Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 321539 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1215 : 16.06.12 - klo:18:22 »
Mie oon pessyt Lovea Bio SPF30 -suihkeen pois kaksoispuhdistuksella, eli ensin öljy + sokeri -seoksella koko kropan kuorinta, jonka jälkeen pesu kuorintahanskojen ja suihkusaippuan kanssa. Tällä tavalla aurinkovoide lähtee pois hyvin, eikä jää tukkimaan ihoa. Mulla on herkästi tukkiutuva dekolteen, selän ja hartioiden iho, eikä Lovean aurinkosuojasuihke/voide ole aiheuttanut epäpuhtauksia, kun olen puhdistanut sen pois yllä mainitulla tavalla.

Poissa Kettusieni

• Hiushörhö
  • 1bMii
« Vastaus #1216 : 16.06.12 - klo:23:04 »
Kasvoilla olen käyttänyt muutaman päivän ajan Lumenen SPF 30:lla varustettua voiteenpohjustusvoidetta. Naama ei ole palanut, vaikka ulkotöistä johtuen olen joutunut viettämään paljon aikaa suorassa auringonpaisteessa.

Vielä pitäisi löytää jokin kunnollinen after sun -voide kasvoille. Aloegeeliä katselin iHerbissä, mutta valinnanvaraa on niin paljon, että pää menee ihan pyörälle. Otan suosituksia vastaan ilomielin!

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #1217 : 19.06.12 - klo:21:23 »
Pistin iHerbistä tilaukseen sitä sun tätä aurinkosuojaa, mutta odottavan aika on pitkä ja Suomen kesä on tunnetusti paahtavan aurinkoinen ( ::) ), joten piti käydä hakemassa Laveran Anti-Aging Sun Milk SPF15 kasvoille jo nyt. Kaupassa testaillessa tuo teki selvän valkoisen haamuhohteen kädelle, mutta kun laitoin naamaan, ei vaikutus ollutkaan erityisen häiritsevä. Kasvot ovat muutenkin vaaleat ja jos jotain vaikutusta tuli, poisti tuo voide lähinnä häiritsevää punoitusta. Annoin voiteen imeytyä ainakin tunnin ennen meikin levitystä (ihan käytännön syistä, varmaan olisi aiemminkin voinut laittaa, ihan kiltisti se imeytyi). Fiksuna tyttönä en tietenkään testannut, miten mun normaalisti käytössä oleva meikkivoide tuon päällä käyttäytyy, vaan laitoin EDM:n samplea päälle, mutta ainakin se levittyi hyvin ja pysyi hyvänä koko päivän. Aurinkoa ei tänään näkynyt enkä muutenkaan oleillut ulkona, joten suojaavuudesta en osaa sanoa, mutta muuten ensikokemus oli kyllä ihan positiivinen.

Tuoksu tässä on vähän mausteinen ja ihan kesäinen. Tuoksu itsessään on oikeastaan oikein kiva, mutta melko voimakas ja ei hälvene kovinkaan nopeasti, joten pidemmän päälle voi alkaa ärsyttämään, kun sitä joutuu haistelemaan niin pitkään.
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1218 : 21.06.12 - klo:15:15 »
^^^ Kiitos vinkistä, Ellen, pitääpä ottaa testaukseen ensi kerralla! Melkoista jankkia tuo tosiaan oli, mutta suoja on riittävä, joten hyvillä mielin käyttelen ainakin tämän kesän Loveaa  :)

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1219 : 17.08.12 - klo:20:48 »
Tänä kesänä käytössä olleeseen Diorsnow white reveal moisturizing UV protection (translucent SPF 50 - PA+++) voiteeseen en ole ollut supertyytyväinen... Siis kasvojen normaali-ihon alueille ja kaulalle sekä decolteelle on koostumuksensa puolesta sopinut ihan hyvin, mutta rasvoittuvalle t-alueelle ei ole ollut hyvä valinta, koska alue alkaa kiiltää ihan hetkessä.
Kasvot tai rintamus ei ole palanut kertaakaan tänä kesänä (tosin huippuhelteiltäkään ei ole ollut) niinä kertoina kun olen enimmillään nelisen tuntia ollut kerrallaan suorassa auringonpaisteessa. Itselläni on siis ollut tästä pari näytettä ja niitä olen surutta lotrannut myös esim. käsivarsiin. Korkea SPF voiteessa on siis tosi hyvä, mutten usko että tätä viitsisin ostaa kuitenkaan jatkossa vain esim. decolteeta vartenkaan. Haluan suojavoiteen, joka samalla sopii samalla vähintään sekä koko kasvoille että rintamukselle.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #1220 : 06.04.13 - klo:12:43 »
Nyt se on löytynyt! Täydellinen aurinkosuoja meikin alle. Aurinkosuojien käyttö on ollut aina hieman vastenmielistä, sillä lähes jokainen aurinkosuojavoide tuntuu raskaalta tai muuten vaan ikävältä iholla. Olenkin luottanut ohuen ohuisiin fluideihin, jotka nekin saavat naamani näyttämään rasvassa uitetulta. Inhoan sitä tunnetta, että iholla on jotain "ylimääräistä". Rakastan kevyitä voiteita ja meikkejä, joita ei edes huomaa päivän mittaan.

Clarins UV Plus HP Day Screen High Protection SPF 40 PA+++ on öljytön mineraaliaurinkosuoja. Todella ohut, fluidimainen koostumus levittyy helposti, eikä tunnu millään tavalla raskaalta. Heti levityksen jälkeen iho jää hieman hohtavaksi, mutta kun voide asettuu iholle on lopputulos lähes matta. Meikki levittyy päälle nätisti ja ihme kyllä, tämä aurinkovoide ei huononna meikin pysyvyttä. Meikki ei liejuunnu päivän mittaan, eikä naama kiillä yhtään sen enempää kuin normaalistikaan. Kaiken muun hyvän lisäksi, aurinkosuojaa voi käyttää huoletta silmänalusilla. Olen aikaisemmin käyttänyt aurinkosuojallisia silmänympärysvoiteita, sillä olen ajatellut niiden olevan hellempiä herkälle silmänympärysiholle ja silmille. Jokainen kokeilemani aurinkosuojallinen sy-voide on ärsyttänyt silmiäni ja saanut ne punoittamaan ja vuotamaan. Clarinsin aurinkosuojan kanssa näin ei tapahdu.

En oikeastaan voisi olla tyytyväisempi aurinkosuojaani. Ainoa mutta on hinta, 30 ml maksaa noin 30 euroa, enkä tiedä myydäänkö tuotetta Suomessa. Omani tilasin Escentualista. Purkki on todella pieni, eli jos aurinkosuojaa levittää suositellun määrän kasvoille, ei purkista riitä kuin muutamaan käyttökertaan. Toisaalta tämä aurinkosuoja on ensimmäinen löytämäni, joka toimii kasvoillani ja meikin alla näin hyvin.
1b M ii

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1221 : 27.05.13 - klo:18:19 »
Hei, onko kellään uusia suosituksia kevyistä suojavoiteista kasvoille? Suunnittelen uuden sellaisen ostamista, ja mietin mm. tuota Devitan Solaria mutta luin iherbin kommenteista että koostumusta olisi vastikään muutettu eikä enää toimisi? Rullaantuisi siis iholla, murenisi levitettäessä tms?

Mielessä käynyt myös Favoran hydra day cream, jossa suojakerroin 15.
« Viimeksi muokattu: 27.05.13 - klo:18:22 kirjoittanut jeba »

Poissa Nadine

• HAIRahtanut
« Vastaus #1222 : 29.05.13 - klo:09:12 »
Hei, onko kellään uusia suosituksia kevyistä suojavoiteista kasvoille? Suunnittelen uuden sellaisen ostamista, ja mietin mm. tuota Devitan Solaria mutta luin iherbin kommenteista että koostumusta olisi vastikään muutettu eikä enää toimisi? Rullaantuisi siis iholla, murenisi levitettäessä tms?

Mulla on toiminut hyvin apteekista löytyvä Isis Pharma Ruboril Expert SPF50+ -voide (http://www.isispharma.fi/index.php?q=ruboril-expert-spf50plus). Vaikka voiteen suojakerroin on suuri, niin voiteen koostumus on tosi kevyt, miellyttävä ja helposti imeytyvä. Voide jättää myös mattapinnan, toimii loistavasti meikin alla ja on hajusteeton. Voide on kevyesti sävytettyä, mutta sävy on ainakin mun silmääni neutraali ja ihoon sulautuva. Hintaa voiteella on n. 20 €. Voide sisältää silikoneja ja parabeneja, joten niitä vältteleville se ei sovellu. Toisaalta ainakaan mun helposti tukkeutuva iho ei ole noista silikoneista pannut pahakseen, vaikka olen voidetta jo kuukauden käyttänyt lähes päivittäin.  :)
1bMii

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1223 : 29.05.13 - klo:13:19 »
^^ Minulla on ollut kevään ajan käytössä meikin alla Piz Buin aurinkovoide kasvoille Radiant Face Cream Spf 15 UVA/UVB. Tämä on ensimmäinen suojavoide, joka on imeytyy hyvin kasvojeni iholla ja taidan tämän kesän jatkaakin kokeilua Piz Buin merkin tuotteilla. Edullisempi merkki verrattuna apteekin voiteisiin. 

Ihoni on rasvoittuva, eikä Piz Buin suojavoide tietenkään rasvoittuvuutta estä. En osaa sanoa edistääkö se ihon kiiltoa, koska ihoni kiiltää aina tietyn ajan jälkeen. Voide tosiaan imeytyy hyvin, mutta annostelun kanssa saa olla tarkka ja voidetta kannattaa laittaa mieluummin vähemmän ja lisäillä tarpeen mukaan. Voiteen päälle onkin helppo levittää meikki. Muutamia kertoja näiden kuukausien aikana on sattunut, että voide on sattunut kuoriutua meikin laiton yhteydessä, mutta näitä kertoja on hyvin vähän.

En tiedä sitten miten voide toimii oikeaoppisesti jos lisäilisin sitä päivän mittaa lisää kasvoille. Omassa käytössäni voide toimii ja olen ollut tyytyväinen. Tällä hetkellä ihoni ei tunnu kaipaavan lisäkosteutusta tämän aurinkovoiteen alle, mutta alkutalvesta/-keväästä käytin jonkin aikaa kosteusseerumia kun iho tuntui kuivuvan. Tällä hetkellä käytän öisin paksumpaa voidetta ja sekin on voinut ratkaista kuivuusongelman ja myönnän käyttäväni helposti liian kevyitä voiteita.

Kaiken kaikkiaan itse suosittelen kokeilemaan tätä merkkiä. Nyt Piz Buin valikoimaan on tullut myös muistaakseni herkälle iholle suunnattu ja korkeammalla suojakertoimella (spf 30) oleva aurinkovoide kasvoille. Katselin tätä viimeksi Sokoksella käydessäni ja myyjä suositteli sitäkin kesää kohti. Varmaan ostan tuon kokeiluun nyt kun nykyinen on loppumaisillaan. Myyjä myös kehui tätä minunkin käyttämääni voidetta, jota myös hän itse käytti. Tietysti myyjä on aina myyjä, mutta kuitenkin.  :D

Minusta nämä Piz Buin merkin ruskeat purnukatkin on niin hyvännäköisiä ja onhan tässäkin kasvoiteessa se perinteinen puuterinen aurinkovoiteen tuoksu. Olen ehkä vähän hullantuunut ja toivon, että muutkin tuotteet vastaisivat yhtä hyvin toiveisiini.  ;D

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1224 : 29.05.13 - klo:17:21 »
Ostin La Roche Posayn Anthelios emulsion kasvoille sk 30. Kädelle kokeiltuna tuo vaikutti ihan lupaavalta, iholle jäi himmeä puuterinen lopputulos ja ei vetänyt valkoiseksi. Saa nähdä nyt miltä näyttää kasvoille laitettuna, kun kasvoilla se haamu-efekti vasta kunnolla näkyy. En ikinä laita aurinkovoiteen päälle meikkiä, joten haamuefekti on ehdoton nou nou.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #1225 : 29.05.13 - klo:19:35 »
^Mä ostin tota samaa. On normaalille, rasvaiselle ja akneiholle suunnattu. Oon kerran vasta ehtinyt kokeilla, mutta vaikutti ihan hyvältä. Vähän mulla ainakin oli vaaleaa vaikutusta, mutta ei mikään haamuefekti. Valitsin ton kun mulle tulee niin helposti finnejä kaikista rasvoista ja toi oli akneiholle suunnattu ja lisäksi halusin hajusteettoman mattapinnan antavan tuotteen.

http://www.laroche-posay.fi/tuotteet-hoidot/Anthelios/Anthelios-aurinkosuojaemulsio-kasvoille-SPF30-p1463.aspx

Toinen tuote mitä harkitsin on Acon extra light face cream spf 20. Toi olis ollut hiukan edullisempi (n. 14 e), mutta otin ton lrp:n kun siinä on parempi uv-suoja.

http://www.tamroshop.fi/aco-sun-extra-light-face-cream-spf-20-acon-kesakamppanja-/2105146/dp
Oma väri takaisin.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #1226 : 30.05.13 - klo:21:25 »

Minä ostin tuota IHerbin Devitaa huomaamatta että koostumusta on muutettu. Laitoin nyt sitä käteen ja voin raportoida illalla miten on mennyt. Ainakin tuoksu ja koostumus tuntuu aivan samalta ja vartin jälkeen iho on silkinpehmeä. Viime kesänä siis tykästyin tuotteeseen ja siksi ostin täksikin kesäksi.

edit. Päivän päätteeksi. Kätönen on yhä silkinsileä, ei tunnu mitenkään erilaiselta kuin toinen käsi. Käytiin merellä veneilemässäkin ja tuntuu erinomaiselta. Toki käsi on eri juttu kuin kasvot, mutta olin jo meikannut kun huomasin tämän jutun. Oma arvioni tuotteesta kuitenkin on, että se on aika lailla samanlainen kuin entinenkin. Voin siis suositella.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1227 : 01.06.13 - klo:21:51 »
^Mä ostin tota samaa. On normaalille, rasvaiselle ja akneiholle suunnattu. Oon kerran vasta ehtinyt kokeilla, mutta vaikutti ihan hyvältä. Vähän mulla ainakin oli vaaleaa vaikutusta, mutta ei mikään haamuefekti. Valitsin ton kun mulle tulee niin helposti finnejä kaikista rasvoista ja toi oli akneiholle suunnattu ja lisäksi halusin hajusteettoman mattapinnan antavan tuotteen.

Laitoin tuota ensimmäisen kerran tänään ja on kyllä varsin mainio aurinkovoide. Ei tehnyt haamuefektiä ja iho jäi mattapintaiseksi. Sopii varmasti meikin allekin. Laitoin tuon alle vain Lumenen seerumia.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1228 : 01.06.13 - klo:22:09 »
Hankin täksi kesäksi Avene spf 50+ normaalille ja sekaiholle. Kevyt koostumus kätsyssä pumpputuubissa. I like this  <3 Tehokkaampi filtteri kuin La Roche Posayssa, I think so.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1229 : 01.06.13 - klo:23:45 »
^Viimeinen kommenttisi sai minut tutkimaan noiden kahden voiteen aurinkofilttereitä vähän  tarkemmin. Jotain saatoin missata, mutta löysin LRP:n voiteesta 7 eri UV-filtteriä ja Avenen voiteesta 5. Molemmista löytyy octocrylene, tinosorb S, avobenzone ja titaanidioksidi. Avenen voiteessa on lisäksi Tinosorb M ja LRP:n voiteessa Uvinul T150 sekä Lorkun voiteille tyypilliset Mexoryl SX ja XL.