Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 339299 kertaa)

rolla

• Vieras
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #165 : 15.05.06 - klo:11:18 »
Tulipa mieleen, että kun mm. lumenella on suojakertoimilla varustettuja voiteita, niin kannattaako niihin luottaa. Eikö jokin "oikea" aurinkosuoja ole kuitenkin varmempi, joka sisältää uvb ja uva suojat jne. Vaikka apteekista saatava. Mulla on lumenen hydra drops sk 4, enkä todellakaan usko, että se suodattaisi niin hyvin kuin vaikka apteekin suojat. Saa korjata, jos olen väärässä.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #166 : 15.05.06 - klo:14:28 »
Tulipa mieleen, että kun mm. lumenella on suojakertoimilla varustettuja voiteita, niin kannattaako niihin luottaa. Eikö jokin "oikea" aurinkosuoja ole kuitenkin varmempi, joka sisältää uvb ja uva suojat jne. Vaikka apteekista saatava. Mulla on lumenen hydra drops sk 4, enkä todellakaan usko, että se suodattaisi niin hyvin kuin vaikka apteekin suojat. Saa korjata, jos olen väärässä.

Olen täysin samaa mieltä. Hyvässä aurinkosuojavoiteessa on sekä UVA että UVB suoja ja kertoimien täytyy olla huomattavasti korkeampia että niistä olisi edes hetkellistä hyötyä ohuen ohuena kerroksen iholla.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #167 : 15.05.06 - klo:15:16 »
En minä aikakaan lähtisi aurinkoa ottamaan meikkivoiteen sk nelosella. Se on vaan sellainen kevyt, nimellinen suoja.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #168 : 15.05.06 - klo:15:49 »
Mäkin kävin vähän apteekissa ostoksilla, ja ostin Eucerinin Junior Protection Spary sk30, Junior Micropigment Lotion sk25 ja Age Protectin Lip&Face Stick sk 25.

Kokeilin tuota puikkoa naamaan ja hyvältä tuntui. Ei jäänyt kiiltelemään eikä kamalan rasvaisen tuntuiseksi vaikka ihan reilusti laitoinkin. Eiköhän näillä pärjätä tämä kesä :)

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 15.05.06 - klo:21:50 »
Minkä hintasia noi oli ja raportoithan sitten myöhemmin, miten muut kaksi tuotetta toimivat ;) ?

rolla

• Vieras
« Vastaus #170 : 15.05.06 - klo:21:54 »
Eucerinin lasten sk 30 spraysta maksoin noin 17 e.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #171 : 16.05.06 - klo:11:56 »
Eucerin Sun Allergy Protection Cream Gel 150 ml SPF 25 maksoi n. 25 euroa. Hyvin ohut geelivoide joka imeytyy hetkessä eikä iho jää vähääkään tahmeaksi tai kiilteleväksi.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 16.05.06 - klo:12:24 »
Eucerin Sun Allergy Protection Cream Gel 150 ml SPF 25 maksoi n. 25 euroa. Hyvin ohut geelivoide joka imeytyy hetkessä eikä iho jää vähääkään tahmeaksi tai kiilteleväksi.

Tuo kuulostaa hyvältä, jos ei jätä ihoa ollenkaan tahmeaksi. Hinta vaan tuntuu aika suolaiselta..  :P Millainen inci tuossa on?

rolla

• Vieras
« Vastaus #173 : 16.05.06 - klo:12:51 »

Tuo kuulostaa hyvältä, jos ei jätä ihoa ollenkaan tahmeaksi. Hinta vaan tuntuu aika suolaiselta..  :P Millainen inci tuossa on?

Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer . Alcohol Denat. . Aqua . BHT . Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine . Butyl Methoxydibenzoylmethane . C12-15 Alkyl Benzoate . C18-36 Acid Triglyceride . Citric Acid . Diethylhexyl Butamido Triazone . Dimethicone . Ethylhexyl Methoxycinnamate . Ethylhexylglycerin . Ethylhexyl Salicylate . Glycerin . Glycosylrutin . Hydrogenated Coco-Glycerides . Iodopropynyl Butylcarbamate . Isoquercitrin . Methylparaben . Octocrylene . Phenoxyethanol . Sodium Citrate . Tocopheryl Acetate . Trisodium EDTA . Xanthan Gum

Eucerinit sopii hirveän hyvin herkkä hipiäisille, varsinkin atoopikot, aurinko allergikot jne.. ja hajusteeton/väriaineeton on. Lisäksi tuo on vedenkestävä.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #174 : 16.05.06 - klo:13:34 »
Kiitos incistä, rolla! :) Tuon voisi kyllä käydä kesäksi ostamassa.. Ja jos ei kesällä tule käytettyä niin säästyyhän se sitten syksyiselle etelän lomalle.. siellä kyllä on käyttöä.. ja plussaa siitä että tuo on vedenkestävä..

rolla

• Vieras
« Vastaus #175 : 16.05.06 - klo:14:13 »
Käsittääkseni ainaki sk 30 spray on fysikaalinen suoja vai.. tietääkö joku?

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #176 : 16.05.06 - klo:15:10 »
Käsittääkseni ainaki sk 30 spray on fysikaalinen suoja vai.. tietääkö joku?

Yliopiston apteekin sivuilta kopioitua:

Aurinkovoiteet sisältävät kemiallisia suoja-aineita: Butyl Methoxydibenzoylmethane, Ethylhexyl methoxycinnamate, Ethylhexyl Triazone, Phenylbenzimidatzole Sulfonic Acid, Diethylhexyl Butamido Triazone ja fysikaalisen suoja-aineen: Titanium diokside. Eucerin Junior Micropigmenting lotion sk 25 ja Junior Lotion sk 15 sisältävät vain fysikaalisen suoja-aineen, sinkki oksidi ja titaanidioksidi.

Ne eivät ole toisin.

rolla

• Vieras
« Vastaus #177 : 16.05.06 - klo:15:30 »
Ok, niin mä aattelinku ku lapsille pitäis olla fysikaalinen suoja. Marketin tuotteet ei välttämättä ole yhtä turvallisia.

ulysses

• Vieras
« Vastaus #178 : 16.05.06 - klo:15:34 »
ömmömmöö, täällä on hirveästi tuotteista iholle, mutta entäpä hiuksille?
suosituksia? mä olen pariakin tököttiä vuosina nakki ja makkara koittanut, mutta ne on kuivatteneet hirveesti  :-\

rolla

• Vieras
« Vastaus #179 : 16.05.06 - klo:15:37 »
Jokainen aihe omalla paikallaan.. tässä...

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=352.0