Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 355204 kertaa)

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #255 : 10.07.06 - klo:23:20 »
Täytyisi sinne mennä viikon päästä uudestaan, ja nyt pitäisi ostaa uusi aurinkorasva. Ajattelin vähän Piz Buinin Allergy sk30:a. Onko kokemuksia? Sen pitäisi olla sellaista että nimenomaan ehkäisee aurinkoihottuman syntymistä ja ei sisällä mitään allergisoivia aineita. Hinta on vaan vähän suolainen, n. 20 euroa ei viitsisi maksaa ihan turhasta...
Sandaali, myös tuo Eucerinin spf 25 geeli on tarkoitettu erityisesti aurinkoallergian ehkäisyyn: http://fi.eucerin.com/ranges/sun/sun_allergy.html. Sitähän on täällä kehuttu ja itsekin kokeilin kädelle sen verran, että ainakin imeytyi nopeasti. Hajusteeton ja väriaineeton.

Itse pärjäsin loistavasti parin päivän festarihelteen tuolla L'orealin spf 30:llä. Laitoin sitä aamupäivällä ja suoja riitti auringonlaskuun asti. Tosin suojaa paransi varmaan jatkuva tomukerros iholla ;D.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #256 : 11.07.06 - klo:10:18 »
Ostin apteekista ACOn aurinkorasvoja, suojakertoimet 8 ja 16. Koostumus on hyvä, samoin tuoksu. En palanut, joten toimi varmaan sitten hyvin.  :) Kaupan päälle sai mentholintuoksuisen after sun -geelin.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #257 : 11.07.06 - klo:15:55 »
Tuli taas ajankohtaiseksi tämä aurinkosuoja-asia, kun viime kesältä jäänyt Vichyn aurinkovoide kasvoille (SK30) on ilmeisesti mennyt vähän pilalle, koska rullautuu ja muuttuu kokkareiseksi iholla.

Eli siis kaipaisin suosituksia aurinkotuotteista kasvoille. Mineraaliöljyille ehdoton ei, silikoneja mieluiten keskellä tai alempana INCIssä. Ei mielellään saisi myöskään olla rasvaista ainetta. Hinta alle 15 euroa. Onko mahdotonta löytää tällainen tuote tuolla hinnalla? Toki kalliimpiakin saa ehdottaa.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #258 : 11.07.06 - klo:16:09 »
Mariatar, Favoran aurinkogeeli on mielestäni hyvä. Ei mineraaliöljyjä tai silikoneja. Ei ole mun supertukkiutuvaa ja rasvaista ihoa tukkinut. Ihan vähän jättää lähmäiseksi, mutta onko täysin lähmätöntä aurinkovoidetta edes olemassa...
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #259 : 11.07.06 - klo:16:12 »
Katselinkin tänään tuota Favoran aurinkogeeliä, mutten sitten ostanut, koska en ollut varma, sopiiko myös kasvoille. Mutta jos sopii, niin tuon voisinkin käydä ostamassa ensi viikolla. :)
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 11.07.06 - klo:20:28 »
Katselinkin tänään tuota Favoran aurinkogeeliä, mutten sitten ostanut, koska en ollut varma, sopiiko myös kasvoille. Mutta jos sopii, niin tuon voisinkin käydä ostamassa ensi viikolla. :)

minulle apteekkari väitti, että tuo ei ollenkaan imeydy ihoon, koska siinä on vain se fysikaalinen (?) suoja.. en oo nyt ihan varma kumminpäin nuo suojat meni. Mutta kuitenkaan en sitten sitä ostanut. Sen sijaan ostin eucerinin sk25 kasvoille tarkoitetun aurinkovoiteen ja olen tykännyt. Se imeytyy ihoon ihan hyvin ja sopii hyvin meikin alle. Kaikki muut kokeilemani aurinkorasvat ovat olleet paljon lähmäisempiä..

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #261 : 11.07.06 - klo:20:49 »
Eikös se ole niin, että tuossa Favorassa on vain fysikaalinen suoja, joka siis ei imeydy ihoon, vaan jättää kalvon ihon pintaan, joka heijastaa säteet pois iholta? Voisin kyllä katsella myös tuota Eucerinia.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
« Vastaus #262 : 11.07.06 - klo:21:05 »
Siis kyllähän se voide imeytyy, mutta ei se suoja-aine. Mutta ei se silti jätä mitään sen erityisempää kalvoa kuin muutkaan.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #263 : 11.07.06 - klo:21:09 »
Eikös se ole niin, että tuossa Favorassa on vain fysikaalinen suoja, joka siis ei imeydy ihoon, vaan jättää kalvon ihon pintaan, joka heijastaa säteet pois iholta? Voisin kyllä katsella myös tuota Eucerinia.

nii, tuota juuri yritin tuossa aiemmassa viestissäni selittää :) mutta minä uskoin apteekkaria kun se väitti, ettei juurikaan imeydy ihoon. Ja testeristä kokeiltunakin tuntui aika paljon lähmäisemmälle kuin tuo eucerin.

Poissa HMK

• Haiven
  • *
« Vastaus #264 : 12.07.06 - klo:19:50 »
Mutta eikös tuossa Eucerinin kasvovoiteessa (sk25) olekin mineraaliöljyjä? Vai onkohan omassa kaapissa vain joku vanhempi malli.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #265 : 12.07.06 - klo:20:30 »
Höh, jos tosiaan on niitä mineraaliöljyjä. Ostan ilmeisesti tuon Favoran kuitenkin, kun se on "puhdas".

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
« Vastaus #266 : 12.07.06 - klo:21:03 »
Ja lähmäisyydestä puheenollen, itse ainakin paikkaan sen puuterilla ja sen jälkeen ei lähmäisyydestä ole tietoakaan.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #267 : 12.07.06 - klo:21:55 »
Kattelin muuten Emotionissa Lancomen sellasta aurinkovoidetta jossa oli sellanen viilentävä efekti. Aika hauska olis, mutta tuota oli vaan sk8:na. Ei sillä että ostaisin mitään Lancomen ylihintaisia arskavoiteita, mutta onko teillä tullut vastaan vastaavia muita, eli aurinkovoiteita jossa on viilentävä efekti?
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #268 : 13.07.06 - klo:16:53 »
Ja lähmäisyydestä puheenollen, itse ainakin paikkaan sen puuterilla ja sen jälkeen ei lähmäisyydestä ole tietoakaan.

puuterointi tosiaan auttaa lähmäisyyteen, mutta vie kyllä myös tehoja aurinkovoiteelta valitettavasti  :-\
Mutta eikös tuossa Eucerinin kasvovoiteessa (sk25) olekin mineraaliöljyjä? Vai onkohan omassa kaapissa vain joku vanhempi malli.

mulla on siis tuo eucerinin age protecting face cream sk 25, eikä ainakaan mun käsittääkseni sisällä mineraaliöljyjä, mutta silikoneja löytyy jonkin verran, mutta ei niitäkään heti incin alusta..

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #269 : 13.07.06 - klo:23:36 »

puuterointi tosiaan auttaa lähmäisyyteen, mutta vie kyllä myös tehoja aurinkovoiteelta valitettavasti  :-\

tarkoitetaanko tällä lähmäisyydella sitä rasvaista tunnetta? Miten niin puuterointi vie tehoja?
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.