Päädyin ostamaan kropan suojaksi tuotteen Nivean Sun Protect & Refresh Spf50 Sun Lotion ja ainakin tämänpäiväisen kokeilukerran jälkeen minulla on ihan positiiviset fiilikset tästä!
Ennakkoon en löytänyt voiteesta minkäänlaisia arvioita netistä, joten ostin tämän paljolti tuotetekstien lupailujen perusteella, mutta mielestäni luvattu "non greasy" pitää ihan paikkansa. Käytin voidetta sääriini ja levitin tätä kaksi kerrosta ulkona ollessani. Voide imeytyy hyvin ihoon eikä jätä epämukavaa lähmää. Täysin rasvattomaksi taikka mataksi tämä ei kyllä jätä ja sellainen tietty kevyt voidemainen pinta iholle jää, mutta se ei ole millään tavoin häiritsevä. Tuoksu on perinteinen Nivean aurinkovoiteen tuoksu, mistä pidän. Täytyy sanoa, että olin valmis jo heti alkuun torppaamaan tämän tuotteen, mutta tämähän ei ole yhtään huonompi vaihtoehto jos budjetti on rajallinen eikä erityisempiä vaatimuksia ole esimerkiksi hajusteettomuuden suhteen. Testasin tätä myös kasvoille, koska sillä hetkellä ei ollut kevyempääkään aurinkosuojaa mukana kasvoille laitettavaksi. Tuohon käyttötarkoitukseen en tätä kuitenkaan suosittele, sillä kasvot jää tämän jäljilltä öljyisiksi. Toki pohjalla oli jo aamulla laitetut suojat, joten en tiedä, millainen imeytyvyys olisi jos voiteen levittäisi puhtaalle iholle.
Toinen tämänpäiväinen hankintani oli Rainbown Sensitive Sun Stick Spf50. Olin jo ostamassa Derman vastaavaa, kunnes huomasin tämän ja syynättyäni inci-listat totesin niiden olevan täysin identtiset. Rainbown puikon valmistajana lukeekin olevan DermaPharm/Tanska eli ilmeisesti kyseessä sama yritys. Toki tuotteiden koostumuksissa voi olla eroa, mutta vaikuttavat hyvin samoilta. Ostin tämän lähinnä huulia varten ja sellaiseksi tuotteeksi, jonka voi heittää kassin pohjalle ja hätätapauksessa lätkiä sitten muuallekin iholle. Stick jättää hyvin öljyisen pinnan, mutta tuntuma ei ole raskas, vaan enemmänkin sellainen kuivaöljyn tuntuma. Huulilla hyvin miellyttävän tuntuinen ja kämmennillekin laittaessani öljyisyys ei häirinnyt. Osa öljyisyydestä myös kaikkoaa, kun vain jaksaa odottaa imeytymistä.