Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 355191 kertaa)

Poissa billabong

• Hiushörhö
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #210 : 03.06.06 - klo:10:55 »
Kiiti vastauksista! Enpä ostanut sitten favoraa enkä vichyä, vaan tuon Acon uuden aurinkovoiteen kasvoille spf 25.
En ole vielä naamaan kokeillut, mutta kädelle levittäessä imeydyttyään ei tuntunut ollenkaan tahmaiselta. Eli vaikuttaa aikasta lupaavalta. Incistä en löytänyt mineraaliöljyjä enkä silikoneja, mutta korjatkaa jos olen väärässä.

Aqua, Octocrylene, C12-15 Alkyl Benzoate, Ethylhexyl Salicylate, Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Diethylamino Hydroxybenzoyl Hexyl Benzoate, Glycerin, Myristyl Myristate, Butylene Clycol, Cetyl Alcohol, Canola, Tocopheryl Acetate, Potassium Cetyl Phospate, Acrylates/c10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Xanthan Gum, Disodium EDTA, Sodium Hydroxside, Citric Acid, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propyparaben.

60ml pakkaus maksoi 10.65, ei siis mitään kauhean halpaa...
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #211 : 13.06.06 - klo:13:53 »
 Onko kellään kokemuksia ekokaupan luonnonmukaisita aurinkovoiteista? Ruohonjuuresta löytyisi Santea ja Frantsilaa, jotka ovat liian kalliita, mutta myös Urtekramia 10, 15, 20 kertoimilla, ja hintakin pysyttelisi alle 15euron.
 Tuossa inci:http://www.urtekram.dk/docs/produkter/visprodukt.asp?side_id=5&grp1=7&gruppe_id=1&varenr=90600
ja tietoa englanniksi:http://www.urtekram.dk/docs/indhold/default.asp?side_id=89

edit. Ostin tuota sk20. Miinuksena (ainakin ekan pienimuotoisen testin mukaan)se, että koostumus on hyvin paksua ja siksi vaikea levittää..mutta varmaan tekee hyvää kuivalle hipiälleni. Plussana ettei tahmaa vaan imeytyy hyvin :) .. toisin kuin vanha (köh,4v.. ::)) Nivea.
« Viimeksi muokattu: 16.06.06 - klo:02:33 kirjoittanut Ryövärintytär »
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #212 : 18.06.06 - klo:13:22 »
En olekaan vielä täällä tainnut ylistää Lumenen On the go SPF 40 voidetta kasvoille. On aivan ihanan kevyttä ja imeytyy kasvoille hyvin, joten sopii erinomaisesti myös meikin alle. Lisäksi korkissa on kätevä aurinkosuojaaine myös huulille. Aivan must tuote minulla kesällä.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #213 : 18.06.06 - klo:13:38 »
Sain lahjaksi tuon Lumenen aurinkovoiteen suojakertoimella 30. Oli aika paksu koostumus niinkun ajattelinkin mutta levittyi silti ihan hyvin. Kun antaa rauhassa imeytyä niin ei kyllä iho jää tahmeaksi. Oon tehnyt silleen että aamulla pukiessa jo rasvaan vaikken heti lähtiskään ulos, niin sitten ei oo tahmafiilis. Enkä oo palanu 8) Hinnat Lumeneilla nykyään mun mielestä aika korkeat, tääki maksaa parikymppiä. Mulle kymppikin on liikaa ::)
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #214 : 18.06.06 - klo:13:53 »
Tuo Lumenen SPF 30 on kyllä hyvä aurinkosuojavoide vartalolle, itsekin tykkään. Harmi vain, että ei ole kasvoille tarkoitettu kuten se kasi. Imeytyy kyllä iholle hyvin ja siitä paljon plussaa.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #215 : 18.06.06 - klo:17:58 »
Olen tykännyt ACOn aurinkovoiteesta, joka on tarkoitettu kasvoille. Jättää kyllä aika rasvaisen tunteen, mutta ei ole tukkinut ihoa pahasti. Onpa ainakin halvempaa kuin Clinique. Plussaa siitä, ettei sisällä mineraaliöljyä.

Poissa Minni

• HAIRahtanut
« Vastaus #216 : 18.06.06 - klo:18:38 »
Olen tykännyt ACOn aurinkovoiteesta, joka on tarkoitettu kasvoille. Jättää kyllä aika rasvaisen tunteen, mutta ei ole tukkinut ihoa pahasti. Onpa ainakin halvempaa kuin Clinique. Plussaa siitä, ettei sisällä mineraaliöljyä.

Mulla on ollut ACOn kasvoaurinkosuoja nyt käytössä viikon. Suojakerroin on 15 ja hinta oli noin kympin. Jättää hieman kiiltävän pinnan kasvoille, mutta ei ole tullut näppylän näppylää. Yleensä näppylöitä on tullut useamman peräkkäisen käyttöpäivän jälkeen (siis muilla merkeillä). Oikein hyvä hintalaatu-suhde. :) Mullakin on edelliskesinä ollut käytössä Cliniquen sk 15 -geeli, mutta se on kyllä aika kallista. :-\
« Viimeksi muokattu: 18.06.06 - klo:19:35 kirjoittanut Minni »

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #217 : 18.06.06 - klo:19:28 »
Minulla on se sk 25 ja ostan kyllä toisenkin kerran. Se kosteuttaakin kivasti.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #218 : 18.06.06 - klo:21:38 »
Kiiti vastauksista! Enpä ostanut sitten favoraa enkä vichyä, vaan tuon Acon uuden aurinkovoiteen kasvoille spf 25.
En ole vielä naamaan kokeillut, mutta kädelle levittäessä imeydyttyään ei tuntunut ollenkaan tahmaiselta. Eli vaikuttaa aikasta lupaavalta. Incistä en löytänyt mineraaliöljyjä enkä silikoneja, mutta korjatkaa jos olen väärässä.

Aqua, Octocrylene, C12-15 Alkyl Benzoate, Ethylhexyl Salicylate, Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Diethylamino Hydroxybenzoyl Hexyl Benzoate, Glycerin, Myristyl Myristate, Butylene Clycol, Cetyl Alcohol, Canola, Tocopheryl Acetate, Potassium Cetyl Phospate, Acrylates/c10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Xanthan Gum, Disodium EDTA, Sodium Hydroxside, Citric Acid, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propyparaben.

60ml pakkaus maksoi 10.65, ei siis mitään kauhean halpaa...

Myristyl myristate on käsittääkseni mineraaliöljy... Mutta mitäpä niitä turhaan välttelemään, jos ei itselle niistä mitään koidu.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #219 : 18.06.06 - klo:22:05 »
Ai on mineraaliöljy? Ainakaan vielä iho ei ole pahasti oireillut. Muutama yksittäinen finni on tullut.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #220 : 19.06.06 - klo:10:28 »
Mikä ois hyvä ja halpa tuote kasvoille? Oon käyttänyt eucerinin suihkittavaa aurinkosuojaa(20) kasvoille ja musta tuntuu että mun iho menee kyllä ihan tukkoon kesän aikana jos jatkan tuon laittamista. Ei saisi sisältää mineraaliöljyjä eikä silikonia. Niin ja mielellään mahd. vähän tahmaava. Onkohan edes olemassa ::) Meikin alle ei tarvitse soveltua, meikkivoiteessa on aika korkeat suojaimet ja muutenkin meikkaan vain töihin mennessä näin kesällä.

grove

• Vieras
« Vastaus #221 : 19.06.06 - klo:11:33 »
Oon käyttänyt eucerinin suihkittavaa aurinkosuojaa(20) kasvoille ja musta tuntuu että mun iho menee kyllä ihan tukkoon kesän aikana jos jatkan tuon laittamista.

Saathan poistettua sen kunnolla iholta illalla? Aurinkotuotteissa voi kyllä myöskin joillekin aiheuttaa itse suodatinaineet näppyjä, esimerkiksi butyl methoxydibenzoylmethane (vaikka saisitkin pestyä sen pois illalla).

Mikä ois hyvä ja halpa tuote kasvoille? Ei saisi sisältää mineraaliöljyjä eikä silikonia. Niin ja mielellään mahd. vähän tahmaava. Onkohan edes olemassa ::)

Ei ole olemassa  :D Keveimmästä päästä on varmaan Louis Widmerin aurinkogeeli SK 10, mutta siinä on dimetikonia. ACOlla on myös hyviä hinta-laatusuhteeltaan nuo kasvoille tarkoitetut SK 15 ja 25. Lisäksi nyt vielä vähän niiden jälkeen siihen on tullut ACOn muun kosmetiikan "Time" otsakkeen alle kaks vartalolle ajateltua kevyehköä voidetta SK 8 ja 16, ja vielä kasvoille SK 12.

Poissa billabong

• Hiushörhö
« Vastaus #222 : 19.06.06 - klo:12:00 »
Juu, minäkin olen tota Acon aurinkovoidetta kasvoille (25) testailut ja on tuo ihan ok. On tullut vain pari näppyä, tosin ne saattavat johtua jostain muustakin. Mutta on kyllä todella tahmaista! Sopii varmaan vähän kuivemmalle iholle, sillä tahmaisuus katoaa vasta kun on imeytynyt (tosin sitä ihmettä ei ole kasvoille käytettäessä vielä tapahtunut) tai sitten kun levitän meikkivoiteen. Meikkivoide ei kuitenkaan lähde sen nopeammin kuin normaalistikaan, joten siihen tuo ei onneksi vaikuta. Mutta koska joudun käyttämään meikkivoidetta muutenkin huonon ihoni takia, ei tuo tahmaisuuskaan niin hirveästi haittaa..
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #223 : 19.06.06 - klo:12:23 »
Widmerillä on muuten kasvoille tarkoitettu aurinkosuoja, joka suojaa ihoa myös vanhenemiselta. Siinä ei ole mineraaliöljyä, mutta silikonista en tiedä. Ainoa tahmaamaton kasvoille tarkoitettu aurinkovoide on mielestäni Cliniquen.

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #224 : 19.06.06 - klo:12:28 »
Lilly Missy, katsopa keskustelua taaksepäin. Siellä olen suositellut Dailyn aurinkoemulsiota (SPF 22), ja INCI löytyy myös.