Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 321567 kertaa)

Poissa -j-

• Tukkaguru
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #330 : 29.03.07 - klo:14:27 »
Itse valitsen sellaiset suojakertoimet (50, 90, 130), että niillä periaatteessa pärjää koko päivän. Eli siihen päälle meikki vaan ja menoksi.

Mistäs noin korkeella suojakertoimella olevia voiteita saa ostettua? Mulle tulis kyllä todella tarpeeseen lomamatkaa ajatellen. En oo ennen edes kuullut, että jossain voiteessa oli sk130  :o

En ollut tosta 130:sta minäkään kuullut, ennen kuin sellaisen näin Bangkokissa kaupan hyllyllä. Mulla on tää himassa mutta merkkiä en muista.
SK50 voide oli L´orealin, ihan Sokoksesta ostettu viime kesänä. SK90 voide on Cosmed-merkkinen, pieni 30 ml puteli, jonka tilasin sasasta.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #331 : 29.03.07 - klo:16:09 »
Näköjään tuo ACOn aurinkovoide sisältää mineraaliöjyä, Myristyl Myristate, joka mulla ainakin tukkii melkoisesti :(

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #332 : 29.03.07 - klo:20:44 »
Itse valitsen sellaiset suojakertoimet (50, 90, 130), että niillä periaatteessa pärjää koko päivän. Eli siihen päälle meikki vaan ja menoksi.

Mistäs noin korkeella suojakertoimella olevia voiteita saa ostettua? Mulle tulis kyllä todella tarpeeseen lomamatkaa ajatellen. En oo ennen edes kuullut, että jossain voiteessa oli sk130  :o

En ollut tosta 130:sta minäkään kuullut, ennen kuin sellaisen näin Bangkokissa kaupan hyllyllä. Mulla on tää himassa mutta merkkiä en muista.
SK50 voide oli L´orealin, ihan Sokoksesta ostettu viime kesänä. SK90 voide on Cosmed-merkkinen, pieni 30 ml puteli, jonka tilasin sasasta.

Hei mutta kannattaa tsekata, mitä grove sanoi joskus noista isoista suojakertoimista, ettei niillä ole niin suurta eroa. En muista oliko tässä ketjussa vai Aurinkosuojat kasvoille -ketjussa, mutta täällä se jossain on.

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #333 : 29.03.07 - klo:21:31 »
^Siitä taisi olla myös puhetta, että liian iso suojakerroin voi ärsyttää ihoa, koska siinä on enemmän kemiallisia suoja-aineita. Ei mitään havaintoa menikö yhtään noin, mutta jotenkin sinne päin, korjatkaa jos olen väärässä. Ne suojakertoimet taisivat olla melko tasavertaisia kolmestakympistä ylöspäin.
1a F ii

keppi

• Vieras
« Vastaus #334 : 29.03.07 - klo:22:25 »
Voi että sentään jos Acossa kumminkin on mineraaliöljyä. Mä en oikeen tiedä tukkiiko se kauheesti mun ihoa kun vasta niistä tulin tietoiseksi tän palstan kautta, mutta ainakin mun iho menee helposti muuten tukkoon. Tulee kaikkea pientä paukamaa, että mielläni niitä yrittäisin välttää kaikilla mahdollisilla keinoilla.

Louis Widmerillä oli ainakin mineraaliöljyttömiä nuo voiteet ja hajustamattomiakin. Mutta entäs se UVA-suoja? Osaako kukaan sanoa siihen mitään? Niinkuin Grove taisi jossain näistä ketjuista sanoa, että se merkintä uva/uvb-suoja tai sk 15 /spf 15 ei kuitenkaan käytännössä  kerro uva-suojan tehokkuutta.

Näiden voiteiden kanssahan tulee ihan hulluksi. Tieto lisää tuskaa ;)

Poissa Minni

• HAIRahtanut
« Vastaus #335 : 29.03.07 - klo:22:35 »
^Ainakin tuossa mun Louis Widmerin sk 10 voiteessa lukee UVA 92% ja UVB 90%. Tuohon UVA-suojaanhan ei anneta kerroin merkintää, en nyt vain muista että mikä se syy oli, ettei anneta.

grove

• Vieras
« Vastaus #336 : 29.03.07 - klo:23:38 »
Tyhmä kysymys: Jos kerran aurinkosuojan teho kestää vaan muutaman tunnin, niin lisääkö ihmiset sitä tosiaan pitkinpäivää lisää?

Se parin tunnin välein lisäämisen idea korkeallakin suojakertoimella on siinä että jos on hikoillut/pyyhkinyt tms suojavoidetta pois iholta niin olisi hyvä lisätä sitä tasaisin väliajoin.

En oo ennen edes kuullut, että jossain voiteessa oli sk130  :o

Euroopassa ja USAssa ei saa nykyisin olla korkeampia SPF-lukuja kuin ”50+”, tämä sen takia että ylisuuret suojakertoimet voivat antaa liian varman kuvan tuotteen suojatehosta ja koska UVA-suojaavuus on todella paljon pienempi suhteessa UVB-suojaan esim. sellaisilla SPF 130 –tuotteilla. Korkea UVB-suoja on aina helpompi saada kuin UVA-suoja. Cosmedinkin tuotteet taitaa olla Japanin (tai ylipäätään Aasian) markkinoilla, siellä niitä ilmeisesti saa yhä olla.

Näiden voiteiden kanssahan tulee ihan hulluksi. Tieto lisää tuskaa ;)

Keppi, mun Suomesta saatavat lempparit sekä kasvoille että vartalolle on

1. Eucerin Sun allergy protection gel-creme SPF 25. Paras vähäklähmäisyys+hinta+uva-suoja+keveys –suhde. Sisältää myös paria ihan jees antioksidanttia (glukosyylirutiinia ja isokversitriiniä) tukena. PPD arviolta noin 10-12.

2. Avene Kids SPF 40 milk. Kosteusvoidemainen, hieman valkaiseva vaikutus jos käyttää reilusti, hyvä UVA-suoja tässäkin, PPD n. 15.

Molemmat on myös erittäin fotostabiileja ja hajusteettomia. PPD on yksi UVA-suojaa kuvaava luku, jonka yhtenäiseen käyttöön pyritään ainakin EU:ssa vähitellen. Tavallaan ”UVA-SPF” yksinkertaistettuna. Ja PPD 10 on jo iha hyvä.

L’orealin (tai Garnierin) korkeat suojakertoimet on myös hyviä ja niissä on yleisesti ottaen hyvät UVA-suojaavuudet kun L’orealilla on patentit tiettyihin suoja-aineisiin.

^Ainakin tuossa mun Louis Widmerin sk 10 voiteessa lukee UVA 92% ja UVB 90%..

Mä en enää muista miten Widmer määritti UVA-suojansa tuona prosenttilukuna mutta epäilen että se ei ole ainakaan yhtä iso kuin noilla mainitsemillani kahdella. Tuon geelin filtteriyhdistelmä ei myöskään ole stabiilein mahdollinen.

keppi

• Vieras
« Vastaus #337 : 30.03.07 - klo:00:01 »
AAH! Kiitos Grove.. vähän toivoinkin, että tulisit vastaamaan :).. Ehkä mun pitää ostaa jompaakumpaa noista. Sopivat siis kasvoille ilmeisesti myös..

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #338 : 30.03.07 - klo:09:24 »
Kyllähän minäkin olen kuullut, ettei älyttömän korkeat suojakertoimet suhteessa paljonkaan enemmän suojaa välttämättä, mutta mieluummin käytän niitä siksi, etten tosiaan normaalisti lisää voidetta päivän aikana ja luotan, että korkeampi suojakerroin on silloin parempi. Eri asia, jos hikoilen paljon tai käyn uimassa.

Olen tarkistanut, että noissa mun voiteissa on sekä UVA- että UVB-suojat. Ja sen 130-suojakertoimen ostin ihan silkasta mielenkiinnosta, oli sen verran hupaisaa löytää moinen  ;D
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #339 : 30.03.07 - klo:12:52 »
Laveran aurinkotuotteet alkoivat kiinnostaa aika tavalla, mutta kaikista tuotteista en löytänyt netistä INCIä :( Taidan kuitenki uskaltautua tilaamaan netistä Lavera Sun Sensitiv Hawaii Sun Spray SPF 20 vartalolle ja nassuun Lavera Sun Sensitive Anti Age Sun Milk SPF 20. Jos niillä vaikka pääsisi alkuun :)

Poissa Luppa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #340 : 31.03.07 - klo:11:48 »
Tässä vielä tuotemainos: Laveralla on luonnollinen aurinkosuoja, jossa kerroin on 40. Ei hajusteita, värejä, säilöntäaineita tms...  Myynnissä Hyvinvoinnin.fi-verkkokaupassa.

Mulla on tuota voidetta. Se levittyy ihan hyvin ja on tuoksuton, mutta jättää kyllä aikasen kiiltävän pinnan. Voide pitää myös hangata kunnolla nasuun, sillä se jättää vaalean pinnan. Käytän tuota ulkoillessa, mutta meikin alle se ei ainakaan mulla sovellu.
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #341 : 31.03.07 - klo:17:28 »
http://kuvat2.iltasanomat.fi/iltasanomat/iDoc/1344942-400_kuitunen.jpg

Yllä esimerkki siitä kuinka tärkeää kasvojen suojaaminen auringolta on, talvellakin. Mikä raja pipon alla olleessa ja auringolle altistuneessa ihossa!!

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #342 : 31.03.07 - klo:20:53 »
^Voisikohan noi osittain olla pisamia. Mulla on just aika tarkkaan tommonen naski kun oon ollut auringossa. Ihan vaiks tosiaan suojaankin sen. Leviävät naamaan ihan kauttaalleen, eikä vain söpösti poskille.

Mutta on Kuituskalla kyllä vähän itseään vanhemman näköinen iho. Varmasti just aurinko, pakkasilma ja yleinen ahavoituminen vaivaa hiihtäjättärien ihoja.

Lilicent

• Vieras
« Vastaus #343 : 31.03.07 - klo:21:01 »
Olen tämän viikon käyttänyt Piz Buinin 30 -suojakertoimista voidetta kasvoilla, en viitsinyt tänä vuonna ostaa kalliimpaa "selektiiviseltä" merkiltä, koska en ole huomannut mitään eroa PB:hen.  Ihan hyvää on, mutta olin jo unohtanut, kuinka hankalaa on levittää meikkivoide siististi sen päälle. Aurinkovoide kun helposti lähtee "rullautumaan"  :-\ Samoin irtopuuterin kanssa pitää olla varovainen, ainakin minulla se muuttuu aurinkovoiteen päällä helposti tummaksi. Olenkin käyttänyt nyt meikkivoiteen päälle vain MACin Lightscapade MSF:ää ja vain nenään irtopuuteria, sillä tuleekin sitten ihan nätti tulos. Löytyykö vinkkejä aurinkovoiteen ja meikin yhteensovittamiseen?

Poissa Babooshka

• Hiushörhö
« Vastaus #344 : 04.04.07 - klo:18:51 »
Luppa, voisitkos kertoilla lisää tuosta Bionin voiteesta? Kiinnostaa kovasti, suojakerroin on kivan korkea ja fysikaalinen suoja tuntuu paremmalta valinnalta kuin kemiallinen. Kosteuttaako tuo voide? Jääkö kiiltelemään tai rullaako meikin alla? Mulla on pintakuiva, t-alueelta rasvoittuva sekaiho, enkä tähän päivään mennessä ole löytänyt aurinkovoidetta, joka suojaisi, ei tukkisi ja vieläpä näyttäisi naamalla kohtuulliselta.

Hmm, onkos kenellekään kokemusta Cliniquen Superdefense-kosteusvoiteesta? Noita on eri ihotyypeille omansa, minua kiinnoistaisi tuo rasvaiselle/sekaiholle tarkoitettu. Suojakerroin on 25. Vilkaisin tuotetta kaupassa, tokana incissä dimethicone  ::) Mutta en ole varma, tukkiiko tuo ihoani, olen täällä forumilla vaan tullut jotenkin silari- ja mineraaliöljykammoiseksi. Mutta siitä kammosta olen valmis tinkimään, kunhan löytäisin oikeasti suojaavan ja mattapintaisen aurinkovoiteen...
Mikset nauttisi elämästäsi heti? -Jane Austen