Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 321448 kertaa)

Poissa Salvia

• Hiushörhö
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1200 : 04.06.12 - klo:18:19 »
Mikä ainesosa aurinkovoiteissa kellastuttaa valkoiset vaatteet? Huomenna pitäis lähteä voideostoksille - ja lauantaina Toscanaan  <3 - ja matkaan lähtee monta rakasta valkoista toppia. Haluaisin ne vahingoittumattomina takaisinkin. Ajattelin pärjätä markettirasvoilla ja 20 spf:llä. Kasvojen rasva on jo hankittu, mutta mitä suosittelisitte kropalle?
« Viimeksi muokattu: 04.06.12 - klo:19:43 kirjoittanut Salvia »

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1201 : 04.06.12 - klo:23:12 »
^ Mä olen huomannut että ihan perus päivävoide (suojakertoimella) voi tehdä ton. Mulla on meinaan muutamat t-paidat kellastuneet kauluksista ja en tasan ole niiden kanssa käyttänyt muita rasvoja kaulalle kuin päivävoiteita. Mietin että josko jollain kloriitilla koittais niitä häivytellä, kun ovat sellasia suht tarkkarajaisia kuitenkin.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #1202 : 06.06.12 - klo:11:53 »
Mulla meni monta rakasta paitaa ja toppia roskiin ihan turhaan kellastumisen vuoksi kunnes tajusin ostaa tahranpoistoainetta . Nyt en voi kuvitellakaan laittavani valkopyykkiä koneeseen käsittelemättä sitä ensin kainaloista, kauluksista ja hihansuista tahranpoistoaineella. vanhatkin, pinttyneet tahrat ovat lähteneet näin enkä ole huomannut että kangas kärsisi käsittelystä.
Raitoja käpälään!

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1203 : 06.06.12 - klo:12:00 »
^ Mitä tahranpoistajaa sä oot käyttänyt?

Poissa Salvia

• Hiushörhö
« Vastaus #1204 : 06.06.12 - klo:17:04 »
^^ Minua kiinnostaa kans, mitä tahranpoistajaa käytät. Vuosien takainen kokemus nimittäin on, että aurinkovoidetahrat on ja pysyy. Oispa kiva, jos ongelmaan on keksitty ratkaisu. :)

^^^  RockQueen, tuo on muuten ihan totta, että pahimmat kellastumat löytyy nimenomaan pääntieltä, vaikka aurinkorasvaa olis levittänyt koko keholle. Ei voi ymmärtää...

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1205 : 09.06.12 - klo:12:22 »
Onko kukaan kokeillut sitä Ambre Solairen jotain sävytettyä(?) aurinkovoidetta?
Noista tuskin on mitään testeriä tarjolla, niin ei viitsisi ihan sokkona ostaa jos se onkin jotain ruskeaa...

Tuosta oli ihan mukava S-etukorttitarjous Sokoksella.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1206 : 09.06.12 - klo:12:38 »
Pakko tulla hieman mainostamaan löytöäni High Protection Tinted Compact SPF50 Avenelta sävyssä beige. Ehdottomasti uusi suosikkini. Värivaihtoehtoja saisi olla enemmän, mutta tuote jättää ihanan mattapinnan, ei tuki ihohuokosia ja peittää ihon pikkuvirheet. Ostin myös Avenen very high protection emulsion spf 50, joka on tarkoitettu sekaiholle. Jättää mattapinnan, mutta muuten aika perustuote.

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1207 : 09.06.12 - klo:19:10 »
Mä olen todella tykästynyt Devita, Solar Protective Moisturizer, SPF 30+ voiteeseen. Imeytyy hyvin, ei jätä kasvoja valkoiseksi ja mun usein öljyinen ja epäpuhtauksiin taipuvainen sekaiho pysyy kiitettävästi mattapintaisena. Suojaustehotkin tuntuvat olevan riittävät, ystävät olivat kovin punanaamaisia aurinkoisen viikonlopun jälkeen - minä nätisti hieman päivettynyt.

Voide tuntuu hajusteettomalta - ei ainakaan mun nenään tuoksu voimakkaasti. Niin kovasti tykkään tuoteesta, että olen nyt tilannut putelin äidille ja itsellenikin toisen, ettei varmasti pääse loppumaan.   ;D

Nyt mietin, laittaisinko tilaukseen myös Devitan Solar Body Blockin. Onkos kellään kokemuksia tuosta?

Poissa Karamelli

• HAIRahtanut
« Vastaus #1208 : 09.06.12 - klo:19:52 »
Onko foorumilaisiaa kokemusta ACO:n (lasten) aurinkovoiteista, joiden pitäisi olla erittäin vedenkestäviä tai jostain muusta hyvin vedenkestävästä aurinkorasvasta? Mun pitäisi löytää hyvä tuote, joka kestäisi useamman tunnin snorklaamisen. Mulla on kokemusta jostain Nivean perusaurinkovoiteesta (sk 30/50), joka liukeni snorklatessa alta aikayksikön Intian valtamereen. En halua enää mitään palovammoja, tuli siis ihan vesikelloja ihoon...

Voin kanssa suositella näitä ja ainakin omien kokemusten perusteella (käytetään siis molemmilla lapsilla) pysyy hyvin vedessä pidemmänkin aikaa. Hylkii vettä kivasti, saippuapesu on käytön jälkeen paikallaan  :) Meillä siis käytössä lasten sk 50, en tiedä onko näitä pienempää kerrointa lapsille.
Luopumaan ei suostuta edes tyhmyydestämme

Poissa 476

• Haiven
  • *
« Vastaus #1209 : 12.06.12 - klo:16:29 »
Noista tuskin on mitään testeriä tarjolla, niin ei viitsisi ihan sokkona ostaa jos se onkin jotain ruskeaa...

Ostin sokokselta tota ja siellä ainakin oli testeri. Rasvasta ei tule ihoon kun jotain kimalletta, ei siis sisällä mitään väriä. Jos nyt tarkoitat Garnier Ambre Solaire Golden Protect Milk:iä.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #1210 : 14.06.12 - klo:18:57 »
Olen ihan hämmästynyt kun huomasin, että Hawaiian Tropicin eri spf-kertoimellisissa aurinkovoiteissa (6, 10, 30, 50) on ihan erilaiset incit. Jotenkin kuvittelin että noissa olisi vaan eri määrät sitä suojaavaa ainesosaa, mutta muuten samaa tavaraa.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1211 : 15.06.12 - klo:12:50 »

Ostin sokokselta tota ja siellä ainakin oli testeri. Rasvasta ei tule ihoon kun jotain kimalletta, ei siis sisällä mitään väriä. Jos nyt tarkoitat Garnier Ambre Solaire Golden Protect Milk:iä.

Juu, sitä juuri. Rupesin kyllä nyt epäröimään, kun joskus laitan normaalia aurinkovoidetta kasvoihinkin, niin ehkä tuollainen hilesysteemi ei ole hyvä sellaiseen. Aurinkovoiteet kun yleensä kiiltelee jo ilmankin hileitä.

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1212 : 16.06.12 - klo:12:20 »
Devitan Solar Protective Moisturizer SPF 30 on osoittautunut täälläkin hyväksi valinnaksi :) Mattapintaisuutta en ole huomannut, mulla naama ainakin kiiltää tätä käyttäessä, mutta olen ratkaissut ongelman puuteripaperilla silloin kun kiilto häiritsee. Toimii kuitenkin luvatun hyvin: vietin neljä tuntia golfkentällä suorassa auringonpaisteessa, eikä naama palanut - ja tämä siis ensimmäinen pidempi auringossa vietetty aika talven jälkeen!

Korkkasin myös Lovea Bion SPF 30 -suihkeen tänään. Ensivaikutelman perusteella jättää ihon jonkin verran valkoiseksi, mutta levittyy kivasti. On hassun kuivan tuntuista levittäessä, mutta iholla kuitenkin öljyistä. Tätä on varmaan kiva pestä illalla pois (muistaakseni Ellen sanoi aiemmin tässä ketjussa samaa), kun edes kahdella saippuoinnilla ei meinannut irrota kämmenistä ;D Luulisin olevan vedenkestävää tuotetta etsiville siis ihan passeli vaihtoehto!

EDIT: Lovea Biosta havaittu myös sen verran, että mustissa shortseissa on nyt sievät valkoiset raidat. Onko tää valkoisuus ihan kaikkien fysikaalisten aurinkosuojien ongelma vai onko olemassa tahraamatonta mineraalipohjaista aurinkovoidetta kropalle?

EDIT2: Juu, Lovea Bio tosiaan tarttuu kuin tauti: ei lähtenyt pois suihkusaippua+öljy+suihkusaippua -kombollakaan ::) Edelleenkin iho tuntuu nahkealta, toivottavasti ei tuki. Mutta positiivista on se, että kolmen tunnin ulkoilusta huolimatta en palanut! (Ja olen vieläpä tetrasykliinikuurilla, joka herkistää auringolle.)
« Viimeksi muokattu: 16.06.12 - klo:17:44 kirjoittanut Alva »

Poissa Elna H

• Haiven
  • *
« Vastaus #1213 : 16.06.12 - klo:12:36 »
Lähteeköhän aurinkovoiteet (edellissivulla hehkuttamani Green People ja Lovean 15spf suihke) kasvoista irti pelkällä öljypuhdistuksella?

edit: typo

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1214 : 16.06.12 - klo:17:29 »
 Lovea Bion SPF 30 -suihke oli mulla käytössä viimevuonna Espanjassa. Suojasi hyvin, mutta aiheutti selkään ja rintaan finnejä (paljon), joitakin jopa mahaan. Ei vaan sopinut mun iholle ollenkaan, ja kahden päivän jälkeen vaihdoin suosiolla johonkin Nivea Suniin.