Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 332477 kertaa)

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #300 : 10.03.07 - klo:13:58 »
Minulla on ollut seuraavia:
* TBS C-vitamin kasvovoide spf 15
* Lumene Instant Sun Dual Pack (sävyttävä päivävoide + aurinkosuojavoide (spf 15?)
* Nuxe Multi-purpose Cream spf 8

TBS:stä en tykännyt yhtään, jäi ihon pinnalle sellaiseksi rasvaisen näköiseksi ja tuntuiseksi. Lumene ihan ookoo. Nuxe on ollut paras; tuo voide on lisäksi hitusen itseruskettava, sekä aktivoi ihoa aurinkoa varten (= ruskettuu nopeammin) :)
1c M ii BSL

BonQi

• Vieras
« Vastaus #301 : 10.03.07 - klo:14:54 »
Otan käyttöön tuossa vähän keväämmällä Trevarnon Organic Day Creamin SPF 15 kunhan saan vanhat käytettyäpoisa lta. Lisäksi otan käyttöön  Elements-suojapuikon josta saa vedenkestävää suojaa huulille, nenälle, luomille jne. Siinäkin suojakerroin 15.
Viime kesänä käytin aika usein Lumenen sävyttävää mattapäivävoidetta, jossa suojakerroin muistaakseni 8. Peitti sopivasti ihon epätasaisuuksia ja jätti puolihimmeän pinnan, niin ettei puuteria tarvinnut laittaa. Sopi kaupunkioloihin aurinkotuotteeksi. Rannalla oli käytössä Nivean Anti-Ageing Face Sun Cream, joka sattui jäämään käteen ruokakauppareissulla. Ihan ok aurinkotuote kasvoille, vaikkei mitään lähtemätöntä vaikutusta mieleen jättänyt.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #302 : 17.03.07 - klo:11:46 »
Pitäisi löytää aurinkovoide kasvoille, joka täyttäisi seuraavat ominaisuudet:

- öljytön ja muutenkin kevyt
 - alkoholiton, hajusteeton ja väriaineeton
 - SK korkeintaan 10

Viime kesänä mulla oli Eucerinin Hydro Protect Mat SK 15 (olikohan se tuon niminen, no joku mat juttu kuitenkin). Se oli ihan ok, mutta tuntui että kasvot ei ruskettuneet tuon kanssa ollenkaan. En varmaankaan ostaisi uudestaan.

Lancomella taitaa olla sellainen joku geelimäinen SK 8, joka sopii sekä kasvoille että vartalolle. Siinä on se joku viilentävä efekti muistaakseni. Keltainen tuubi. INCI kiinnostaisi kovasti!

Ehdotuksia vain tulemaan sekaiholle sopivista tuotteista, jotka eivät tukkisi ihoa.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 17.03.07 - klo:11:48 »
Viime kesänä käytin vartalolla Garnierin SK 8 jotakin maitoa tai emulsiota, ja se oli kyllä yllättävän hyvää. Yleensä en käytä aurinkorasvaa, koska ne jättää sellaisen ällöttävän tahmean tunnun iholle, mutta tuo Garnier ei jättänyt. Ostan varmaan täksikin kesäksi tuota.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #304 : 17.03.07 - klo:15:18 »
Mä olen silmäilly kaupassa myös Garnierin aurinkotuotteita. Yksi hajusteeton versio olisi 40 suojakertoimella. Aika iso kerroin mutta alkukesästä voisi mennäkin, mulla nimittäin on aurinkoihottumaa...mietin vain että käykö sama tuote sitten kasvoille, purkissa ei mainittu. JOtain oli mainittu kyllä tuosta tahmattomuudesta...ajattelin lähinnä mainospuheeksi, mutta jos pinkpepperin kokemukset ottaa huomioon niin...tosin suojakertoimissa on noissa versioissa aika iso ero, jos se vaikuttaa sitten itse koostumukseenkin... :-\

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #305 : 17.03.07 - klo:15:55 »
Olisikohan Cliniquella? Acolla on myös kasvoille tarkoitettuja aurinkotuotteita.

Poissa Luppa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #306 : 17.03.07 - klo:17:17 »
Löysin viime keväänä tosi kivan suojavoiteen, jota olen käytellyt läpi vuoden aurinkoisina päivinä. Ehkä paras suojakertoimellinen kasvovoide, jota olen kokeillut:

BION Titanium dioxide sunscreen (high) sk 30 sisältää uva- ja uvb-suodattimet

Aqua, octyl palmitate, glyserin, prunus dulcis, polysorbate 60, cetearyl octaonate, phospholipids, titanium dioxide, zinc oxide, camelia oleifera, hyaluronic acid, vitis vinifera, tocopherol, citrusdulcis, vanilla planifolia, methylparaben, propylparaben

Favora ei sopinut mulle. Voide jäi rasvaisena ihon pinnalle ja aiheutti näppyjä nenänpieliin. Normaali-ihoinen siskoni käyttää Favoraa ja hänelle se sopii hyvin.
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.

Poissa Luppa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #307 : 17.03.07 - klo:18:15 »
^Mistä tuota saa ja mitä maksaa?

Kosmetologilta ja hinta on 30 euron luokkaa. On hyvin riittoisaa ja mulla on kestänyt sama tuubi pian vuoden. Olen tosin sekoitellut sitä välistä Erisanin kasvovoiteen kanssa.
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #308 : 17.03.07 - klo:19:19 »
Tuo Bionin aurinkosuoja sisältää octyl palmitatea, joka joidenkin nettisivujen mukaan on komedogeenistä eli saattaa aiheuttaa kukkimista joidenki ihmisten ihoilla :( Mieki eka ajattelin tuotetta kokeillessani, että tässähän hyvä aurinkosuojavoide kasvoille, mutta tuo octyl palmitate sai mut miettimään uudelleen ja hylkäämään kyseisen rasvan.

BION

Aqua, octyl palmitate, glyserin, prunus dulcis, polysorbate 60, cetearyl octaonate, phospholipids, titanium dioxide, zinc oxide, camelia oleifera, hyaluronic acid, vitis vinifera, tocopherol, citrusdulcis, vanilla planifolia, methylparaben, propylparaben

http://www.zerozits.com/Articles/acnedetect.htm

Muutenkin ihan mielenkiintoinen taulukko, vaikka sen mukaan silikonit ei aiheuta kukkimista :D

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #309 : 18.03.07 - klo:15:24 »
^Katoin minäkin tuon taulukon, eikä sen mukaan mineraaliöljytkään tukkisi ihoa. Mitähän tässä oikein pitäisi uskoa?

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #310 : 18.03.07 - klo:16:58 »
^^ Suurin osa kasviöljyistä taas oli pahiksia...

Mä en jotenkaan osaa uskoa tuohon listaan. Ainakin kasviöljyt olen huomannut iholleni paljon paremmiksi kuin mineraaliöljyt. Mineraaliöljyt eivät auttaneet mun ihon hilseilyyn yhtään, mutta kun siirryin käyttämään kasviöljyä sisältäviä tuotteita, hilseilystä ei ole enää tietoakaan.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #311 : 18.03.07 - klo:17:53 »
^En kyllä minäkään. Kookosöljy nyt voi tukkia. On muuten Humektanissakin jotain tukkivaa, kun käytän sitä yövoiteena porukoilla ollessa, niin naama alkaa aina kukkia.  :-\

Tuosta aurinkosuojasta puheenollen. Katsoin Paula Pegounin sivuilta, että Korresin Mandarin- voiteessa käytetty aurikosuoja-aine, Isoamyl p-Methoxycinnamate, ei suojaisi kuin UVB-säteiltä.  :(
« Viimeksi muokattu: 18.03.07 - klo:17:56 kirjoittanut Euphoria »

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #312 : 19.03.07 - klo:12:39 »
Minä olen eucerin fani, nimenomaan se lasten spray paras, koska on fysikaalinen suoja ja sopii samalla tietysti lapsillemme. Kasvoihin käytän lumenea tai vastaava jos sattuu olemaan, muuten eucerinia myös kasvoihin. Kai nuo tuotteet muuten ovat kunnossa talvenkin jälkeen. Oisiko noin vuosi säilymisaika vai kuinka. Jos olen ostanut toukokuussa nuo, niin onko ne nyt sitten pilalla eikä suojaa ja joudun ostamaan uudet vai voinko vielä käyttää turvallisesti niitä syksyyn asti. Harmittaa jos joutuu uusia ostaa, kun yksi pullo kestää mulla aina pari kesää eikä tuo mitään edullistakaan ole.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #313 : 19.03.07 - klo:21:08 »
^ ja ^^ Juu, muaki mietityttää tuon taulukon paikkansapitävyys, häätyy vaan uskoa omaa ihoansa ja katsoa mikä sille sopii. Mutta hassua tosiaan, että mineraaliöljyt ja silikonit olivat muka hyviä ja kasviöljyt pahiksia ;D

Poissa ligtz

• Haiven
  • *
« Vastaus #314 : 20.03.07 - klo:11:59 »
Moi!

Onko kellään kokemusta Avenen Hydrance Optimale SK 15 voiteesta? Sehän ei varsinainen aurikovoide ole, mutta kuitenkin tuollanen suojakertoimellinen. Etsiskelen sellaista kevyttä, tukkimatonta sk15 voidetta (niin kui moni muukin:).

Olisin lukemani perusteella ostanut Eucerin Hydra Protect Mat voidetta. mutta sitä ei löydy mistään, niin vastaavaa sellaista:) Siis mineraaliöljytöntä ja mahd. vähän silikonia sisältävää..