Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 348629 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1230 : 02.06.13 - klo:00:15 »
Nimenomaan tarkoitin tuota Tinosorbia, joka on Mexorylia tehokkaampi. Sen takia esim. makeupalleyn foorumilla euro-aurinkosuojien etua on vuosia hehkutettu ylivoimaisina. Yhteen aikaan Jenkeistä ei voinut suoraan ostaa Tinosorbia sisältäviä tuotteita, joten ne piti tilata netin kautta. En ole varma, onko FDA vieläkään hyväksynyt niitä...

Itsekin olen huomannut Tinosorbin tehon Lorkun aineisiin verrattuna - Tinosorbia sisältävät (Avene) eivät koskaan ole päässeet käräyttämään, mutta mexoryliä sisältävät samansuuruiset filtterit ovat laskeneet säteitä läpi  :#  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1231 : 02.06.13 - klo:00:38 »
^ Tinosorbeista (S ja M) ja Mexoryleistä (SX ja XL) vain Mexoryl SX on hyväksytty USA:ssa, mutta siinäkin on rajoituksia, joita en ala tässä avaamaan. Mexoryl SX on näistä neljästä ainoa UVA-filtteri. Muut kolme on sekä UVA- että UVB-filttereitä.

En ota kantaa siitä mikä näistä on hyvä ja mikä ei. Lukemani perusteella sekä Tinosorbit että Mexorylit ovat stabiileja filttereitä.

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #1232 : 02.06.13 - klo:21:18 »
Lovea Bio spf 15 testattu tänään ensi kertaa tositoimissa. Viitisen tuntia auringonpaisteessa, enkä palanut yhtään! Lisäsin voidetta tosin muutamaan kertaan. Voide levittyi mielestäni hyvin, eikä jättänyt valkoista pintaa.

Suomessa pärjään tuolla, mutta tulevalle Aasian matkalle pitäisi hankkia joku kunnon suojakerroin. Tuota Avene spf 50+ -voidetta voisi kokeilla.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1233 : 04.06.13 - klo:18:55 »
Sattuisiko kenelläkään olemaan kokemuksia Rainbown aurinkosuojavoiteista?

Taidan kaiken tiedon vastaisesti mennä vielä nyt jo kahden kesän aikuisella La Roche Posaynspf 50 aurinkovoiteella kropan suhteen, koska auringonttokertani ovat vähäisiä ja viime kesänäkin tuota tuli tarvittua todella harvoin. Jos tuo sitten sattuisi loppumaan viimein tai selvästi aiheuttaisi iholle jotain, niin voisin kokeilla seuraavaksi jotain edullisempaa vaihtoehtoa. Onko Rainbow sarjalla jotain tuotetta, joka sopisi herkälle iholle ja imeytyy hyvin? Spf 30 olisi minimi.

Joskus olisi kyllä hienoa saada kropalle tarkoitettu aurinkovoidepurkki tyhjäksi yhden kesän aikana. Sitä ei vain ole vieläkään tapahtunut.  :D Otan nykyään harvoin aurinkoa tarkoituksella ja jos päivällä sattuu kaupungilla käymään niin eihän sitä suojavoidetta laita välttämättä ollenkaan tai sitten vain sen yhden kerroksen kestämään koko ajaksi.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1234 : 04.06.13 - klo:19:00 »
^ Tuote voi olla vielä ok, riippuen siitä, miten sitä olet vuosien aikana säilyttänyt. Ei syytä huoleen välttämättä, ellet ole lojuttanut putelia suorassa paahteessa  :)

Olen itse käyttänyt useamman vuoden vanhempia aurinkovoiteita, koska ne ovat olleet tiukasti kaapissa koko ajan. en ole palanut. Suhtaudun muutenkin varauksella firmojen päivämääräsuosituksiin, mutta that is just my opinion   ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1235 : 04.06.13 - klo:19:09 »
^ Minullakin voide on ollut lähinnä kaapissa ja siksi myös ajattelin, ettei ainakaan ole pahemmin altistunut suurille vaihteluille. Toki tuota on välillä tullut kuljetettua ulkosalla, muttei suuremmin pidetty missään suorassa auringonvalossa. No, sittenhän se selviää onko tuotteessa mitään vikaa kun rohkenen taas käyttää sitä tälle kesälle ensimmäisen kerran.  :D

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1236 : 04.06.13 - klo:20:25 »
Perun sanani tuon LRP anthelioiksen ei-valkaisevuudesta. Mies kysyi ulkona, että miten sun naama on ihan valkoinen - menee raja tuossa leuassa...  ;D Olin hetkeä aiemmin laittanut voidetta ohuelti lisää, kun olin hikoillut.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #1237 : 05.06.13 - klo:17:27 »
Sattuisiko kenelläkään olemaan kokemuksia Rainbown aurinkosuojavoiteista?

Mulla on se sensitive aurinkovoide vartalolle ja kasvoille, molemmat suojakerrointa 30. Kasvojen voide on yllättävän hyvä, ainakin hintaansa nähden (n.4,50e). Iho jää kyllä vähän rasvaiseksi, mutta annan imeytyä ja meikkaan vasta sitten. Vartalon aurinkovoide ei ole niin hyvä, mulle on tullut pientä näppylää olkapäihin ja hartioihinkin sen käytöstä. Vesipedon aurinkorasva on melko rasvaista ja aavistuksen inhaa (niinkuin kaikki muutkin lasten voiteet), mutta käyttökelpoista sekin on, mitä nyt on tullut pojalta lainailtua.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #1238 : 18.06.13 - klo:19:56 »
Missä myydään Hawaiian Tropicia? En löytänyt Sokokselta enkä Stockalta, vaikka aiemmin kai molemmissa on ollut.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #1239 : 19.06.13 - klo:12:54 »
^Minä olen ostanut omani ihan lähimmästä Prismasta viime kesänä. Toivottavasti noita löytyy vieläkin, sillä nuo olivat tosi hyviä voiteita. :-\

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1240 : 19.06.13 - klo:16:43 »
Käsittääkseni sen maahantuonti on lopetettu. Nettikaupoista ja poistotiskeiltä, niin ja Tallinnasta saa :)
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #1241 : 19.06.13 - klo:17:58 »
^Ahaa, kiitos tiedosta :) Eipä sitten ihme ettei löytynyt ja enpä sitten turhaa enää etsiskele.

Nellystä tai eBaystä näyttää löytyvän ainakin, sinnepä sitten seuraavaksi.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #1242 : 14.07.13 - klo:18:12 »
Haluaisin löytää semmoisen mahdollisimman myrkyttömän aurinkorasvan, missä on suojakerroin 50. Suosituksia? Olen punapikmenttinen ja kärtsään varjossakin todella helposti. Ollaan etelään lähdössä, ja vanhat aurinkorasvat on lopussa, ja uutta tarttis nyt ostaa.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1243 : 14.07.13 - klo:18:49 »
Mahdollisimman herkälle iholle suunnattuja rasvoja löytyy lapsille suunnatuista herkän ihon aurinkorasvoista. Mulla on ollut vaihtelevasti 50 suojakertoimellista ollut Garnierilta (lasten sensitive), Muumilta (herkälle iholle, hajusteeton) ja Vichyltä (allergia ja astmaliiton merkillä varustettu, aikuisten). Vichy on paras, mutta Garnier huomattavasti edullullisempi. Vichyn joissain herkän ihon aurionkovoiteilla on allergia- ja astmaliiton myöntämä merkki eli ovat ainakin jossain mielessä mahdollisimman "myrkyttömiä".
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1244 : 14.07.13 - klo:19:06 »
^Mulla oli tuota muumirasvaa viime kesänä kun olin duunissa pihalla 8h/pvä. En palanut kyllä kertaakaan, mutta millään en saanut sitä rasvaa ihoon imeytymään.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett