^ Mä kans päädyin ostamaan La Roche-Posayn aurinkosuojan, koska oli vain löydettävä joku enkä enää jaksanut tuotteiden vertailua.
Kyseessä siis kasvoille tarkoitettu
Anthelios XL Non-perfumed fluid ultra light 50+. Olin aluksi ostamassa samaisen tuotemerkin geeliversiota, mutta tässä ostamassani oli kuulemma hieman paremmat kosteustehot ja, koska koostumus silti vaikutti kevyeltä, niin päädyin tähän. Muistan myös menneisyydestä, että joku käyttämäni LRP:n mattaiseksi jättävä aurinkovoide jätti hyvin kiristävän tunteen kasvoille, joten siitäkin traumatisoitumisesta päädyin kosteuttavampaan versioon.
Kevyestä koostumuksesta huolimatta tämä ei kuitenkaan sovi ihotyypilleni rasvoittuvalle/sekaiholle ja tämän vaaran kyllä tiedostin, heh. Tuote imeytyy yllättävän hyvin ja hetken iho näyttää mukavan matalta ja tunne iholla on silkkinen. Jossain vaiheessa huomaan kuitenkin, että iho on melko rasvoittunut enkä voisi kuvitella lisääväni tätä päivän mittaan useampia kerroksia. Ehdoton plussa, ettei voide vaadi alleen muuta kosteuttajaa. Tuo on omalla kohdallani hyvin harvinaista! Aiemman käyttämäni aurinkovoiteen jäljiltä olin myös ehtinyt unohtaa, miltä iho näyttää valkoisen pinnan jättävien suojavoiteiden jäljiltä. Tästä LRP:n voiteesta ei jää merkittävää valkoista pintaa iholle, mutta huomaan sen hienoisen eron ihon sävyssä. Hiusrajan kanssa saankin olla tarkkana, jos ei halua valkoisia rantuja kasvojen reunoja koristamaan. Voide saattaa joinain päivinä olla myös alttiimpi kuoriutumaan erityisesti ohimoilta.
Ei tämä huono voide ole, mutta ei sovi vaan minulle. Odotankin jo innolla Ebayn-tilaustani.
Edit. Täytyi ihan palata tähän kirjoitukseeni, sillä mua on alkanut yhä enemmän ärsyttämään tämä LRP:n voide. En vieläkään voi sanoa tätä todellakaan huonoksi aurinkovoiteeksi, sillä jollain tämä varmasti toimii moitteetta, mutta omalla kohdallani todellakin riippuu päivästä, miten hyvin tämä toimii. Tänään ihoni oli kuivakampi sekä ihon kirjavuus oli selkeämpää ja LRP:n voide tuntui vain korostavan kuivia ja hilseileviä kohtia. Kumma kyllä iho ei kuitenkaan tuntunut erityisen kuivalta. Levitin voiteen myös hyvin kostealle iholle ja hieroin voidetta kunnolla auttaakseni imeytymistä enkä tiedä oliko syy tuossa, mutta voide rullautui pieninä hilseilevän näköisinä muruina poskilta todella ikävän näköisesti. Tuntuu, että tämän kanssa saa liikaa taiteilla, miten voiteen levittää, miten kostealle iholle jne.