Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 326167 kertaa)

keppi

• Vieras
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #315 : 25.03.07 - klo:23:07 »
Nyt kun on luvattu taas kauniita ilmoja niin kysynpä taas minäkin...

Mäkin haluan kaikkea tätä: Tukkimattoman, matan (tai muuten hyvin levittyvän ja imeytyvän), suojan sekä UVA että UVB säteitä vastaan, ja suojakerroin väh. sen 15, saa olla korkeampikin. Myös hajusteettomuus olis kiva asia.

Kesällä kumminkin tarvin lähes joka päivä kun haluan suojata ihoni liialliselta rypistymiseltä. Myös joku tuote silmänympärysiholle olis kiva löytää, suojakertoimella toki. (onhan ne aurinkolasitkin toki olemassa, mutta silti). Mulla on pintakuiva sekaiho normaalisti, nyt oikeastaan iho on tosi hyvässä kunnossa (ihonpuhdistuksen jälkeen), voisinpa melkein sanoa, että iho on normaali, vaikka näppyä lykkääkin pintaan aika ajoin (ja se ikä tosiaan jo 27, ja siltikin vaan!)

Eipä taida löytyä kyseistä tuotetta. Mutta saahan sitä aina kysyä  ;D ::)

Niin, ja hinnallakaan ei niin väliä kunhan toi tuote ois just eikä melkein!

Poissa ligtz

• Haiven
  • *
« Vastaus #316 : 26.03.07 - klo:12:10 »
Sain näytteen Clarinsin päivävoiteesta jossa tuo sk 15 (Moisture Quenching Hydra-Care Lotion & Sunscreen SPF15), mutta en tiedä suojaako myös uvalta. Tuntuu suht kevyehköltä, mutta tuoksu on aika voimakas. Ja hintaa n.40-50€... Mie oon jo siinä pisteessä että menen ostamaan sen Eucerin Q10 voiteen missä on molemmat uvb ja uva suojat. Sanokoot apteekin tädit mitä vaan että tarkoitettu vanhemmille:) Johan minäkin olen lähempänä 30 v. kun 20v:) Tuskin niillä nyt niin radikaalia anti wrinkle-vaikutusta on...
« Viimeksi muokattu: 26.03.07 - klo:12:15 kirjoittanut ligtz »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #317 : 26.03.07 - klo:14:17 »
Tässä vielä tuotemainos: Laveralla on luonnollinen aurinkosuoja, jossa kerroin on 40. Ei hajusteita, värejä, säilöntäaineita tms...  Myynnissä Hyvinvoinnin.fi-verkkokaupassa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #318 : 26.03.07 - klo:14:21 »
^Tuo vaikuttaa hyvälle tuotteelle. Saakohan sitä ostettua mistään luontaistuotekapoista vai voiko vaan tilata? Laitan vielä incin tänne, kun se tuolla nettisivuilla oli.

INCI
Aqua, Glycine Soja Oil*, Titanium Dioxide, Polyglyceryl-3 Ricinoleate, Caprylic/Capric Triglyceride, Alcohol*, Glycerin, Tricaprylin, Helianthus Annuus Seed Oil*, Tocopheryl Acetate, Glyceryl Oleate, Simmondsia Chinensis Oil*, Prunus Amygdalus Dulcis Oil*, Oenothera Biennis Oil*, Canola Oil, Glucose Glutamate, Aloe Barbadensis Gel*, Dipotassium Glycyrrhizate, Hippophae Rhamnoides Extract*, Hydrogenated Castor Oil, Alumina, Stearic Acid, Tocopherol, Betaglucan, Ascorbyl Palmitate
* ingredients from certified organic agriculture

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #319 : 27.03.07 - klo:14:48 »
Tyhmä kysymys: Jos kerran aurinkosuojan teho kestää vaan muutaman tunnin, niin lisääkö ihmiset sitä tosiaan pitkinpäivää lisää? Harva kuitenkin liikkuu ulkona kasvoillaan vain kosteutus  ???
Tuntuis hullulta meikin päälle sitä vetäistä..
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #320 : 27.03.07 - klo:15:29 »
^Minäkin ihmettelen tuota. Itse en meikkaa kesällä kuin iltamenoihin ja juhliin. Muuten kyllästän itseni aurinkovoiteella. Jos  käytän meikkiä, niin alla on aurinkosuojallinen kosteusvoide.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #321 : 28.03.07 - klo:09:19 »
No niin, Thaimaan matka takana.

Kasvoille käyttämäni Cosmedin SK90-voide oli ihan ok, mutta kun lotrasin sitä aika paljon (=tarpeeksi), niin siitä jäi kasvot vähän valkoisiksi. Joinakin päivinä käytin meikkipuuteria ja se asettui siihen päälle ihan hyvin, vippa tosin tahmaantui nopeasti.

Löysin ja ostin eräästä kaupasta aurinko"rasvaa" suojakertoimella 130!!!  ;D
Merkkiä en muista, mutta pakkaus on samanlainen, kuin Cosmedissa. En ole vielä korkannut putelia, mutta huomasin, että sisältö loiskuu ja päällä sanotaankin, että suoja on vesimäistä koostumukseltaan. Että tällä tuskin tulee tahmaista lopputulosta, voisi kuvitella.

2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #322 : 28.03.07 - klo:10:49 »
Ostin eilen kokeilumielessä ACOn aurinkosuojaemulsioita pariakin eri vahvuutta. Piti heti tarttua tarjoukseen kun löytyi kerrankin tuotteita joissa ei ole alumiinisuoloja, oksibentsonia, mehiläisvahaa tai silikonia. Lasten tuotteissa tosin oli silikonia. Sarjalta löytyi myös erikseen aurinkovoiteet kasvoille. Niissäkään ei muistaakseni ollut silikonia. Aika tietysti näyttää miten nämä toimii mutta koostumus oli miellyttävä ja se imeytyi nopeasti - iso plussa hajusteettomuudesta.

On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Minni

• HAIRahtanut
« Vastaus #323 : 28.03.07 - klo:11:21 »
Ostin tänään Widmerin aurinkosuojageelin sk 10. Suomessa tämä suojakerroin riittää mulle, jos en ole koko päivää suorassa auringonpaisteessa. Reissuun pitää hankkia tuhdimmat kertoimet.

Koostumus on todella kevyttä, ja imeytyy hetkessä. Tuoksuu alkoholilta (alcohol denat:ia on heti veden jälkeen), mutta tuoksu onneksi katoaa levityksen jälkeen täysin . Tämä on tarkoitettu aurinkoallergisille ja akneihoisille, eli uskallan toivoa ettei tämä tuki ihoa. :)

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #324 : 28.03.07 - klo:14:24 »
Tyhmä kysymys: Jos kerran aurinkosuojan teho kestää vaan muutaman tunnin, niin lisääkö ihmiset sitä tosiaan pitkinpäivää lisää? Harva kuitenkin liikkuu ulkona kasvoillaan vain kosteutus  ???
Tuntuis hullulta meikin päälle sitä vetäistä..

Itse valitsen sellaiset suojakertoimet (50, 90, 130), että niillä periaatteessa pärjää koko päivän. Eli siihen päälle meikki vaan ja menoksi.

Jos tulee esim uitua, niin sitten saatan lisätä voidetta uinnin jälkeen sekä vartalolle että kasvoille ja tällaisina päivinä en laita kasvoille meikkiä ollenkaan, pelkkä aurinkorasva vain.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

keppi

• Vieras
« Vastaus #325 : 28.03.07 - klo:16:17 »
ARGH!  :P

Nyt auttakakaa! Olen tässä kuumeisesti  etsinyt auringonsuojavoiteita etenkin kasvoille (muuten en niin kropasta välitä, naamahan se ensimmäisenä rypistyy kumminkin).

Kriteerit:
- suojakerroin väh. 15, korkeintaan 40
- UVA-suoja hyvä, ja tietenkin UVB myös.. mutta noiden ryppyjen ehkäisemisen takia tolla UVA:lla on mulle suuri merkitys
- hajusteettomuus olis iso etu
- ei mineraaliöljyjä (silikoneilla ei ihan yhtä suurta merkitystä)
- klähmäisyydelläkään ei niin väliä, tietty parempi olis, jos ei kovin tönkköä olisi kun mulla sekaiho

Onko tuollaista???  :-\

Ja sitten tuotteet, joita olen harkinnut tän ketjun perusteella:
- Louis Widmer, extra sun protection, sekä uva että uvb suojat mikäli oikein ymmärsin, sk 40, kasvoille, ei mineraaliöljyjä, hajusteeton
- Eucerin, age protecting face cream spf 25 TAI sun allergy protecting cream gel spf 25, hajusteettomia, UVA suojaavuus??
- erisan, soveltuuko kasvoille? Uva-suojaavuus?

Hinta myös ratkaisee, muttei ole pääasia, tahdon täydellisen voiteen, noilla kriteereillä! Osaako joku suositella ja kertoa hintatietoja. Grovella oli hyviä pointteja.. jotka sai pohtimaan näinkin tarkasti  :o ::) ;D

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #326 : 28.03.07 - klo:16:38 »
Kriteerit:
- suojakerroin väh. 15, korkeintaan 40
- UVA-suoja hyvä, ja tietenkin UVB myös.. mutta noiden ryppyjen ehkäisemisen takia tolla UVA:lla on mulle suuri merkitys
- hajusteettomuus olis iso etu
- ei mineraaliöljyjä (silikoneilla ei ihan yhtä suurta merkitystä)
- klähmäisyydelläkään ei niin väliä, tietty parempi olis, jos ei kovin tönkköä olisi kun mulla sekaiho

Melkein tärppää, nimittäin oma viime kesän löytöni:
Garnier Ambre Solaire (ryppyjä ehkäisevä aurinkovoide kasvoille)
sheer protect spf 30, shine-free, 100% non-greasy face protection cream, cactus nutriflavones + vitamin E, long lasting UVA/UVB protection, lightweight clean-feel formula.

Koska minä tämän maltoin ostaa niin hinnaltaan oli muistaakseni ihan järkevä eli alle kympin, 75 ml tuubi. Jos incistä osaan oikein kaivella niin mineraaliöljyttömyys ei täyty (ei ihan kärkipäässä), silikonejakin on. Myös fysikaalinen suoja. Tuoksu on melko mieto ja levittyy hyvin.
this too shall pass.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #327 : 29.03.07 - klo:09:35 »
Tsekkaas keppi ACOn sivuilta aurinkotuotteiden incit. Silikonia niissä ei ole, mineraaliöljyistä en ole varma. Muut kriteerit täyttyy kyllä  :)
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Luppa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #328 : 29.03.07 - klo:12:10 »
Juuresten INCI-tietäjät! Miltä näyttää Acon sisältö? :) Tuo myristyl myristate taisi olla tukkiva ainesosa ja benzoate ärtsy herkälle iholle.

ACO Solkräm för ansiktet SPF 15

Ingredienser

Aqua
Ethylhexyl Methoxycinnamate
C12-15 Alkyl Benzoate
Butyl Methoxydibenzoylmethane
Myristyl Myristate
Octocrylene
Butylene Glycol
Canola
Ethylhexyl Salicylate
Bis-Ethylhexyloxyphenol-
Methoxyphenyl Triazine
Glycerin
Phenoxyethanol
Tocopheryl Acetate
Methylparaben
Propylparaben
Acrylates/C10-30 Alkyl-
Acrylate Crosspolymer
Glyceryl Stearate
Disodium EDTA
Carbomer
Sodium Hydroxide
Citric Acid

« Viimeksi muokattu: 29.03.07 - klo:12:14 kirjoittanut Luppa »
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #329 : 29.03.07 - klo:13:30 »
Itse valitsen sellaiset suojakertoimet (50, 90, 130), että niillä periaatteessa pärjää koko päivän. Eli siihen päälle meikki vaan ja menoksi.

Mistäs noin korkeella suojakertoimella olevia voiteita saa ostettua? Mulle tulis kyllä todella tarpeeseen lomamatkaa ajatellen. En oo ennen edes kuullut, että jossain voiteessa oli sk130  :o