Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 339591 kertaa)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #1410 : 24.05.18 - klo:20:00 »
Päädyin ostamaan kropan suojaksi tuotteen Nivean Sun Protect & Refresh Spf50 Sun Lotion ja ainakin tämänpäiväisen kokeilukerran jälkeen minulla on ihan positiiviset fiilikset tästä!

Ennakkoon en löytänyt voiteesta minkäänlaisia arvioita netistä, joten ostin tämän paljolti tuotetekstien lupailujen perusteella, mutta mielestäni luvattu "non greasy" pitää ihan paikkansa. Käytin voidetta sääriini ja levitin tätä kaksi kerrosta ulkona ollessani. Voide imeytyy hyvin ihoon eikä jätä epämukavaa lähmää. Täysin rasvattomaksi taikka mataksi tämä ei kyllä jätä ja sellainen tietty kevyt voidemainen pinta iholle jää, mutta se ei ole millään tavoin häiritsevä. Tuoksu on perinteinen Nivean aurinkovoiteen tuoksu, mistä pidän. Täytyy sanoa, että olin valmis jo heti alkuun torppaamaan tämän tuotteen, mutta tämähän ei ole yhtään huonompi vaihtoehto jos budjetti on rajallinen eikä erityisempiä vaatimuksia ole esimerkiksi hajusteettomuuden suhteen. Testasin tätä myös kasvoille, koska sillä hetkellä ei ollut kevyempääkään aurinkosuojaa mukana kasvoille laitettavaksi. Tuohon käyttötarkoitukseen en tätä kuitenkaan suosittele, sillä kasvot jää tämän jäljilltä öljyisiksi. Toki pohjalla oli jo aamulla laitetut suojat, joten en tiedä, millainen imeytyvyys olisi jos voiteen levittäisi puhtaalle iholle. 

Toinen tämänpäiväinen hankintani oli Rainbown Sensitive Sun Stick Spf50. Olin jo ostamassa Derman vastaavaa, kunnes huomasin tämän ja syynättyäni inci-listat totesin niiden olevan täysin identtiset. Rainbown puikon valmistajana lukeekin olevan DermaPharm/Tanska eli ilmeisesti kyseessä sama yritys. Toki tuotteiden koostumuksissa voi olla eroa, mutta vaikuttavat hyvin samoilta. Ostin tämän lähinnä huulia varten ja sellaiseksi tuotteeksi, jonka voi heittää kassin pohjalle ja hätätapauksessa lätkiä sitten muuallekin iholle. Stick jättää hyvin öljyisen pinnan, mutta tuntuma ei ole raskas, vaan enemmänkin sellainen kuivaöljyn tuntuma. Huulilla hyvin miellyttävän tuntuinen ja kämmennillekin laittaessani öljyisyys ei häirinnyt. Osa öljyisyydestä myös kaikkoaa, kun vain jaksaa odottaa imeytymistä.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1411 : 24.05.18 - klo:20:31 »
Piti tilata sitten Kärkkäiseltä Nivea Sun SK30 Shine control -kasvorasva, koska oli joka paikasta loppu (Sokos, Stockmann, K-Supermarket, Tokmanni).

Tarvitsen juuri jonkun tuollaiset kasvovoiteen, joka on matta, ja joka ei tahmaa, ja jonka päälle (toivottavasti) onnistuu levittämään vaikka ohuen meikin.

Saapa nähdä miltä vaikuttaa, kunhan saan paketin käsiini  8)

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #1412 : 05.06.18 - klo:11:33 »
Törmäsin eilen sattumalta YouTuben kautta varsin kiinnostavaan aurinvoivoidemerkkiin Altruist. Onkohan kukaan täällä jo testaillut?

Tuotevalikoima ei ole laaja, mutta hinnat ovat erittäin kohtuulliset ja houkuttelevat. Tuotteet vaikuttavat soveltuvan myös herkemmällä iholle. Harmikseen näitä ei vielä myydä monessa paikkaa. Amazonista tätä saisi heidän virallisen myyjän kautta, mutta itse en välitä käyttää luottokorttia ellei ole aivan pakko ja mieluummin tällaisten ostojen suhteen pelaisin Paypalilla, joka ei tietenkään Amazonille käy. Tästäkin huolimatta kuitenkin todella mielenkiintoinen uusi merkki ja jään seurailemaan.

Tässä vielä kiinnostuneille linkki heidän sivuilleen:
https://www.altruistsun.com/

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1413 : 16.06.18 - klo:17:58 »
Mä voin suositella tätä Kiss My Face:n aurinkosuojaa kasvoille jota olen tilannut iHerbistä: https://fi.iherb.com/pr/Kiss-My-Face-Sunscreen-Face-Factor-Face-Neck-SPF-30-2-fl-oz-59-ml/20967. On todella kevyttä itselle jopa näin kesällä, ja omaan silmääni myös hyvät ainesosat. Nyt kun tämä alkaa lähennellä pikku hiljaa loppua, niin tilasin nyt itselle samalta merkiltä myös toista aurinkosuojaa testiin, voisi olla ehkä vähän kosteuttavampikin.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #1414 : 18.06.18 - klo:14:35 »
^Mä tykkään myös tuosta, on ollut mulla talvella käytössä, kesällä tykkään vielä suuremmasta kertoimesta.
Raitoja käpälään!

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1415 : 27.06.18 - klo:14:39 »
Olen käytellyt kesäkuun ajan Loreal revitalift spf 30 päivävoidetta. Tuoksu on aika voimakas, mutta ei ole ärsyttänyt minun allergista ihoa. Tuntuma on aika raskas, mutta ihoni ei ole ottanut siitä(kään) nokkiinsa. Tukkeumia ei ole tullut, eikä seborrea ole lehahtanut. Minusta tuo on lunastanut lupauksensa ihon värin tasoittamisesta ja juonteiden häivyttämisestä. Ihoni näyttää itse asiassa aika hyvältä tällä hetkellä. Kenties se retinoli tuossa pitää seborrean kurissa...

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #1416 : 27.06.18 - klo:16:10 »
Sattuisiko kellään olemaan kokemuksia S-Marketeissa myytävästä Derma Sun Screen High Spf30 vartalolle sekä kasvoille tarkoitetusta voiteesta? Tuotetta ei voi testata kaupassa enkä netistä löydä arvioita. Olisin vain kiinnostunut kuulemaan, millainen tuotteen imeytyvyys on etenkin kasvoilla, pystyykö laittamaan kunnon kerroksen ilman todella pahaa lähmää?

Linkki tuotteeseen:
https://derma.dk/sunscreen-lotion-spf-30-high.aspx?id=126

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1417 : 28.06.18 - klo:13:00 »
^Minulla on tuon merkin Baby spf 30 -suoja ja se ainakin on tahmeaa sekä jättää ihon valkoiseksi. Minulle tuo oli turha ostos, sillä en pidä noin tahmaisesta tuotteesta. Hätätilassa olen käyttänyt sitä, mutta päivittäisessä käytössä en voisi ajatellakaan. Inhoan muutenkin sitä tunnetta, jonka aurinkosuojatuotteet jättävät iholle, mutta hyvin vaaleaihoisena on pakko suojautua.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1418 : 02.07.18 - klo:13:31 »
Body shopin spf 50-naamaessence valkoisessa tuubissa on hyvä, imeytyy täysin eikä jää tahmaa. :)

https://www.thebodyshop.fi/skin-defence-multi-protection-essence-spf-50-pa
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #1419 : 04.07.18 - klo:14:25 »
Onko kokemuksia aurinkosuojasta, joka sopisi myös päänahalle? Mulla on niin hailakat ja ohuet hiukset (vaikka niitä paljon onkin), että aurinko polttaa päänahan helposti, muualtakin kuin jakauksen kohdalta. Lippikset ei istu aurinkolasien kanssa päähän (siis fyysisesti ei istu, vaan lippis jää liian koholle) ja muita hattuja osaan tosi huonosti käyttää jostain syystä. Eli olisi varmaan löydettävä aurinkosuoja joka ei tekisi hiuksistä lähmäisiä, en kuitenkaan haluaisi pesuväliä tihentää. Mutta miten sitä edes pystyisi muualle levittämään kuin jakaukseen niin että varmasti suojaa? ??? Onko muilla tätä ongelmaa ja miten olette ratkoneet? Pitääkö vain opetella käyttämään lierihattuja vaikka ne ei yhtään sopisikaan?  ::)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1420 : 04.07.18 - klo:14:44 »
^Tulee mieleen ainakin Lushin puuterimainen aurinkosuoja Powdered Sunshine. Mä tykkään siitä ihan älyttömästi, vaikka siinä on vaan 15 kerroin se on estänyt mun lakanankalpean ihoni palamisen täysin, ihana taputella kasvoihin ja muutenkin, kun ei tule tahmaa.

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #1421 : 04.07.18 - klo:15:35 »
^Kiitos vinkistä, sitä voisi kokeilla miten se hiuksissa käyttäytyisi. Nyt jälkikäteen keksin että onhan niitä vaikka mitä hiusten uva- ja uvb-suojia, mahtaisiko ne toimia myös päänahan suojana? Esim. L'Oreal EverPure UV Protect Spray ja Avedan sun care protective hair veil, mutta näistä en löydä mitään tietoa mikä suojakerroin mahtaisi olla. Sitten löysin nyt googlettelemalla lisää päänahan hoitotuotteen Nioxin Scalp Treatment – System 4 jossa SPF ilmeisesti 15.
Edit. Löysin nyt myös toisen päänahan hoitotuotteen aurinkosuojalla: Alpecin Liquid The Scalp Sun Sun Protection with SPF 15. Ehkä jompi kumpi näistä voisi olla kokeilun arvoinen, tuskin haittaa että on hoitotuotteita, vaikka itsellä ei sinänsä mitään tarvetta moiselle muuten olisi?
« Viimeksi muokattu: 04.07.18 - klo:15:56 kirjoittanut Hanzku »

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #1422 : 04.07.18 - klo:18:29 »
^ Onko huivi ihan pois suljettu vaihtoehtona? Nykyään löytyy todella nättejä huiveja ja nettikin on täynnä ohjeita, kuinka eri tavoin huivin voi sitoa.  :) Toki huivi sitten litistää hiukset jos tarkoituksena olisi käyttää huivia/päähinettä vain ulkosalla, ei niinkään koristeena.

En ole itse käyttänyt koskaan päänahalle omaa suoja-ainetta, joten en tiedä noiden tehoista, mutta kuvittelisin päähineen olevan luotettavampi suoja. Varsinkin jos hiuspohjasi on herkkä palamaan, niin spf15 on aika matala suoja. Yleinen suositus nykyään on kai mielellään vähintään suojakerroin 30. Entä muuten pitäisikö tuollaista suihkettakin periaatteessa lisäillä päivän mittaan suojakertoimen ylläpitämiseksi, siis samalla tavoin kuin tavallista aurinkosuojaa? Toki varmasti riippuu siitäkin, kuinka paljon vietät aikaa ulkosalla suorassa auringonvalossa.

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #1423 : 05.07.18 - klo:10:08 »
Totta, kiitos vinkistä! Huiveja olen kokeillutkin, mutta sillä perustavalla ("pantamaisesti-solmu-niskassa") ei pysy päässä, ilmeisesti takaraivo on loiva tai jotain. Mutta en ole koskaan tullut ajatelleeksi että sen voisi sitoa eri tavoillakin... ;D Täytyypä tutkia, jos löytyy jokin parempi tapa, ettei tarvitse pinneillä kiinnittää.

Ostin myös hetken mielijohteesta eilen Intersportista tämän SPF50 hatun natural-värisenä: https://www.sundayafternoons.com/p/coronado-hat/. Kaupassa se näytti ja tuntui hyvältä, mutta ulkona heti olen jotenkin tosi tietoinen siitä. ::) En ymmärrä tätä hattukammoani, noin muuten en stressaa miltä näytän tai mitä vaatetta on päällä, mutta hattu jotenkin tekee epävarmaksi. Mutta pakko kai se on opetella, viime viikonloppuna tosiaan poltin päänahkani viimeksi.

Lisäksi tilasin Shiseidon Sun Protection Spray Oil-Free SPF15 -suihkeen, josta sanottiin että tarkoitettu "Face/Body/Hair" eli tuota voisi kokeilla ainakin sellaisiin tilanteisiin joissa ei hattu tai muu suoja onnistu. Onhan tuo 15 tosi matala, mutta tämä ehkä riittävä sellaisiin tilanteisiin kun on auringossa vain lyhyen aikaa.
« Viimeksi muokattu: 05.07.18 - klo:10:12 kirjoittanut Hanzku »

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #1424 : 09.07.18 - klo:10:56 »
^Shisheidon suihke testattu. Testasin "toisen päivän tukkaan" eli hiukset ei olleet ihan puhtaat. Ensin tuntui jättävän lähmäävän tunteen hiuksiin, suihkeella kesti tosi kauan kuivua ja jos hiuksiin koski, jäi käsi tahmeaksi. Sitten kun viimein kuivui, niin en ainakaan niissä puoli-likaisissa hiuksissa huomannut mitään eroa siihen miltä ne normaalisti näyttävät siinä kohtaa pesusykliä. En tiedä sitten näkyisikö ero jos hiukset olisi olleet ihan vastapestyt.

Mutta onhan se myönnettävä että hattu on parempi vaihtoehto, koska päänahka on vielä arka edellisen palamisen jäljiltä, joten jo muutaman minuutin suora auringon porotus alkaa tuntua tosi ikävältä, suihketta tai ei. Hatun kanssa tätä ongelmaa ei tullut. Eli luovutan suihkeiden sun muiden kanssa ja opettelen käyttämään hattua. 0_0 Jätän Shisheidon reppuun jotta voi suihkia muuten iholle päivän mittaan hätävarana.