Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 326165 kertaa)

Poissa -j-

• Tukkaguru
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #285 : 01.11.06 - klo:11:55 »
Thaimaalle olet lähdössä :) mä sieltä juuri kotiuduin 2,5 viikkoa kestäneeltä matkalta.. :) minne päin olet menossa, jos saa udella?

Itse asiassa en edes muista...
Se on lähinnä siskoni järkkäämä Thaimaan "kiertomatka" koko perheelle, yllärisynttärilahja isälleni pyöreiden vuosien johdosta. 3 viikkoa ollaan reissussa, joista ainakin muutama pv Bangkokissa. Sitten siirrytään etelämpään, johonkin "rantakohteeseen" loppulomaksi muutaman muun paikan kautta.

Noista rasvoista oon ite huomannu saman, että tavallisissa päivävoiteissa ei juurikaan korkeampia suojakertoimia ole, ainakaan markettisarjoilla. Itse käytin Thaimaalla Lumenen vita nectar -sarjan päivävoidetta, sk 15 muistaakseni :) ja meikkiä tuolla ei tullut käytettyä ollenkaan, mutta silti voide suojasi tarpeeksi hyvin, enkä palanut. Tosin jos suorassa auringossa on ja aurinkoa haluaa enemmänkin ottaa, niin sitten tuo voide ei kyllä riitä. Silloin kannattaa ottaa paljon korkeammat suojakertoimet käyttöön. Parina päivänä kun olin rannalla kauemmin, niin käytin eucerinin kasvoille tarkoitettua aurinkorasvaa sk25 ja hyvin ajoi sekin asiansa. Tuota olen mys käyttänyt meikin alla, ja toimii hyvin, koska imeytyy aika hyvin eikä jätä ihoa tahmeaksi..

Minä en ota aurinkoa ollenkaan. Suomessakin käytän kesällä SK50:a, jos ei ole mahdollisuutta lymyillä varjossa. Mun iho ei kuitenkaan pala ihan älyttömän helposti, vaikka vaalea onkin. Tykkään kuitenkin vaaleasta ihostani, eikä mulla ole mitään tarvetta ruskettua ollenkaan. Olen penskana sitäpaitsi palanut liian monta kertaa, joten nyt suojaudun kunnolla, ja siksi noin korkeat suojakertoimet, että INHOAN voiteiden kanssa lutraamista. Mieluummin voitelen vain kerran päivässä.

Lumenella tosiaan on SK15-päivävoide, samoin Body Shopilla, niitä harkitsen.
Ja tietty vois kokeilla tota Eucerin SK25:a, jos se on kevyt ja helposti imeytyvä. Viime kesänä ostin Luis Widmerin kasvoille (niin käsitin?) tarkoitetun SK40-voiteen, joka oli kyllä ihan kamalan stydiä tököttiä! Siksi kyselen kokemuksia täällä etukäteen, ei huvita enää tuhlata rahoja "kasvoille tarkoitettuun" aurinkovoiteeseen, joka sitten onkin silkkaa rasvaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #286 : 01.11.06 - klo:13:26 »
Minusta tuo Lumenen SPF 40 aurinkovoide on ihana juuri siksi, että on melko kevyen tuntuinen iholla. Ei ole siis sellainen perusrasvainen ja kun on tosiaankin suunniteltu kasvoille, on myös sen mukainen. Plus että mukana tulee huulirasva. :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 01.11.06 - klo:14:42 »
Minusta tuo Lumenen SPF 40 aurinkovoide on ihana juuri siksi, että on melko kevyen tuntuinen iholla. Ei ole siis sellainen perusrasvainen ja kun on tosiaankin suunniteltu kasvoille, on myös sen mukainen. Plus että mukana tulee huulirasva. :)

Hyvä, kiva kuulla. Suojakertoimetkin alkaa tuossa voiteessa olla kohdallaan mun mieltymyksen mukaan  :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #288 : 04.11.06 - klo:10:27 »
Käytin kesällä L'orealin kasvoille tarkoitettua aurinkovoidetta, suojakerroin 30. Tuo oli aika kevyttä ja imeytyi hyvin, ei siis jättänyt naamaa rasvaiseksi.
Espanjassa ollessani käytössä oli Vichyn sk60 voide, joka oli aika tuhtia mutta sekin sopi mulla meikin alle kun iho on kesäisinkin tosi kuiva.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 06.03.07 - klo:18:04 »
Viime kesänä mulla oli Eucerinian joku Mat-juttu, ja ihan ok:ta oli. Tänä kesänä voisin kokeilla kyllä jotain muuta.

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #290 : 06.03.07 - klo:18:44 »
Kellään ollut tätä Favoran aurinkogeeliä, sk15? Tukkiiko ihoa?

Aqua, Titanium Dioxide, Triisostearin PEG-6 Esters, Caprylic / Capric Triglyceride, Glycerin, Aloe Barbadensis, PEG-100 Stearate, Glyseryl Stearate, Tricontanyl PVP, Polyacryliamide, C13-14 Isoparaffin, Laureth-7, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Butylparaben, Isobutylparaben, Allantoin

On ilmeisesti tarkoitettu sekä kasvoille että vartalolle. Myöskin Acolla olisi aurinkovoide kasvoille, sk15 tai 25, mutta sen inciä en ole nähnyt.

Aura

• Vieras
« Vastaus #291 : 07.03.07 - klo:12:37 »
Kellään ollut tätä Favoran aurinkogeeliä, sk15? Tukkiiko ihoa?

Favoran aurinkogeeli on ollut mulla käytössä jo monena kesänä, enkä ole huomannut sen tukkivan ihoa. Tosi hyvä tuote, sillä se ei ole ollenkaan sillä tavalla rasvainen ja paksu, kuin monet aurinkovoiteet ovat. Ainoa miinus siitä, että saa kasvot näyttämään hiukan valkoiselta.

maarit

• Vieras
« Vastaus #292 : 07.03.07 - klo:13:35 »
^ Mulla myös oli tuo Favoran aurinkogeeli käytössä viime kesänä ja tullee olemaan myös ensi kesänä. Ei tuntunut tukkivan ja oli muutenkin oikein hyvä. Tosiaan jättää vähän valkoista sävyä, mutta mua ei haitannut lainkaan, kun olen niin valkoinen muutenkin.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #293 : 07.03.07 - klo:15:09 »
Onko kellään kokemuksia luontaiskosmetiikan aurinkosuojista, esim. Dr. Hauschkasta ja Laverasta? Haluaisin löytää kasvoille aurinkosuojan kesäksi, jossa ei ole silikonia eikä mineraaliöljyjä tai muutakaan helposti tukkivaa. Ideoita  ???

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #294 : 09.03.07 - klo:16:00 »
Nyt on Pharmazonilla Korresin aurinkosuojatuotteita.  :) Ensi kuussa tämä tyttö tekee ekan tilauksensa tuonne.
« Viimeksi muokattu: 09.03.07 - klo:16:13 kirjoittanut Euphoria »

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #295 : 09.03.07 - klo:21:33 »
Onkohan noiden Korresien incejä missään? Joku täällä puhui että joissakin on mineraaliöljyjä, mutta missä? Toivottavasti ei ainakaan kasvovoiteissa.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #296 : 09.03.07 - klo:22:43 »
Löysin yhden aurinkovoiteen sekä after sun:n INCI:t

Korres Watermelon Sunscreen Face Cream SPF 30
Active ingredients: Octocrylene, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Titanium Dioxide, Zinc Oxide. Other ingredients: Aqua, C12-15 Alkyl Benzoate, Butylene Glycol, Isocetyl stearoyl stearate, Dipentaerythrityl hexacaprylate/hexacaprate, Isononyl isononanoate, Isodecyl neopentanoate, Cetearyl Alcohol, Coco-Glucoside,Tribehenin PEG-20 esters, Tridecyl Salicylate, Acrylates/C12-22 Alkylmethacrylate Copolymer, Butyrospermum Parkii (Shea Butter) Fruit, Callophyllum Inophylum Seed Oil, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Behenyl Alcohol, Calendula Officinalis Flower Oil, Chamomilla Recutita Flower Oil, Caprylyl Glycol, Isostearic Acid, Citrullus Lanatus (Melon) Extract, Glycerine, Glycine Soja (Soybean) Oil, Helianthus Annuus Seed Oil, Palmitoylproline, Magnesium palmitoyl Glutamate, Sodium Palmitoyl Sarcosinate, Parfum, Phenoxyethanol, Polyhydroxystearic Acid, Potassium Sorbate, Silica, Sodium Benzoate, Tocopherol, Tocopheryl Acetate, Xanthan Gum, Zinc Sulfate, Alumina.

Korres Aloe Vera After Sun Body Milk
Water, Propylene Glycol, C12-20 Acid PEG-8 Ester, Glyceryl Stearate, Polyisoprene, Paraffinum Liquidum, Peg-100 Stearate, Aloe Vera Leaf Juice, Mimosa Tenuiflora Bark Extract, Acetylated Lanolin Alcohol, Allantoin, Jojoba Seed Oil, Calendula Officinalis Flower Extract, Chamomilla Recutita Extract, Carbomer, Cetyl Acetate, Dimethicone, Disodium EDTA, Glycyrrhetinic Acid, Butylparaben, Ethylparaben, Sunflower Seed Oil, Imidazolidinyl Urea, Isobutylparaben, Methylparaben, Evening Primrose Oil, Panthenol, Fragrance, Phenoxyethanol, PPG-25-Laureth-25, Propylparaben, Tocopheryl Acetate, Triethanolamine.

Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 10.03.07 - klo:13:13 »
Hei grove, tai joku:

Multa löytyy tuo Cliniquen aurinkovoide kasvoille (sama kuin TopShopin postaama, mutta spf 30), ja se on siis viime kesäksi ostettu. Onko mun ihan pakko ostaa uusi ensi kesäksi, kun sitä kuitenkin on vielä jäljellä :P?

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 10.03.07 - klo:13:33 »
Hei grove, tai joku:

Multa löytyy tuo Cliniquen aurinkovoide kasvoille (sama kuin TopShopin postaama, mutta spf 30), ja se on siis viime kesäksi ostettu. Onko mun ihan pakko ostaa uusi ensi kesäksi, kun sitä kuitenkin on vielä jäljellä :P?
Onks siinä sitä purkkimerkintää? Että kauan säilyy avaamisen jälkeen? Jos se on 12kk niin helposti, jos 6kk niin sitten on aurinkosuojatehot voineet heikentyä jos putelia on siel säilytetty paljon lämpimässä tms. Itse kyllä käyttäisin sen hyvillä mielin jos ei haisisi/tuntuisi oudolta.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #299 : 10.03.07 - klo:13:36 »
Hmm pitääkin tsekata... Juurikasvu vie maalaisjärjen, ennen miettimistä kysyn täältä ::).

(aiks aurinkorasvat tunnu aina oudolta ;D?) Ei vaan tekis mieli itse testata, että onko tehoja vielä jäljellä, palaminen on sen verta kamalaa :(