Kirjoittaja Aihe: Aurinkosuojat ja -tuotteet  (Luettu 339681 kertaa)

Poissa Laureen

• HAIRahtanut
Vs: Aurinkosuojat ja -tuotteet
« Vastaus #345 : 04.04.07 - klo:20:05 »
Luppa, voisitkos kertoilla lisää tuosta Bionin voiteesta? Kiinnostaa kovasti, suojakerroin on kivan korkea ja fysikaalinen suoja tuntuu paremmalta valinnalta kuin kemiallinen. Kosteuttaako tuo voide? Jääkö kiiltelemään tai rullaako meikin alla? Mulla on pintakuiva, t-alueelta rasvoittuva sekaiho, enkä tähän päivään mennessä ole löytänyt aurinkovoidetta, joka suojaisi, ei tukkisi ja vieläpä näyttäisi naamalla kohtuulliselta.

Bionilla on oma ketju, jossa Luppa onkin jo kuvaillut kyseistä voidetta  :) Itsekin kyselin siitä taannoin.

Poissa Babooshka

• Hiushörhö
« Vastaus #346 : 04.04.07 - klo:20:35 »
^Jes, loistavaa, kiitti vinkistä! Täytyypä katsastaa...
Mikset nauttisi elämästäsi heti? -Jane Austen

Poissa Kronia

• Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #347 : 07.04.07 - klo:20:09 »
Mulle tuli tässä nyt vaan mieleen kysyä, että kesällä lisäättekö kasvoihin tuota aurinkosuojaa päivän mittaan (tarkoitan ihan sellaista peruspäivää, en päivää rannalla tms)? Tai siis itsellä on ainakin sellainen käsitys, ettei tuotteen suoja riitä koko päiväksi, tällaisen kuvan olen siis ainakin kropan aurinkovoiteista saanut. Tämä nyt oli taas vähän hölmön kuuloinen kysymys, mutta täytyy kuitenkin kysyä  ;)
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #348 : 07.04.07 - klo:21:43 »
Minä en pidä kasvojani niin pitkään auringossa etteikö aurinkovoiteen ja meikkien suojakertoimet riittäisi. Jos on ihan rantapäivä niin sittenhän sitä on tietysti helppo lisäillä kun ei ole meikkiäkään. Eli siis vastaus kysymykseen; en  :)
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #349 : 09.04.07 - klo:22:29 »
Tyhmä kysymys: Jos kerran aurinkosuojan teho kestää vaan muutaman tunnin, niin lisääkö ihmiset sitä tosiaan pitkinpäivää lisää? Harva kuitenkin liikkuu ulkona kasvoillaan vain kosteutus  ???
Tuntuis hullulta meikin päälle sitä vetäistä..

Kyllä minä ainakin lisäilen aurinkovoidetta vähän väliä jos joudun olemaan auringossa, rannalla ja terassilla istuessa etenkin. Kesäisin ei tule yleensä päivällä käytettyä muuta meikkiä kuin ripsaria ja huulikiiltoa joten aurinkovoidetta on helppo lisäillä. Yleensä käynkin illalla suihkussa ja meikkaan sitten vasta "kunnolla" jos on johonkin menoa  :)

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #350 : 16.04.07 - klo:16:54 »
Minä lisään silloin kun olen rannalla ja vaikken itseäni auringossa paahtaisikaan (ihoni ei moista kestäisi), niin vesi ja hiekkahan heijastavat paljon UV-säteitä. Muulloin en lisäile aurinkovoidetta kasvoille (mikä meikin päälle olisikin hieman hankalaa), vaan käytän mielummin korkeampia suojakertoimia.
2c F ii

Poissa Carietta

• HAIRahtanut
« Vastaus #351 : 17.04.07 - klo:16:23 »
sopisiko tuo favora hiukan rasvoittuvalle iholle?vai olisiko jotain muita suosituksia?

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #352 : 17.04.07 - klo:16:52 »
sopisiko tuo favora hiukan rasvoittuvalle iholle?vai olisiko jotain muita suosituksia?

Jos tarkoitat sitä Favoran peruskasvovoidetta, niin se voi olla liian paksua rasvaiselle iholle. Itselläni on sekaiho ja tuo tuntui liian rasvaiselta ja ihokin vähän tukkeentui. Käytin lopun kaulalle.

Monet on täällä kehuneet Eucerinin kasvovoidetta (SPF25?), pitäisi olla sellainen geelimäinen. Tosin joku taisi mainita, että jätti ihon vähän tahmaiseksi, omia käyttökokemuksia ei ole.
2c F ii

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #353 : 17.04.07 - klo:18:50 »
Minä ostin yhden juureksen suosituksesta Dailyn aurinkovoiteen sk 22, jota olen käyttänyt kasvoille. Tuntuu hyvältä. Sitä on saatavana kemiallisella ja fysikaalisella suojalla.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #354 : 18.04.07 - klo:10:02 »
onko tietoa esim. Korresin watermelon (spf 30) suojasta, kuinka hyvä UVA ja UVB suoja siinä on? Paula's choice ei ilmeisesti ole kovinkaan hyvä ainakaan groven mukaan. Olisi kiva löytää joku nassua tukkimaton voide, jossa olisi mahdollisimman korkea suojakerroin. Esim lumenea en taida uskaltaa kokeilla, senverran kehnoja kokemuksia.. vita-nectarkaan ei minulla jokapäiväiseen käyttöön oikein sovi.

Kuinka paljon muuten mineraalimeikit loppujen lopuksi antavat aurinkosuojaa? itse tykkään peittävästä lopputuloksesta, joten luulisi senkin jotain vaikuttavan  ???
1b F ii

Poissa Laureen

• HAIRahtanut
« Vastaus #355 : 18.04.07 - klo:10:14 »
Kuinka paljon muuten mineraalimeikit loppujen lopuksi antavat aurinkosuojaa? itse tykkään peittävästä lopputuloksesta, joten luulisi senkin jotain vaikuttavan  ???

Jane Iredalen mineraalimeikeissä on muistaakseni suojakerroin 18-22, vähän tuotteesta riippuen. Näin ollen arvelisin, että esim. Lily Loloissa on vähintään 15. Tosin ei meikki varmaan hirveästi suojaa, ellei sitä laita tosi paksua kerrosta  ???

Poissa JoJo

• HAIRahtanut
« Vastaus #356 : 18.04.07 - klo:10:27 »
^EDM:llehän on nyt tullut joku puuteri, joka on ihan aurinkosuojatarkoitukseen ja siinä oli muistaakseni jotain 30 se SPF. Olivat kai testanneet sen jossain, että saa käyttää sitä merkintääkin...?

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #357 : 18.04.07 - klo:10:41 »
Grovelle kiitos kotimaassa myytävien tuotteiden suosituksista, harkitsen vakavasti tuon Eucerinin hankintaa. Hinta kyllä saisi olla vähän edullisempi. Osaisitko kenties vinkata vielä jotain edullista vaihtoehtoa, jos myös ulkomailla / netissä myytävät otetaan huomioon? Etsin tehokasta UVA-suojaa lähinnä kasvoille, kesä- ja lomailukäyttöön. Muulloin saa luvan kelvata se Paulan versio, kun on kerran tullut hankittua.

Lisäys edelliseen: Tuollaista merkkiä kuin Ladival näyttäisi olen saksalaisissa apteekeissa mukavaan hintaan. Vaan ei inciä missään!

Muoksista vaan, löytyihän sieltä inciäkin. Tarjouksessa tosin taisi olla tämän tuotteen vanhempi versio (?, ainakin pullo oli hiukan eri näköinen) ja tämä Ladival allerg. Haut Gel LSF25 maksaa about saman verran kuin Eucerin. Eli tässä inc:
Aqua, Alcohol Denat, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Pentylene Glycol, Isoamyl p-Methoxycinnamate, 4-Methylbenzylidene Camphor, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Tocopheryl Acetate, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer-Sodium, Hydroxyethylcellulose, Disodium
« Viimeksi muokattu: 18.04.07 - klo:11:21 kirjoittanut theodora »

Poissa billabong

• Hiushörhö
« Vastaus #358 : 18.04.07 - klo:19:09 »
Minä ostin yhden juureksen suosituksesta Dailyn aurinkovoiteen sk 22, jota olen käyttänyt kasvoille. Tuntuu hyvältä. Sitä on saatavana kemiallisella ja fysikaalisella suojalla.

Ostin itsekin juurikin tuon dailyn sk 22, mutta tuo on alkuperäisesti suunnattu lapsille ja sisältää silikonia. Onko sinullakin tuo vai joku eri?

Nappasin vaan sen ekan sk 22, enkä alkanut incejä kauheasti katselemaan. Ainakin se mitä salute suositteli tuolla toisessa aurinkosuojaketjussa ei pitäisi sisältää silikonia (siinä oli incikin). Siellä kaupassa oli myös sk 20 (jossa nettisivujen mukaan on sama inci kuin saluten sk 22:ssa), ilmeisesti ovat muuttaneet noita tai jotain. Hämää vaan kuitenkin.
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #359 : 18.04.07 - klo:19:15 »
^Ei tuossa minun mielestä silikonia ole. Toinen isolla suojakertoimella varustettu Daily oli titaanidioksidia sisältävä. Vähän aikaa mietin, kumman otan ja ajattelin testata ensin tuon toisen.

Edit. Tämä tuote tuntuu kyllä todella hyvältä kasvoilla.  :) Kerro sitten, Drops, miltä tuo tuntuu kasvoilla.
« Viimeksi muokattu: 18.04.07 - klo:19:36 kirjoittanut Euphoria »