Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 326197 kertaa)

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1305 : 23.05.14 - klo:23:19 »
Kyllä. Ihonhoidosta aurinkosuoja on viimeinen vaihe.
Tämä riippuu oikeastaan suoja-aineista. Mikäli suoja koostuu kemiallisista filttereistä, se tulisi levittää puhtaalle iholle jotta kemikaalit pystyvät reagoimaan ihon kanssa. Fysikaaliset suojat taas voi levittää esim. kosteusvoiteen päälle, koska ne toimivat heijastamalla säteet ihosta.
Sources or didn't happen.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #1306 : 24.05.14 - klo:09:49 »
Osaisiko joku suositella nopeasti imeytyvää aurinkovoidetta lapselle (10 kk ja 2 v.)? Ostin Acon small kids sensitive sun creamia ja aivan kamala tuote. Paksua mömmöä, jota on vaikea levittää ja lapsi näyttää aaveelta voide naamassa.
Mä ostin pahimpia paahdepäiviä varten iHerbistä Blue Lizard Baby -voidetta. Tuntuu, että vaikka koittaa pitää lasta varjossa ja on hattua, aurinkolasia ja pitkää hihaa/punttia, niin kasvot ja kädet saa aurinkoa. Käsiin en ole uskaltanut tuota laittaa, kun hampaiden tulon takia kädet on koko ajan syvällä suussa. Mutta olen sipaissut poskiin, nenään ja korviin, jos hattu ei peitä niitä. Hattu ja lasit lentää usein pojan toimesta myös pois yltä. Tuo voide oli Paulan listallakin saanut ihan hyvät kommentit. Imeytyy mun mielestä aika hyvin verrattuna joihinkin paksumpiin jankkeihin. Olisin halunnut löytää voiteen, missä on spf 50, mutta mennään nyt tuolla 30+.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1307 : 24.05.14 - klo:10:52 »
Kyllä. Ihonhoidosta aurinkosuoja on viimeinen vaihe.
Tämä riippuu oikeastaan suoja-aineista. Mikäli suoja koostuu kemiallisista filttereistä, se tulisi levittää puhtaalle iholle jotta kemikaalit pystyvät reagoimaan ihon kanssa. Fysikaaliset suojat taas voi levittää esim. kosteusvoiteen päälle, koska ne toimivat heijastamalla säteet ihosta.

Mutta sit taasen kaikki mitä laitat suojan päälle laimentavat koostumusta ja nopeasti suojakerroin muuttuukin melko olemattomaksi.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1308 : 24.05.14 - klo:11:04 »
^ Kerrostaminen on ok, kunhan aurinkosuojalle antaa tarpeeksi aikaa imeytyä ja reagoida ihon kanssa. (Itse odottelen yleensä 20 minuuttia, en tiedä onko tuolle olemassa mitään tiettyä aikarajaa.) Samalla tavallahan kaikki alla olevat kerrokset laimentaisivat koostumusta - parhaiten aurinkosuoja toimii tietenkin yksinään.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #1309 : 24.05.14 - klo:15:45 »
Ostin farmaseutin suosittelemana lasten La roche posayn anthelios dermo-pediatrics spf 50+ voiteen. Luonnollisesti iho on peitettynä, mutta ei niitä kasvoja saa peitettyä millään niin hyvin ettei altistuisi auringolle. Meillä on hiekkalaatikossa aurinkosuojakatos, sen lisäksi aurinkovarjo, jota käännetään aina tarpeen mukaan että olisi mahdollisimman varjoista. Sukilla en voi kuumaveristä lasta rääkätä myöskään. Joten vaikka miten tekisi, niin jokin osa kehosta altistuu satunnaisesti auringolle ja mieluummin laitan sitä suojaa kun otan palamisen riskin. :)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1310 : 24.05.14 - klo:18:58 »
^^ Toivon, ettei mikään kosmetiikkatuote reagoisi ihoni kanssa. Tosin et ehkä tarkoittanut sellaista reagoimista, mitä minulle tulee reagoimisesta mieleen. (Anteeksi OT)

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1311 : 24.05.14 - klo:20:19 »
^ En mä ainakaan allergisia reaktioita tarkoittanut. :D (Toisaalta kemialliset aurinkosuojat ovat hiukan surullisenkuuluisia juuri siitä, että ne helposti aiheuttavat juuri allergisten reaktioiden kaltaista toimintaa vähänkin herkemmillä ihoilla.) Puhun tästä kemiallisten aurinkosuojien toimintamekaniikasta. Käsittääkseni kemialliset aurinkosuojat eivät toimi yksinään ilman marrasketeen imeytymistä (tai ehkä oikeammin levittymistä), siksi puhuin "ihon kanssa" reagoimisesta. Ehkäpä ihossa reagoiminen olisi ollut tarkempi ilmaus?

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1312 : 25.05.14 - klo:13:57 »
^ Kerrostaminen on ok, kunhan aurinkosuojalle antaa tarpeeksi aikaa imeytyä ja reagoida ihon kanssa. (Itse odottelen yleensä 20 minuuttia, en tiedä onko tuolle olemassa mitään tiettyä aikarajaa.) Samalla tavallahan kaikki alla olevat kerrokset laimentaisivat koostumusta - parhaiten aurinkosuoja toimii tietenkin yksinään.

No itse ainakin vastasin tuohon Misshan aurinkosuojaan josta kysyttiin. Teen yleensäkin niin, miten valmistajan ohjeissa neuvotaan.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #1313 : 25.05.14 - klo:15:33 »
Prismasta tuli ostettua Lovea Crème visage SPF50 Anti-âge certifiée BIO -aurinkovoide kasvoille. Aine tuoksuu todella hyvälle (taitaa olla ainoa ikinä vastaan tullut hyväntuoksuinen aurinkovoide), mutta valitettavasti jättää todella valkoisen ja kiiltävän pinnan eikä imeydy kunnolla. Lisäksi hikoilin tämän heti pois, kuten lähes kaikki muutkin aurinkovoiteet. Ei siis edelleenkään ole Neutrogenan Ultra Sheer Try-Touchia voittanutta.

Primassa oli myös myynnissä Garnierin uutuustuote kasvoille (Sensitive Advanced Face Protection Face And Neck Lotion SPF50+), jossa luvattiin myös suojakerroin 50 sekä mainostekstien perusteella tämän pitäisi olla täysin tuon Lovean vastakohta. Onko kukaan vielä kokeillut tätä?
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Poissa sv1

• Haiven
  • *
« Vastaus #1314 : 26.05.14 - klo:12:28 »
Kenelläkään kokemuksia Favoran spf 50+ aurinkovoiteesta? :) http://www.favora.fi/aurinko/herkan-ihon-aurinkotuotteet/aurinkovoide-kasvoille/ Tahmaako, kiiltääkö, sopiiko meikin alle miten jne.?

Poissa tirsi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1315 : 26.05.14 - klo:20:32 »
mä oon tykänny käyttää kasvoilla lumenen vitamin c primeristä missä on spf 30. siihen päälle viel suojakertoimellinen meikkivoide.

kropalle käytän eucerinin Kids Sun Spray 50+, olin menossa ostamaan sitä perus sun sprayta missä on sk50 mut toi lasten versio oli vitosen halvempi ja apteekkitädin mukaan parempikin. se on suht miellyttävä levittää, ei jää kauhean tahmeekskaan.

Poissa marrriik

• Hiushörhö
« Vastaus #1316 : 03.07.14 - klo:02:51 »
Hakusessa aurinkosuoja Kreikan matkalle. Onkohan näissä "Rusketusta edistävissä" voiteissa oikeasti jotain tehoa? Suosituksia otetaan vastaan.

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #1317 : 22.07.14 - klo:16:29 »
Missä myydään Hawaiian Tropicia? En löytänyt Sokokselta enkä Stockalta, vaikka aiemmin kai molemmissa on ollut.

Ilmeisesti maahantuonti ollut katkolla, mutta huomasin viikonloppuna Prismojen valikoimista löytyvän. Tämä oli iloinen havainto itselle, mutta hieman kismitti aivan hiljattainen Nellyn tilaukseni.. Nellyssä sk 50 voiteen hinta 16,95 ja Prismassa 9,95.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #1318 : 23.07.14 - klo:11:59 »
Onko olemassa suihkutettavaa aurinkovoidetta, jossa EI olisi alkoholia? Ei taida olla?

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1319 : 23.07.14 - klo:12:17 »
Garnierilla ja Vichyllä on näitä tänä kesänä markkinoille tulleita kuivasuihkeita, niissä ei ole alkoholia. Lisäksi ne ovat jättämänsä pinnan vuoksi mielestäni oikein mukavia käyttää muutenkin.