Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 339564 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1365 : 18.05.16 - klo:16:15 »
Testasin Sokoksella täysin tuntematonta UltraSol-suihketta. Aivan ihana koostumus, imeytyy ja haihtuu lähes heti. Voisin ostaa käsivarsia suojaamaan, kunhan odotan alennuksia  :P Hintaa yli 30€, joten jokin kuponki tai asiakasomistajapäivät olisi kova sana...
Toisaalta, saa niitä hyviä suihkeita Koreastakin, mutta jos kotimaasta haluaa ostaa, niin.. tässä yksi, minkä voisin harkita ostavani.

Edit. Siis sen nimi onkin UltraSun, Sveitsissä valmistettu sarja. UltraSol israelilainen ...
« Viimeksi muokattu: 18.05.16 - klo:16:54 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1366 : 06.06.16 - klo:11:56 »
Edes se pieni Cienin aurinkovoide ei ollut mukana, kun jämähdin viime viikon loppupuolella päiväsaikaan toviksi istumaan ulos. Oli tuulinen päivä eikä aurinko tuntunut niin ärhäkältä, mutta illalla näytin käsivarsi-olkapää-decoltee -seudulta ihan ravulta, ja paahteiselle parvekkeelle astuminen tuntui kuin olisi astunut happokylpyyn. Onneksi punaisuus alkaa vihdoin muuttua ruskeaksi, nyt vaan tuo esillä ollut yläkroppa on kertakaikkiaan eri väriä muun kropan kanssa, enkä tule tällaista tummuusastetta saavuttamaan muuten kuin polttamalla. No, kyllä se talvi kohta taas tulee..

Joskus aiemmin väiteltiin täällä siitä, riittääkö bb-voide aurinkosuojaksi. Ainakin tässä tapauksessa riitti, Face Itin HD-bb (SPF35/PA++) piti kasvojen ihon hyvin turvassa ja maidonvalkoisena.  8)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1367 : 06.06.16 - klo:17:44 »
Ostin lopulta täydellä hinnalla ( >:() tuon UltraSun-suihkeen aurinkoisia parvekepäiviä varten, ettei käy kuten bubbsille ^
Loistava tuote, imeytyy nopsaan eikä tahmaa ... kunhan tuo kesä taas tulisi  :D

Koreasta tilaamani COSRX Aloe Vera spf 50 on sopiva perusarskarasva, mutta hiukan liian täyteläinen omalle kesäsekaiholleni.. sitä kevytfiilistä ei saane aurinkosuojaan ilman vahvaa pirtuannostelua..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa ilona

• HAIRahtanut
« Vastaus #1368 : 11.06.16 - klo:15:57 »
Onko kukaan kokeillut tanskalaisen Derma-merkin aurinkotuotteita? http://derma.dk/derma-sun-(1).aspx
Meilläpäin niitä myydään ainakin Prismoissa. Kauppareissulla niitä katselin ja tosi kiinnostavalta vaikutti, varsinkin Aco Baby -voide, joka on fysikaalisiin suojiin perustuva, hajusteeton ei-nano tuote. Kaipaisin meidän neljävuotiaalle jotain turvallista rasvaa aurinkolomalle.

EDIT. Muutenkin sarjan ihonhoitotuotteet vaikutti mielenkiintoisilta, INCIt äkkivilkaisulta ainakin itselle ok ja hinnatkin varsin kohtuulliset.
« Viimeksi muokattu: 11.06.16 - klo:16:03 kirjoittanut ilona »

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1369 : 26.06.16 - klo:11:25 »
^Minulla on se Derma Baby spf 30 ja sillä saa valkean ihon ja se on myös aika tahmaista levittää. Mutta ei haittaa, jos se kuitenkin suojaa hyvin. Suojasta en osaa sanoa, sillä olin yhtäjaksoisesti iltapäivällä ulkona noin puoli tuntia.

Minun täytyy hankkia jokin toinen aurinkosuojavoide, sillä tuota on todella hankalaa käyttää. Voide on hankala levittää, koska koostumus on kuin liimaa. Iho on levittämisen jälkeen tahmea koko päivän ja voide kerääntyy helposti taipeisiin. Tuo on myös vaikea pestä iholta. Levityksen jälkeen en meinaa saada sitä millään pois käsistä. Mikä markettituote mahtaisi olla hyvä? Suihkekin käy, kunhan sitä voi laittaa myös kasvoille.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1370 : 26.06.16 - klo:11:54 »
^Meillä on Rainbow'n suihke SPF 30, ohuehkoa ja hyvin levittyvää, olen laittanut kasvoillekin. Se on omaan makuuni liian rasvaisen tahmea, koska en voi sietää juuri minkäänlaista voiteentuntua iholla, mutta ei se siis ole sen klähmäisempi kuin mikään muukaan.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1371 : 26.06.16 - klo:13:07 »
^Minulle kelpaa, jos ei ole kuin Erikeeperiä, kuten tuo Derma. Joudun suojaamaan ihon vaatteilla tänään, jos olen ulkona. Kasvoille olen laittanut LV:n päivävoidetta, jossa on spf 15.

Mitkähän apteekin tuotteista olisivat hyviä? Wiedmerin aurinkosuojasta olen tykännyt, mutta se on kallista. Eikä käyttämääni tuotetta enää löydy, ainakaan Yliopiston Apteekin sivulta :(.

Ostin Nivean Sensitive-voiteen, joka ei tunnu liimalta iholla. Toivottavasti tämä nyt suojaa, sillä koostumus oli levitettäessä aika ohutta ja mietin, että jäiköhän voidetta iholle vai ei.

Olisipa pitänyt älytä, että Nivea on samaa kuin Eucerin. Tuo voide hilseilee iholta pois. Mitähän tässä uskaltaisi seuraavaksi kokeilla? Yksi on liimaa ja toinen ei pysy iholla.
« Viimeksi muokattu: 27.06.16 - klo:16:21 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1372 : 27.06.16 - klo:17:55 »
^ Mulla on käytössä Garnierin sensitive advanced spf 50+. Jää vähän tahmakkaaksi iholla, mutta mulla tosin on tapana lotrata sitä tosi paljon. Imeytyy varmasti paremmin jos käyttää kohtuudella. Pysyy iholla, mutta lähtee kuitenkin helposti pesemällä pois.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1373 : 28.06.16 - klo:18:59 »
Minä marssin suoraan apteekkiin ja ostin La Roche-Posayn spf 50 aurinkosuojasuihkeen. Sitä minulla on ollut ennenkin ja se on toiminut hyvin. Tänään oli vielä pilvinen ja sateinen päivä, niin ei tarvinnut lotrata jatkuvasti. Kasvoillekin tuo on sopivan kevyttä.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1374 : 29.06.16 - klo:15:40 »
Nyt saisi suositella edullista aurinkovoidetta vartalolle, joka ei lähde rullautumaan iholla ja lähmää vaatteita.. Käytössä ollut aikaisemmin ihan perus Niveaa ja Ambre Solaire light rasvoja, mutta tuo Solaire rullaantuu inhottavasti sotkien kaikki vaatteet ja Nivea taas on liian rasvaista/saan niistä ihottumaa  :-\

Onko mitään järkevää markettisarjaa, jota kannattaisi lähteä kokeilemaan? Mitään kallista en halua hankkia, sillä rasva tulee käyttöön etelänmatkalle altaalle/rannalle missä kuitenkin tarkoituksella hikoillaan ja grillataan läskiä. Menee kalliimmat rasvat tuollaisessa käytössä vähän hukkaan.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #1375 : 29.06.16 - klo:16:00 »
^Olen käyttänyt Lumenen Face&Body spf50 rasvaa, löytyy myös miedommilla suojakertoimilla. En ole huomannut tuon rullautuvan lainkaan ja kun sen hieroo ihoon niin ei ole minusta mitenkään erityisen tahmaista/rasvaistakaan. Ei ole tukkinut ihoa mulla, olen käyttänyt myös kasvoille välillä mutta yleensä käytän kasvoille jotain mattaisemman pinnan jättävää aurinkorasvaa koska kasvoilla tuo kyllä kiiltää. Tuubi on muistaakseni 150 ml ja maksaa jotain 15 euroa (?), mutta nuo on usein alessa esimerkiksi stockalla ja muutenkin Lumenella on usein jotain kampanjoita joten todennäköisesti jostain kaupasta saa halvemmalla. Ostin juuri viime viikolla tuota Stockalta ja taisi maksaa jotain 12-13 euroa.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #1376 : 29.06.16 - klo:17:40 »
Fysikaalinen suoja on mun kokemuksen mukaan aina tahmainen, ja ne sensitivet ja lasten rasvat on yleensä just niitä. Joku Eucerinin kirkas suihke oli muuten hyvä, mutta haisi pahalle. Acon rasvoista olen tykännyt, mutta suojakerron on ollu 15-25 eli muutenkin kevyempiä kuin 30+.

Miten niin Eucerin on sama kuin Nivea? Siis samalta valmistajalta, mutta eihän ne tuottee ole samanlaisia?
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1377 : 29.06.16 - klo:21:18 »
^Nivean ja Eucerinin tuote käyttäytyi iholla samalla tavalla. Rullautui ja niissä kohdissa, joissa voidetta oli paksumpi kerros, voide myös näytti hilseilevältä. Siitä ajattelin, että tuote on sama, mutta eri nimellä.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #1378 : 30.06.16 - klo:00:25 »
Ok. Katoitko incin?

Kävin testaamassa tänään apteekissa, La Roche posayn lastensuihke vaikutti ihan hyvältä, sit aika tasoissa Aco ja Eucerin jotkut mahdollisimman kevyttä tuntua mainostavat yli 20 suojakertoimella. Hmm. Ehkä haen huomenna ton ensin mainitun. Lapsella oli viime vuonna Lovea bio, mutta siitä tuli taiveihottumaa. Markettikamakin kelpaisi mulle hyvin, tämä tulee siis ensisijaisesti mun käyttöön eikä lapsille, mutta laitan toki tolle isommalle jos ei muuta ole mukana. Saa olla siis kemiallinenkin suoja. Pitäis olla hajustamaton ja tosiaan mahdollisimman ei-lähmäinen.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1379 : 30.06.16 - klo:09:05 »
^Varmaan olisin vertaillutkin incejä, mutta ostin Nivean marketista ja Eucerin taas on apteekkituote. LRP:n suihketta ostin siksi, koska olen käyttänyt sitä ennenkin ja se vastasi kriteereitäni parhaiten. Ei ole hyvin lähmäinen, suojakerroin on korkea ja tuote on hajusteeton. Mietin Garnierin testaamista, mutta halvatkin hutiostokset tulevat kalliiksi, joten siksi menin apteekkiin.