Tyhmä kysymys: Jos kerran aurinkosuojan teho kestää vaan muutaman tunnin, niin lisääkö ihmiset sitä tosiaan pitkinpäivää lisää?
Se parin tunnin välein lisäämisen idea korkeallakin suojakertoimella on siinä että jos on hikoillut/pyyhkinyt tms suojavoidetta pois iholta niin olisi hyvä lisätä sitä tasaisin väliajoin.
En oo ennen edes kuullut, että jossain voiteessa oli sk130 
Euroopassa ja USAssa ei saa nykyisin olla korkeampia SPF-lukuja kuin ”50+”, tämä sen takia että ylisuuret suojakertoimet voivat antaa liian varman kuvan tuotteen suojatehosta ja koska UVA-suojaavuus on todella paljon pienempi suhteessa UVB-suojaan esim. sellaisilla SPF 130 –tuotteilla. Korkea UVB-suoja on aina helpompi saada kuin UVA-suoja. Cosmedinkin tuotteet taitaa olla Japanin (tai ylipäätään Aasian) markkinoilla, siellä niitä ilmeisesti saa yhä olla.
Näiden voiteiden kanssahan tulee ihan hulluksi. Tieto lisää tuskaa 
Keppi, mun Suomesta saatavat lempparit sekä kasvoille että vartalolle on
1. Eucerin Sun allergy protection gel-creme SPF 25. Paras vähäklähmäisyys+hinta+uva-suoja+keveys –suhde. Sisältää myös paria ihan jees antioksidanttia (glukosyylirutiinia ja isokversitriiniä) tukena. PPD arviolta noin 10-12.
2. Avene Kids SPF 40 milk. Kosteusvoidemainen, hieman valkaiseva vaikutus jos käyttää reilusti, hyvä UVA-suoja tässäkin, PPD n. 15.
Molemmat on myös erittäin fotostabiileja ja hajusteettomia. PPD on yksi UVA-suojaa kuvaava luku, jonka yhtenäiseen käyttöön pyritään ainakin EU:ssa vähitellen. Tavallaan ”UVA-SPF” yksinkertaistettuna. Ja PPD 10 on jo iha hyvä.
L’orealin (tai Garnierin) korkeat suojakertoimet on myös hyviä ja niissä on yleisesti ottaen hyvät UVA-suojaavuudet kun L’orealilla on patentit tiettyihin suoja-aineisiin.
^Ainakin tuossa mun Louis Widmerin sk 10 voiteessa lukee UVA 92% ja UVB 90%..
Mä en enää muista miten Widmer määritti UVA-suojansa tuona prosenttilukuna mutta epäilen että se ei ole ainakaan yhtä iso kuin noilla mainitsemillani kahdella. Tuon geelin filtteriyhdistelmä ei myöskään ole stabiilein mahdollinen.