Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 332545 kertaa)

Poissa Malva

• Tukkaguru
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #15 : 13.03.06 - klo:19:57 »
Mitäköhän lehteä olisin selaillut, ku palkinnoksi jossain kilpailussa luvattiin erisanin tuotepakettia. Kuvassa näytti olven suojakertoimella oleva kasvorasva. Saattaapi olla että tulee ihan lähiaikoina myyntiin! :)

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #16 : 19.03.06 - klo:23:42 »
Kevät on tuloillaan, ja taas pitäisi keksiä joku aurinkotuote suojaamaan naamaa. Talveksi riitti meikkivoiteiden ja kasvorasvojen kertoimet, mutta kesäksi pitäisi olla jotain tujumpaa. Onko jollain kokemusta tuotteesta, jossa on korkea suojakerroin ja joka tuntuu silti kevyeltä kasvoilla? Yleensä aurinkorasvat ovat aikamoista tahnaa ja tuntuvat ikäviltä. Haen sellaista tuotetta, jonka voisi levitellä normaalin kasvorasvan päälle. Jos ei sopivaa suojaa löydy, hankin Cliniquen Superdefense-rasvan ja koetan pärjätä kesän sillä.
1a F ii

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #17 : 20.03.06 - klo:08:10 »
En ole itse vielä kokeillut, mutta kuulin, että apteekin sarjalla, eucerinilla muistaakseni, on jokin kevyt kasvoille soveltuva aurinkorasva, joka ei aiheuta epäpuhtauksia, sopisi siis akneen taipuville. Itse saan aina aurinkorasvoista jotain ihme näppylää, enkä niitä hirveästi uskalla kasvoille laittaa, tai ainakin täytyy sitten pestä super tarkasti pois.

Liisukka

• Vieras
« Vastaus #18 : 20.03.06 - klo:13:34 »
hankin Cliniquen Superdefense-rasvan ja koetan pärjätä kesän sillä.

OT: EVS, ootko kokeillut tuota? Jos se sopii sulle niin hyvä, mutta täytyy sanoa, että mä en ole kauheampaa ainetta naamaani laittanut. Mun naama ei herkästi ärry, mutta tuo sai sen kutisemaan, kuumottamaan ja punoittamaan. En tiedä mikä oli syynä, oksibentsonia näkyy ainakin sisältävän, mutta en kyllä enää koske  :-X Sääli sinänsä, myös mun naama kaipaisi kunnon aurinkosuojaa.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #19 : 20.03.06 - klo:13:46 »

OT: EVS, ootko kokeillut tuota? Jos se sopii sulle niin hyvä, mutta täytyy sanoa, että mä en ole kauheampaa ainetta naamaani laittanut. Mun naama ei herkästi ärry, mutta tuo sai sen kutisemaan, kuumottamaan ja punoittamaan. En tiedä mikä oli syynä, oksibentsonia näkyy ainakin sisältävän, mutta en kyllä enää koske  :-X Sääli sinänsä, myös mun naama kaipaisi kunnon aurinkosuojaa.

Samanlaisia kokemuksia täälläkin kyseisestä voiteesta. Alkuun se tuntui aivan unelmahyvältä mutta noin viikon käytön jälkeen tuli samanlaisia oireita kuin Liisukalla joten pettymys oli suuri. Syyksi osoittautui myöhemmin juuri tuo oksibentsoni. Minullakin on hakusessa kunnon aurinkosuoja joka toimisi meikin alla, nuo voiteiden 6 ja 8 suojat ei riitä mihinkään kesällä.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 20.03.06 - klo:13:57 »
Onko kokemuksia Clarinsin päivävoiteesta SK15?

Poissa Luppa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #21 : 20.03.06 - klo:17:42 »
Aivan ihana suojakertoimellinen tuote herkälle iholleni on ollut Yon Kan Ultra Protection -voide sk 25! Yleensä olen saanut ihon tukkeutumaan heti kun voiteen suojakerroin ylittää 15, mutta tämä on poikkeus. Ihanan kevyt ja hyvin levittyvä kostumus, joka imeytyy nopeasti ja antaa hyvän pohjan tarvittaessa meikille. :)

Toinen hyvä tuote on ollut Dermalocigan Sheer moisturet, joissa suojakerroin 15.

Ulkomaanmatkoilla käyttämäni Vichy Capital Soleil sk 30 on suojannut hyvin palamiselta, mutta ikävänä puolena se, että voide on rasvainen, vaikkakin pitäisi jättää mattapinnan. Näppyjä tulee helposti ja tuoksu on aurinkovoidemainen. Tänä vuonna taidan ottaa matkaan tuon Yon Kan ja pitää lippistä päässä.

EDIT: Mullakin Cliniquen Superdefence aiheutti ärsytysreaktion, vaikka sarjan Moisture surge extra on lempituotteita.
« Viimeksi muokattu: 20.03.06 - klo:17:44 kirjoittanut Luppa »
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #22 : 20.03.06 - klo:18:37 »

Olen yhden purnukan käyttänyt. Aluksi tuntui oikein passelilta, mutta purkin loppupuolella ilmaantui ärsytystä. Tuossa rasvassa on kuitenkin kokeilemistani paras aurinkosuoja, joten kaipa sen on mentävä jos ei parempaa löydy. Tuo Moisture Surge Extra on muuten ihan älyttömän silikoninen aine, käytin loppuun hiusten silotteluun.

Onko kenelläkään muuten kokemusta Cliniquen City Block-aurinkosuojista? Ainakin jonkun tuotteen pitäisi olla öljytön ja muutenkin tuntua luonnolliselta. Mitä hintaluokkaa on Yon Kan voide? Missä myydän?
1a F ii

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #23 : 20.03.06 - klo:19:25 »
Itselläni oli juuri viime kesänä tuota Vichyn Capital Soleilia (SK30), ja se oli todellakin aika rasvaista. Ja tuntui myös tukkivan ihohuokosia, vaikka pakkausseloste lupasi, ettei niin käy...  ::)

Täksi kesäksi aion varmaan kokeilla tuota Eucerinia tai sitten uutta Erisania, joka tulee kevätmarkkinoille. Toivottavasti siinä on sopivan korkea kerroin.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa loota

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 20.03.06 - klo:19:40 »
Onko se Eucerin oma geelimäinen, josta puhutte? Koska jos se on sitä, niin se ei todellakaan ole kivan tuntuinen kasvoilla. Tahmaa kuin mikä. :-X Toivottavasti ei ole, koska muuten voisi itsekin kokeilla tuota. Jos vain muistatte, niin olisi kiva saada hinnatkin noille voiteille :)

Tigru

• Vieras
« Vastaus #25 : 20.03.06 - klo:20:51 »
Nuita Cliniquen City Block ja Super City Block jne. matkakokoisia voiteita saa muuten tosi edullisesti esim. UK:n eBaystä, jos haluaa halvalla kokeilla. Ajattelin itsekin kohta tilata jonkun Cliniquen suojakertoimellisen voiteen, saa nyt nähdä, minkä tilaan (tai ehkä kaikki ;D). Yksi Superdefence(mini) on vielä kaapissa odottamassa käyttöään, mulle tuo ei ole aiheuttanut mitään oireita, mutta toisaalta en jaksa ikinä käyttää samaa voidetta viikkoa pidempään..

Tosiaan tuo Moisture Surge Extra taitaa olla erittäin silikonista, inciä en ole nähnyt, kun on siitäkin vaan minikoko, mutta ihan koostumuksestakin huomaa. Varmaan silikoni toisena incissä ( = vähän liikaa mun makuun).

Ps. Kohta joku varmasti kyllästyy mun ainaiseen eBay-hehkutukseen ;D Minkä teet, kun monta kertaa viikossa tulee tilailtua ::)

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #26 : 20.03.06 - klo:21:02 »
Lumenella on uusia aurinkotuotteita, hinnoista ja tuotteiden toimivuudesta en sitten tiedä.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #27 : 20.03.06 - klo:21:29 »
Cliniqueta minäkin suosin.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #28 : 20.03.06 - klo:22:24 »
Tuli sitten tilattua sitä spf40 blockia 5 x 15ml ;D Muutaman annan kyllä äidille :)

EDIT: No voi *erkele, tais tulla vähän turhan nopeesti tehtyä tuo ostos, nyt luin netistä, että tuo uusin super city block onkin sitten aika tummaa ??? Taitaa mennä äidille kaikki viis tuubia, pahus.. Olis pitäny mennä kauppaan tutkimaan ennen tilaamista. En edes tienny, että se vanhempi versio tuosta on myös värillistä  (mutta kuitenkin vähän vaaleampaa).
« Viimeksi muokattu: 20.03.06 - klo:22:45 kirjoittanut Tigru »

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 21.03.06 - klo:08:32 »
Sain eilen näytteen tuosta Cliniquen superdefencestä, saas nähdä miten tukkoon menee.