan fysikaalinen suoja spf mielellään jossain 40-50 tietämillä. Tuote- ja ostopaikkaehdotukset olisi tarpeen, joten vinkit ovat tervetulleita.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1191 : 08.05.12 - klo:13:37 »
^ Etsitkö aurinkosuojavoidetta kasvoille vai vartalolle vai kummallekin? Ruohonjuuresta saa Lovea Bio -merkkiä, jonka valikoimissa on SPF50 50 ml:n putelissa ja sitten SPF30 125 ml:n putelissa. Tuo 30:n suojakerroin ainakin on sellaista jänkkitavaraa, että pysyy paikoillaan erittäin hyvin ja suojaa yhdelläkin levityksellä pitkään, mutta ei aiheuta epäpuhtauksia, eikä ärsytä ihoa. Sopuhintaisia nuo eivät kyllä Ruohonjuuressa ole, mutta ovat mielestäni erittäin laadukkaita. Jos kerkeät tehdä tilauksen, niin valmistajan nettikaupasta saa tilattua vähän halvemmalla.

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1192 : 08.05.12 - klo:14:34 »
Kiitos ellen, tuo vaikuttaa hyvältä. Vartalolle olisi tulossa, mutta olkapäät ja selkä puskee tosi herkästi näppylää, joten pitää olla aika tarkka siitä mitä sinne levittelee.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1193 : 08.05.12 - klo:21:41 »
^ Mulla on sama ongelma, eli iho kukkii herkästi, vaikka välttelen silikoneja ja mineraaliöljyä aurinkovoiteissakin. Tuo Lovea Bio -voide on ollut todella hyvä sen suhteen, ettei se ole aiheuttanut epäpuhtauksia minnekään. IHerbin aurinkovoiteista olen käyttänyt pullollisen Smart Girls Who Surf -voidetta (ihanan "kuiva" koostumus iholla, todella miellyttävä käyttää, mutta aiheutti epäpuhtauksia) ja Caribbean Solutionsin lasten ja aikuisten voiteita (molemmat ovat öljyisiä iholla ja sen takia selvästi kosteuttavia, mutta nekin aiheuttavat epäpuhtauksia). Lisäksi nuo kolme em. voidetta tuntuvat häviävän iholta melko nopsaan, kun taas Lovea Bion voide pysyy iholla sinnikkäästi useiden uimareissujenkin jälkeen.

munster

• Vieras
« Vastaus #1194 : 14.05.12 - klo:14:07 »
Bongasin tänään Sokokselta L'Oréal Paris Solar Expertise Gold Protection SK 50+ -aurinkosuojaemulsion. Kiesus mikä nimihirviö  0_0 Onko joku ehtinyt jo kokeilla tätä? Mulle ei oikein selvinnyt purkin kyljestä eikä myöskään myyjän selostuksesta, onko tässä jotain sävyttävää ainetta, kultahippuja tai muuta jännää, vai onko kyseessä ihan perus aurinkovoide? Ja jos joku on ehtinyt testata, niin minkälaisia kokemuksia? tuleeko kuinka tahmea iho ja minkälainen tuoksu on?

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #1195 : 19.05.12 - klo:12:48 »
Onko LV aurinkotuotteet nyt vedetty kokonaan markkinoilta? :-\ Kuulin että nuo perustuis pelkästään fysikaaliseen suojaan ja oisin todellaki ostanu jos niitä nyt vielä olis jossain. Googlettamalla ei löytynyt juuri mitään ja kaupoissakaan ei oo näkyny?

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #1196 : 31.05.12 - klo:12:45 »
Onko kellään kokemusta Garnier Ambre Solaire -sarjan Resisto-suihkeesta, joka on tarkoitettu lapsille? Suojakertoimet näyttäisi olevan 30 ja 50+. Mua tietenkin aurinko- ja rusketuskammoisena kiinnostaa toi korkeampi. En tiedä, onko nää jotain uutuuksia. Ovat nyt kesäkuussa tarjouksessa Sokoksella.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #1197 : 02.06.12 - klo:11:08 »
Onko foorumilaisiaa kokemusta ACO:n (lasten) aurinkovoiteista, joiden pitäisi olla erittäin vedenkestäviä tai jostain muusta hyvin vedenkestävästä aurinkorasvasta? Mun pitäisi löytää hyvä tuote, joka kestäisi useamman tunnin snorklaamisen. Mulla on kokemusta jostain Nivean perusaurinkovoiteesta (sk 30/50), joka liukeni snorklatessa alta aikayksikön Intian valtamereen. En halua enää mitään palovammoja, tuli siis ihan vesikelloja ihoon...
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #1198 : 02.06.12 - klo:12:07 »
^ Ostin Acon aurinkovoiteet kasvoille (ei aiheuta tukkeumia) ja vartalolle ja ne ovat olleet parhaimmat voiteet ikinä. En tosin snorklausta harrasta, joten en osaa sanoa vedenpitävyydestä, mutta muutoin voin merkkiä suositella.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Elna H

• Haiven
  • *
« Vastaus #1199 : 02.06.12 - klo:12:29 »
Olen ihastunut täysin Green Peoplen Oy! Organic Young Face the Sun Moisturieser SPF15 (ei kamala mikä nimi...). Levittyy hyvin, imeytyy loistavasti, tuoksuu hyvältä, naama ei ala kiiltämään pahasti ja se jopa tuoksuu hyvälle!  :-* Tai no, eka kerralla kauhistelin hajua, mutta kolmessa päivässä kerkesin tykästyä siihen kovastikin. Oma ihoni on helposti tukkeutuva ja pintakuiva/kuivahko sekaiho, eikä tämä ole sitä lisää tukkinut. Kosteutustehot riittävät kosteuttamaan ihon pinnan tasaiseksi ja meikki (mineraali) levittyy päälle nätisti. Kuivalle iholle en kuitenkaan suosittelisi, sillä koostumus on kuitenkin hieman kuivahko, jonka ansiosta iho ei ala kiiltämään pahasti edes illalla.

Suojakerroin on minulle tarpeeksi korkea, sillä en pala Suomessa ikinä ja rusketun helposti. Halusin kuitenkin ottaa käyttöön suojakertoimellisen naama- ja dekolyeevoiteen käyttöön, koska olen nyt ihastunut vaaleaan ihoon enkä halua ruskettua. Ehkä auringon haitoista valistuminen on myös vaikuttanut asiaan  ;)
Tämä ei ole maksettu mainos, vaikka siltä alkaakin jo kuulostaa  ;D