Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 339663 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1290 : 11.05.14 - klo:21:04 »
Olen hankkinut iHerbistä Kiss My Face aurinkosuojia, ja olen tyytyväinen!  :) Toinen spf 30, toinen spf 18. Molemmissa paljon hoitavia & rauhoittavia aineita.

Kiss My Face Face Factor spf 30+

Kiss My Face Oat protein Complex spf 18
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1291 : 12.05.14 - klo:07:50 »
^Mullakin on tuota spf 30 versiota. Silmien lähelle ei kannata sipaista, kirveli mulla ainakin ihan hervottomasti. Samanlainen köhnäinen tunne tuosta jää kuin muistakin kokeilemistani aurinkosuojista kasvoille, plussaa kuitenkin minultakin ihan kivoista ainesosista ja halvasta hinnasta.
Cogito ergo doleo.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1292 : 12.05.14 - klo:15:11 »
"- Ei voi sanoa, että olisi vaarallista käyttää vartalolle tarkoitettuja tuotteita kasvoille, mutta silloin ei voida luvata, ettei tule esimerkiksi allergisia reaktioita, Lepola lisää."
http://www.voice.fi/terveysjahyvinvointi/suojaa-itsesi-oikein-aurinkovoiteiden-abc/23/61055

Voicen artikkelista pisti tuo silmään. Miksi olisi todennäköisempää saada allerginen reaktio, jos voidetta laittaa kasvoille kuin vartalolle - kai se reaktio tulisi siitä voiteen käytöstä jo muutenkin, käytti sitä mihin kohtaan ihoa vain? Vai onko mulla nyt vain vääristynyt käsitys sanasta allerginen reaktio?

Minä ostin kesää varten Lumenen suojaavan aurinkovoiteen (SK30). Toivottavasti tämä on hyvää, kaupan hyllyllä tuli vain hinnan, merkin ja pakettikoon perusteella arvottua tämä voide kaikista vaihtoehdoista.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1293 : 12.05.14 - klo:15:30 »
^ Sun käsityksesi on varmastikin paljon oikeampi kuin suurimmalla osalla ihmisistä. Hirveän moni käyttää sanaa 'allergia' tai 'allerginen' kuvaamaan mitä tahansa ikävää reaktiota, vaikka useimmiten varmaankin olisi oikeasti kyse tavallisesta ärsytyksestä. Varmaan noissa aurinkosuojissakin on oikeasti kyse siitä, että suoja-aineet ja voiteiden koostumukset muiltakin osin voivat olla helpommin ärsyttäviä kasvojen ohuella iholla, joka monilla on herkkä ja ärtynyt jo valmiiksi. Vartalolle tarkoitettuihin, isompiin puteleihin kun ei tavallisesti mitään järin hellävaraisia koostumuksia tehdä... Mutta siis aika pöljältä kuulostava lausunto ns. asiantuntijalta tuossa jutussa!

Edit: Kuulostaahan se muutenkin tuotteen valmistajan kannalta paremmalta, että asiakas saa "allergisen reaktion", joka on sitten oma vika, kun sattuu olemaan jollekin allerginen, eikä niin että heidän tuotteensa aiheuttaisi (jopa ennakoitavasti) ihoärsytystä, koska sisältää mahdollisesti ärsyttäviä aineita.
« Viimeksi muokattu: 12.05.14 - klo:16:34 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1294 : 19.05.14 - klo:22:40 »
Jahas, se olis vissiin taikinanaaman aika alkaa katselemaan aurinkosuojaa kasvoille. Ongelmana se, että hikoilen kasvoistani tosi vuolaasti, joten siinä valuu sekä meikit että aurinkosuojat. Puhumattakaan rasvaisesta ja epäpuhtauksiin taipuvasta ihosta, johon kaikki vähänkin tukkiva jättää herkästi finni-invaasion  ::) Olisiko kenelläkään vinkkiä sopivasta suojasta, tällä hetkellä käytän Sebamed Clear Face Moisturising Care geliä ja Actividia (jonka kanssa piti muistaakseni olla tarkkana ettei iho pääsisi kärähtämään).
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1295 : 20.05.14 - klo:11:14 »
^Mulla on vähän sama ongelma tuon hikoilun kanssa. Siihen kun vielä lisää sen, että en ole löytänyt sellaista kasvoille tarkoitettua aurinkosuojaa, mikä ei tekisi haamunaamaa. La Roche Posayn anthelios aurinkoemulsio kasvoille oli suht miellyttävä kosmeettisesti (eli kuiva), mutta mulle se oli aiiiivan liian vaalea.

Ajattelin kokeilla tämän kesän pitkästä aikaa mineraalimeikillä ja jos yrittäisi löytää jonkun suojakertoimellisen päivävoiteen sinne alle. Nojoo, ei auttanut varmaan siun kysymykseen, mutta halusin vuodattaa, koska tuo hikipellenä oleminen rasittaa. Mineraalimeikin päälle kun saa tarvittaessa suht kivuttomasti töpöteltyä lisää aurinkovoidetta.

Ja joo, kaikkien aknelääkkeiden kanssa kannattaa olla extravarovainen auringossa. Eli korkean suojan voide.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1296 : 20.05.14 - klo:11:28 »
Mä ostin Misshan All-around Safe Block Soft Finish Sun Milk SPF50 -suojaemulsion. Misshalla on monta eri tyylistä suojavoidetta ja -emulsiota tuossa Safe Block -tuoteperheessä, voisko sieltä löytyä joku? Mulla oli tästä ensin pari samplea joita oon kokeillut. Hyvä puoli tässä on, että tää on tosi kevyttä eikä jätä valkoista naamaria. Vähän jää sellainen nahkea pinta ensin iholle, mutta se katoaa kun malttaa odottaa vähän aikaa. Käytän Everyday Mineralsin pohjaa päälle ja tää kombo toimii ainakin. En tiedä sit miten toimii muiden meikkipohjien (voiteiden ym.) kanssa. Niin ja mulla on myös tukkeumiin herkästi taipuvainen iho, mutta tää on sopinut ainakin mun iholle hyvin. Pientä miinusta tulee siitä, että tuote on hajustettu. Tuoksu on kyllä ihan miellyttävä, hieman apteekkimainen. :D Ebaystä tilasin omani. Netistä löytyy reviewejä näistä Misshan aurinkosuojatuotteista lisää.

edit. Niin ja unohtui mainita, että päivän mittaan töpöttelen tuota baremineralsin Mineral Veil SPF25:ta kasvoille lisäksi. Se on kyllä kätevää kun on niin kevyttä ja puuterimaista.
« Viimeksi muokattu: 20.05.14 - klo:11:31 kirjoittanut keesha »
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #1297 : 20.05.14 - klo:15:34 »
Minulla on nyt käytössä Mentholatum Skin Aqua UV Moisture Milk spf 50 PA+++ (tilasin Ichibankaosta, jossa oli tämän vuoden versio). Se on sebum-, sweat- ja water-resistant. En tiedä miten hyvin toimii, jos ihan kauheasti hikoilee, mutta olen itse ollut tyytyväinen. Ei jätä valkoista pintaa, ei kuivata, rasvoita eikä rullaa.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1298 : 22.05.14 - klo:10:20 »
Kiitoksia vinkeistä, tarvii koittaa tuota Misshan sanahirviösuojaemulsiota metsästää. Mä en kesäisin viitsi pahemmin edes meikata, koska hikoilen päänahasta ja kasvoista aivan järjettömästi eikä Joker-tyyli nappaa (kyse ei siis ole mistään nassun kiiltämisestä, vaan ihan vuolaista hikipisaroista). Hajusteet ei mulle ole onneksi ongelma, joten sen suhteen on helppo joustaa  :)

Edit. Ymmärsinkö siis oikein, että tuo emulsio laitetaan kosteusvoiteen päälle?
« Viimeksi muokattu: 22.05.14 - klo:10:23 kirjoittanut catjuska »
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1299 : 22.05.14 - klo:19:01 »
Huomasin, että La Roche Posaylla on tullut joku uusi aurinkogeeli kasvoille. Incissä näyttäisi olevan pelkkä kemiallinen suoja, eli ei haamunaamamahdollisuutta. Taidan käydä huomenna katsastamassa löytääkö sen jostain apteekista.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #1300 : 23.05.14 - klo:17:32 »
Osaisiko joku suositella nopeasti imeytyvää aurinkovoidetta lapselle (10 kk ja 2 v.)? Ostin Acon small kids sensitive sun creamia ja aivan kamala tuote. Paksua mömmöä, jota on vaikea levittää ja lapsi näyttää aaveelta voide naamassa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1301 : 23.05.14 - klo:20:32 »
^Noin pienille suosittelisin vaatetusta parhaana suojana, hattu ja ilmavat mutta peittävät kuteet :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1302 : 23.05.14 - klo:20:45 »
^^ On varmaan aika hyvät mahkut että melkeinpä kaikki pienille lapsille sopivat aurinkovoiteet ovat juuri tuollaisia. Kun käytetään pelkästään fysikaalista suojaa, ja siinäkin mahdollisesti vältetään nanopartikkeleita, niin valkean kerroksenhan ne jättävät, eikä sille oikein mitään voi, muuta kuin juuri suojata ensisijaisesti vaatteilla ja sitten vasta tarpeen vaatiessa voiteella. Tietty tuotteilla voi muilta osin olla eroja, mutta melkeinpä väkisin se suojakerros on noissa näkyvä ja valkea.
1cFii, oma väri.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1303 : 23.05.14 - klo:22:30 »
Edit. Ymmärsinkö siis oikein, että tuo emulsio laitetaan kosteusvoiteen päälle?

Kyllä. Ihonhoidosta aurinkosuoja on viimeinen vaihe.
« Viimeksi muokattu: 23.05.14 - klo:22:32 kirjoittanut keesha »
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1304 : 23.05.14 - klo:23:19 »
Kyllä. Ihonhoidosta aurinkosuoja on viimeinen vaihe.
Tämä riippuu oikeastaan suoja-aineista. Mikäli suoja koostuu kemiallisista filttereistä, se tulisi levittää puhtaalle iholle jotta kemikaalit pystyvät reagoimaan ihon kanssa. Fysikaaliset suojat taas voi levittää esim. kosteusvoiteen päälle, koska ne toimivat heijastamalla säteet ihosta.
Sources or didn't happen.